Boost sensor
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Boost sensor
Cześć.
Mam prośbę do kogoś kto będzie miał jakieś 5min wolnego czasu i dobrą wolę.
Potrzebuję sprawdzić jakim napięciem powinien być zasilany boost sensor (map sensor) w modelu 1100, zapewne 750 mają taki sam. Zasilanie pomiędzy biało-czerwonym przewodem a masą. Wystarczy tylko odkręcić dwie śruby (osłona cewek) zdjąć przewód podciśnieniowy i tyle, przyłożyć sondę od miernika do wspomnianego wyżej przewodu drugą do masy i włączyć zapłon.
Szarpnie się ktoś ?
Mam prośbę do kogoś kto będzie miał jakieś 5min wolnego czasu i dobrą wolę.
Potrzebuję sprawdzić jakim napięciem powinien być zasilany boost sensor (map sensor) w modelu 1100, zapewne 750 mają taki sam. Zasilanie pomiędzy biało-czerwonym przewodem a masą. Wystarczy tylko odkręcić dwie śruby (osłona cewek) zdjąć przewód podciśnieniowy i tyle, przyłożyć sondę od miernika do wspomnianego wyżej przewodu drugą do masy i włączyć zapłon.
Szarpnie się ktoś ?
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Boost sensor
Łołłłł spokojnie tylko nie pchajcie się wszyscy na raz z tą pomocą...
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Boost sensor
Naprawdę każdy ma du..e pomoc koledze z forum? Aż tyle to kosztuje poświecić 5 min czasu?
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Boost sensor
Ja bym pomogl , ale w mojej 750 nie ma takiego ustrojstwa . Moze trafil mi sie jakis wybrakowany egzemplarz .
sorki za angielska klawiatura
sorki za angielska klawiatura
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Boost sensor
Faktycznie doczytałem się że owo ustrojstwo jest w modelach 1000 i 1100.vinny pisze:Ja bym pomogl , ale w mojej 750 nie ma takiego ustrojstwa . Moze trafil mi sie jakis wybrakowany egzemplarz .
sorki za angielska klawiatura
- jacek64
- Posty: 595
- Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
- Motocykl: XVS 1,3
- Lokalizacja: Inowrocław
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Boost sensor
biało/czerwony - 7,91 v
czerwono/czarny - 4,97 v
zielono/czarny - masa
Nie mierzyłem niestety akumulatora ale kręcił normalnie .
czerwono/czarny - 4,97 v
zielono/czarny - masa
Nie mierzyłem niestety akumulatora ale kręcił normalnie .
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Boost sensor
Dzięki za sprawdzenie.
Biało czerwony faktycznie powinno być 8V i może spadać do 6,5V
Pomiarowy przy tym napięciu powinien wystawiać ok 3V (w mojej maszynie jest ok 3,05V)
Ostatni to masa.
Tak z ciekawości sprawdź co się dzieje jak za symulujesz podciśnienie (czy wartość spada)? Bo tak powinno się dziać. Doczytałem się na viragotechforum że wartość bliska 5V oznacza uwalony sensor (i do tego nie reaguje na zmiany podciśnienia)
Bez względu na rezultat dzięki za zainteresowanie i poświęcony czas
- jacek64
- Posty: 595
- Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
- Motocykl: XVS 1,3
- Lokalizacja: Inowrocław
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Boost sensor
Sprawdzę jak ją jeszcze będę miał bo przyjechała na gaziory i mam finito. Myślałem że napięcia potrzebne ci są do zdiagnozowania modulu. Diagnozując czujnik robisz to co jest w serwisówce czyli podając napiecie zczytujesz wynik. Na motocyklu pomiary mogą wprowadzać cię w błąd. Akumulator może mieć 12v a równie dobrze 13,5 i już jest inaczej.
Reasumujac, jak tylko mi nie odbiorą sprzęta to luknę
pozdr
ps
a tak wogóle to silnik nie gada że szukasz ?
jakby co to tel mam w profilu
Reasumujac, jak tylko mi nie odbiorą sprzęta to luknę
pozdr
ps
a tak wogóle to silnik nie gada że szukasz ?
jakby co to tel mam w profilu
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Boost sensor
Testowałem też na stole z zasilaczem laboratoryjnym i wyniki są takie same jak przy podłączonym sensorze do moto +/- 0,1V i tak samo reaguje na zmianę ciśnienia (podciśnienia) na stole i na moto.jacek64 pisze: ↑14 czerwca 2018, 20:54 Diagnozując czujnik robisz to co jest w serwisówce czyli podając napiecie zczytujesz wynik. Na motocyklu pomiary mogą wprowadzać cię w błąd. Akumulator może mieć 12v a równie dobrze 13,5 i już jest inaczej.
Reasumujac, jak tylko mi nie odbiorą sprzęta to luknę
pozdr
ps
a tak wogóle to silnik nie gada że szukasz ?
jakby co to tel mam w profilu
Silnik działa pali benę nie koniecznie olej jeździ ostatnio 3000km w 7 dni przejechała. Tylko powyżej 90km/h ma jakieś takie nieprzyjemne wibracje...
Teoretycznie wszystko już sprawdzone nawet z wymianą membran. jedyne co jeszcze przychodzi mi do głowy to dynamiczna regulacja gaźników (napięcie sprężyn) bo na wolnych obrotach i przy 1500rpm podciśnienia są równe a podczas jazdy powyżej 3000rpm trochę się rozjeżdżają.
- jacek64
- Posty: 595
- Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
- Motocykl: XVS 1,3
- Lokalizacja: Inowrocław
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Boost sensor
biało czerwony - 6,91v
czerwono czarny - 2,40v
przy podaniu podciśnienia
dysze na gaźnikach masz takie same ?
czerwono czarny - 2,40v
przy podaniu podciśnienia
dysze na gaźnikach masz takie same ?
- BARTEZ_TK
- Posty: 450
- Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
- Motocykl: VIRAGO 1100
- Lokalizacja: KIELCE
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Boost sensor
Hej od świeżam temat bo doszedłem do wniosku że umnie niema tego czujnika moto pali jednak na zimnum trochę strzela w wydech (pewnie nie odpowiednie wyprzedzenie zapłonu)
Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
- BARTEZ_TK
- Posty: 450
- Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
- Motocykl: VIRAGO 1100
- Lokalizacja: KIELCE
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Boost sensor
Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
- PanG
- Posty: 550
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Boost sensor
Lepiej tutaj. Dla potomnych.BARTEZ_TK pisze:
W młodszych modelach BS był zastępowany czujnikiem położenia przepustnicy. Pewnie wiesz, jak to wygląda. Obadaj gaźniczki i wszystko będzie jasne.
Jeśli nie ma jednego albo drugiego, to fakt, z kątem wyprzedzenia zapłonu będą akcje.
Sam kiedyś drążyłem ten temat:
https://virago.com.pl/viewtopic.php?f=21&t=37565
Kilka cennych wskazówek o TPS-ie:
https://www.youtube.com/watch?v=0guSnThA4EU
Żyj i daj rzyć innym.