Lightbar

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 592
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 48
Status: Offline

Lightbar

Post autor: kapitanwasyl »

Zanim kupię to zapytam szerokie grono użytkowników dodatkowych świateł .
Lampy z żarówkami h3 , ja ewentualnie będę przerabiał na g4 led ciepły bo h3 ciepłych led nie spotkałem.

Czy ktoś posiada , lata z , czy nie ma problemów z misiakami lub na stacji diagnostycznej ?

Chodzi mi konkretnie o takie lampy :

Obrazek
Awatar użytkownika
Piotrek9007
Posty: 583
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: TST Starachowice
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Lightbar

Post autor: Piotrek9007 »

Ja się nie spotkałem żeby ktoś się doczepiał, w nocy pięknie doświetlają drogę, trzeba je przede wszystkim dobrze ustawić, niektórym wygląd motocykla też podoba się bardziej. Ogólnie ja polecam takie lampy, więcej widzisz w nocy- mniejsza szansa że Ci jakiś zwierz wyskoczy a Ty nie zauważysz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo :wink:

(zaczerpnięte z forum :rock: )
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Lightbar

Post autor: Blunio »

kapitanwasyl pisze: czy nie ma problemów z misiakami lub na stacji diagnostycznej
poczytaj rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych pojazdów i wybierz, jakie lampy chcesz mieć. Praktycznie do wyboru masz dwie wersje, przeciwmgłowe i dalekosiężne. Dostosuj podłączenia lamp do wymagań. :kawa:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 592
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Lightbar

Post autor: kapitanwasyl »

Ja mam zamiar założyć w celu poprawienia widoczności moto w dzień i dla wyglądu :P
Tyle że to są reflektory bardziej do jazdy razem ze światłami drogowymi , ja chcę ich używać razem z mijania ...Takie z homologacją C R są zbyt drogie i zazwyczaj po prostu za duże.
Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 592
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Lightbar

Post autor: kapitanwasyl »

Blunio pisze:
kapitanwasyl pisze: czy nie ma problemów z misiakami lub na stacji diagnostycznej
poczytaj rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych pojazdów i wybierz, jakie lampy chcesz mieć. Praktycznie do wyboru masz dwie wersje, przeciwmgłowe i dalekosiężne. Dostosuj podłączenia lamp do wymagań. :kawa:
Wyczytałem że w motocyklu w grę nie wchodzą żadne dwa światła dodatkowe, oprócz przeciwmgłowych . To teraz pytanie jak podłączyć , z oddzielnym wyłącznikiem włączane niezależnie ? Tak żeby na jakiś wypadek można było udawać że nie świecą ? :mrgreen:
Awatar użytkownika
Piotrek9007
Posty: 583
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: TST Starachowice
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Lightbar

Post autor: Piotrek9007 »

Ja mam osobny włącznik na kierownicy. Najwygodniej. Chcesz włączasz. Nie chcesz nie włączasz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo :wink:

(zaczerpnięte z forum :rock: )
Awatar użytkownika
MagMa
Posty: 255
Rejestracja: 31 października 2016, 22:31
Motocykl: XV750 '97
Lokalizacja: Kaszuby
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Lightbar

Post autor: MagMa »

Tu: http://www.bractwo-suzuki.com.pl/manuale/
jest fajna i przejrzysta instrukcja montażu lightbarów.
Obrazek
Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 592
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Lightbar

Post autor: kapitanwasyl »

Dzięki za instrukcję ale temat podłączenia już ogarnąłem , na naszym forum przestudiowałem.
Mi bardziej chodziło o to kiedy i z jakimi światłami mają/powinny świecić i wyszło mi że z długimi niestety .
Awatar użytkownika
CoLdY7
Posty: 479
Rejestracja: 19 czerwca 2015, 11:23
Motocykl: XV 535 ^ DL650
Lokalizacja: Strzelin
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Lightbar

Post autor: CoLdY7 »

kapitanwasyl pisze: i wyszło mi że z długimi niestety .
Dobrze wiedzieć, bo ja właśnie tak mam w swojej, jak przełączam na długie, to zapalają się lightbary a centralna lampa gaśnie... albo tylko przygasa- nie pamiętam :frustrated:
Ja swoją Virkę już taką dostałem i nie mam zamiaru tam grzebać, ale osobny/niezależny włącznik wydaje mi się najlepszą opcją.

Gdzieś przeczytałem opinie, żeby z "takimi długimi" jeździć w dzień cały czas, bo lepiej Cię widać, a innym (w dzień) i tak to nie przeszkadza... hmmm
:chopper: Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.:motorcycle:
Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 592
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Lightbar

Post autor: kapitanwasyl »

Pewnie "przygasa" bo świeci w niej postojowe a ono powinno być tylko jedno .
marek3005
Posty: 16
Rejestracja: 15 października 2015, 11:22
Motocykl: Virago XV 750 ' 92
Lokalizacja: Tarnów, Małopolska KT 6721
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Lightbar

Post autor: marek3005 »

Mam identyczne lampy z żarówkami H3 ( takie są w komplecie ), całkiem inna jazda w nocy jak są włączone (na osobnym wyłączniku ), a na przeglądzie technicznym nikt nie robi problemów przynajmniej w moim mieście .
Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 592
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Lightbar

Post autor: kapitanwasyl »

Dla zainteresowanych wyglądem lamp na xv 250 , zamieszczam fotkę.

Podłączone przez przekaźnik , światło postojowe załącza przekaźnik+ oddzielny włącznik po tym samym obwodzie . Żarówki na razie g4 po 20w każda . Jak będzie problem z ładowaniem zmieniam na led.
20w halogen jako światła dzienne z powodzeniem dają radę .
Kierunkowskazy rozsunięte o 10mm każdy.
Stelaż - kątownik z kwaśnego przykręcony do stalowego mocowania a ono pod śruby lag.
Załączniki
IMG_20170506_180435b.jpg
IMG_20170506_180435b.jpg (176.98 KiB) Przejrzano 4115 razy
IMG_20170506_180312a.jpg
IMG_20170506_180312a.jpg (135.89 KiB) Przejrzano 4117 razy
Awatar użytkownika
CoLdY7
Posty: 479
Rejestracja: 19 czerwca 2015, 11:23
Motocykl: XV 535 ^ DL650
Lokalizacja: Strzelin
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Lightbar

Post autor: CoLdY7 »

znalazłem ładny obrazekObrazek
:chopper: Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.:motorcycle:
Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 592
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Lightbar

Post autor: kapitanwasyl »

Nom , u mnie instalacja jest prawie jak na obrazku , tylko cena inna :lol: i wyłącznik mam nieco inny bo zaraz pod lewym kciukiem , w obudowie z kwasówki :cool:
Ostatnio zmieniony 13 maja 2017, 22:03 przez kapitanwasyl, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 592
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Lightbar

Post autor: kapitanwasyl »

Jazda próbna w nocy zrobiona . Gdzieś tam na forum wyczytałem że do świecenia po zmroku tylko żarówki od 40 w , niżej już jest lipa.
Nie wiem, ale jadąc bez dodatkowych świateł jest jakoś tak wąsko przed moto , po włączeniu tych 2x 20w halogenów widać oba pobocza , dalekie znaki świecą jakby lepiej . Będzie czym oślepiać łobuzów co świateł w czas nie zmieniają :cool:

Ładowanie ( przynajmniej u mnie ) z dodatkowymi 40 watami jest spoko.
ODPOWIEDZ