Cześć,
Jestem młodym motocyklistą, który właśnie wczoraj kupił Virażkę 535.
Motocykl piękny, wygodny i stylowy, ale... Jako początkujący kierowca mogę się zapomnieć w drodze o zatankowaniu tym bardziej, że nie wiem ile paliwa jest w baku; ile motocykl pojedzie na pełnym. Tu pojawia się moje pytanie: Można do tego motocykla zamontować czujnik poziomu paliwa wraz z zegarem? Jeśli tak to jakie polecacie? Może ktoś z was też to zrobił? Jeśli nie-dlaczego?
Proszę o pomoc
Czujnik poziomu paliwa
- leszekk
- Posty: 4146
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Czujnik poziomu paliwa
Powitalnia jest gdzie indziej ale miło Cię powitać.
535 w większości jeżdżących egzemplarzy wyposażona jest w dwa zbiorniki paliwa, To sprawia, że układ pomiarowy musiałby być dość skomplikowany. W wersji minimalistycznej można zainstalować czujnik wyłącznie w dolnym zbiorniku. Tylko czy ma to większy sens? Prościej przyzwyczaić się, że co 200-220 km trzeba zatankować do pełna.
535 w większości jeżdżących egzemplarzy wyposażona jest w dwa zbiorniki paliwa, To sprawia, że układ pomiarowy musiałby być dość skomplikowany. W wersji minimalistycznej można zainstalować czujnik wyłącznie w dolnym zbiorniku. Tylko czy ma to większy sens? Prościej przyzwyczaić się, że co 200-220 km trzeba zatankować do pełna.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Czujnik poziomu paliwa
Na sam najprzód sprawdź, czy działa "Rezerwa" (patrz zdjęcie).Cywik pisze:... Jako początkujący kierowca mogę się zapomnieć w drodze o zatankowaniu tym bardziej, że nie wiem ile paliwa jest w baku; ile motocykl pojedzie na pełnym.
Można to zrobić w prosty sposób: wziąć na przejażdżkę kanisterek (butelkę) z benzyną i wyjeździć te paliwo, które jest w zbiornikach. Gdy go zacznie brakować, motocykl zacznie się ksztusić i kasłać. Wtedy włącz "Rezerwę" (przełącznik z ON na RES w lewo).
Jeśli moto pojedzie dalej, to jest wszystko OK i nie potrzeba dodatkowych czujników. Bo 2,5 litra zapasu etyliny wystarczy na przejechanie ok. 50km do stacji paliwowej.
Jeśli rezerwa nie zadziała, to masz robotę. Ale ta nie jest wielce skomplikowana i zrobisz ją sam. Wszystko jest na forum opisane.
- Załączniki
-
- f263874541 800 rezerwa.jpg (252.53 KiB) Przejrzano 3494 razy
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Czujnik poziomu paliwa
Tomku, nie dopisałeś że jak rezerwa nie zadziała żeby nalać paliwa z tej flaszki którą rekomendujesz. A robota będzie jak wróci do domu
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- R63
- Posty: 124
- Rejestracja: 27 lipca 2016, 15:13
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Kwidzyn GKW
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Czujnik poziomu paliwa
Można jeszcze przypomnieć o liczniku dziennego przebiegu i jego zerowaniu po zatankowaniu. Tak jak koledzy piszą po ok 220 km silnik przygasa i przełączamy na rezerwę. Nie ma potrzeby montowania czujnika, w końcu to chopper!. Pozdrawiam - Rysiek.
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Czujnik poziomu paliwa
Swego czasu w 535 montowalem czujnik plywakowy i wskaźnik zegarowy poziomu paliwa, czujnik zamontowalem w dolnym zbiorniku, wskazania były z dokladnoscią do 05- 07 l wiec zadowalajaco.
Dlubaniny troszkę było, po zdemontowaniu dolnego zbiornika trzeba wyfrezować otwór pod czujnik plywakowy, potem kalibracja długosci i gięcie dzwigienki pływaka.
Robota w sumie prosta jak lubi się majsterkować i się wie co się robi.
Dlubaniny troszkę było, po zdemontowaniu dolnego zbiornika trzeba wyfrezować otwór pod czujnik plywakowy, potem kalibracja długosci i gięcie dzwigienki pływaka.
Robota w sumie prosta jak lubi się majsterkować i się wie co się robi.
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
Re: Czujnik poziomu paliwa
O to mi właśnie chodziło, tylko zastanawiam się, żeby nie zepsuć baku paliwa. Nie trzeba nic ciąć? Wszystko po zamontowaniu będzie praktycznie niewidoczne gołym okiem?grzegorzbr2 pisze:Swego czasu w 535 montowalem czujnik plywakowy i wskaźnik zegarowy poziomu paliwa, czujnik zamontowalem w dolnym zbiorniku, wskazania były z dokladnoscią do 05- 07 l wiec zadowalajaco.
Dlubaniny troszkę było, po zdemontowaniu dolnego zbiornika trzeba wyfrezować otwór pod czujnik plywakowy, potem kalibracja długosci i gięcie dzwigienki pływaka.
Robota w sumie prosta jak lubi się majsterkować i się wie co się robi.
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Czujnik poziomu paliwa
Flaszka z benzyną po to, żeby ją dolać jak właśnie rezerwa nie zadziała i bak wyschnie.Blunio pisze:Tomku, nie dopisałeś że jak rezerwa nie zadziała żeby nalać paliwa z tej flaszki którą rekomendujesz. A robota będzie jak wróci do domu
Wtedy dolewamy oktanów i wracamy. A w domu robota