demontaż króćca w xv125

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
Matrix444
Posty: 16
Rejestracja: 06 czerwca 2017, 12:25
Motocykl: Virago XV125 1997
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Kontakt:
Status: Offline

demontaż króćca w xv125

Post autor: Matrix444 »

dzień dobry!

jako ze to pierwszy post na tym forum - na wstępnie pragnę życzyć wszystkim miłego dnia!

Dość sporo jest tematów o króćcach ogólnie, ale niestety nie doszukałem się jakiegoś bardziej rozbudowanego tutoriala dotyczącego demontażu i montażu gaźnika w 125/250, stąd pozwolę sobie spytać:
1) czy żeby wyjąc kolektor ssący należy demontować cały gaźnik, czy wystarczy odkręcić co trzeba i kolektor da się wysunąć?
2) jeśli należy wyjąć cały gaźnik, czy znajdę jakiś opis step-by-step - na który nie trafiłem wcześniej?

z góry dziękuję za porady/ przekierowania do właściwych wątków!

Pozdrawiam!
M
Awatar użytkownika
mpendzik
Posty: 158
Rejestracja: 04 września 2016, 21:35
Motocykl: Yamaha Virago 125
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

Re: demontaż króćca w xv125

Post autor: mpendzik »

Zasadniczo można zdjąć sam króciec - wystarczy poluzować obejmę na górze i na dole gaźnika...
Wyjęcie gaźnika to 10 minut.
1. Odkręcasz siedzenie i pompkę paliwa z prawej strony moto.
2. Zdejmujesz zbiornik (odkręcasz śrubę trzymającą zbiornik, odpinasz od kranika górny przewód podciśnieniowy z lewej strony oraz dolny paliwowy, który idzie do pompki paliwa) - później podnosisz lekko zbiornik do góry i zsuwasz go z takich gumowych mocowań.
3. Luzujesz opaski od gaźnika.
4. zdejmujesz linkę gazu i gimnastykujesz się żeby wyjąć gaźnik... jak go wyjmiesz, to trzeba zdemontować linkę ssania - wypinasz ją z manetki a następnie wykręcasz z gaźnika.

Prościej zdjąć gaźnik razem z króćcem.

życzę powodzenia - pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Matrix444
Posty: 16
Rejestracja: 06 czerwca 2017, 12:25
Motocykl: Virago XV125 1997
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Kontakt:
Status: Offline

Re: demontaż króćca w xv125

Post autor: Matrix444 »

Dzięki piękne!
w sumie o to chodziło właśnie. Gaźnik jest po praniu i regulacji, jest też nowy kolektor filtra powietrza, ale niestety króciec ssący jest do wymiany w bliskiej perspektywie. myślę, ze spróbuje zdemontować sam króciec skoro powinno się dać ;)

Mateusz
ODPOWIEDZ