Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
- Katatonia
- Posty: 153
- Rejestracja: 06 marca 2011, 10:28
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Z piekła rodem
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Dobra Panowie to jakie maja być te dysze ? w wersji najmocniejszej ? dziś rozkręciłem gaźnik a tam dysze na przednim 135 a z tyłu 137,5
Night Is The New Day !
- m3e30
- Posty: 102
- Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 19:33
- Motocykl: ***XV535 3Br***
- Lokalizacja: FZG
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
jak wytniesz pierścienie w wydechach to zyskasz z 27km do 34km. reszty nie warto przerabiać. Sprawdz cewki poczysc styki i instalacje. Bo jak zobaczysz wszstkie wtyczki to mozna po tylu latach dużo syfu wygrzebać. Dokup sobie kontakt spray nowe świece i wyreguluj poziom paliwa w komorze pływakowej bo może też zalewać świece i palić na jeden gar. Co daje do 70km/h i więcej nie jedzie. Całkiem inny motor po tych zabiegach. Można też zajrzeć do kranika. Teraz właśnie szukam zestawu naprawczego. Gaźnik warto przemyć sprayem do czyszczenia gaźników koszt około 10zł. Dużu syfu w dyszach i w komorze pływakowej. Żeby śrub nie objechać najlepiej poobijac młotkiem w śrubokręt a pozniej krecic. to tak w skrocie. mi to zajęło dwie godziny. ale było warto.
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
7km na samym dziurawieniu tłumika?
70km/h na jednym garnku?
70km/h na jednym garnku?
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- m3e30
- Posty: 102
- Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 19:33
- Motocykl: ***XV535 3Br***
- Lokalizacja: FZG
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
reszta koni to dysze i wałki rozrzadu.
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Najwięcej daje wymiana wałków rozrządu, bo muszę koledze przypomnieć że egzemplarze tlumione fabrycznie na wałkach itp. nie miały kryz wspawanych w tłumiki więc i wycinać nie ma co
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
witam.jestem nowy. otóż tez prawdopodobnie mam zdlawioną viazke,,tylko ze choć wyglada jak 535 ,to we wszystkich papierach jest xv 500 typ silnika to 4FT......jakies propozycje?
z gory dzieki za info
z gory dzieki za info
- allman1
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
- Motocykl: 535 3br 1991r..
- Lokalizacja: Leszno/Wrocław
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
A teraz powrót do tematu poi latach.
Właśnie oddałem mój motocykl do serwisu, który do ubiegłego roku był ASO Yamahy. Zanim opowiem dalej kilka faktów z przeszłości: Motocykl oddławiłem 4 lata temu u Kyllera. Wymieniliśmy wałki, dysze i króćce. Klepał rozrząd na przednim cylindrze (Nr2) więc łańcuszek na kole został przesunięty o 2 ząbki. Tak przejeździłem (właściwie pobujałem się) 2 sezony. Mechanik w serwisie stwierdził że po wpisaniu Vinu w system Yamahy wychodzi że motocykl nie był fabrycznie dławiony. Mało tego - zmierzył ciśnienie w cylindrach i na przednim wyszło mu 4bar - Tragedia. Kupił specjalne świece jakieś, wypalające nagar z gniazd zaworowych i po 2 dniach miał już ciśnienie 5,5bar. Do tego pogrzebał w gaźnikach gdzie wg niego była Sodoma i Gomora. Gdy mu opowiedziałem o przestawieniu rozrządu złapał się za głowę i poprosił bym przywiózł te wałki które były przed oddławianiem. Zamontował stary na przedni cylinder, ustawił właściwie rozrząd i kompresja już wzrosła do 6,5. Stwierdził że jest zadowolony a motocykl jedzie przyzwoicie. Cały czas podkreślał że sprawdził, i że ten motocykl nie był dławiony. Że 3BR i 2YL nie oznaczają mocy tylko typ motocykla. Nie wiem co o tym sądzić, bo odkąd zacząłem interesować się XV535 to od zawsze mi mówiono: 3BR - dławiona, 2YL - pełna. U mnie w dowodzie stoi 20kW, Vin zaczyna się od 3BR. Jestem teraz chory więc nie mogę ani odebrać motocykla, ani dyskutować z mechanikiem, może więc ktoś podyskutuje tutaj i powróży z fusów?
Właśnie oddałem mój motocykl do serwisu, który do ubiegłego roku był ASO Yamahy. Zanim opowiem dalej kilka faktów z przeszłości: Motocykl oddławiłem 4 lata temu u Kyllera. Wymieniliśmy wałki, dysze i króćce. Klepał rozrząd na przednim cylindrze (Nr2) więc łańcuszek na kole został przesunięty o 2 ząbki. Tak przejeździłem (właściwie pobujałem się) 2 sezony. Mechanik w serwisie stwierdził że po wpisaniu Vinu w system Yamahy wychodzi że motocykl nie był fabrycznie dławiony. Mało tego - zmierzył ciśnienie w cylindrach i na przednim wyszło mu 4bar - Tragedia. Kupił specjalne świece jakieś, wypalające nagar z gniazd zaworowych i po 2 dniach miał już ciśnienie 5,5bar. Do tego pogrzebał w gaźnikach gdzie wg niego była Sodoma i Gomora. Gdy mu opowiedziałem o przestawieniu rozrządu złapał się za głowę i poprosił bym przywiózł te wałki które były przed oddławianiem. Zamontował stary na przedni cylinder, ustawił właściwie rozrząd i kompresja już wzrosła do 6,5. Stwierdził że jest zadowolony a motocykl jedzie przyzwoicie. Cały czas podkreślał że sprawdził, i że ten motocykl nie był dławiony. Że 3BR i 2YL nie oznaczają mocy tylko typ motocykla. Nie wiem co o tym sądzić, bo odkąd zacząłem interesować się XV535 to od zawsze mi mówiono: 3BR - dławiona, 2YL - pełna. U mnie w dowodzie stoi 20kW, Vin zaczyna się od 3BR. Jestem teraz chory więc nie mogę ani odebrać motocykla, ani dyskutować z mechanikiem, może więc ktoś podyskutuje tutaj i powróży z fusów?
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Serwis był ASO Yamahy i już nie jest, więc stracił autoryzację, tak? Ale nie o tym.
Przy 4bar ten motocykl by nie jeździł. O świecach wypalających nagar z gniazd zaworowych nie słyszałem, więc nie chcę się tutaj wymądrzać, ale zalatuje mi to mitycznymi dodatkami do oleju podnoszącymi moc i uzdrawiającymi silniki . A już jego zadowolenie z osiągnięcia wyniku 6,5bar i stwierdzenie że motocykl jedzie przyzwoicie - bez komentarza. Przyjmuje się że 8bar to minimum.
W jakim on to niby systemie Yamahy ten VIN sprawdzał?
To że mówiono że 3BR - dławiona fabrycznie, 2YL - niedławiona, to fakt a nie wyssane z palca historie. Były również dławione i wersje 2YL, ale już niefabrycznie.
Przy 4bar ten motocykl by nie jeździł. O świecach wypalających nagar z gniazd zaworowych nie słyszałem, więc nie chcę się tutaj wymądrzać, ale zalatuje mi to mitycznymi dodatkami do oleju podnoszącymi moc i uzdrawiającymi silniki . A już jego zadowolenie z osiągnięcia wyniku 6,5bar i stwierdzenie że motocykl jedzie przyzwoicie - bez komentarza. Przyjmuje się że 8bar to minimum.
W jakim on to niby systemie Yamahy ten VIN sprawdzał?
To że mówiono że 3BR - dławiona fabrycznie, 2YL - niedławiona, to fakt a nie wyssane z palca historie. Były również dławione i wersje 2YL, ale już niefabrycznie.
- allman1
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
- Motocykl: 535 3br 1991r..
- Lokalizacja: Leszno/Wrocław
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Podobno zrezygnowali z autoryzacji - za duże koszty, za mało korzyści. Było 4 bary - pokazywał mi na mierniku. Motocykl jeździł. Po przejechaniu na tych turbo-świecach ok 50km było 5-5,5 - pokazywał. Został im po autoryzacji program z centrali Yamaha Polska. Teraz ważniejsze: Dlaczego po wymianie wałków 4 lata temu przedni cylinder klepał i trzeba było przesunąć rozrząd o 2 ząbki co spowodowało ciszę? Dlaczego po powrocie na wcześniejszy wałek jest ok? Czy wałki 2YL i 3BR(20kW) różniły się tylko długością krzywek? Chciałbym przy odbiorze motocykla mieć jak najwięcej argumentów.
Jeszcze jedno pytanie przy okazji - Twierdził że tłumiki są wyprute - Pokazywał inną 535 z której tłumików wystają cienkie rurki, a u mnie faktycznie nic takiego nie ma. Prawda to?
Jeszcze jedno pytanie przy okazji - Twierdził że tłumiki są wyprute - Pokazywał inną 535 z której tłumików wystają cienkie rurki, a u mnie faktycznie nic takiego nie ma. Prawda to?
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Czy te 4bar sprawdzał na rozgrzanym silniku? Owe 5,5 również? I najważniejsze: czy masz pewność ze manometr był sprawny? Bo nie chce mi sie wierzyć w te 4bary.
O walkach Ci nie odpowiem, nie miałem do czynienia. To samo sie tyczy przestawienia rozrządu - musiałbyś spytać u źródła czyli kyllera czemu tak poczynił.
Tłumiki możliwe ze masz wyprute, jednak jesli tylko koncówki a puszka rozprężna pozostała nietknięta, nie powinno mieć to wpływu nawet na regulację gaźników, a już na pewno nie spowodowałoby spadku ciśnienia w cylindrach. Skład mieszanki oraz zbyt małe luzy zaworowe mogą spowodować wypalenie gniazd, i wtedy rzeczywiście będzie to miało wpływ na spadek ciśnienia, ale nie przypuszczam ze az tak drastyczny.
O walkach Ci nie odpowiem, nie miałem do czynienia. To samo sie tyczy przestawienia rozrządu - musiałbyś spytać u źródła czyli kyllera czemu tak poczynił.
Tłumiki możliwe ze masz wyprute, jednak jesli tylko koncówki a puszka rozprężna pozostała nietknięta, nie powinno mieć to wpływu nawet na regulację gaźników, a już na pewno nie spowodowałoby spadku ciśnienia w cylindrach. Skład mieszanki oraz zbyt małe luzy zaworowe mogą spowodować wypalenie gniazd, i wtedy rzeczywiście będzie to miało wpływ na spadek ciśnienia, ale nie przypuszczam ze az tak drastyczny.
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Prawda - tłumiki wyprute.allman1 pisze:... Twierdził że tłumiki są wyprute - Pokazywał inną 535 z której tłumików wystają cienkie rurki, a u mnie faktycznie nic takiego nie ma. Prawda to?
Ale to ma tylko wpływ na przyjemne brzmienie wydechów. Na nic więcej.
O różnicach wałków powinien powiedzieć więcej Cpt.Nemo. Ale wygląda na to, że różnią się właśnie tylko krzywkami.
- allman1
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
- Motocykl: 535 3br 1991r..
- Lokalizacja: Leszno/Wrocław
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Oba na rozgrzanym.kris2k pisze:Czy te 4bar sprawdzał na rozgrzanym silniku? Owe 5,5 również? I najważniejsze: czy masz pewność ze manometr był sprawny? Bo nie chce mi sie wierzyć w te 4bary.
O walkach Ci nie odpowiem, nie miałem do czynienia. To samo sie tyczy przestawienia rozrządu - musiałbyś spytać u źródła czyli kyllera czemu tak poczynił.
Tłumiki możliwe ze masz wyprute, jednak jesli tylko koncówki a puszka rozprężna pozostała nietknięta, nie powinno mieć to wpływu nawet na regulację gaźników, a już na pewno nie spowodowałoby spadku ciśnienia w cylindrach. Skład mieszanki oraz zbyt małe luzy zaworowe mogą spowodować wypalenie gniazd, i wtedy rzeczywiście będzie to miało wpływ na spadek ciśnienia, ale nie przypuszczam ze az tak drastyczny.
Nie wiem czy sprawny, skąd mogę wiedzieć...
Wiem czemu tak poczynił, bo podawałem narzędzia - Po ustawieniu na znakach klekotał, po przestawieniu o jeden mniej, po przestawieniu o dwa wcale. Niestety nie pamiętam w którą stronę kręciliśmy. Kyller skwitował to słowami "Mechanika niewiele różni się od magii"
Mechanik stwierdził że z powodu wyprucia fioletowieje mi kolanko, ale to dla mnie pikuś.
Jestem teraz zbyt przeziębiony by odebrać motocykl, ale nie na tyle by nie podskoczyć do serwisu, zapłacić za pracę i zadać pytanie, czy 2 różne wałki nie będą miały negatywnego wpływu na silnik. Co sądzicie? I teraz został mi przedni wałek (2) od (mam nadzieję) 2YL a tylny (1) od 3BR. Chcę żeby przy mnie zmierzył krzywki suwmiarką. Ale klepanie na znakach tego przedniego z 2YL to ciągle hydro-zagadka...
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Może był zjebany, niewyważony, krzywy... Kto to wie? To zagadka.allman1 pisze:... klepanie na znakach tego przedniego z 2YL to ciągle hydro-zagadka...
Wyprucia czego? Wydechów? Bzdura! Ten mechanik nie wszystko wie, ale stara się Ciebie zagiąć.allman1 pisze:... Mechanik stwierdził że z powodu wyprucia fioletowieje mi kolanko,...
Kolanko fioletowieje z różnych powodów. Np. bo jest dziurawe w środku!
Kolanko składa się z dwóch rur: wewnętrznej i zewnętrznej.
Najprawdopodobniej pękł spaw połączenia obu rurek u samego początku (patrz zdjęcie poniżej) , czyli kolektora wydechowego.
Ja tak miałem. Ponowne spawanie rozwiązało problem.
W temacie wyprucia wydechów nie słuchaj tego mechanika, bo nie wie o czym mówi.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2016, 21:46 przez toooomelo, łącznie zmieniany 2 razy.
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Zdecydowanie różnią się wysokością krzywek i to nie trzeba suwmiarki, linijką można zmierzyć. Z poł centymetra chyba.toooomelo pisze: O różnicach wałków powinien powiedzieć więcej Cpt.Nemo. Ale wygląda na to, że różnią się właśnie tylko krzywkami.
Wysłane z mojego GT-P6200 przy użyciu Tapatalka
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- allman1
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
- Motocykl: 535 3br 1991r..
- Lokalizacja: Leszno/Wrocław
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Dobra, kolanko i tłumiki mniej ważne. Dopytam jutro i przekażę jego teorię - brzmiała sensownie, ale teraz już dokładnie nie pamiętam a nie chcę z gęby cholewy robić. Ważniejsze jest czy silnik nie ucierpi na 2 różnych wałkach.toooomelo pisze:Może był zjebany, niewyważony, krzywy... Kto to wie? To zagadka.allman1 pisze:... klepanie na znakach tego przedniego z 2YL to ciągle hydro-zagadka...
Wyprucia czego? Wydechów? Bzdura! Ten mechanik nie wszystko wie, ale stara się Ciebie zagiąć.allman1 pisze:... Mechanik stwierdził że z powodu wyprucia fioletowieje mi kolanko,...
Kolanko fioletowieje z różnych powodów. Np. bo jest dziurawe w środku!
Kolanko składa się z dwóch rur: wewnętrznej i zewnętrznej.
Najprawdopodobniej pękł spaw połączenia obu rurek u samego początku (patrz zdjęcie poniżej) , czyli kolektora wydechowego.
Ja tak miałem. Ponowne spawanie rozwiązało problem.
W temacie wyprucia wydechów nie słuchaj tego mechanika, bo nie wie o czym mówi.
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Poproś pana mechanika ,żeby przy pomiarze ciśnienia otworzył przepustnice , zobaczysz jak skoczy do 10 atm .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- allman1
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
- Motocykl: 535 3br 1991r..
- Lokalizacja: Leszno/Wrocław
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Wróciłem i nie jestem nic mądrzejszy. Wiem tylko tyle że przestawienie rozrządu uznał za straszny błąd. W tej chwili mam ustawiony poprawnie na wałku 3BR i mam nie oszczędzać maszyny żeby wypalić syf z cylindra. Jak to się uda to będziemy myśleć co dalej. Może to być wałek od jakiejś tuningowej firmy, mógł ktoś wstawić jakiś wyższy tłok... Teorii jest kilka. Ale teraz mam jeździć żeby to wszystko się wypaliło. Dzięki za pomoc.
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Hmm Jak dla mnie to dość nowatorskie podejście mechanika do tematu A zprawdziłeś jak różnią się wysokością krzywki na dwu posiadanych przez Ciebie wałkach rozrządu ?
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- allman1
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
- Motocykl: 535 3br 1991r..
- Lokalizacja: Leszno/Wrocław
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Tak, ale bez suwmiarki, bo tak jak mówiłeś widać na oko.
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
A po oznaczeniach na wałkach ?
Bo może miałeś dwa takie same ?
Czyli np. w pierwszym i drugim garnku siedziały wałki do np. drugiego cylindra ?
Jedynka to ten cylinder od tyłu, a dwójka to przedni.
Swoją drogą ciekawe jak będzie się zachowywał silnik w którym jeden mocny garnek "ciągnie" drugi ten słabszy, nie pracuje to pod obciążeniem takimi jakby skokami ?
Bo może miałeś dwa takie same ?
Czyli np. w pierwszym i drugim garnku siedziały wałki do np. drugiego cylindra ?
Jedynka to ten cylinder od tyłu, a dwójka to przedni.
Swoją drogą ciekawe jak będzie się zachowywał silnik w którym jeden mocny garnek "ciągnie" drugi ten słabszy, nie pracuje to pod obciążeniem takimi jakby skokami ?
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- allman1
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
- Motocykl: 535 3br 1991r..
- Lokalizacja: Leszno/Wrocław
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Wałki właściwie oznaczone - "2" z przodu a "1" z tyłu. Bardziej niż to jak się będzie zachowywał potrzebuję informacji czy nie będzie to szkodliwe dla dołu...
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
- leopold
- Posty: 579
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
I ma rację. Nie chce mi się teraz pisać wykładu o fazach rozrządu i hydrodynamice wymiany ładunku w cylindrze - ale w skrócie: ma rację.allman1 pisze:przestawienie rozrządu uznał za błąd.
Pozdrawia Leopold
PS. Tzw. "klepanie" to najczęściej skutek złego ustawienia banalnych pozornie luzów zaworowych.
PS2. Zaniebieszczone kolanko może też być skutkiem nadmiernej temperatury spalin, związanej ze zubożeniem mieszanki, a to z kolei z rozregulowanych faz rozrządu (patrz wyżej), regulacji gaźnika lub nieskompensowanej operacji na tłumikach.