dobry quick guaidgraf17 pisze:No bo tak na logikę - dobijanie to sprawa sprężyn
a gęstość oleju - to skuteczność tłumienia amortyzatora .
Jeżeli się mylę to mnie poprawcie
[ Dodano: Sob Lip 03, 2010 8:23 am ]
Jeszcze klika uwag dla robiących to pierwszy raz :
1.Jeżeli spuszczasz olej ze szczelnej lagi tą małą śrubką na dole na śrubokręt krzyżakowy - rzygnie ( nie wiem skąd tam jest ciśnienie - nie mam pompowanych lag )...
2.Korek u góry na inbus 17 wyskakuje ( razem z rurką , podkładką sprężyny i kluczem - naszukałem się tego wszystkiego po garażu )
3.Wkręcenie z powrotem tegoż korka po poskładaniu wszystkiego i nalaniu oleju to niezłe wyzwanie - w imadle nie dałem rady , wsadziłem lagę do moto , przykręciłem niżej niż ma być , w otwór w górnej półce wsadziłem rękojeścią do góry klucz francuski i pokręcając nim docisnąłem korek z nasadką inbusową od gedorów do wnętrza lagi .Celując , coby nie uszkodzić gwintu i obracając inbus płaską 17 udało mi się to g...o poskładać
Olej wlałem 10 W , bo moim zdaniem fabryki poprawiać nie trzeba , poza tym jak pisałem wyżej gęstość oleju ma wpływ na siłę tłumienia , a nie na twardość zawieszenia , czyli nawet na oleju 30 w jak ma dobić to dobije - jak ma nie dobijać , to trzeba by zmienić sprężyny na jakieś np. progresywne lub twardsze ...
A może ( teraz mi to do głowy przyszło - może wypowie się jakiś fachowiec ) zamontować dłuższą rurkę ( tą pośrednią pomiędzy sprężyną a górnym korkiem lagi ) - tylko jak to potem skręcić
Na razie wszystko działa , olej nie cieknie , amorki tłumią jak należy ( po rozhuśtaniu natychmiast się zatrzymują ), ładnie pracuje na wybojach , przestało rzucać kierownicą na nierównościach - czyli jest OK .
Aha - inbus 22 zrobiłem tak jak "przedpiszca"- gwintowany pręt M-10 , skręcona pomiędzy dwoma nakrętkami M - 10 nakrętka ( chyba M-14 - na klucz 22 ) - na drugim końcu zakontrowane dwie M-10 i działa
Koszty - komplet uszczelniaczy z kapturkami Tourmax z Larssona - ok. 70 zyli z przesyłką , olej Valvoline Fork oil Synthetic blend 10 W , 1 L - 23 zł w sklepie , pręt M-10 znaleziony w garażu , 3 godziny roboty ( wliczając szukanie pręta , elementów z rozkręconej lagi i dorabianie klucza ) , a robiłem to pierwszy raz w życiu
Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 czerwca 2016, 16:10
- Motocykl: Virago xv 750 1994
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
Witam. Panowie, orientujecie się czy i ew gdzie można kupić sprezynki zabezpieczajace uszczelniacz w lagach przed wysunieciem. Moje zardzewialy i pękły, a nigdzie nie widzialem w sprzedaży.
- aurumcantus
- Posty: 198
- Rejestracja: 18 października 2012, 14:27
- Motocykl: TDM 900
- Lokalizacja: Sochaczew
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
W Larssonie pytałeś?misiu-bisi pisze:Witam. Panowie, orientujecie się czy i ew gdzie można kupić sprezynki zabezpieczajace uszczelniacz w lagach przed wysunieciem. Moje zardzewialy i pękły, a nigdzie nie widzialem w sprzedaży.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 czerwca 2016, 16:10
- Motocykl: Virago xv 750 1994
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
Patrzylem na ich stronce i nie znalazlem nic takiego, szczerze mówiąc nie wiem o co pytać, jaka jest tego fahowa nazwa, byc moze zastosuje zwykly pierścień segera ale nie wiem czy wejdzie.muniek pisze:W Larssonie pytałeś?misiu-bisi pisze:Witam. Panowie, orientujecie się czy i ew gdzie można kupić sprezynki zabezpieczajace uszczelniacz w lagach przed wysunieciem. Moje zardzewialy i pękły, a nigdzie nie widzialem w sprzedaży.
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
Zabezpieczenie uszczelniacza w przednim zawieszeniu. Kupowałem niedawno do innego motocykla:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =&bid=9387
pogooglaj w sieci, na pewno znajdziesz.
pzdr.
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =&bid=9387
pogooglaj w sieci, na pewno znajdziesz.
pzdr.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 czerwca 2016, 16:10
- Motocykl: Virago xv 750 1994
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
Dzięki wielkie kolego:)muniek pisze:Zabezpieczenie uszczelniacza w przednim zawieszeniu. Kupowałem niedawno do innego motocykla:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =&bid=9387
pogooglaj w sieci, na pewno znajdziesz.
pzdr.
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
Znaczy to z linku jest do Intrudera, podałem go przykładowo. Jeżeli szukasz do swojego XV 750 to któryś z tych:
http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&n ... awieszenia
Rocznik 1994 to chyba będzie to:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... &bid=10567
pzdr.
http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&n ... awieszenia
Rocznik 1994 to chyba będzie to:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... &bid=10567
pzdr.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 czerwca 2016, 16:10
- Motocykl: Virago xv 750 1994
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
Znalazłem już właściwe i zamowilem, chodziło mi o pełną nazwę tego ustrojstwa za podanie której masz u mnie piwko;)muniek pisze:Znaczy to z linku jest do Intrudera, podałem go przykładowo. Jeżeli szukasz do swojego XV 750 to któryś z tych:
http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&n ... awieszenia
Rocznik 1994 to chyba będzie to:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... &bid=10567
pzdr.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 25 października 2014, 16:42
- Motocykl: yamaha virago xv 250
- Lokalizacja: Gleiwitz
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
Ha.... A ja wiem czemu...przemli pisze:Pandik pisze:Czemu wszystkim cieknie lewa laga?
Pewien mechanior mi powiedział, że lewe lagi często puszczają, ponieważ są dodatkowo narażone na naprężenia wywołane zamontowanym na nich hamulcem.
Jestem w stanie w to uwierzyć. Co myślicie?
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
No, ale np. w XV 750 i 1100 są dwie tarcze hamulcowe, a u mnie też lewa zaczęła cieknąć jako pierwsza. Czary jakieś, czy co?
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
- slobo
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 grudnia 2014, 21:09
- Motocykl: yamaha xv 750
- Lokalizacja: Rzeszów
- Wiek: 44
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
Witam Kolegów.
Dopadło i mnie - cieknąca laga. Dzięki poradom tego fantastycznego forum wziąłem się za ten temat sam.
Wszystko idzie gładko. Laga rozebrana, przejechana papierkiem wodnym, wszystko wyczyszczone ale... dolna panewka jest do wymiany i stąd moje pytanie. Czy można gdzieś kupić pojedynczą panewkę a nie cały komplet? Jeśli tak to gdzie? I jakie ona ma wymiary dla Virki 750 rocznik 92?
Dopadło i mnie - cieknąca laga. Dzięki poradom tego fantastycznego forum wziąłem się za ten temat sam.
Wszystko idzie gładko. Laga rozebrana, przejechana papierkiem wodnym, wszystko wyczyszczone ale... dolna panewka jest do wymiany i stąd moje pytanie. Czy można gdzieś kupić pojedynczą panewkę a nie cały komplet? Jeśli tak to gdzie? I jakie ona ma wymiary dla Virki 750 rocznik 92?
- rothar
- Posty: 205
- Rejestracja: 27 maja 2011, 19:12
- Motocykl: virago xv 1100
- Lokalizacja: londyn
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
czy warto kupic ten zestaw do virago 1100
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-XV750- ... 1739661885?
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-XV750- ... 1739661885?
You don?t ride you don?t know
Its in our blood, its in our soul
Its in our blood, its in our soul
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 sierpnia 2016, 08:53
- Motocykl: Yamaha DragStar 1100
- Lokalizacja: Tuchola
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
Pozwólcie, że podepnę się do tematu. Może ktoś mądrzejszy ode mnie mi pomoże
Odkręcałem dolną półeczkę łączącą lagi, żeby wyjąc błotnik do malowania i po złożeniu mam prawie zblokowane hamulce (tarcze trą o klocek). Czy coś spieprzyłem, czy tylko nie zastosowałem jakiegoś mądrego triku ?
Podpowiedzcie proszę, co spieprzyłem.
Pozdro
Odkręcałem dolną półeczkę łączącą lagi, żeby wyjąc błotnik do malowania i po złożeniu mam prawie zblokowane hamulce (tarcze trą o klocek). Czy coś spieprzyłem, czy tylko nie zastosowałem jakiegoś mądrego triku ?
Podpowiedzcie proszę, co spieprzyłem.
Pozdro
Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.
- MagMa
- Posty: 255
- Rejestracja: 31 października 2016, 22:31
- Motocykl: XV750 '97
- Lokalizacja: Kaszuby
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
Też się podepnę z pytaniem: czy lekki wyciek oleju z lagi od razu kategorycznie dyskwalifikuje moto z jazdy i na warsztat, czy można z tym jeszcze polatać?
- Stachu487
- Posty: 55
- Rejestracja: 05 marca 2017, 10:01
- Motocykl: Yamaha Virago 125
- Lokalizacja: Bielsko Biała
- Wiek: 32
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
Wg mnie, jezdzić można, ale ostrożnie z zakrętami bo jest różnica w pracy amortyzatorow. No i ważne aby nie było wycieku na klocki i tarcze Sam to wlaśnie przerabialem
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 sierpnia 2016, 08:53
- Motocykl: Yamaha DragStar 1100
- Lokalizacja: Tuchola
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
Spróbuję jeszcze raz zapytać.niciacia pisze:Pozwólcie, że podepnę się do tematu. Może ktoś mądrzejszy ode mnie mi pomoże
Odkręcałem dolną półeczkę łączącą lagi, żeby wyjąc błotnik do malowania i po złożeniu mam prawie zblokowane hamulce (tarcze trą o klocek). Czy coś spieprzyłem, czy tylko nie zastosowałem jakiegoś mądrego triku ?
Podpowiedzcie proszę, co spieprzyłem.
Pozdro
Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
odkręć łącznik lag i obróć o 180 stopni
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 sierpnia 2016, 08:53
- Motocykl: Yamaha DragStar 1100
- Lokalizacja: Tuchola
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
Nie do końca - łącznik był dobrze.-waldi- pisze:odkręć łącznik lag i obróć o 180 stopni
Ale sam sobie odpowiem, może sie komuś przyda: wykręciłem oś koła i wyjąłem ją, dzięki czemu koło spadło na dół (oczywista oczywistość). Następnie mając luźne lagi ustawiłem idealnie prosto w stosunku do łącznika (równa szparka po obu stronach i równiutkie szczeliny). Potem założyłem koło i HURA Sam jestem z siebie dumny
A jeszcze powód: tarcze ocierały o klocki.
Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.
- mchojecki4
- Posty: 105
- Rejestracja: 17 lipca 2014, 18:09
- Motocykl: XV 750 92r
- Lokalizacja: Siedlce
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
Pierwsza trasa w sezonie i kamień uderza w lage i robi sie odprysk i cieknie. Czy dobrym pomyslem jest to zaszpachlowac i dotrzec na rowno i sezon wytrzyma?
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
mchojecki4 pisze:Pierwsza trasa w sezonie i kamień uderza w lage i robi sie odprysk i cieknie. Czy dobrym pomyslem jest to zaszpachlowac i dotrzec na rowno i sezon wytrzyma?
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- mchojecki4
- Posty: 105
- Rejestracja: 17 lipca 2014, 18:09
- Motocykl: XV 750 92r
- Lokalizacja: Siedlce
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
A na przyszlosc trzeba pomyslec nad jakims zabezpieczeniem przed odpryskami bo to juz druga taka sytuacja u mnie w ciagu 4 lat. A nowe lagi są drogie. Moze takie gumy jak w crosach sa na lagach. Tyle ze moze nie pasowaly by do chromów itp ale przynajmniej by zabezpieczaly. Czy macie jakieś inne pomysły?
- mchojecki4
- Posty: 105
- Rejestracja: 17 lipca 2014, 18:09
- Motocykl: XV 750 92r
- Lokalizacja: Siedlce
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
No niestety pomysł ze szpachlą nie zdał egzaminu.
- IRE
- Posty: 108
- Rejestracja: 22 kwietnia 2016, 18:51
- Motocykl: V star 1100
- Lokalizacja: opolskie
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
Może pomyśl nad czymś podobnym jak w DragStar
załączniki
załączniki
- Załączniki
-
- beznazwy.png (72.03 KiB) Przejrzano 15830 razy
-
- 1.png (58.22 KiB) Przejrzano 15830 razy
Najlepsza dieta-dieta roślinna
Chmiel, żyto, tytoń, konopie
Chmiel, żyto, tytoń, konopie
- Doniu
- Posty: 255
- Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
- Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Status: Offline
Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz
Takie rury są do naprawienie oczywiście nie szpachlowaniem........
https://www.youtube.com/watch?v=IYapCo9ao2Y
Najlepiej oddać do regeneracji.
Tutaj można popytać miedzy innymi........
http://allegro.pl/regeneracja-rur-teles ... 61136.html
Tutaj można poczytać jak wygląda proces takiej naprawy
http://www.pittedforks.co.uk/process.php
https://www.youtube.com/watch?v=IYapCo9ao2Y
Najlepiej oddać do regeneracji.
Tutaj można popytać miedzy innymi........
http://allegro.pl/regeneracja-rur-teles ... 61136.html
Tutaj można poczytać jak wygląda proces takiej naprawy
http://www.pittedforks.co.uk/process.php
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...