Nieprawda hulajnoga jeszcze lepszatoooomelo pisze:Ścigacze najlepszeBaca pisze:... ŻĘ TEN JEST LEPSZY,A TEN GORSZY !
Turystyka - Virago a praktyka...
- Top Gun
- Posty: 3049
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- Baca
- Posty: 3034
- Rejestracja: 24 sierpnia 2010, 09:36
- Motocykl: 250-535-HD1600-GS750
- Lokalizacja: Ujsoły - Tychy-Bieruń
- Wiek: 67
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Sorki,takie moje małe przejęzeczenie z tym " ŻĘ " ,fajnie mnie wzięliście na celownik,he,he, - już wszystko poprawione.
- toooomelo
- Posty: 5418
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Ale Ślonzoki tak mają. Wiec spokoBaca pisze:Sorki,takie moje małe przejęzeczenie z tym " ŻĘ " ,fajnie mnie wzięliście na celownik,he,he, - już wszystko poprawione.
- Baca
- Posty: 3034
- Rejestracja: 24 sierpnia 2010, 09:36
- Motocykl: 250-535-HD1600-GS750
- Lokalizacja: Ujsoły - Tychy-Bieruń
- Wiek: 67
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Toooomelo, " jo jestech łosfojony gorol " , tak mówią Ślązacy na gorola z dlugim stażem zamieszkania na Śląsku. Ja z urodzenia jestem góralem,ale ze mieszkam tam już ponad 45 lat to dla niektórych jestem już Ślązakiem,a dla innych nadal " gorolem",he,he - co mi wcale nie przeszkadza. Pozdro.
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Takie multi kulti po polsku
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- Baca
- Posty: 3034
- Rejestracja: 24 sierpnia 2010, 09:36
- Motocykl: 250-535-HD1600-GS750
- Lokalizacja: Ujsoły - Tychy-Bieruń
- Wiek: 67
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Dokładnie tak!!!! Zeby wszyscy wiedzieli o co chodzi z tymi Hanysami i Gorolami.2007XV1700 pisze:Takie multi kulti po polsku
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Uważać trzeba żeby nikogo nie obrazić; )
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- Baca
- Posty: 3034
- Rejestracja: 24 sierpnia 2010, 09:36
- Motocykl: 250-535-HD1600-GS750
- Lokalizacja: Ujsoły - Tychy-Bieruń
- Wiek: 67
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Dokładnie tak! ale to już raczej dotyczy rdzennych Ślązaków tzw - AUTOCHTONÓW.
Ślązacy – osoby należące do zespołu grup etnograficznych ludności polskiej, zamieszkujących głównie Górny Śląsk[1], obejmujący takie grupy jak: Bytomiacy, Górale śląscy, Górzanie, Krawaki, Lachy śląskie, Opolanie, Raciborzanie, Wałasi[2]. Posługują się oni zespołem śląskich gwar lub dialektów języka polskiego o różnym zakresie wpływów języka niemieckiego i czeskiego. Grupy te rozwinęły bogatą kulturę, odrębną od sąsiednich regionów. Zachowując poczucie pewnej odrębności kulturalnej i językowej podobnie jak inne grupy etniczne Polski, deklarują narodowość polską. ( żródło - Wikipedia).
Ślązacy – osoby należące do zespołu grup etnograficznych ludności polskiej, zamieszkujących głównie Górny Śląsk[1], obejmujący takie grupy jak: Bytomiacy, Górale śląscy, Górzanie, Krawaki, Lachy śląskie, Opolanie, Raciborzanie, Wałasi[2]. Posługują się oni zespołem śląskich gwar lub dialektów języka polskiego o różnym zakresie wpływów języka niemieckiego i czeskiego. Grupy te rozwinęły bogatą kulturę, odrębną od sąsiednich regionów. Zachowując poczucie pewnej odrębności kulturalnej i językowej podobnie jak inne grupy etniczne Polski, deklarują narodowość polską. ( żródło - Wikipedia).
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Pewnie, że podnosi komfort pasażera, moja żona bardzo sobie je chwali. A co do zjeżdżania do przodu, co prawda w 535, ale też mieliśmy ten problem. Dałem tapicerowi siedzenie pasażera do przeszycia (poszerzył tylną część, dał odpowiednią gąbkę) i jest o wiele lepiej. Baliśmy się, że konstrukcja się obwiesi (w końcu nie ma plastikowej podstawy w miejscu przeszycia) ale nie. Wszystko jest ok, a siedzenie wygląda lepiej niż fabryczne.Zadzior92 pisze: ↑06 stycznia 2018, 17:35 Forumowicze, nie należę do najmniejszych kierowców (194cm i 100kg) więc zajmuję dosyć sporo miejsca. Mimo to szukam sposobu dla mojego Plecaczka aby czuł się bardziej komfortowo w trasie. Na ten moment moja virażka jest goła nie licząc sakw. Mój pasażer narzeka zawsze na duży dyskomfort podczas jazdy na tylnim siedzeniu w xv 750. Na trasie około 250km robilismy jakieś 5 postojów. Biedna twierdzi że zjeżdża mocno do przodu a co za tym idzie musi mocno wyciągać nogi na zewnątrz motocykla. Zastanawiam się nad sissy barem w zbliżającym się sezonie. Stąd pytanie o to czy w praktyce zwiększa on komfort pasażera? Mój kumpel który jeździ z żonką shadowką 750cc twierdzi że jego Plecak nie opiera się wcale o sissy bar i nie jest on właściwie wykorzystywany. Jak to wygląda w praktyce w Virago? Oparcie podniesie komfort pasażera?
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
miałem Virażkę 535 z dużą szybą przednią i kompletem sakw, próbowałem nią robić dłuższe trasy niż 300km. Moim zdaniem to absolutnie NIE jest sprzęt na wyprawy turystyczne. Oczywiście jak ktoś się uprze to się da, na motorynce też się da, ale nie do tego wymyślono tą konstrukcję.Alicjana pisze: ↑13 stycznia 2012, 00:02 Nie mam doświadczenia w długodystansowych wojażach motocyklem, tym bardziej Virago. Nie wiem, jak to jest po całym dniu jazdy. Mimo, że posiadam XV535 byłam przekonana, że dalej niż 200 km poza miejsce zamieszkania nie da rady nią pojechać. Dlatego zastanawiałam się nad zmianą motocykla.
Po przesiadce na motocykl turystyczny, a potem enduroturystyczny byłem zaskoczony o ile wygodniej się jedzie, trasa o wieeeele mniej męczy, lepiej się jedzie zarówno po asfalcie jak i w terenie. Na turystyku machnąłem kiedyś na raz 1200km i nawet po takiej trasie mógłbym jechać dłużej gdyby nie potrzeba snu. Mniejsze wibracje, mocniejszy i lepiej zestrojony silnik, lepsze hamulce, wygodniejsza pozycja i siedzenie, dużo lepsza osłona przed wiatrem, wodą i zimnem, bezpieczeństwo (abs, asr), lepsze możliwości bagażowe - właściwie wszystko na plus, no może poza współczesnym wyglądem. Niektóre enduroturystyki (np. Africa Twin, Transalp, V-strom) też mają "chopperowe" silniki typu V.
Warto próbować różnych typów pojazdów, zmienić moto co jakiś czas, inaczej nie przekonamy się co nam najbardziej odpowiada.
el252->xv535->TDM900->DL650a->XL650->V-strom650"xt"->gotwayMSX->gotwayMonster
- endrju t.g.
- Posty: 121
- Rejestracja: 20 stycznia 2018, 20:32
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Wałcz
- Wiek: 69
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Koledzy, z przyjemnością przeczytałem ten wątek zapoznając się z uwagami na temat różnych rodzajów motocykli. W nadchodzącym sezonie wybieram się w dłuższą podróż, albo do Rumunii, albo - jeżeli "sytuacja sanitarna " na to nie pozwoli dookoła Naszego Kraju, z doświadczenia wiem, że jakieś 400 km dziennie na XV jestem w stanie przejechać bez wysiłku, więc myślę, że 600 też jakoś dam radę. Pozdrawiam i do zobaczenia w Smerzynie.
- MarcinS
- Posty: 673
- Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
- Motocykl: Virago XV535 2YL '93
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Mój rekord na 535 to...535km w jeden dzień. Dupa bolała, ale to była moja pierwsza tak długa wycieczka i "cztery litery" nie były do tego nawykłe. Z czasem tyłek przyzwyczaił się i trasy rzedu 400-500km przestały być problemem. A zawsze i tak maksymalny przelot non stop, to jakieś 250km i trzeba zrobić przerwę na tankowanie. Mam w planach wycieczkę nieco ponad 600km, ale na razie to plany. Czas pokaże, czy uda się je zrealizować.
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
I am a man who walks alone"
- Marek.
- Posty: 513
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
- Motocykl: Yamaha XVS
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Skoro macie takie miękkie du*y, to musicie mieć twarde serca
A tak serio to... Jak rozpoczynam sezon na rowerze to pierwsze... trasy po 40km są nieco niewygodne, ale już po paru przejazdach 150km du*a daje radę, ja już mniej a trzeba wam wiedzieć że ważę 99,99 kg
No po prostu nie ogarniam, jak kogoś może boleć dupsko po 300km na moto?
Fakt, ze i ja się nieco wiercę po 200km, mega pomocne są spacerówki, bo można nieco pozycję zmienić.
No chyba, ze ja Was źle rozumiem, bo przejażdżkę 300km, to ja rozumiem jako przejażdżkę bez nocowania ale z postojami na np. zdjęcia, kawę, papierosa, czy też położenie się na trawie i kontemplowanie otaczającej nas ciszy
A tak serio to... Jak rozpoczynam sezon na rowerze to pierwsze... trasy po 40km są nieco niewygodne, ale już po paru przejazdach 150km du*a daje radę, ja już mniej a trzeba wam wiedzieć że ważę 99,99 kg
No po prostu nie ogarniam, jak kogoś może boleć dupsko po 300km na moto?
Fakt, ze i ja się nieco wiercę po 200km, mega pomocne są spacerówki, bo można nieco pozycję zmienić.
No chyba, ze ja Was źle rozumiem, bo przejażdżkę 300km, to ja rozumiem jako przejażdżkę bez nocowania ale z postojami na np. zdjęcia, kawę, papierosa, czy też położenie się na trawie i kontemplowanie otaczającej nas ciszy
- leszekk
- Posty: 4160
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Problem z robieniem długich tras na Virago (dowolnej pojemności i rozmiaru) nie polega na bólu pośladków, jak to ma miejsce przy jeździe na rowerze ale głównie na bólu kręgosłupa. Chodzi o to, że siedząc w pozycji "choperowej" (ręce z przodu, nogi z przodu, dupa i środek ciężkości daleko z tyłu) nie jesteś w stanie amortyzować drobnych i większych nierówności na drodze inaczej niż pośladkami i kręgosłupem.Marek. pisze: ↑22 lutego 2021, 21:29 Skoro macie takie miękkie du*y, to musicie mieć twarde serca
A tak serio to... Jak rozpoczynam sezon na rowerze to pierwsze... trasy po 40km są nieco niewygodne, ale już po paru przejazdach 150km du*a daje radę, ja już mniej a trzeba wam wiedzieć że ważę 99,99 kg
No po prostu nie ogarniam, jak kogoś może boleć dupsko po 300km na moto?
Fakt, ze i ja się nieco wiercę po 200km, mega pomocne są spacerówki, bo można nieco pozycję zmienić.
No chyba, ze ja Was źle rozumiem, bo przejażdżkę 300km, to ja rozumiem jako przejażdżkę bez nocowania ale z postojami na np. zdjęcia, kawę, papierosa, czy też położenie się na trawie i kontemplowanie otaczającej nas ciszy
Na rowerze siodło jest potrzebne żeby sztyca w rzyć się nie wbijała, siedzisz na nim opierając większość swoich 99,99 kg na rękach na kierownicy i stopach wspartych na nieheteroseksualnych. Próbowałeś kiedyś przejechać dłuższy odcinek "bez trzymanki"?
W motocyklach tzw. turystycznych idea jest taka, że siedzisz wyprostowany, stopy masz pod środkiem ciężkości ciała, dzięki czemu możesz swobodnie unosić tyłek nad siodło w dowolnym momencie jazdy - na dziurach, jak ci się rów mariański zapoci czy po prostu chcesz się lekko przemieścić po siodle. Co więcej, ręce w takiej pozycji mają szansę przejąć część Twojego ciężaru i przenieść na kierownicę. Dlatego jazda na turystyku po prostu mniej boli.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Alicjana
- Posty: 664
- Rejestracja: 06 stycznia 2012, 00:47
- Motocykl: XV535, BMW GS650
- Lokalizacja: Warszawa/Mokotów
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Po ośmiu latach od założenia tego wątku znam odpowiedź )
Virago 535 to wspaniała maszynka. Przejechałam na niej ponad 25 tys km. Albania, Macedonia, nawet Turcja. Wszędzie bezawaryjnie.
Prosta w prowadzeniu
Mało pali
Niezawodna
Dla mnie wygodna.
Ale już nie mam sumienia jej tak eksploatować.
Obecnie Służy do rekreacji wokół komina, polerowania itp.
A na dalsze trasy kupiłam turystyka. Ale to już osobna historia.
Virago 535 to wspaniała maszynka. Przejechałam na niej ponad 25 tys km. Albania, Macedonia, nawet Turcja. Wszędzie bezawaryjnie.
Prosta w prowadzeniu
Mało pali
Niezawodna
Dla mnie wygodna.
Ale już nie mam sumienia jej tak eksploatować.
Obecnie Służy do rekreacji wokół komina, polerowania itp.
A na dalsze trasy kupiłam turystyka. Ale to już osobna historia.
Gdzie diabeł nie może tam babę na moto pośle
- skipbulba
- Posty: 2030
- Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
- Motocykl: BMW k1200 LT
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Dokładnie tak!
Zjeździłem 535 cała Polskę i przebiegi po 500-600 km dziennie nie były rzadkościa (chociażby do Kletna mam prawie 700km). A nie jestem wcale tutaj jakimś największym hardkorem
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic, był Roadstar XV 1700 Silverado
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
- Top Gun
- Posty: 3049
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Chyba z Helu Bo Gdańsk - Kletno to jakieś 530
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 44
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
To zależy jak pojedziesz. Ale z Gdańska do Kletna jest najkrótsza trasa około 560, a najszybsza około 670. Ja mam około 100km mniej
PS A co do tras to i odległości przejechanej dużo zależy też jakimi drogami się poruszamy. Bo ciężko porównać trasę pokonaną autostradą od trasy pokonanej górskimi krętymi drogami
PS A co do tras to i odległości przejechanej dużo zależy też jakimi drogami się poruszamy. Bo ciężko porównać trasę pokonaną autostradą od trasy pokonanej górskimi krętymi drogami
- Marek.
- Posty: 513
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
- Motocykl: Yamaha XVS
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
W zimie, oglądając na YT wyprawy innych na wypasionych turystykach, trafiłem na to:
https://www.youtube.com/watch?v=KXoU2u9 ... e=emb_logo
Edit;
Od 36 minuty, jest nieco inna akcja... ale gościu daje radę
- Top Gun
- Posty: 3049
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Ekstra odlot, Zajebisty filmik To że tłok się skończy było wiadomo od początku (za dużo motogodzin dla tego silnika), a i tak wytrzymał ze dwa razy więcej niż powinienMarek. pisze: ↑24 lutego 2021, 16:12
W zimie, oglądając na YT wyprawy innych na wypasionych turystykach, trafiłem na to:
https://www.youtube.com/watch?v=KXoU2u9 ... e=emb_logo
Edit;
Od 36 minuty, jest nieco inna akcja... ale gościu daje radę
Na promie , wyobrażam sobie miny raiderów na 1200cc, rodem z Bawarii
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- skipbulba
- Posty: 2030
- Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
- Motocykl: BMW k1200 LT
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Chyba przez pola. Na azymut
Najkrótszą drogą to jakieś 580. Tyle, że czasowo dwa razy dłużej
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic, był Roadstar XV 1700 Silverado
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
- Top Gun
- Posty: 3049
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Też się da a przecież o tym mowa
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- Marek.
- Posty: 513
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
- Motocykl: Yamaha XVS
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Dobra wiadomość dla posiadaczy 125 jest taka, ze się da, zła jest taka, że bez prawka kat. A da się tylko pojeździć po Czechach, Słowacji, Węgrzech czy Chorwacji. No można też jeździć w Hiszpania ale jakoś by trzeba przefrunąć przez Niemcy i Francję w których nie wolno...
https://www.facebook.com/Komarem-w-%C5% ... 025350557/
Pamiętam, że w czasach słusznie minionych, paru zapaleńców przemierzało... tylko nie pamiętam czy Azję, czy Europę a może i to i to i jeszcze dalej, na komarkach. Ale filmu na pewno nie ma, bo to były czasy raczej analogowe
Nawet artykułu na ten temat, jakoś znaleźć nie mogę.
Ludzi, którzy nie wiedzą, że 50ccm się nie da, jest pełno
https://www.facebook.com/Komarem-w-%C5% ... 025350557/
Pamiętam, że w czasach słusznie minionych, paru zapaleńców przemierzało... tylko nie pamiętam czy Azję, czy Europę a może i to i to i jeszcze dalej, na komarkach. Ale filmu na pewno nie ma, bo to były czasy raczej analogowe
Nawet artykułu na ten temat, jakoś znaleźć nie mogę.