Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL
- tomekt9
- Posty: 440
- Rejestracja: 22 sierpnia 2010, 19:39
- Motocykl: 535 > FZ6 SA
- Lokalizacja: Pępowo
- Wiek: 50
- Status: Offline
Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL
Witam
Mam plan naprawić przeciągnięty gwint od tej najdłuższej śruby poprzez sprężynki Helicoil. Czytając forum nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi czy gniazdo śruby jest przelotowe - czy gwintując nowy otwór bez demontażu klap bocznych opiłki nie znajdą się wewnątrz w silniku.
Na logikę raczej otwór nie jest przelotowy - ponieważ poprzez niego wydostawałby się olej i śruba musiałaby być specjalnie zabezpieczona przed przeciekami, ale wolę mieć pewność i więcej nie nabroić.
Proszę o szybką i PEWNĄ odpowiedź, ewentualne porady jak się do tego zabrać.
Pozdrawiam - chwilowo uziemiony
Mam plan naprawić przeciągnięty gwint od tej najdłuższej śruby poprzez sprężynki Helicoil. Czytając forum nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi czy gniazdo śruby jest przelotowe - czy gwintując nowy otwór bez demontażu klap bocznych opiłki nie znajdą się wewnątrz w silniku.
Na logikę raczej otwór nie jest przelotowy - ponieważ poprzez niego wydostawałby się olej i śruba musiałaby być specjalnie zabezpieczona przed przeciekami, ale wolę mieć pewność i więcej nie nabroić.
Proszę o szybką i PEWNĄ odpowiedź, ewentualne porady jak się do tego zabrać.
Pozdrawiam - chwilowo uziemiony
- grzenek
- Posty: 171
- Rejestracja: 11 stycznia 2015, 21:03
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: 3city
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL
Otwór nie jest przelotowy. Jednak nie wierciłbym na Twoim miejscu bez demontażu kapy. Jak ją zdejmiesz i zabezpieczysz wokół czystymi szmatami będziesz mógł rozwiercić otwór i na nowo nagwintować bez ryzyka, że opiłki wlecą do środka (ja tak robiłem). Powodzenia
XV535, '89, 205.000 km, po generalnym remoncie - wreszcie zabytek
wypożyczalnia motocykli http://www.motorag.pl
wypożyczalnia motocykli http://www.motorag.pl
- tomekt9
- Posty: 440
- Rejestracja: 22 sierpnia 2010, 19:39
- Motocykl: 535 > FZ6 SA
- Lokalizacja: Pępowo
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL
Dzięki za radę, też mi wygląda, że nie jest przelotowy co do ściągnięcia to jeszcze myślę - zakupy odpowiedniego sprzętu i tak dopiero jutro...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- tomekt9
- Posty: 440
- Rejestracja: 22 sierpnia 2010, 19:39
- Motocykl: 535 > FZ6 SA
- Lokalizacja: Pępowo
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL
Kupiłem zestaw do naprawy gwintów V-coil ze "sprężynkami" i nową śrubę fi6/100mm. Niestety w celu naprawy trzeba ściągnąć wszystko z prawą kapą włącznie - nie przejdzie gwintownik. Sama naprawa gwintów trwała około 10 minut (tym zestawem szło idealnie, a że jeszcze jeden gwint wyglądał dziwnie to naprawiłem dwa!), jak się okazało to śruba w mojej Virce miała długość 105 mm, czyli poprzedni właściciel już coś kombinował. Przy skręcaniu polecam użyć klucza dynanometrycznego. Całość naprawy zajęła mi około 2 godzin i nie jest skomplikowana.
Temat do zamknięcia
Temat do zamknięcia
- Schwartzu
- Posty: 1805
- Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
- Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL
A o której śrubie piszecie? Chodzi o jedną z tych przy filtrze oleju ?
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
W. Blake
- tomekt9
- Posty: 440
- Rejestracja: 22 sierpnia 2010, 19:39
- Motocykl: 535 > FZ6 SA
- Lokalizacja: Pępowo
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL
Zerwałem gwint przy tej najdłuższej od filtra oleju i przy okazji naprawiłem jedną z dolnych środkowych od kapy.
- Snake
- Posty: 970
- Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL
Może głupie pytanie. Możesz mi powiedzieć jak to działa? Rozwiercasz otwór wbijasz sprężynkę i nakręcasz nową śrubę tak?
Człowiek całe życie w nieświadomości. Mam przekręcone dwie śruby w Komarze, a ktoś mi mówił, że stosował jakieś kleje czy cuś? Nigdy jakoś się nie zagłębiałem w temat.
Człowiek całe życie w nieświadomości. Mam przekręcone dwie śruby w Komarze, a ktoś mi mówił, że stosował jakieś kleje czy cuś? Nigdy jakoś się nie zagłębiałem w temat.
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel
- Schwartzu
- Posty: 1805
- Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
- Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL
pierwszy lepszy po wpisaniu "helicoil" (jest tego więcej na YT) https://www.youtube.com/watch?v=-_azEsNkA9QSnake pisze:Może głupie pytanie. Możesz mi powiedzieć jak to działa? Rozwiercasz otwór wbijasz sprężynkę i nakręcasz nową śrubę tak?
Człowiek całe życie w nieświadomości. Mam przekręcone dwie śruby w Komarze, a ktoś mi mówił, że stosował jakieś kleje czy cuś? Nigdy jakoś się nie zagłębiałem w temat.
A w skrócie:
- rozwiercasz zepsuty gwint
- gwintujesz otwór
- wkręcasz specjalną sprężynkę "helicoil" w otwór (sprężynka zmniejsza średnicę otworu, więc możesz wykorzystać śrubę o tej samej średnicy co wcześniej)
gotowe
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
W. Blake
- Snake
- Posty: 970
- Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL
człowiek uczy się całe życie.
Dzięki za filmik
Dzięki za filmik
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel