ile kilo można zapakować

Ciekawe miejsca, propozycje wycieczek, co warto zobaczyc? Tematy związane z turystyką motocyklową
Awatar użytkownika
alonso
Posty: 1996
Rejestracja: 23 czerwca 2008, 12:28
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 46
Status: Offline

Re: ile kilo można zapakować

Post autor: alonso »

Masz dmc....
Awatar użytkownika
jjanusz
Posty: 710
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:45
Motocykl: Honda NT 650
Lokalizacja: krasnogliny(dęblin) lubelskie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: ile kilo można zapakować

Post autor: jjanusz »

96 ja + 93 syn
daje rade
jjjanusz
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
Awatar użytkownika
Schwartzu
Posty: 1805
Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 39
Status: Offline

Re: ile kilo można zapakować

Post autor: Schwartzu »

Tyle ile się zmieści. :)

Dwie osoby, tankbag, pełne sakwy, namiot, karimaty, i duża 120litrowa torba na bagażniku:
Obrazek

Więcej:
http://www.virago.com.pl/viewtopic.php?f=5&t=16524
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: ile kilo można zapakować

Post autor: leszekk »

Wszystko zależy od regionu świata. Zapewne gdzieś w Indiach czy Pakistanie dałoby się zapakować dwie europalety. W Europie normy są nieco niższe i raczej należy stosować się do wpisów w dowodzie rejestracyjnym gdyż w niektórych krajach bardzo restrykcyjnie policja podchodzi do przeładowanych pojazdów. Głupio byłoby zapłacić kilkaset eurów za kilka kilogramów nadwagi - Niemcy, Austriacy, Czesi potrafią podobno robić z tego problem.
Co do kierowcy i pasażera to trudno wymagać, żeby przed większą wyprawą gwałtownie się odchudzali. Co do bagażu: większość kufrów i sakw ma ograniczenie do kilkunastu kilogramów. Podobnie z bagażnikami - przeważnie kilkanaście kilogramów, ale to też zależy od konstrukcji wspornika - jeśli bagażnik opiera się na błotniku a nie jest sztywno połączony z ramą (a widziałem wiele takich patentów w virago) to położenie tam czegoś co waży więcej niż 5-7 kg może się skończyć przykrym doświadczeniem.
Nie będę twierdził, że to co napisał Schwartzu to nieprawda - zapakować można wszystko, ale rozsądek nakazuje wszystko co najcięższe zapakować do tankbaga i na dno do sakw. Im coś bardziej wystaje w górę i do tyłu motocykla, tym powinno być lżejsze - jedynie taki załadunek pozwala na komfortowe prowadzenie maszyny - kto nie wierzy niech poprosi rosłego kolegę 100+ aby usiadł na siedzeniu pasażera i nie przytulał się za bardzo do kierowcy w czasie jazdy.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
ODPOWIEDZ