regulacja zaworow - wibracje
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
regulacja zaworow - wibracje
Witam
Wczoraj wyregulowalem zawory w swojej virowce. Byly zbyt duze ponad 0.20 na wydechu i 0.15 na ssaniu. Luzy zostaly poprawione na 0.15 wydech 0.10 ssanie. Motor ma jak by wiecej mocy, fajniej przyspiesza. Tylko gdy sie rozgrzal i stalem na swiatlach silnik wpadl w wibracje, tak ze nawet kierownica drzala. Na nastepnych swiatlach chyba go przylalo, poniewaz podczas startu byl efekt jak bym ruszal z 2 a przy wchodzeniu na obroty nim szarpalo. W drodze powrotnej nie bylo juz tych objawow, ale silnik chyba zbytnio sie nagrzal ( byl taki specyficzny zapach ) ale nie oszczedzalem go jechalem dosc dynamicznie, poniewaz chcialem sprawdzic jak chodzi po regulacji.
Czy po ustawianiu zaworow musze zrobic synchro?
Po konsultacji z waldim wkrecilem srubki na gaznikach o pol obrotu, ale nie mam jak tego przetestowac poniewaz strasznie leje . Za 2 tygodnie wyjezdzam do Albanii i chce to ogarnac jak nalezy. Dodatkowo mam nadzieje ze bedzie palic mniej.. chodzeniu na obroty nim szarpalo. W drodze powrotnej nie bylo juz tych objawow, ale silnik chyba zbytnio sie nagrzal ( byl taki specyficzny zapach ) ale nie oszczedzalem go jechalem dosc dynamicznie, poniewaz chcialem sprawdzic jak chodzi po regulacji.
Czy po ustawianiu zaworow musze zrobic synchro?
Po konsultacji z waldim wkrecilem srubki na gaznikach o pol obrotu, ale nie mam jak tego przetestowac poniewaz strasznie leje . Za 2 tygodnie wyjezdzam do Albanii i chce to ogarnac jak nalezy. Dodatkowo mam nadzieje ze bedzie palic mniej..
Wczoraj wyregulowalem zawory w swojej virowce. Byly zbyt duze ponad 0.20 na wydechu i 0.15 na ssaniu. Luzy zostaly poprawione na 0.15 wydech 0.10 ssanie. Motor ma jak by wiecej mocy, fajniej przyspiesza. Tylko gdy sie rozgrzal i stalem na swiatlach silnik wpadl w wibracje, tak ze nawet kierownica drzala. Na nastepnych swiatlach chyba go przylalo, poniewaz podczas startu byl efekt jak bym ruszal z 2 a przy wchodzeniu na obroty nim szarpalo. W drodze powrotnej nie bylo juz tych objawow, ale silnik chyba zbytnio sie nagrzal ( byl taki specyficzny zapach ) ale nie oszczedzalem go jechalem dosc dynamicznie, poniewaz chcialem sprawdzic jak chodzi po regulacji.
Czy po ustawianiu zaworow musze zrobic synchro?
Po konsultacji z waldim wkrecilem srubki na gaznikach o pol obrotu, ale nie mam jak tego przetestowac poniewaz strasznie leje . Za 2 tygodnie wyjezdzam do Albanii i chce to ogarnac jak nalezy. Dodatkowo mam nadzieje ze bedzie palic mniej.. chodzeniu na obroty nim szarpalo. W drodze powrotnej nie bylo juz tych objawow, ale silnik chyba zbytnio sie nagrzal ( byl taki specyficzny zapach ) ale nie oszczedzalem go jechalem dosc dynamicznie, poniewaz chcialem sprawdzic jak chodzi po regulacji.
Czy po ustawianiu zaworow musze zrobic synchro?
Po konsultacji z waldim wkrecilem srubki na gaznikach o pol obrotu, ale nie mam jak tego przetestowac poniewaz strasznie leje . Za 2 tygodnie wyjezdzam do Albanii i chce to ogarnac jak nalezy. Dodatkowo mam nadzieje ze bedzie palic mniej..
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
Może jak odkręcałeś dekielki od śrub regulacyjnych, trochę oleju się polało na cylindry ? Zazwyczaj tak bywa i ma prawo śmierdzieć przypalonym olejembendeer pisze: byl taki specyficzny zapach
Wypadało bybendeer pisze:Czy po ustawianiu zaworow musze zrobic synchro?
Zacznij od sprawdzenia poziomu paliwa w gaźnikach. Można jeszcze się pobawić ustawieniem iglic w membranach, ale może przed wyjazdem zbytnio nie kombinowaćbendeer pisze:mam nadzieje ze bedzie palic mniej
[ Dodano: Pią Lip 01, 2011 9:46 am ]
Te śrubki to właściwie odpowiadają za skład mieszanki w zakresie wolnych obrotów, aczkolwiek mogą mieć (ale nie muszą) wpływ na pracę w zakresie obrotów użytecznych. Ja proponuję ustawić je fabrycznie (instrukcyjnie), a potem ew. dokonywać korekt.bendeer pisze:wkrecilem srubki na gaznikach o pol obrotu
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
Z waldim ustawilismy poziom w gaznikach - kiedys specjalnie przyjechal do krakowa aby mi pomoc za serdecznie mu dziekuje. Po jego regulacjach w koncu zaczal jechac. Tylko caly czas martwilo mnie spalanie i stwierdzilem ze skoryguje luz zaworowy.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
Po prawdzie to luz zaworowy ma mały wpływ na spalanie. Ważna jest regulacja gaźników, dobre świece (mimo że palą, to po określonym przebiegu powinny być wymienione), ale niebagatelną rolę grają również styl jazdy, ciśnienie w ogumieniu i wiele innych czynników.bendeer pisze:martwilo mnie spalanie i stwierdzilem ze skoryguje luz zaworowy
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
Witam
Swiece nowe - polecane iskry z forum
Styl jazdy na codzien spokojny od 3000-4500 obr, cisnienie z pasazerem 2.25 z przodu i z tylu. I pali mi z 7-8 w trasie:(
Jazda raczej emerycka do 100 km/h bez zbednego przyspieszania itp
Swiece nowe - polecane iskry z forum
Styl jazdy na codzien spokojny od 3000-4500 obr, cisnienie z pasazerem 2.25 z przodu i z tylu. I pali mi z 7-8 w trasie:(
Jazda raczej emerycka do 100 km/h bez zbednego przyspieszania itp
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
Obejrzyj kolor świeczek po dłuższej przejażdżce. Jak będą ciemne - to za bogata mieszanka = regulacja poziomu paliwa. Możliwe jeszcze że masz niewłaściwe dysze, albo ktoś je rozkalibrował.bendeer pisze:Swiece nowe - I pali mi z 7-8 w trasie:(
ps. filtr powietrza nie zasyfiały ?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
z tym borykam się od początku - tylny gar czarna, przedni ok [ szara, wcześniej kawa z mlekiem ]Obejrzyj kolor świeczek po dłuższej przejażdżce
waldi mówił, że mam od 700 dysze.Możliwe jeszcze że masz niewłaściwe dysze, albo ktoś je rozkalibrował.
czysty, ale kupię nowy [ stary wydmuchałem, ale nie było za bardzo z czego - profilaktyka ]ps. filtr powietrza nie zasyfiały ?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
masz dysze 132 a one są do 700, jak się nie mylę powinieneś mieć dysze 124 i inne iglice. Masz ogólnie troszkę rzeźbę, bo nie wiadomo jak to regulować - garnki 750, a gaźniki od 700
Zmień te dysze na 124 choć dużej różnicy w spalaniu bym nie oczekiwał
sprawdź jeszcze poziom paliwa na tylnym, możliwe że jest za wysoki
Zmień te dysze na 124 choć dużej różnicy w spalaniu bym nie oczekiwał
sprawdź jeszcze poziom paliwa na tylnym, możliwe że jest za wysoki
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
ale przyznasz ze w porównaniu np do Twojego strasznie dużo pali..
chciałbym żeby paliło ten litr mniej.
chciałbym żeby paliło ten litr mniej.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
podejrzewam styl jazdy i dużo pyrkania na postoju
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
Co zmienic w stylu jazdy?
Co do pyrkania staram sie odpalic i jechac od razu.
Co do pyrkania staram sie odpalic i jechac od razu.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
Utrzymywać silnik w zakresie średnich obrotów eksploatacyjnych. Ani go nie dusić, ani nadmiernie kręcić. Przewiduj sytuację na drodze. Jak z daleka widzisz czerwone światło, ujmij gazu, zwolnij ... może uda Ci się wstrzelić w zielone bez potrzeby używania hamulców. Jedna z teorii głosi, że rozpędzać maszynę należy dość energicznie, żeby skrócić czas pracy na większym gazie i przechodzić wtedy do jazdy jednostajenej (sprawa IMHO dyskusyjna). SSania używać jak najkrócej. Sprawdź, czy nie obcierają hamulce.bendeer pisze:Co zmienic w stylu jazdy?
Ale przede wszystkim zrób porządek z zasilaniem. Czarna świeca świadczy że część paliwa nie jest spalana optymalnie, tylko idzie w świat przez rurę wydechową.
Pozdrawiam
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
Voyagerem na wakacjach jestem w stanie zejść do 6,5l a tym za cholerę nie mogę zejść poniżej 7
w niedzielę mam wolne więc sprawdzę poziomy
w niedzielę mam wolne więc sprawdzę poziomy
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
tak wyglądają poziomy paliwa:
PRZÓD
TYŁ
PRZÓD
TYŁ
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
nie pamietam czy waldi ma hitachi
ale na hitachi zawsze wiecej chleje
kup skuter to bedzie palił 1,8
ale na hitachi zawsze wiecej chleje
kup skuter to bedzie palił 1,8
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
tak mam Hitachi ale już mnie zaczynają do szału doprowadzać
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
waldi ma hitahi i mu mniej pali niz mi:P
załóżmy, że chcę wymienić na Mikuni - Można to zrobić bez zbędnych modyfikacji?
załóżmy, że chcę wymienić na Mikuni - Można to zrobić bez zbędnych modyfikacji?
- HaCaT
- Posty: 686
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
- Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
zacznij od tego czy znajdziesz mikuni w dobrym stanie za rozsądne pieniądze. Ja szukam od dłuższego czasu i powiem Ci, że nie jest łatwo, no chyba, że źle szukambendeer pisze:waldi ma hitahi i mu mniej pali niz mi:P
załóżmy, że chcę wymienić na Mikuni - Można to zrobić bez zbędnych modyfikacji?
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
wlasnie przed chwila zobaczyłem po ile stoją na allegro.. paranoja
w poniedziałek jestem umówiony na regulację, ponieważ motor ledwo jedzie i szarpie nim podczas przyśpieszania
w poniedziałek jestem umówiony na regulację, ponieważ motor ledwo jedzie i szarpie nim podczas przyśpieszania
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
coś Ty z nią porobił ? pewnie poziomy paliwa ruszałeśbendeer pisze:w poniedziałek jestem umówiony na regulację, ponieważ motor ledwo jedzie i szarpie nim podczas przyśpieszania
zmień dysze na odpowiednie dla tego silnika ja właśnie u siebie zmieniłem; XV700 ma największe dysze, a takie i Ty masz 128/132. Załóż 122 na oba cylindry
Jeżeli silnik ma wibracje to prawdopodobnie masz za dużą różnicę sprężania między cylindrami, na przykład w skutek złej regulacji zaworów....
- BARTEZ_TK
- Posty: 450
- Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
- Motocykl: VIRAGO 1100
- Lokalizacja: KIELCE
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
Koledzy czy podczas regulaci zaworów robicie to tak jak instrukcja nakazuje? Pytam konkretnie o demątarz lewego dekla i obracanie silnika kluczem
Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
- BARTEZ_TK
- Posty: 450
- Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
- Motocykl: VIRAGO 1100
- Lokalizacja: KIELCE
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
I kolejna sprawa jaka kolejność czynności?
Moja maszyna( xv 1100na)zimnym strzela w wydech
Najpierw regulacja zaworów potem co poziom paliwa czy synhronizacja?
Bo czy podcisnienie w kolektorach ssących ma wpływ na poziom paliw?
Moja maszyna( xv 1100na)zimnym strzela w wydech
Najpierw regulacja zaworów potem co poziom paliwa czy synhronizacja?
Bo czy podcisnienie w kolektorach ssących ma wpływ na poziom paliw?
Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: regulacja zaworow - wibracje
Regulacja zaworów ma wpływ na wartość podciśnienia.
Podciśnienie i poziom paliwa ma wplyw na ilość mieszanki w cylindrach
Synchro ma ilość mieszkanki wyrównać w obu cylindrach dla równej pracy.
zawory, poziom paliwa, synchronizacja
.peace
Podciśnienie i poziom paliwa ma wplyw na ilość mieszanki w cylindrach
Synchro ma ilość mieszkanki wyrównać w obu cylindrach dla równej pracy.
zawory, poziom paliwa, synchronizacja
.peace
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)