PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA
PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA
Mam pewien problem przytarł mi się wał korbowy (obruciło panewki na tylnim korbowodzie). Moto był po wymianie wału ale to było 6000 km temu i 2 wymiany oleju włącznie z filtrem. A moje pytanie jest takie : jakie mogą być przyczyny obrucenia panewki podkreślam że moto nie był przeciążany prawie cały przebieg w trasach max 120 km/h. Nie widać by któryś z kanalików był przytkany. Może pampa olejowa, jak tak to jak można ją zdjagnozować?
- maciek535
- Posty: 452
- Rejestracja: 24 września 2008, 17:42
- Motocykl: V Strom 650
- Lokalizacja: Londyn-Krakow
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA
Z tego co kiedys gdzies uslyszalem to 6 K po remoncie Yamaszki to i tak duzo. Nie mam pojecia czy to prawda. Przegrzanie?
Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA
Zrobiłem 6254 km po pierwszym 1000 wymieniłem filtr i olej a potem po kolejnych 4 tak samo. Po demontażu cylindrów i wyciśnięciu tłoków udało mi się odkręcić korbowód wanewki nie miały zamków. Ale jeszcze nie zrzuciłem koła magnesowego i co zatym idzie nie wykręciłem pompy może z nią jest problem
- maciek535
- Posty: 452
- Rejestracja: 24 września 2008, 17:42
- Motocykl: V Strom 650
- Lokalizacja: Londyn-Krakow
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA
A byly jakies wczesniejsze objawy? utrata mocy ,stuki itd itp?
Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA
Jechałem jakieś 100 km/h moto zaczął zwalniać chociaż dodawałem gazu więć postanowiłem się zatrzymać. Po krótkim postoju spróbowałem odpalić poszło ale usłyszałem głośne stuki więc zgasiłem i drogę powrotną spędziłem w busie z maszynką na pace.
- KIMBA
- Posty: 576
- Rejestracja: 06 października 2008, 14:39
- Motocykl: Triumph675R
- Lokalizacja: Bystra k. Gorlic
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA
Nie chc straszyc, a łozyska na korbowodzie? Jezeli podjedziesz do dobrego mechanika to napewno ci powie co i jak
Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA
U mnie niema łożysk na korbowodzie tylko panewki a w zasadzie to prawie ich już niema.
- maciek535
- Posty: 452
- Rejestracja: 24 września 2008, 17:42
- Motocykl: V Strom 650
- Lokalizacja: Londyn-Krakow
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA
Z tego co slyszalem (nie mam praktyki z japonczykami) taniej jest wymienic silnik na dobry uzywany niz remontowac. Te typy tak maja. Moze luzy na bloku. Nigdy nie rozbieralem silnika japonskiego moto. Ale z tego co pamietam taka sama opinia byla kiedys o japonskich samochodach.
Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA
Ale jeśli jest to wina jakiegoś uszczelniacza albo o-ringa to koszt naprawy będzie szlif 20-40 zł za krzywkę, panewki 15-25 za szt i ewentualnie kilka zł za uszkoldzony uszczelniacz i wyjdzie taniej niż nowy silnik.
- maciek535
- Posty: 452
- Rejestracja: 24 września 2008, 17:42
- Motocykl: V Strom 650
- Lokalizacja: Londyn-Krakow
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA
Jakas przyczyna byla napewno. Zawsze jest niezla frajda jak sam naprawisz, a jaka satysfakcja.Znam to uczucie . Kto nie ryzykuje ten w kozie nie siedzi. A jak sie powtorzy to bedziesz mial pewnosc ,ze musisz kupic uzywke.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA
słuchasz złych ludzimaciek535 pisze:Z tego co kiedys gdzies uslyszalem to 6 K po remoncie Yamaszki to i tak duzo. Nie mam pojecia czy to prawda. Przegrzanie?
- maciek535
- Posty: 452
- Rejestracja: 24 września 2008, 17:42
- Motocykl: V Strom 650
- Lokalizacja: Londyn-Krakow
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA
kyller ,jak widac chyba jednak nie