PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
theo
Posty: 53
Rejestracja: 23 sierpnia 2017, 08:53
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: kraków
Wiek: 65
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: theo »

kameleon651 pisze: 31 lipca 2018, 17:44
Pierwsze co dziś sprawdziłem to czy cewki nie mają przebicia. Sprawdziłem na każdym z trzech kablów i okazało się że miernik na każym brzęczy czyli jest przebicie.

Dzisiejsze pomiary na wyjściu z regulatora napięcia to:
-na wolnych obrotach 13.9-14.25 a po ustabilizowaniu przestaje aż tak skakać i wynosi średnio od 14.05-14,2
- po dodaniu gazu około 13.6-13.8
- Po włączeniu świateł na wolnych obrotach 13.85-14.1 a tak średnio około 14
- po dodaniu gazu 13.3-13.6
Brzęczy między kabelkiem z alternatora a czym masą? czy mierzyłeś po wypięciu wtyczki z altka?
w/g tych pomiarów napięć to nie powinno być problemu z ładowaniem, no może trochę za mało jest na obrotach, a ogólnie to zmierz na zaciskach akumulatora.
Awatar użytkownika
jjanusz
Posty: 710
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:45
Motocykl: Honda NT 650
Lokalizacja: krasnogliny(dęblin) lubelskie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: jjanusz »

Zrób bajpasa od regulatora do bezpiecznika potem do akumulatora i sprawdź ładowanie
jjjanusz
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
kameleon651
Posty: 9
Rejestracja: 31 lipca 2018, 17:22
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: kameleon651 »

Odpialem wtyczkę między alternatorem a regulatorem i sprawdzałem każdy z trzech przewodów z masą motocykla. I na każdym brzeczalo.

Jutro sprawdzę na zaciskach akumulatora ale z tego co dziś patrzyłem to jest ciut mniej. Jutro napiszę dokładne pomiary.
theo
Posty: 53
Rejestracja: 23 sierpnia 2017, 08:53
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: kraków
Wiek: 65
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: theo »

Zmierz jeszcze napięcie między masą a tymi z alternatora po wypięciu wtyczki, jak jest jakieś zwarcie choćby na jednej z cewek to na każdym będzie brzęczało.
kameleon651
Posty: 9
Rejestracja: 31 lipca 2018, 17:22
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: kameleon651 »

To właśnie w tym miejscu sprawdzałem i brzeczalo. Tylko miernik miałem ustawiony w pozycji na brzęczyk. Jak w tamtym roku przewijana była jedna z cewek i było ok. A teraz brzęczy czyli jest zwarcie.
Ostatnio zmieniony 01 sierpnia 2018, 08:18 przez kameleon651, łącznie zmieniany 1 raz.
kameleon651
Posty: 9
Rejestracja: 31 lipca 2018, 17:22
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: kameleon651 »

Tego bajpasa mam zrobić z plusa regulatora na bezpiecznik i później plus akumulatora? Czy z plusa regulatora prosto na akumulator. Dać dodatkowy kabel z minusa regulatora na masę motocykla?
theo
Posty: 53
Rejestracja: 23 sierpnia 2017, 08:53
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: kraków
Wiek: 65
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: theo »

Ja bym najpierw pomierzył te napięcia i oporności do masy celem określenia tego ew. zwarcia czy upływności, bypass nie pomoże jak alternator będzie uszkodzony a ten minus na masę nie zaszkodzi.
kameleon651
Posty: 9
Rejestracja: 31 lipca 2018, 17:22
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: kameleon651 »

Rezystancja na wszystkich cewkach wynosi 0.8 ohma, napięcie cewek wynosi około 19-20v na wolnych obrotach a po dodaniu gazu skacze nawet do 60. Napięcie akumulatora wynosi na postoju na wolnych obrotach 14, 2 po dodaniu gazu 14, na światłach na wolnych obrotach 14,1 czasami spadnie na 13,8 a po dodaniu gazu 13,6 tak średnio. Napięcie na wyjściu z regulatora jest średnio 0,1-0,2 V większe niż na akumulatorze. Przez chwilę tylko po włączeniu świateł na wolnych obrotach napięcie spadło na 12,6 jak by w ogóle nie było ładowania a po dodaniu gazu już normalnie skoczylo ładowanie na 13,6 nawet do 13,9.
Narazie jeszcze nie robiłem tego minusa z regulatora na masę. Sam nie wiem co mam dalej robić, czy jeździć normalnie czy coś z tym zrobić.
kameleon651
Posty: 9
Rejestracja: 31 lipca 2018, 17:22
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: kameleon651 »

Jak zmierzyć ten opór do masy o którym pisał kolega wyżej?
theo
Posty: 53
Rejestracja: 23 sierpnia 2017, 08:53
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: kraków
Wiek: 65
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: theo »

Jeden kabelek z miernika do masy np. silnik a drugi kolejno na przewody wychodzące z alternatora silnika oczywiście po wypięciu wtyku od regulatora (silnik nie pracuje) miernik na początek na zakres zakres 200 omów jak nie będzie wskazań to kolejno 2k, 20k.
Następny pomiar to napięcie do masy, miernik podpinasz j.w. zakres np.200V AC lub mniejszy jeżeli jest taka opcja(silnik pracuje)
kameleon651
Posty: 9
Rejestracja: 31 lipca 2018, 17:22
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: kameleon651 »

Ustawiając miernik na 200 Ohm i przykładają jeden kabelek do masy a drugi po kolei na przewody wychodzące od alternatora na każdym z trzech kabelkow pokazuje 8.9 ohma
Pomiar napięcia do masy pokazał na jednym przewodzie około 7,5 V a na pozostałych dwóch przewodach średnio 11 V.
Po chwili jeszcze raz sprawdziłem napięcia i było tak, na jednej cewce 9,5 v a na dwóch pozostałych około 13,2 do 13,4 V.
theo
Posty: 53
Rejestracja: 23 sierpnia 2017, 08:53
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: kraków
Wiek: 65
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: theo »

Taka oporność to już zwarcie uzwojenia do masy i będzie to na cewce lub cewkach bliżej tego przewodu na którym jest najniższe napięcie.
Dlatego to napięcie ładowania masz trochę za niskie.
Przez cewki popłynie większy prąd niż powinien, prawdopodobnie szybciej się przegrzeją i być może zniszczeniu ulegnie ich więcej niż jest obecnie.
kameleon651
Posty: 9
Rejestracja: 31 lipca 2018, 17:22
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: kameleon651 »

Czyli w tym wypadku najlepiej by było przewinac cewke lub cewki. Czy może szukać gdzieś alternatora używanego? Widziałem też nowe alternatory na allegro ale nie wiem czy jest sens kupować nowy.
Awatar użytkownika
Pablo_kat
Posty: 299
Rejestracja: 11 lipca 2013, 00:55
Motocykl: XV1100--->XV1900
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 46
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: Pablo_kat »

Nie bój się przewinięcia, a dokładnie przezwojenia ;)
Jak będzie dobrze zrobione to to jest nówka sztuka. Poszukaj opinie gdzie w Twojej okolicy dobrze przezwajają, tak, żeby nie było lipy.
Na jakimś lokalnym forum na pewno znajdziesz namiar :)
Awatar użytkownika
aurumcantus
Posty: 198
Rejestracja: 18 października 2012, 14:27
Motocykl: TDM 900
Lokalizacja: Sochaczew
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: aurumcantus »

Na poprzedniej stronie wstawiałem zdjęcie mojego upalonego alternatora. Oddałem do przewijania. Na znanym portalu aukcyjnym jest facet, który się tym zajmuje i z tego co wyczytałem wielu forumowiczów przewijało też u niego. Mój przewinięty ma zrobione narazie 2000 i nic sie nie dzieje bo w sumie co ma się dziać. Jutro ruszam na rumunię i dołożę mu 3 kolejne klocki :D
Obrazek
theo
Posty: 53
Rejestracja: 23 sierpnia 2017, 08:53
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: kraków
Wiek: 65
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: theo »

Też bym poszedł raczej w przezwajanie jak kol. piszą, używany to już masz, a być może to tylko 1 cewka ale to można sprawdzić po rozpięciu łańcuchów cewek.
tomsi_tj
Posty: 16
Rejestracja: 15 listopada 2016, 21:56
Motocykl: Yamaha virago XV 750
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomsi_tj »

No i oddałem moją skwarkę (czytaj spalony alternator ) do p. Mariusza Szmida , firma Gywer z Gogołowej. Okazało się , że altek był już[image][/image] wcześniej rzeźbiony przez elektryka amatora. Wizualne efekty pracy p. Mariusza i estetyka wykonania powaliły mnie z nóg w sensie pozytywnym. Przy tym doskonały kontakt i pomoc w postaci porad dodatkowo świadczy o profesjonalnym podejściu do klienta. Wczoraj poskładałem mechanikę , dzisiaj kabelki i odpalamy. Zobaczymy jak wyjdą pomiary. Na razie na sucho opory między fazami równo po 0,6 om.
tomsi_tj
Posty: 16
Rejestracja: 15 listopada 2016, 21:56
Motocykl: Yamaha virago XV 750
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomsi_tj »

Moja skwarka:
Obrazek
Obrazek
Rezultat pracy Gywera:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Pablo_kat
Posty: 299
Rejestracja: 11 lipca 2013, 00:55
Motocykl: XV1100--->XV1900
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 46
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: Pablo_kat »

Nie ma zdjęć :\
tomaxcr
Posty: 14
Rejestracja: 06 czerwca 2016, 09:13
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: poznań
Wiek: 40
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomaxcr »

Moj problem:

Brak ładowania, pomiar miedzy fazami ok 18 v na wolnych i 50 na wyzszych, pomiedzy faza i masa 0.09 v (niestety) bo ma byc podobno zero, pamiar pradu ladowqnia po odlaczeniu od akumulatora na plusie i minusie od regulatora 1.05 v

Rozumiem ze alternator do wymiany a czy regulator tez czy trzeba pomierzyc?
jarek2711
Posty: 73
Rejestracja: 11 stycznia 2015, 18:27
Motocykl: virago 750
Lokalizacja: okolice mławy
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: jarek2711 »

Pisalem temat o tym ale nie napisaliście odp.mam problem z ladowaniem.wydaje mi sie ze altek nie domaga.napiecie miedzyfazowe na wolnych 5.6-5.8 po podwyższeniu wzrastają. Wymontowalem go i na oko nie widac uszkodzeń czy spalenia.czy ktoś potwierdzi uszkodzenie altka? Czy może cos innego ?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- »

wzrastaja do ilu i przy jakich obrotach, przy 1000 18V powinno juz być.... oczywiście przemiennego
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- »

tomaxcr pisze: 08 maja 2019, 16:19 Moj problem:

Brak ładowania, pomiar miedzy fazami ok 18 v na wolnych i 50 na wyzszych, pomiedzy faza i masa 0.09 v (niestety)
zmierz opornosc uzwojeń do masy, lub test diody,
jezeli przejscie to uzwojenia do roboty
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
jarek2711
Posty: 73
Rejestracja: 11 stycznia 2015, 18:27
Motocykl: virago 750
Lokalizacja: okolice mławy
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: jarek2711 »

"wzrastaja do ilu i przy jakich obrotach, przy 1000 18V powinno juz być.... oczywiście przemiennego"

Przy 3000 wzrastaja do 28V.przy 1000 to właśnie 5.6V.
Po kontakcie z gościem z Gogołowej (Mariusz Szmid) stwierdził że altek to chiński zamiennik. Wysłałem altek i ma go ocenić czy nadaję sie do naprawy.
jarek2711
Posty: 73
Rejestracja: 11 stycznia 2015, 18:27
Motocykl: virago 750
Lokalizacja: okolice mławy
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: jarek2711 »

Altek już wrócił(wygląda na profesjonalną robotę) i będę w weekend montował.mam pytanie czy mogę przykręcić go śrubami imbusowymi?(były z płaskim łbem na śrubokręt krzyżak i ciężko miałem je odkręcić)
ODPOWIEDZ