Virago 535 ładowanie
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 sierpnia 2016, 18:20
- Motocykl: Virgo 535 '93
- Lokalizacja: TKI
- Status: Offline
Virago 535 ładowanie
Witam kolegów. Mam problem z ładowaniem w 535, mianowicie na wolnych obrotach napięcie z altka około 10v między fazami i tak samo do masy, po dodaniu gazu 30, 40v. Regulator już 3 wymieniony, zrobiony bypass na akumulator i napięcie ładowania wróciło na akumulator na jakieś 5 minut, potem z powrotem oscyluje koło 13v. Przewody od regulatora i alternatora bardzo się grzeją. Jak odepnę regulator, albo plus silnik dostaje większych obrotów, czy to możliwe że tak go aku męczy?
Czytałem na forum wątki o regulatorze i alternatorze i dalej nie wiem w czym leży przyczyna.
Czytałem na forum wątki o regulatorze i alternatorze i dalej nie wiem w czym leży przyczyna.
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Virago 535 ładowanie
Jeżeli pomiar prawidłowo wykonany to masz spalony alternatoreMJot pisze:Witam kolegów. Mam problem z ładowaniem w 535, mianowicie na wolnych obrotach napięcie z altka około 10v między fazami i tak samo do masy, po dodaniu gazu 30, 40v.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 sierpnia 2016, 18:20
- Motocykl: Virgo 535 '93
- Lokalizacja: TKI
- Status: Offline
Re: Virago 535 ładowanie
Altek nowy włożony, przebicia do masy nie ma, poza tym dziwi mnie właśnie to obciążenie alternatora, że po odpięciu czerwonego przewodu silnikowi jest dużo lżej.
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Virago 535 ładowanie
Jeżeli odpinasz czerwony przewód (zostawiając podłączone trzy przewody fazowe) na odpalonym moto, to masz bardzo duże szanse, że uszkodzisz regulator. jeżeli pomiędzy przewodem fazowym (jednym z trzech białych lub żółtych) a masą masz napięcie podczas pracy silnika (ma rozpiętej kostce z trzema fazowymi, białe lub żółte) to masz przebicie do masy na alternatorze.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 sierpnia 2016, 18:20
- Motocykl: Virgo 535 '93
- Lokalizacja: TKI
- Status: Offline
Re: Virago 535 ładowanie
To już nic nie rozumiem, ludzie piszą że napięcie między fazą a masą na odpalonym silniku powinno być..
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Virago 535 ładowanie
...powinno być 0 V.
Przeczytaj jeszcze raz PORADNIK-badanie alternatora i regulatora napięcia, tylko tak uczciwie ze zrozumieniem.
Pozwolę sobie zacytować jeden post.
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Cytuj
Postautor: wąsaty7 » 08 paź 2011, 18:42
Uzwojenie alternatora to trzy cewki których początki są połączone razem natomiast końce zostały wyprowadzone na zewnątrz(trzy białe przewody).Przy rozłączonej wtyczce uzwojenie sprawne nie ma żadnego połączenia elektrycznego z masą. Stad pomiar napięcia między masą a fazą(rozłączona wtyczka, pracujący silnik) ma być równy 0.Pomiar oporności wynik - nieskończoność.
Wąsaty7
Przeczytaj jeszcze raz PORADNIK-badanie alternatora i regulatora napięcia, tylko tak uczciwie ze zrozumieniem.
Pozwolę sobie zacytować jeden post.
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Cytuj
Postautor: wąsaty7 » 08 paź 2011, 18:42
Uzwojenie alternatora to trzy cewki których początki są połączone razem natomiast końce zostały wyprowadzone na zewnątrz(trzy białe przewody).Przy rozłączonej wtyczce uzwojenie sprawne nie ma żadnego połączenia elektrycznego z masą. Stad pomiar napięcia między masą a fazą(rozłączona wtyczka, pracujący silnik) ma być równy 0.Pomiar oporności wynik - nieskończoność.
Wąsaty7
Wąsaty7
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 sierpnia 2016, 18:20
- Motocykl: Virgo 535 '93
- Lokalizacja: TKI
- Status: Offline
Re: Virago 535 ładowanie
Ok, to skąd bierze się masa?
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 sierpnia 2016, 18:20
- Motocykl: Virgo 535 '93
- Lokalizacja: TKI
- Status: Offline
Re: Virago 535 ładowanie
Dobra już wiem Dzięki Wąsaty.
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Virago 535 ładowanie
Masa to potoczna nazwa w elektryce a jest to najczęściej ujemny biegun wyprostowanego napięcia połączony z ramą pojazdu i minusowym biegunem akumulatora.eMJot pisze:Ok, to skąd bierze się masa?
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 sierpnia 2016, 18:20
- Motocykl: Virgo 535 '93
- Lokalizacja: TKI
- Status: Offline
Re: Virago 535 ładowanie
Cały czas mi chodzi po głowie to 10v między fazą a masą. Rozumiem że musi być 0v, tylko czemu jak podłączę żarówkę 3v między fazę a masę nic się nie dzieje?
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 23 sierpnia 2017, 08:53
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: kraków
- Wiek: 65
- Status: Offline
Re: Virago 535 ładowanie
Masz między 1fazą czy na wszystkich 3? bo jeżeli oporność izolacji jest za mała to raczej na wszystkich powinno być.
To że żarówka nie świeci to wygląda na niepełne zwarcie metaliczne, raczej upływność związaną z izolacją (lakierem) czy też wilgocią na przewodach uzwojenia czy też tych wychodzących do złączek, pomierz też omomierzem do masy jak i oporność cewek.
Można też użyć żarówki o jak najmniejszej mocy.
0
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 sierpnia 2016, 18:20
- Motocykl: Virgo 535 '93
- Lokalizacja: TKI
- Status: Offline
Re: Virago 535 ładowanie
Oporności do masy brak, między cewkami 0.6om
- SoH
- Posty: 400
- Rejestracja: 28 maja 2014, 21:25
- Motocykl: FJR1300
- Lokalizacja: Warszawa oraz okazjonalnie Lublin/Świdnik
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Virago 535 ładowanie
Te dwa stwierdzenia się wzajemnie wykluczają....