koniec silnika ? [535]
- Spider
- Posty: 177
- Rejestracja: 07 lutego 2015, 23:16
- Motocykl: xv535 -> FZ6
- Lokalizacja: Łódź / Czaplinek
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
koniec silnika ? [535]
miałem problemy z regulacją swojej virki, po wielu bojach oddałem do mechanika.
wg tego co mówił to ustawił "ciasną normę"...
niezależnie od tych regulacji podczas jazdy, co jakiś czas pojawiało się dziwne pukanie w silniku,
na wyższych obrotach - metaliczne stukanie z okolic cylindrów, nie za głośne.
dźwięk zaworów po ustawieniu na ciasno ucichł a to stukanie zostało.
z innych objawów to moto pozostawione samo sobie, zmniejszało obroty i po dłuższej chwili gasło.
Na ostatniej przejażdżce stukanie pojawiło się dość szybko i zaczęło być coraz głośniejsze,
aż w końcu stukaniem zagłuszałem auta dookoła. Do dojechaniu do świateł i wciśnięciu sprzęgła moto zgasło.
Przez chwilę nie chciało odpalić, a jak już odpaliło to było słabe i zaraz znowu gasło.
Po kilku minutach pchania, silnik lekko ostygł i mogłem odpalić i dojechałem do domu, ale stukał strasznie.
Stukanie jakby młotkiem od środka cylindrów, nasilone przy dodawaniu gazu, cichło lekko gdy go nie dodawałem.
Z tego co już przeczytałem to tak klepią panewki jak się kończą. Przez telefon mechanik zasugerował,
że może już ich nie ma i tłok w zawory tłucze.
Pogodziłem się z myślą o wymianie silnika, ale chciałbym jeszcze się upewnić o jego końcu.
a) Jest sposób na sprawdzenie czy to panewki? (czytałem coś o opiłkach w oleju)
b) Jak przy zakupie używanego silnika sprawdzić jego stan? (w przebiegi licznikowe nie wieżę )
wg tego co mówił to ustawił "ciasną normę"...
niezależnie od tych regulacji podczas jazdy, co jakiś czas pojawiało się dziwne pukanie w silniku,
na wyższych obrotach - metaliczne stukanie z okolic cylindrów, nie za głośne.
dźwięk zaworów po ustawieniu na ciasno ucichł a to stukanie zostało.
z innych objawów to moto pozostawione samo sobie, zmniejszało obroty i po dłuższej chwili gasło.
Na ostatniej przejażdżce stukanie pojawiło się dość szybko i zaczęło być coraz głośniejsze,
aż w końcu stukaniem zagłuszałem auta dookoła. Do dojechaniu do świateł i wciśnięciu sprzęgła moto zgasło.
Przez chwilę nie chciało odpalić, a jak już odpaliło to było słabe i zaraz znowu gasło.
Po kilku minutach pchania, silnik lekko ostygł i mogłem odpalić i dojechałem do domu, ale stukał strasznie.
Stukanie jakby młotkiem od środka cylindrów, nasilone przy dodawaniu gazu, cichło lekko gdy go nie dodawałem.
Z tego co już przeczytałem to tak klepią panewki jak się kończą. Przez telefon mechanik zasugerował,
że może już ich nie ma i tłok w zawory tłucze.
Pogodziłem się z myślą o wymianie silnika, ale chciałbym jeszcze się upewnić o jego końcu.
a) Jest sposób na sprawdzenie czy to panewki? (czytałem coś o opiłkach w oleju)
b) Jak przy zakupie używanego silnika sprawdzić jego stan? (w przebiegi licznikowe nie wieżę )
XV 535 Sportster
FZ6 Fazer
FZ6 Fazer
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: koniec silnika ? [535]
Dziwnego jakiegoś tego mechanika masz. Może on z tych wieżących w inną mechanikę.
Nie bardzo wiem jak wytarte panewki mogą powodować tłuczenie tłoka w zawory ...
Spuść olej - zobacz co będzie w kuwecie. Może faktycznie jakieś wióry znajdziesz. Tak czy inaczej jakiś mechanik powinien się do tego silnika dotknąć
Nie bardzo wiem jak wytarte panewki mogą powodować tłuczenie tłoka w zawory ...
Spuść olej - zobacz co będzie w kuwecie. Może faktycznie jakieś wióry znajdziesz. Tak czy inaczej jakiś mechanik powinien się do tego silnika dotknąć
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: koniec silnika ? [535]
Szkoda że bagatelizowałeś stuki w silniku, na początku byłby do uratowania, teraz raczej trudno. Tzn można się bawić, ale kosztySpider pisze:co jakiś czas pojawiało się dziwne pukanie w silniku
Jakby nie patrzeć, trzeba rozmontować piecyk i podjąć decyzję:
- remont ?
- SWAP ?
- sprzedaż tak jak "stoi" .
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Spider
- Posty: 177
- Rejestracja: 07 lutego 2015, 23:16
- Motocykl: xv535 -> FZ6
- Lokalizacja: Łódź / Czaplinek
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: koniec silnika ? [535]
planowałem na 535 ze 2 sezony pośmigać
jak na razie to mam -1, bo w tym to głównie kręcenie było.
Odgłosów silnika słucham ale nie wiem jeszcze, które to norma a które zło.
Z przekładaniem silnika dużo roboty? Warto za to płacić?
jak na razie to mam -1, bo w tym to głównie kręcenie było.
Odgłosów silnika słucham ale nie wiem jeszcze, które to norma a które zło.
Z przekładaniem silnika dużo roboty? Warto za to płacić?
XV 535 Sportster
FZ6 Fazer
FZ6 Fazer
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: koniec silnika ? [535]
silnik sam przełożysz, tylko zwróć na ilość czujników zaplonu... czyli wtyczki jakie ma i ile pinów
wał po takich przejściach nie będzie do uratowania owal z czopów ponad szlify.
wał po takich przejściach nie będzie do uratowania owal z czopów ponad szlify.
- Spider
- Posty: 177
- Rejestracja: 07 lutego 2015, 23:16
- Motocykl: xv535 -> FZ6
- Lokalizacja: Łódź / Czaplinek
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: koniec silnika ? [535]
nie rozumiem tej części ale ok-waldi- pisze:... owal z czopów ponad szlify.
XV 535 Sportster
FZ6 Fazer
FZ6 Fazer
- Spider
- Posty: 177
- Rejestracja: 07 lutego 2015, 23:16
- Motocykl: xv535 -> FZ6
- Lokalizacja: Łódź / Czaplinek
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: koniec silnika ? [535]
znalazłem złoto !!!! ... w kuwecie...
czyli panewki. skończył mi się "niezniszczalny" silnik virago.
jak czytam po raz kolejny te artykuły w necie o virago i jej trwałym silniku to śmiać mi się chce.
to zużycie to naturalna kolej rzeczy czy trzeba się postarać ? (jeździć bez oleju np)
rocznik to '95, ale jaki musi być przebieg żeby zedrzeć panewki?
czyli panewki. skończył mi się "niezniszczalny" silnik virago.
jak czytam po raz kolejny te artykuły w necie o virago i jej trwałym silniku to śmiać mi się chce.
to zużycie to naturalna kolej rzeczy czy trzeba się postarać ? (jeździć bez oleju np)
rocznik to '95, ale jaki musi być przebieg żeby zedrzeć panewki?
XV 535 Sportster
FZ6 Fazer
FZ6 Fazer
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: koniec silnika ? [535]
Wystarczy przejechać kilkaset metrów z założonym na odwrót filtrem oleju albo po wizycie u mechanika, który coś uszczelniał na silikon.
A prawidłowo eksploatowana Virago zapewne ma szanse na przebieg bliski 200 tysięcy. Tyle, że mało kto ma na tyle twardą d... żeby robić takie przebiegi - trzeba by rokrocznie jeździć po 20-30 tysięcy. A ponieważ przebiegi są mniejsze, motocykle psują się "ze starości"
A prawidłowo eksploatowana Virago zapewne ma szanse na przebieg bliski 200 tysięcy. Tyle, że mało kto ma na tyle twardą d... żeby robić takie przebiegi - trzeba by rokrocznie jeździć po 20-30 tysięcy. A ponieważ przebiegi są mniejsze, motocykle psują się "ze starości"
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: koniec silnika ? [535]
I jak szacujesz koszty naprawy?Spider pisze:znalazłem złoto !!!! ... w kuwecie...
czyli panewki. skończył mi się "niezniszczalny" silnik virago.
jak czytam po raz kolejny te artykuły w necie o virago i jej trwałym silniku to śmiać mi się chce.
to zużycie to naturalna kolej rzeczy czy trzeba się postarać ? (jeździć bez oleju np)
rocznik to '95, ale jaki musi być przebieg żeby zedrzeć panewki?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: koniec silnika ? [535]
Tak zowalizowało (wytarło) czopy ze nawet na 4 nadwymiar się nie nadadzą do szlifowania. Zostaje szlif do oporu aż będą równe i dobieranie do nich panewek.Spider pisze:nie rozumiem tej części ale ok-waldi- pisze:... owal z czopów ponad szlify.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: koniec silnika ? [535]
A wał nie jest jakoś szczególnie obrabiany? Jakieś nawęglanie? Azotowanie czy cokolwiek innego podnoszącego trwałość? Wówczas szlifowanie głębiej mija się z celem bo wprawdzie wał zrobimy perfekcyjny co do kształtu ale miękki jak psie g...-waldi- pisze:Tak zowalizowało (wytarło) czopy ze nawet na 4 nadwymiar się nie nadadzą do szlifowania. Zostaje szlif do oporu aż będą równe i dobieranie do nich panewek.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: koniec silnika ? [535]
po obróbce poddaje się utwardzeniu - nie każdy to robi oczywiście
- autsajder
- Posty: 613
- Rejestracja: 16 lutego 2013, 21:44
- Motocykl: virago 125 >1100
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: koniec silnika ? [535]
Waldi a panewki żukopochodne , jeśli producent nie przewidział dziesięciu szlifów wału .-waldi- pisze:Tak zowalizowało (wytarło) czopy ze nawet na 4 nadwymiar się nie nadadzą do szlifowania. Zostaje szlif do oporu aż będą równe i dobieranie do nich panewek.Spider pisze:nie rozumiem tej części ale ok-waldi- pisze:... owal z czopów ponad szlify.
,,,,,,ale jedno wiem po latach , prawdę musisz znać i Ty ,,,,,,
- Spider
- Posty: 177
- Rejestracja: 07 lutego 2015, 23:16
- Motocykl: xv535 -> FZ6
- Lokalizacja: Łódź / Czaplinek
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: koniec silnika ? [535]
Nie mam ochoty znać się, aż tak żeby samemu silnik rozbierać i naprawiać.tomurbanowicz pisze: I jak szacujesz koszty naprawy?
Mechanika zaufanego nie mam.
Najłatwiej chyba będzie wymienić cały silnik.
Te stoją ok 1500zł... plus robocizna, w jednym miejscu powiedzieli 350zł, w innym 750zł...
A tu chłopaki piszą, że samemu też dam radę. Spróbował bym samemu.
Czyli ok 1500zł + transport + trochę pracy, czasu ...
Co do składania na silikon, to ja stosowałem w kilku miejscach Hylomar...
więc może to przez moje "naprawy" teraz tak mam.
Jak już będę go miał "luzem" to może zimą rozkręcę i zobaczę jak to w środku wygląda
(i zrozumiem o czym chłopaki tu debatują ).
A tak obok tematu to widzę, że w SV650 się zaopatrzyłeś też tak celowałem, ale w naked'zie.
Jednak po przymiarce do ER5'tki stwierdziłem, że jednak wolę z nogami do przodu
XV 535 Sportster
FZ6 Fazer
FZ6 Fazer