Polerowanie Aluminium
- MateuH
- Posty: 387
- Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 47
- Kontakt:
- Status: Offline
Polerowanie Aluminium
Dzień Dobry.
Przedstawiam jeden ze sposób polerowania części z aluminium. Sposób ten, tzw "stara szkoła" jest jednym z najbardziej czasochłonnych i wymagających zręczności i chęci.
Istnieją inne sposoby od najprostszych jak polerka wibracyjna przez polerowanie chemiczne do nadawania połysku samymi pastami.
Pasty i chemię można kupić, ale te sposoby jak i vibropolerka nie usuną rys i purchli i dlatego osobiście wybieram najtrudniejszy sposób.
Zabawa trwała około 2 godzin w przypadku tego elementu.
Zaczynam dokładnego umycia elementu przez wymoczenie go w gorącej wodzie i usunięcie całego brudu. Następnie przygotowuję stanowisko w ciepłym miejscu. Niski stolik, wiadro z wodą, krzesełko i zimny browar.
Po umyciu należy dokładnie obejrzeć element. Zlokalizować rysy i purchle. Jest to ważne bo trzeba zaplanować szlifowanie. Punktowe usunięcie wady spowoduje dołek widoczny po polerce. To jest dobry moment na otwarcie piwa, potem ręce będą czarne
Mój element był pokryty warstwą lakieru czy innej transparentnej farby którą należało usunąć. W tym używam papieru wodnego #220
Ale ty macie dowolność, farbę można usunąć chemicznie, mechanicznie przez np szkiełkowanie czy kazać jej zejść siłą woli
Wybieram papier wodny bo metoda jest w miarę czysta.
(Zdjęcie przedstawia 3 takie same elementy, zdjęty ze starego silnika i nie umyty, wypolerowany i po szkiełkowaniu)
Stanowisko pracy. Pod stolikiem stoi też środek do mycia silników lub felg aluminiowych. Przydaje sie do usuwania większych brudów. Można też mieć tam gąbkę i szczotkę oraz szmaty z mikrofibry.
Przystępujemy do pracy. Po oględzinach widać ślady korozji, czyli tak zwane purchle. Takie coś powstaje najczęściej na aluminium które zostało pokryte materiałem zabezpieczającym, czytaj lakierem, folią itd..
Tym samym papierem #220 usuwamy te wady pamiętając żeby nie robić tego punktowo tylko możliwie po jak największej powierzchni.
Jak wżery są głębokie może nie udać się usunąć i trzeba było by wtedy "dolać" materiału ale to wyższa szkoła jazdy lub zwyczajnie trzeba potrafić spawać aluminium
Tutaj się udało chociaż widać jeszcze odrobinę farby
Usuwając farbę oglądamy element pod różnymi kątami by usunąć całą powłokę
Szlifuję metodą krzyżową by nie robić głębokich rys.
Po usunięciu wszystkich purchli, farb, rys należy dokładnie umyć element w gorącej wodzie i wodę wymienić przed zmianą gramatury.
Po #220 przechodzę na #400. z #400 na #600 następnie #1000 i #1500. Można iść dalej 2 i 2,5 tys, ale postanowiłem zakończyć na półtora tysiąca widząc że będzie dobrze. Generalnie materiał jest gładki jak tyłek niemowlęcia po #600 i już można polerować na lustro, /ale pamiętaj im wyżej zajdziesz tym lepszy i długo-trwalszy efekt uzyskasz.
Zalecam mycie elementu przy zmianie każdej gramatury oraz wymianę wody. Kupując papier nie polecam marketów bo tamto to jest śmietnik a nie papier. Osobiście preferuję firmę indasa. Jak chcesz robić to w weekend pomyśl ile potrzebujesz papieru i kup 2 razy tle
Gwarantuję też że czym wyższa gramatura tym praca lepiej idzie. A teraz przechodzimy do efektów.
Potrzebny sprzęt to maszyna wolnoobrotowa, szlifierka kątowa z regulacją obrotów, wiertarka czy polerka. Krążek filcowy i twarda pasta ścierno polerska. Używam niebieskiej do stali nierdzewnej, czemu - bo mam
Można użyć past "miękkich" np autosol, forelka czy inne tempo. Kwestia tego co mamy i co jesteśmy w stanie kupić.
Polerując maszyną nie stosujemy nacisku ani dużych obrotów. Jak pasta zaczyna się "ciągnąć" i zostawiać czarne ślady znaczy że powstaje za wysoka temp która może być też spowodowana nadmiarem pasty. W takiej sytuacji otwieramy kolejne piwko czy idziemy na papieroska.
Kolejny etap to znowu mycie w gorącej wodzie i usuwanie resztek pasty i cieszenie się z efektów.
Dodam jeszcze zdjęcie z częściowego polerowania żeby udowodnić że to ten sam element
Z doświadczenia polecam rozpocząć polerowanie od najtrudniejszych miejsc, tych ciężko dostępnych.
Jeżeli robisz coś co ma dużo zawijasów warto kupić stożkowy filc na wiertarkę lub posiadać dremelka z różnymi końcówkami.
Zbyt małą średnica filca nie pomaga, im większa tym lepiej. Jak macie pytania, bo zapomniałem czegoś dodać pytajcie
Przepraszam za marne zdjęcia i nienajlepsza polszczyznę, mam nadzieję że uzyskane przez Was efekty będą dużo lepsze.
Będę wdzięczny jak ktoś skorzysta i napisze jak poszło
Pozdrawiam
Przedstawiam jeden ze sposób polerowania części z aluminium. Sposób ten, tzw "stara szkoła" jest jednym z najbardziej czasochłonnych i wymagających zręczności i chęci.
Istnieją inne sposoby od najprostszych jak polerka wibracyjna przez polerowanie chemiczne do nadawania połysku samymi pastami.
Pasty i chemię można kupić, ale te sposoby jak i vibropolerka nie usuną rys i purchli i dlatego osobiście wybieram najtrudniejszy sposób.
Zabawa trwała około 2 godzin w przypadku tego elementu.
Zaczynam dokładnego umycia elementu przez wymoczenie go w gorącej wodzie i usunięcie całego brudu. Następnie przygotowuję stanowisko w ciepłym miejscu. Niski stolik, wiadro z wodą, krzesełko i zimny browar.
Po umyciu należy dokładnie obejrzeć element. Zlokalizować rysy i purchle. Jest to ważne bo trzeba zaplanować szlifowanie. Punktowe usunięcie wady spowoduje dołek widoczny po polerce. To jest dobry moment na otwarcie piwa, potem ręce będą czarne
Mój element był pokryty warstwą lakieru czy innej transparentnej farby którą należało usunąć. W tym używam papieru wodnego #220
Ale ty macie dowolność, farbę można usunąć chemicznie, mechanicznie przez np szkiełkowanie czy kazać jej zejść siłą woli
Wybieram papier wodny bo metoda jest w miarę czysta.
(Zdjęcie przedstawia 3 takie same elementy, zdjęty ze starego silnika i nie umyty, wypolerowany i po szkiełkowaniu)
Stanowisko pracy. Pod stolikiem stoi też środek do mycia silników lub felg aluminiowych. Przydaje sie do usuwania większych brudów. Można też mieć tam gąbkę i szczotkę oraz szmaty z mikrofibry.
Przystępujemy do pracy. Po oględzinach widać ślady korozji, czyli tak zwane purchle. Takie coś powstaje najczęściej na aluminium które zostało pokryte materiałem zabezpieczającym, czytaj lakierem, folią itd..
Tym samym papierem #220 usuwamy te wady pamiętając żeby nie robić tego punktowo tylko możliwie po jak największej powierzchni.
Jak wżery są głębokie może nie udać się usunąć i trzeba było by wtedy "dolać" materiału ale to wyższa szkoła jazdy lub zwyczajnie trzeba potrafić spawać aluminium
Tutaj się udało chociaż widać jeszcze odrobinę farby
Usuwając farbę oglądamy element pod różnymi kątami by usunąć całą powłokę
Szlifuję metodą krzyżową by nie robić głębokich rys.
Po usunięciu wszystkich purchli, farb, rys należy dokładnie umyć element w gorącej wodzie i wodę wymienić przed zmianą gramatury.
Po #220 przechodzę na #400. z #400 na #600 następnie #1000 i #1500. Można iść dalej 2 i 2,5 tys, ale postanowiłem zakończyć na półtora tysiąca widząc że będzie dobrze. Generalnie materiał jest gładki jak tyłek niemowlęcia po #600 i już można polerować na lustro, /ale pamiętaj im wyżej zajdziesz tym lepszy i długo-trwalszy efekt uzyskasz.
Zalecam mycie elementu przy zmianie każdej gramatury oraz wymianę wody. Kupując papier nie polecam marketów bo tamto to jest śmietnik a nie papier. Osobiście preferuję firmę indasa. Jak chcesz robić to w weekend pomyśl ile potrzebujesz papieru i kup 2 razy tle
Gwarantuję też że czym wyższa gramatura tym praca lepiej idzie. A teraz przechodzimy do efektów.
Potrzebny sprzęt to maszyna wolnoobrotowa, szlifierka kątowa z regulacją obrotów, wiertarka czy polerka. Krążek filcowy i twarda pasta ścierno polerska. Używam niebieskiej do stali nierdzewnej, czemu - bo mam
Można użyć past "miękkich" np autosol, forelka czy inne tempo. Kwestia tego co mamy i co jesteśmy w stanie kupić.
Polerując maszyną nie stosujemy nacisku ani dużych obrotów. Jak pasta zaczyna się "ciągnąć" i zostawiać czarne ślady znaczy że powstaje za wysoka temp która może być też spowodowana nadmiarem pasty. W takiej sytuacji otwieramy kolejne piwko czy idziemy na papieroska.
Kolejny etap to znowu mycie w gorącej wodzie i usuwanie resztek pasty i cieszenie się z efektów.
Dodam jeszcze zdjęcie z częściowego polerowania żeby udowodnić że to ten sam element
Z doświadczenia polecam rozpocząć polerowanie od najtrudniejszych miejsc, tych ciężko dostępnych.
Jeżeli robisz coś co ma dużo zawijasów warto kupić stożkowy filc na wiertarkę lub posiadać dremelka z różnymi końcówkami.
Zbyt małą średnica filca nie pomaga, im większa tym lepiej. Jak macie pytania, bo zapomniałem czegoś dodać pytajcie
Przepraszam za marne zdjęcia i nienajlepsza polszczyznę, mam nadzieję że uzyskane przez Was efekty będą dużo lepsze.
Będę wdzięczny jak ktoś skorzysta i napisze jak poszło
Pozdrawiam
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
- Pixa
- Posty: 626
- Rejestracja: 11 stycznia 2009, 09:40
- Motocykl: Virago 535 DX 2YL
- Lokalizacja: Kobierzyce
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Robi wrażenie! Jak chrom
- Doniu
- Posty: 255
- Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
- Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Widzę że używasz pasty PP30 firmy Marbad bardzo dobry wybór !!!
Przypalenia tak jak piszesz powstają oczywiście w wyniku nadmiernej temperatury ponieważ pasta stała której używasz jest tak zwaną pastą łojową,zawiera tłuszcz zwierzęcy ale ta pasta jak dla mnie super czy do stali nierdzewnej czy aluminium,polecam kółko polerskie z bawełny odzieżowej,dodam że również do polerowania plastyku się nadaje oczywiście trzeba nabrać wprawy i uważać bo może być psikus poza tym bardzo ładnie.
Przypalenia tak jak piszesz powstają oczywiście w wyniku nadmiernej temperatury ponieważ pasta stała której używasz jest tak zwaną pastą łojową,zawiera tłuszcz zwierzęcy ale ta pasta jak dla mnie super czy do stali nierdzewnej czy aluminium,polecam kółko polerskie z bawełny odzieżowej,dodam że również do polerowania plastyku się nadaje oczywiście trzeba nabrać wprawy i uważać bo może być psikus poza tym bardzo ładnie.
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
- MateuH
- Posty: 387
- Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 47
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Bawiłem się tymi szmatami, ale jakoś nie dają mi "optyszu" więc je walnąłem w kąt.
Dodam że przy stali nierdzewnej do zmywania tej pasty używam kwasu fosforowego, który jeszcze dodatkowo pasywuje powierzchnię
Dodam że przy stali nierdzewnej do zmywania tej pasty używam kwasu fosforowego, który jeszcze dodatkowo pasywuje powierzchnię
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
- Doniu
- Posty: 255
- Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
- Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Do pasywacji polecam Antox
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
- Dragster
- Posty: 521
- Rejestracja: 08 czerwca 2015, 21:38
- Motocykl: VTX 1800
- Lokalizacja: Okolice Garwolina
- Wiek: 44
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
W poniedziałek biorę się za wymianę uszczelniaczy w lagach i będę chciał przy okazji spolerować bo odpryski lakieru psują efekt,mam nadzieję że uda mi się uzyskać taki efekt
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Swego czasu polerowałem lagi i dekle w 535.
Używałem prostego zestawu:
1. Papier ścierny 220 - 2500
2. Pasta polerska zielona + wiertarka
3. Pasta "Tempo"
Używałem prostego zestawu:
1. Papier ścierny 220 - 2500
2. Pasta polerska zielona + wiertarka
3. Pasta "Tempo"
- Załączniki
-
- 20170527_114247 2 1024.jpg (241.67 KiB) Przejrzano 6221 razy
-
- 715958329_Lagi2_122_577lo 800.jpg (213.89 KiB) Przejrzano 6221 razy
-
- 2.jpg (73.54 KiB) Przejrzano 6221 razy
- Schwartzu
- Posty: 1805
- Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
- Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Nawet polerowania trzeba się uczyć. Pasywacja, kwas fosforowy,... A wydawać by się mogło że nie ma w tym większej filozofii.
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
W. Blake
- MateuH
- Posty: 387
- Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 47
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Bo nie ma. Można oddać do firmy która to zrobi, po co się męczyć. Tak. I ktoś napisał., a gdzie kurde przyjemność, radość z wykonanej roboty.
A co do chemicznej obróbki to takie moje zboczenie zawodowe. Od jakiegoś czasu pracuje w firmie zajmującej się m. In. Chemicznym czyszczenie układów wodnych. Ciekawy temat choć z chemii zawsze byłem noga;)
A tak przy okazji pi co mi te lagi pokazałeś.. Kurcze już chcę to robić
A co do chemicznej obróbki to takie moje zboczenie zawodowe. Od jakiegoś czasu pracuje w firmie zajmującej się m. In. Chemicznym czyszczenie układów wodnych. Ciekawy temat choć z chemii zawsze byłem noga;)
A tak przy okazji pi co mi te lagi pokazałeś.. Kurcze już chcę to robić
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Szkoda že po kilku deszczach znów wymaga polerki
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
- MateuH
- Posty: 387
- Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 47
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Właśnie że nie koniecznie. Wszystko zależy jak dobrze się to zrobi.grzegorzbr2 pisze:Szkoda že po kilku deszczach znów wymaga polerki
Pierwszy raz jak porewolem Alu to były to felgi od mojej Sierry. Wytrzymały ponad 3 sezony jeżdżąc nawet w zimę. Fakt, czasem trzeba było popiescic pasta lekkoscierna dla blasku, ale lusterko było. Dlatego polecam "stara szkole" a nie jakaś chemie nablyszczanie czy polerki wibracyjne.
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Nieprawda.grzegorzbr2 pisze:Szkoda že po kilku deszczach znów wymaga polerki
W sumie dbanie o polerowane elementy aluminiowe nie różni się niczym od czyszczenia i mycia lakieru.
Zauważyć jednak trzeba, że w Virago dekle i lagi nie są tylko i wyłącznie aluminiowe. To stop różnych metali.
Ostatnio zmieniony 18 lutego 2018, 10:07 przez toooomelo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dragster
- Posty: 521
- Rejestracja: 08 czerwca 2015, 21:38
- Motocykl: VTX 1800
- Lokalizacja: Okolice Garwolina
- Wiek: 44
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Teraz na pewno będę polerował,Tomek te lagi ,a czyścić czasem faktycznie trzeba
- MateuH
- Posty: 387
- Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 47
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
To na bank, w małej 125/250 nawet lewa i prawa pokrywa różni się stopem, przynajmniej różnica kolorów po polerce na to wskazuje.toooomelo pisze:Nieprawda.grzegorzbr2 pisze:Szkoda že po kilku deszczach znów wymaga polerki
W sumie dbanie o polerowane elementy aluminiowe nie różni się niczym od czyszczenia i mysia lakieru.
Zauważyć jednak trzeba, że w Virago dekle i lagi nie są tylko i wyłącznie aluminiowe. To stop różnych metali.
Czyste aluminium chyba jest za miękkie czy za kruche czy jakieś tam i trzeba je wzbogacać, felgi też nie są z czystego alu przecież
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 marca 2018, 08:49
- Motocykl: Brak
- Lokalizacja: Uć
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Ja od siebię, polecam materiały cierne i polerskie firmy 3M , do wykończenia papier 1500 oraz pasta zielony korek.A dla mniej cierpliwych papier na maszynę "trajzak" 3000- 6000 i potem polerkę pastą.
- Snake
- Posty: 970
- Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Też 3M używam oraz NAT . Zakamarki najgorzej, wczoraj skończyłem jedną kapę, ale dzisiaj rano patrzyłem to jeszcze do poprawy, no i z pasty nie do końca zadowolony jestem, bo końcowy efekt nie taki jak po "Tempo".
A pasty zielone jakiej firmy?
Aha na wstępne pierwsze polecam siatki polerskie, fajnie zbiera i nie zapycha, nie zakleja, ja używałem gradacji 340 i 400
A pasty zielone jakiej firmy?
Aha na wstępne pierwsze polecam siatki polerskie, fajnie zbiera i nie zapycha, nie zakleja, ja używałem gradacji 340 i 400
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 marca 2018, 08:49
- Motocykl: Brak
- Lokalizacja: Uć
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Zielony korek oznaczenie gradacij pasty 3M, są białe ,żółte i .... do naszych zastosowań najlepszy zielony korek, duży plus to ze pasty te na sucho pracują. Zapomniałem dodać ,ze moze warto by na koniec zapodać jakiś wosk ceramiczny ,co by efekt pracy nie znikną za szybko.Snake pisze:Też 3M używam oraz NAT . Zakamarki najgorzej, wczoraj skończyłem jedną kapę, ale dzisiaj rano patrzyłem to jeszcze do poprawy, no i z pasty nie do końca zadowolony jestem, bo końcowy efekt nie taki jak po "Tempo".
A pasty zielone jakiej firmy?
Aha na wstępne pierwsze polecam siatki polerskie, fajnie zbiera i nie zapycha, nie zakleja, ja używałem gradacji 340 i 400
- Snake
- Posty: 970
- Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
A widzisz nie wiedziałem, dzięki za wyjaśnienie. Podjadę dzisiaj do sklepiku i coś zakupię.
A wosk to na koniec to tak, jakiś tam mam do aluminium z CPNu.
A wosk to na koniec to tak, jakiś tam mam do aluminium z CPNu.
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 marca 2018, 08:49
- Motocykl: Brak
- Lokalizacja: Uć
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Wosk, na efekt końcowy raczej nie z cpnu,w mieszalniach lak. samochodowych czasem mają dobre woski,na pewno z zwykłych wosków to tzw twardy wosk, a z wypasu to jakiś cetamiczny.
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Ja w zeszlym sezonie po polerce kilku elementów zastosowalem wosk do ochrony (tylko nie pamiętam jaki) i jak narazie jest git. Moze sezon to malo, ale nic z alu zabardzi sie nie dzieję.
Polerowanie lag, hmmm sporo pracy będzie, ale warto a jak efekt koncowy bedzie dobry to będzie cieszyć
Polerowanie lag, hmmm sporo pracy będzie, ale warto a jak efekt koncowy bedzie dobry to będzie cieszyć
- Snake
- Posty: 970
- Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Zielony korek już jedzie.
Patrzyłem te woski. Pisząc z CPNu nie miałem na myśli szajsu.
Mam taki i całkiem nieźle sobie radził:
http://makonnen.pl/product-pol-7118-SON ... 250ml.html
Ale patrzyłem coś takiego:
https://lakmarket.pl/pl/p/Wosk-zabezpie ... 3M-1L/3222
lub
https://lakmarket.pl/farecla-g3-wax-pre ... quid-500ml
Będzie dobry na aluminium?
Patrzyłem te woski. Pisząc z CPNu nie miałem na myśli szajsu.
Mam taki i całkiem nieźle sobie radził:
http://makonnen.pl/product-pol-7118-SON ... 250ml.html
Ale patrzyłem coś takiego:
https://lakmarket.pl/pl/p/Wosk-zabezpie ... 3M-1L/3222
lub
https://lakmarket.pl/farecla-g3-wax-pre ... quid-500ml
Będzie dobry na aluminium?
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel
- MateuH
- Posty: 387
- Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 47
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Ale nie do polerowania.
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
- Snake
- Posty: 970
- Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Juz po polerowaniu. Na wykończenie.
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 marca 2018, 08:49
- Motocykl: Brak
- Lokalizacja: Uć
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Polerowanie Aluminium
Poka foty ,po robocie.Snake pisze:Juz po polerowaniu. Na wykończenie.
G3, lekko ścierna na wode nie polecam, każdy plastik lub inną część zabryzganą gie trzy trzeba szybko zmywać.
Różowy korek 3M typowa wykończeniówka, raczej na lakierowane elementy po polerowaniu wstępnym żeby zlikwidować tzw refleksy po polerowaniu.
https://detailingpro.pl/powloki-ceramic ... -30ml.html
Tu ,żeby ceny były normalne człek by potestował te technologie z nasa