Kolor świec dziwna sprawa
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 21:27
- Motocykl: WSK 125, xv 750
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 29
- Status: Offline
Kolor świec dziwna sprawa
Cześć wszystkim
Napiszę krótko i na temat Może problem jest prosty i wyolbrzymiam ale nie mogę dojść do ładu.
Od dłuższego czasu nie mogę ogarnąć tych gaźników. Chodzi o regulację.
Jakbym nie ustawił poziomu paliwa ( i było bardzo nisko i wysoko, 1, 2 mm pod krawędzią) i jakbym nie kręcił śrubkami nie mogę wyregulować składu mieszanki. Do kawy z mlekiem jest bardzo daleko i już nawet nie wiem czy zubażać czy wzbogacać i czym. Jedynie co mi dawały regulacje, to to, że silnik lepiej albo gorzej przyspieszał i miał inną v max ( max. 160 dalej nie szła). I było tez słychać różnicę w pracy
Dysze paliwa obie 122,5 tak jak powinno być.
Załączam zdjęcie świec
Napiszę krótko i na temat Może problem jest prosty i wyolbrzymiam ale nie mogę dojść do ładu.
Od dłuższego czasu nie mogę ogarnąć tych gaźników. Chodzi o regulację.
Jakbym nie ustawił poziomu paliwa ( i było bardzo nisko i wysoko, 1, 2 mm pod krawędzią) i jakbym nie kręcił śrubkami nie mogę wyregulować składu mieszanki. Do kawy z mlekiem jest bardzo daleko i już nawet nie wiem czy zubażać czy wzbogacać i czym. Jedynie co mi dawały regulacje, to to, że silnik lepiej albo gorzej przyspieszał i miał inną v max ( max. 160 dalej nie szła). I było tez słychać różnicę w pracy
Dysze paliwa obie 122,5 tak jak powinno być.
Załączam zdjęcie świec
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Kolor świec dziwna sprawa
Jedno jest pewne - oleju Ci nie bierze. Za bogatej mieszanki też raczej nie masz. Jeśli działa, to wybierz sobie jakiś złoty środek pomiędzy Vmax, a zużyciem paliwa, oczywiście przy możliwie ładnej pracy silnika. Jak mawiają, jeśli coś działa, to nawet gdy nie rozumiesz dlaczego, nie przeszkadzaj. Aha, a czy tzw. wartość cieplna świec jest prawidłowa? Jeśli masz za gorące świece, to o kawie z mlekiem zapomnij.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
- Motocykl: XV 535 , Victory1200
- Lokalizacja: Gdynia
- Status: Offline
Re: Kolor świec dziwna sprawa
Świeca za gorąca przegrzana. Stożek biały, elektrody o granatowym zabarwieniu, świadczy to o zbyt wysokiej temperaturze pracy dla tej świecy. Silnik może mieć tendencję do nieprawidłowego zapłonu .Proponuje wymienić na zimniejszą, sprawdź ciepłotę podaną na świecy. Prawdopodobnie masz 65 , sprawę powinna załatwić 85.
- Doniu
- Posty: 255
- Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
- Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Status: Offline
Re: Kolor świec dziwna sprawa
Wygląda to jak byś miał za ubogą mieszankę,albo jak pisze przedmówca świeca ma zbyt małą wartość cieplną.
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 21:27
- Motocykl: WSK 125, xv 750
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 29
- Status: Offline
Re: Kolor świec dziwna sprawa
Dziękuję Panowie za naprowadzenie Już wiem, że rzeczywiście mieszanka za uboga.
I podczas pracy wydaje mi się, że ma za wysoką temperaturę w porównaniu z innymi virówkami, więc ten trop jest słuszny.
Jeżeli chodzi o świece to założone są jak na foto 3-elektrodówki iskry, te zimniejsze FE85PTRS, wcześniej oryginalne NGKBPR7ES miały taki sam kolor.
Silnik ma 39 tys. km przebiegu (przynajmniej tyle na liczniku), mierzyłem ciśnienie sprężania (9,2 i 9,4 bar - trochę mało wg mnie). To tak kondycyjnie.
Może ktoś z Was ma pomysł czym regulować żeby doprowadzić do prawidłowego spalania. Iglicą nie ruszałem, bo się nie da z tego co widzę. Zapłonu też nie ustawiałem i nie patrzyłem, bo z tego co wiem, to jest raz na zawsze ustawiany.
Spalanie: niżej niż 5,0 nie zszedłem. Przeciętnie 5,5/100
I podczas pracy wydaje mi się, że ma za wysoką temperaturę w porównaniu z innymi virówkami, więc ten trop jest słuszny.
Jeżeli chodzi o świece to założone są jak na foto 3-elektrodówki iskry, te zimniejsze FE85PTRS, wcześniej oryginalne NGKBPR7ES miały taki sam kolor.
Silnik ma 39 tys. km przebiegu (przynajmniej tyle na liczniku), mierzyłem ciśnienie sprężania (9,2 i 9,4 bar - trochę mało wg mnie). To tak kondycyjnie.
Może ktoś z Was ma pomysł czym regulować żeby doprowadzić do prawidłowego spalania. Iglicą nie ruszałem, bo się nie da z tego co widzę. Zapłonu też nie ustawiałem i nie patrzyłem, bo z tego co wiem, to jest raz na zawsze ustawiany.
Spalanie: niżej niż 5,0 nie zszedłem. Przeciętnie 5,5/100
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Kolor świec dziwna sprawa
Zapłonem to raczej nic w Virago nie wyregulujesz. Impulsator i elektroniczny moduł załatwiają wszystko. A iglica powinna dać się przestawić. Poczytaj w Claymerze. Tylko najpierw ustaw poziom paliwa wg. instrukcji, a po złożeniu wszystkiego zrób synchronizację.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 29 kwietnia 2008, 08:09
- Motocykl: Yamaha Virago XV 750
- Lokalizacja: śląsk
- Status: Offline
Re: Kolor świec dziwna sprawa
piotreker pisze:
Może ktoś z Was ma pomysł czym regulować żeby doprowadzić do prawidłowego spalania.
Pomysły ,pewno mamy , do regulacji służą śruby regulacyjne aby podać ich umieszczenie w gaźniku, musimy wiedzieć co to za gaźniki ,na forum zresztą ta wiedza jest ogólnie dostępna ,wystarczy poszukać.Nic nie piszesz czy czyściłeś gaźniki,czy sprawdzałeś membrany a to przecież dość ważne.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Kolor świec dziwna sprawa
Podnies iglice o po milimetra ( 1/2 mm podkadka ) i bedzie dobrze .
sory za angielska klawiatura
sory za angielska klawiatura
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 21:27
- Motocykl: WSK 125, xv 750
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 29
- Status: Offline
Re: Kolor świec dziwna sprawa
Aa ok, sorry, tak to jest jak się krótko i na temat chce załatwić sprawę
Gaźniki Mikuni BST40, wszystko właśnie jest sprawne i wyczyszczone, dlatego nie pisałem. Membrany nic nie uszkodzone. Po synchronizacji.
Dzięki vinny, chyba tak zrobię. A myślałem że te iglice są nieregulowane, bo zawsze przyzwyczajony, że na iglicy są rowki pierścieniowe a tu nic nie ma właśnie
marceli5555 Jak już rozbierałem je kilka razy to tylko te od góry od układu pilotującego dało się pokręcić, reszta w komorze pływakowej to dysze
Gaźniki Mikuni BST40, wszystko właśnie jest sprawne i wyczyszczone, dlatego nie pisałem. Membrany nic nie uszkodzone. Po synchronizacji.
Dzięki vinny, chyba tak zrobię. A myślałem że te iglice są nieregulowane, bo zawsze przyzwyczajony, że na iglicy są rowki pierścieniowe a tu nic nie ma właśnie
marceli5555 Jak już rozbierałem je kilka razy to tylko te od góry od układu pilotującego dało się pokręcić, reszta w komorze pływakowej to dysze
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
- Motocykl: XV 535 , Victory1200
- Lokalizacja: Gdynia
- Status: Offline
Re: Kolor świec dziwna sprawa
Uboga mieszanka skutkuje wzrostem temperatury spalania. Jeżeli świece są o właściwej wartości cieplnej , a wyglądają jak powyżej , to ewidentnie zbyt uboga mieszanka.
- jojo80
- Posty: 401
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 23:05
- Motocykl: yamaha virago 535' 2YL. 46ps.91'
- Lokalizacja: wadowice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Kolor świec dziwna sprawa
wtrace sie w dyskusje. moja xv535 miala zbyt bogata mieszanke tj czarna swieca na drugim cylu.gazniki czyszczone,membrany lux,poziom paliwa ustawaialem na wszystkie mozliwe sposoby.swiecami tez kombinowalem i na dodatek ten drugi cylinder kulał[strzelanie, dławienie] sruby do regulacji mialem zniszczone,rozwiercałem je i wymieniłem na nowe i w koncu ustawiłem,swiece maja ładny kolor. silnik ładnie wchodzi na obroty i chodzi na wolnych obr. spalanie 5.0l \100km. jazda wkoło komina .
by jezdzic trzeba zyć...
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Kolor świec dziwna sprawa
Oryginalnie tam sa podkladki plastikowe okolo 2 mm wysokie , u Ciebie na poczatek podnies o 0,5 mm , jak bedzie za malo to o 1 mm , cisnienie w cylindrach nie za wysokie , to i podcisnienie na membranach troche niskie sprawdz najpierw jak sie bedzie zachowywal silnik po zainstalowaniu podkladek , jak bedzie zle to nastepny krok skrocic sprezyne naciskajaca na slayder .piotreker pisze: A myślałem że te iglice są nieregulowane, bo zawsze przyzwyczajony, że na iglicy są rowki pierścieniowe a tu nic nie ma właśnie
sory za angielska klawiatura
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 21:27
- Motocykl: WSK 125, xv 750
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 29
- Status: Offline
Re: Kolor świec dziwna sprawa
Dzięki wielkie za pomoc, będę działał
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
- Motocykl: Virago 750 92r.
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Kolor świec dziwna sprawa
Czy układ wydechowy w twoim motocyklu jest fabryczny, modyfikowany, akcesoryjny ?
Inna sprawa, to do przegrzania tym świecą jeszcze daleko i nie siałbym paniki.
Skład mieszanki nie jest może perfekcyjnie ustawiony, ale pewnie niewielkie korekty ustawienia iglicy doprowadzą do stanu optymalnego.
Kręcenie tylko "pilotami" nie przynosi oczekiwanych rezultatów, gdyż piloty odpowiadają za skład mieszanki na wolnych obrotach i przejście na średnie (przy lekkim otwarciu przepustnicy) a przy większym otwarciu przepustnicy robotę przejmują iglice i dysze główne.
Inna sprawa, to do przegrzania tym świecą jeszcze daleko i nie siałbym paniki.
Skład mieszanki nie jest może perfekcyjnie ustawiony, ale pewnie niewielkie korekty ustawienia iglicy doprowadzą do stanu optymalnego.
Kręcenie tylko "pilotami" nie przynosi oczekiwanych rezultatów, gdyż piloty odpowiadają za skład mieszanki na wolnych obrotach i przejście na średnie (przy lekkim otwarciu przepustnicy) a przy większym otwarciu przepustnicy robotę przejmują iglice i dysze główne.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 21:27
- Motocykl: WSK 125, xv 750
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 29
- Status: Offline
Re: Kolor świec dziwna sprawa
Wydechy mam inne-silvertaile lekko grzebnięte, ale przedtem na oryginałach tak samo było.
Ok. Dzięki bardzo za wytłumaczenie, już wiem na czym stoję
Ok. Dzięki bardzo za wytłumaczenie, już wiem na czym stoję