Lightbar
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Lightbar
Zanim kupię to zapytam szerokie grono użytkowników dodatkowych świateł .
Lampy z żarówkami h3 , ja ewentualnie będę przerabiał na g4 led ciepły bo h3 ciepłych led nie spotkałem.
Czy ktoś posiada , lata z , czy nie ma problemów z misiakami lub na stacji diagnostycznej ?
Chodzi mi konkretnie o takie lampy :
Lampy z żarówkami h3 , ja ewentualnie będę przerabiał na g4 led ciepły bo h3 ciepłych led nie spotkałem.
Czy ktoś posiada , lata z , czy nie ma problemów z misiakami lub na stacji diagnostycznej ?
Chodzi mi konkretnie o takie lampy :
- Piotrek9007
- Posty: 583
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: TST Starachowice
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Lightbar
Ja się nie spotkałem żeby ktoś się doczepiał, w nocy pięknie doświetlają drogę, trzeba je przede wszystkim dobrze ustawić, niektórym wygląd motocykla też podoba się bardziej. Ogólnie ja polecam takie lampy, więcej widzisz w nocy- mniejsza szansa że Ci jakiś zwierz wyskoczy a Ty nie zauważysz.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo
(zaczerpnięte z forum )
(zaczerpnięte z forum )
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Lightbar
poczytaj rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych pojazdów i wybierz, jakie lampy chcesz mieć. Praktycznie do wyboru masz dwie wersje, przeciwmgłowe i dalekosiężne. Dostosuj podłączenia lamp do wymagań.kapitanwasyl pisze: czy nie ma problemów z misiakami lub na stacji diagnostycznej
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Lightbar
Ja mam zamiar założyć w celu poprawienia widoczności moto w dzień i dla wyglądu
Tyle że to są reflektory bardziej do jazdy razem ze światłami drogowymi , ja chcę ich używać razem z mijania ...Takie z homologacją C R są zbyt drogie i zazwyczaj po prostu za duże.
Tyle że to są reflektory bardziej do jazdy razem ze światłami drogowymi , ja chcę ich używać razem z mijania ...Takie z homologacją C R są zbyt drogie i zazwyczaj po prostu za duże.
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Lightbar
Wyczytałem że w motocyklu w grę nie wchodzą żadne dwa światła dodatkowe, oprócz przeciwmgłowych . To teraz pytanie jak podłączyć , z oddzielnym wyłącznikiem włączane niezależnie ? Tak żeby na jakiś wypadek można było udawać że nie świecą ?Blunio pisze:poczytaj rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych pojazdów i wybierz, jakie lampy chcesz mieć. Praktycznie do wyboru masz dwie wersje, przeciwmgłowe i dalekosiężne. Dostosuj podłączenia lamp do wymagań.kapitanwasyl pisze: czy nie ma problemów z misiakami lub na stacji diagnostycznej
- Piotrek9007
- Posty: 583
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: TST Starachowice
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Lightbar
Ja mam osobny włącznik na kierownicy. Najwygodniej. Chcesz włączasz. Nie chcesz nie włączasz.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo
(zaczerpnięte z forum )
(zaczerpnięte z forum )
- MagMa
- Posty: 255
- Rejestracja: 31 października 2016, 22:31
- Motocykl: XV750 '97
- Lokalizacja: Kaszuby
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Lightbar
Tu: http://www.bractwo-suzuki.com.pl/manuale/
jest fajna i przejrzysta instrukcja montażu lightbarów.
jest fajna i przejrzysta instrukcja montażu lightbarów.
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Lightbar
Dzięki za instrukcję ale temat podłączenia już ogarnąłem , na naszym forum przestudiowałem.
Mi bardziej chodziło o to kiedy i z jakimi światłami mają/powinny świecić i wyszło mi że z długimi niestety .
Mi bardziej chodziło o to kiedy i z jakimi światłami mają/powinny świecić i wyszło mi że z długimi niestety .
- CoLdY7
- Posty: 479
- Rejestracja: 19 czerwca 2015, 11:23
- Motocykl: XV 535 ^ DL650
- Lokalizacja: Strzelin
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Lightbar
Dobrze wiedzieć, bo ja właśnie tak mam w swojej, jak przełączam na długie, to zapalają się lightbary a centralna lampa gaśnie... albo tylko przygasa- nie pamiętamkapitanwasyl pisze: i wyszło mi że z długimi niestety .
Ja swoją Virkę już taką dostałem i nie mam zamiaru tam grzebać, ale osobny/niezależny włącznik wydaje mi się najlepszą opcją.
Gdzieś przeczytałem opinie, żeby z "takimi długimi" jeździć w dzień cały czas, bo lepiej Cię widać, a innym (w dzień) i tak to nie przeszkadza... hmmm
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Lightbar
Pewnie "przygasa" bo świeci w niej postojowe a ono powinno być tylko jedno .
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 października 2015, 11:22
- Motocykl: Virago XV 750 ' 92
- Lokalizacja: Tarnów, Małopolska KT 6721
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Lightbar
Mam identyczne lampy z żarówkami H3 ( takie są w komplecie ), całkiem inna jazda w nocy jak są włączone (na osobnym wyłączniku ), a na przeglądzie technicznym nikt nie robi problemów przynajmniej w moim mieście .
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Lightbar
Dla zainteresowanych wyglądem lamp na xv 250 , zamieszczam fotkę.
Podłączone przez przekaźnik , światło postojowe załącza przekaźnik+ oddzielny włącznik po tym samym obwodzie . Żarówki na razie g4 po 20w każda . Jak będzie problem z ładowaniem zmieniam na led.
20w halogen jako światła dzienne z powodzeniem dają radę .
Kierunkowskazy rozsunięte o 10mm każdy.
Stelaż - kątownik z kwaśnego przykręcony do stalowego mocowania a ono pod śruby lag.
Podłączone przez przekaźnik , światło postojowe załącza przekaźnik+ oddzielny włącznik po tym samym obwodzie . Żarówki na razie g4 po 20w każda . Jak będzie problem z ładowaniem zmieniam na led.
20w halogen jako światła dzienne z powodzeniem dają radę .
Kierunkowskazy rozsunięte o 10mm każdy.
Stelaż - kątownik z kwaśnego przykręcony do stalowego mocowania a ono pod śruby lag.
- Załączniki
-
- IMG_20170506_180435b.jpg (176.98 KiB) Przejrzano 4317 razy
-
- IMG_20170506_180312a.jpg (135.89 KiB) Przejrzano 4319 razy
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Lightbar
Nom , u mnie instalacja jest prawie jak na obrazku , tylko cena inna i wyłącznik mam nieco inny bo zaraz pod lewym kciukiem , w obudowie z kwasówki
Ostatnio zmieniony 13 maja 2017, 22:03 przez kapitanwasyl, łącznie zmieniany 1 raz.
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Lightbar
Jazda próbna w nocy zrobiona . Gdzieś tam na forum wyczytałem że do świecenia po zmroku tylko żarówki od 40 w , niżej już jest lipa.
Nie wiem, ale jadąc bez dodatkowych świateł jest jakoś tak wąsko przed moto , po włączeniu tych 2x 20w halogenów widać oba pobocza , dalekie znaki świecą jakby lepiej . Będzie czym oślepiać łobuzów co świateł w czas nie zmieniają
Ładowanie ( przynajmniej u mnie ) z dodatkowymi 40 watami jest spoko.
Nie wiem, ale jadąc bez dodatkowych świateł jest jakoś tak wąsko przed moto , po włączeniu tych 2x 20w halogenów widać oba pobocza , dalekie znaki świecą jakby lepiej . Będzie czym oślepiać łobuzów co świateł w czas nie zmieniają
Ładowanie ( przynajmniej u mnie ) z dodatkowymi 40 watami jest spoko.