Lampy H4 do lightbarów
- Gucek69
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 sierpnia 2018, 15:23
- Motocykl: XV 1100 '95
- Lokalizacja: ZST
- Wiek: 55
- Status: Offline
Lampy H4 do lightbarów
Witam. Chcę doposażyć moją XV1100 w lightbary. Nie chcę, żeby były tylko ozdobą ale w pełni funkcjonalnymi światłami (mijania/drogowe). Użytecznymi dla mnie i zarazem bezpiecznymi dla innych użytkowników. Wiem, przepisy, paragrafy ale to jakby inna para kaloszy. Zdecydowałem się na lampy przystosowane do żarówek H4 60/55w. I tu zaczynają się schody. Na rynku dostępne są lampy ze szkłem gładkim i karbowanym odbłyśnikiem albo szkłem karbowanym i odbłyśnikiem gładkim. Czym się różnią? Mają różne zastosowanie czy sposób kształtowania snopu światła? Proszę o jakąś radę czy wskazówki. Może jakieś linki na zakup poza al...
Przykładowe lampy:
https://allegro.pl/oferta/lightbar-lamp ... 8171496216
https://allegro.pl/oferta/lampa-przod-l ... 701b8c0118
Pozdrawiam.
Przykładowe lampy:
https://allegro.pl/oferta/lightbar-lamp ... 8171496216
https://allegro.pl/oferta/lampa-przod-l ... 701b8c0118
Pozdrawiam.
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Lampy H4 do lightbarów
Ja bym wybrał z gładkim odbłyśnikiem żeby klosze pasowały wyglądem do fabrycznej lampy
To czy strumień świetlny jest formowany odbłyśnikiem czy kloszem nie ma znaczenia, ważny jest efekt końcowy zależny od jakości wykonania. Wydaje mi się że łatwiej spierdolić odbłyśnik niż klosz na etapie produkcji. Czym też kierował bym się przy wyborze.
PS. Dokładając 100/120W odbiorników nie będzie prawidłowego ładowania nawet przy nominalnej pracy alternatora czyli powyżej 3000 obr/min
Pomyśl od razu o dobrych ledach. Tu jest jeszcze kwestia miejsca w kloszu za żarówką, musi zmieścić sie chłodzenie.
Mój wybór
Waterproof 2.5 inch Bi-xenon Car Motorcycle Retrofit Kit H11
To czy strumień świetlny jest formowany odbłyśnikiem czy kloszem nie ma znaczenia, ważny jest efekt końcowy zależny od jakości wykonania. Wydaje mi się że łatwiej spierdolić odbłyśnik niż klosz na etapie produkcji. Czym też kierował bym się przy wyborze.
PS. Dokładając 100/120W odbiorników nie będzie prawidłowego ładowania nawet przy nominalnej pracy alternatora czyli powyżej 3000 obr/min
Pomyśl od razu o dobrych ledach. Tu jest jeszcze kwestia miejsca w kloszu za żarówką, musi zmieścić sie chłodzenie.
Mój wybór
Waterproof 2.5 inch Bi-xenon Car Motorcycle Retrofit Kit H11
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- Gucek69
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 sierpnia 2018, 15:23
- Motocykl: XV 1100 '95
- Lokalizacja: ZST
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Lampy H4 do lightbarów
Ledy czy xenony są ździebko zbyt nowoczesne. Jeśli chodzi o ładowanie to XV1100 ma bodajże 360W już przy 2000 obr./min więc wydaje mi się, że rezerwa będzie wystarczająca.
Faktycznie karbowane szkło będzie pasowało do reflektora głównego. Ciekawe tylko, czy taka mała lampa wytrzymuje, tak jak piszą, temperaturę generowaną przez żarówki 55/60W. No i mam nadzieję, że zdołam upchnąć dodatkowe kostki i przewody w kloszu lampy głównej.
Faktycznie karbowane szkło będzie pasowało do reflektora głównego. Ciekawe tylko, czy taka mała lampa wytrzymuje, tak jak piszą, temperaturę generowaną przez żarówki 55/60W. No i mam nadzieję, że zdołam upchnąć dodatkowe kostki i przewody w kloszu lampy głównej.
- Top Gun
- Posty: 2989
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Lampy H4 do lightbarów
Tak jak pisze Łukasz, zapasu mocy w Virce nie ma, problem z ładowaniem będzie
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- Gucek69
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 sierpnia 2018, 15:23
- Motocykl: XV 1100 '95
- Lokalizacja: ZST
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Lampy H4 do lightbarów
Więc lipa? Mam wrażenie, że ledy byłyby tylko dla ozdoby, bez większego efektu praktycznego. Tym bardziej, że żeby to jakoś wyglądało, lampa główna też musiałaby zostać zaadoptowana na led. A może H4 35/35W albo H3 35W? Wtedy wystarczy mocy? Tylko czy wtedy lightbary zrobią robotę i polepszą widoczność po zmroku? Powoli zaczynam tracić entuzjazm...
- _CioneK_70
- Posty: 2458
- Rejestracja: 25 listopada 2014, 21:30
- Motocykl: Raider XV1900
- Lokalizacja: Kalisz
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Lampy H4 do lightbarów
Zdecydowanie tak......ja mam jeżdżę któryś sezon i nie narzekam.....Tak jak poprzednicy pisali pozwoli ci to na rezerwę prądów....Sama lampa główna świeci bo świeci ale w nocy szału nie ma...dodając lightbary z żarówkami jak wspomniałeś zwiększy ci się strumień światła i szerokość widzenia a o to przecież chodzi.... Ja wsadziłem Osram dedykowane do skuterów.... W dzien jestem widzialny jak świeca i też o to chodzi....Gucek69 pisze: ↑29 listopada 2019, 12:09 Więc lipa? Mam wrażenie, że ledy byłyby tylko dla ozdoby, bez większego efektu praktycznego. Tym bardziej, że żeby to jakoś wyglądało, lampa główna też musiałaby zostać zaadoptowana na led. A może H4 35/35W albo H3 35W? Wtedy wystarczy mocy? Tylko czy wtedy lightbary zrobią robotę i polepszą widoczność po zmroku? Powoli zaczynam tracić entuzjazm...
Jest tylko cienka czerwona linia pomiędzy rozsądkiem a szaleństwem....
--------------------------------------------------------------------------------------------
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety --------------------------------------------------------------------------------------------
Jest i będzie w sercu Virago XV1100 -->> nowy w stadzie Raider XV1900
--------------------------------------------------------------------------------------------
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety --------------------------------------------------------------------------------------------
Jest i będzie w sercu Virago XV1100 -->> nowy w stadzie Raider XV1900
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Lampy H4 do lightbarów
Nie upchniesz nic dodatkowego w lampie.
Nie wiem skąd masz info o ładowaniu ale są nieprawdziwe.
stare Virago wypluwaja 220W "nowe" po 1986r i wszystkie Xv1100 generują 280W przy 5000obr/min
Tako rzecze service manual...
Żarówki 35W są "na styk" w rezerwie mocy. I nie dołożysz np. grzanych manetek.
Nie wiem skąd masz info o ładowaniu ale są nieprawdziwe.
stare Virago wypluwaja 220W "nowe" po 1986r i wszystkie Xv1100 generują 280W przy 5000obr/min
Tako rzecze service manual...
Żarówki 35W są "na styk" w rezerwie mocy. I nie dołożysz np. grzanych manetek.
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- Gucek69
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 sierpnia 2018, 15:23
- Motocykl: XV 1100 '95
- Lokalizacja: ZST
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Lampy H4 do lightbarów
Dzięki za cenne uwagi. W takim razie nie ma sensu rozbudowa instalacji na mijania/drogowe. Zrobię prosty układ na dwóch przekaźnikach (włącznik i zasilanie) i poprzestanę na lampach h3 35W. Będzie taniej i zostanie na stelaż
Info o ładowaniu znalazłem gdzieś na forum:
>>Prądnica pełną wydajność uzyskuje:
V'535 - przy 5000 obr./min.
V'700-1100 - przy 2000 obr./min.
Maksymalne zapotrzebowanie na moc (światła długie, włączony kierunek i hamulec plus oświetlenie pomocnicze) - ok. 175W we wszystkich wersjach.
Maksymalne możliwe obciążenie (prądnica+akumulator):
V'535 - roczniki 1987-90 - 240W
V'535 - roczniki od 1991 - 360W
V'700-1100 (bez 920) - roczniki 1981-1985 - 240W
V'920 - roczniki 1981-1983 - 360W
V'700-1100 roczniki od 1986 - 360W<<
Pozostaje problem wpięcia się do instalacji. Jeśli nie w lampie głównej to gdzie? Pod siedzeniem jest gęsto od przewodów i nie chciałbym czegoś namieszać. Jak ten problem rozwiązany jest w Waszych motocyklach?
Info o ładowaniu znalazłem gdzieś na forum:
>>Prądnica pełną wydajność uzyskuje:
V'535 - przy 5000 obr./min.
V'700-1100 - przy 2000 obr./min.
Maksymalne zapotrzebowanie na moc (światła długie, włączony kierunek i hamulec plus oświetlenie pomocnicze) - ok. 175W we wszystkich wersjach.
Maksymalne możliwe obciążenie (prądnica+akumulator):
V'535 - roczniki 1987-90 - 240W
V'535 - roczniki od 1991 - 360W
V'700-1100 (bez 920) - roczniki 1981-1985 - 240W
V'920 - roczniki 1981-1983 - 360W
V'700-1100 roczniki od 1986 - 360W<<
Pozostaje problem wpięcia się do instalacji. Jeśli nie w lampie głównej to gdzie? Pod siedzeniem jest gęsto od przewodów i nie chciałbym czegoś namieszać. Jak ten problem rozwiązany jest w Waszych motocyklach?
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Lampy H4 do lightbarów
Prądnica?
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- Gucek69
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 sierpnia 2018, 15:23
- Motocykl: XV 1100 '95
- Lokalizacja: ZST
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Lampy H4 do lightbarów
Jak pisałem, cytat z forum. Mało istotne, może ktoś się przejęzyczył. Zakładam, zgodnie z Waszymi sugestiami, że max to żarówki 35W. Bardziej interesuje mnie sposób podłączenia, miejsce wpięcia w instalację.
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Lampy H4 do lightbarów
Bezpiecznik pod siedzenie blisko akumulatora,włącznik na kierownicę,przekaźnik i wszystkie połączenia- lewy "serek".
Wąsaty7
- Gucek69
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 sierpnia 2018, 15:23
- Motocykl: XV 1100 '95
- Lokalizacja: ZST
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Lampy H4 do lightbarów
Rozumiem, że to całkiem odrębny układ. Na początku rozważałem takie rozwiązanie ale wtedy istnieje możliwość włączenia lightbarów przez jakiegoś dowcipnisia, na przykład na parkingu. Dlatego chciałbym, aby układ był zasilany dopiero po włączeniu pozycji albo przekręceniu stacyjki. Pozostaje chyba wziąć próbnik i szukać w przewodach pod siedzeniem.
- _CioneK_70
- Posty: 2458
- Rejestracja: 25 listopada 2014, 21:30
- Motocykl: Raider XV1900
- Lokalizacja: Kalisz
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Lampy H4 do lightbarów
Mam dodatkowy włącznik na kierownicy i instalacja idzie przez przekaźniki aby nie wypalać na nim styków. Nie pamiętam jak dokładnie prowadziłem, ale wpisz w neta hasło jak podłączyć lightbary i znajdziesz schematy....jak tak zrobiłem. Działa.....
Jest tylko cienka czerwona linia pomiędzy rozsądkiem a szaleństwem....
--------------------------------------------------------------------------------------------
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety --------------------------------------------------------------------------------------------
Jest i będzie w sercu Virago XV1100 -->> nowy w stadzie Raider XV1900
--------------------------------------------------------------------------------------------
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety --------------------------------------------------------------------------------------------
Jest i będzie w sercu Virago XV1100 -->> nowy w stadzie Raider XV1900
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Lampy H4 do lightbarów
W przedniej lampie podłącz się do świateł pozycyjnych i przez włącznik poprowadź przewód do przekaźnika- 85 (sterowanie cewki przekaźnika )86 do masy. Z akumulatora + przez bezpiecznik do przekaźnika 30. 87 do lamp.
Wąsaty7
- Gucek69
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 sierpnia 2018, 15:23
- Motocykl: XV 1100 '95
- Lokalizacja: ZST
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Lampy H4 do lightbarów
Rozumiem więc, że innego miejsca poza lampą do podłączenia się nie ma. Dziękuję bardzo za wszystkie uwagi.
- Marek.
- Posty: 477
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
- Motocykl: Yamaha XVS
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Lampy H4 do lightbarów
To zależy jak ma być włączane. Ja mam z akumulatora po zapłonie, po osobnym bezpieczniku włączany włącznikiem na kierownicy przez przekaźnik. Czyli ja mogę włączyć niezależnie czy mam włączone światła czy nie. Jeżeli podłączysz się pod lampę, to będziesz mógł włączyć tylko po włączeniu światła głównego.
Ja to mam na takim włączniku:
https://pl.aliexpress.com/item/32769553 ... b201603_53
A upchałem wszystko tu:
Ja to mam na takim włączniku:
https://pl.aliexpress.com/item/32769553 ... b201603_53
A upchałem wszystko tu:
- Kargul
- Posty: 685
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Lampy H4 do lightbarów
Do sterowania możesz też wziąć "+" z klaksonu i będziesz miał niezleżenie od świateł. Z tego co pamiętam klakson jest terowany masą ("-"). Ja jak chcesz z pozycji, to masz też ją z tyłu motocykla, a przewód od lampy jest łączony pod siedzeniem na błotniku tylnym (korektorki). I tam też można się wpiąć. przedniej lampy lepiej nie dotykaj - tam nic nie wepchniesz, a jedyne co to będziesz się męczył żaby ją zamknąć i dało się ją wyregulować
- Gucek69
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 sierpnia 2018, 15:23
- Motocykl: XV 1100 '95
- Lokalizacja: ZST
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Lampy H4 do lightbarów
Kargul bardzo dziękuję. Kurde, nie pomyślałem, że przecież pozycja jest też w tylnej lampie. Cały czas chodziło mi właśnie o to, żeby nie ingerować w przednią lampę. Wszędzie piszą, że tam jest jakaś masakra. Aż się boję, co będzie, jak przyjdzie wymienić żarówkę .
Marpak, na początku myślałem o umieszczeniu całego ustrojstwa w lewym jajku ale chyba bezpieczniej i bardziej sucho będzie pod kanapą. Tym bardziej, że na jajku nie mam oryginalnej uszczelki. Włącznik mi się podoba ale nigdy nie kupowałem nic z ali... a na naszym all... nie widziałem. Chyba, że masz zapasowy, to zrobimy deal
Jeszcze raz dziękuję. Mądrzejszych zawsze warto posłuchać.
Marpak, na początku myślałem o umieszczeniu całego ustrojstwa w lewym jajku ale chyba bezpieczniej i bardziej sucho będzie pod kanapą. Tym bardziej, że na jajku nie mam oryginalnej uszczelki. Włącznik mi się podoba ale nigdy nie kupowałem nic z ali... a na naszym all... nie widziałem. Chyba, że masz zapasowy, to zrobimy deal
Jeszcze raz dziękuję. Mądrzejszych zawsze warto posłuchać.
- Marek.
- Posty: 477
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
- Motocykl: Yamaha XVS
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Lampy H4 do lightbarów
Nie mam. Zakupy na aliexpress są podobne do allegro, ja płacę przez przelewy24, jest mnóstwo poradników np. http://aliholik.pl/jak-kupowac-na-aliexpress/ Niebezpieczeństwo jest takie, że po roku masz dwa pudła zupełnie niepotrzebnych rzeczy Można tam znaleźć o wiele ładniejsze przełączniki a i cena niska.
https://pl.aliexpress.com/wholesale?cat ... motorcycle
https://pl.aliexpress.com/wholesale?cat ... motorcycle