Miesiąc pracy

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
BoPos
Posty: 389
Rejestracja: 04 maja 2008, 08:02
Status: Offline

Miesiąc pracy

Post autor: BoPos »

Było tak:
Obrazek
i tak:
Obrazek
i tak:
Obrazek
Potem miesiąc pracy, nowy projekt instalacji, wywalenie prawie wszystkich kostek, niepotrzebnych przekaźników, niepewnej stacyjki i jest tak:
Obrazek
i tak (tu jeszcze prace trwają:
Obrazek
i stacyjka (HD):
Obrazek
Wszystkie praktycznie kostki zostały zastąpione lutami i porządną izolacją,
Efekt? Duuuużo lepsze światła, iskra, kierunkowskazy, brak elektrycznych 'omdleń' i tak w ogóle Ona się bardzo cieszy...
Awatar użytkownika
wwwolti
Posty: 1672
Rejestracja: 17 października 2007, 15:02
Motocykl: był i będzie
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Status: Offline

Re: Miesiąc pracy

Post autor: wwwolti »

słowa uznania... wygląda to tak, jakby po prostu miało tak być od nowości.
pozdr
Wojtek
dudi o7
Posty: 198
Rejestracja: 20 maja 2008, 09:51
Motocykl: xv750,Road Star 1700
Lokalizacja: Rogów
Status: Offline

Re: Miesiąc pracy

Post autor: dudi o7 »

To się nazywa fachowa robota :bravo:

Słowa uznania! :lol:
misio
Status: Offline

Re: Miesiąc pracy

Post autor: misio »

Szacunek,fachowa robota.
Awatar użytkownika
ROUTE 66 RIDER
Posty: 1198
Rejestracja: 05 września 2007, 21:54
Motocykl: Virago XV750,VZR1800
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Miesiąc pracy

Post autor: ROUTE 66 RIDER »

Hej!

No i doczekaliśmy się na forum kolejnego eksperta, który zasiadał będzie w loży ELEKTRYKÓW :mrgreen: :bravo:

szerokości
VIRAGO XV 750
[you] -- pozdrówka z waffki
"JEŹDZIĆ TRZEBA, AŻ SIĘ NIE DA"
Obrazek
woyo
Status: Offline

Re: Miesiąc pracy

Post autor: woyo »

pełen szacun,pozdro!!! :bravo:
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Miesiąc pracy

Post autor: Blunio »

zasiadał będzie w loży ELEKTRYKÓW
BoPos na PREZYDENTA !!!
Masz fach w ręku jak znalazł i predyspozycje. A w ogóle to gratuluję dobrej roboty :bravo:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
pangda
Posty: 198
Rejestracja: 05 września 2008, 15:55
Motocykl: przemalowany
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 63
Kontakt:
Status: Offline

Kabelki...

Post autor: pangda »

Bogdan,
czy mógłbyś upublicznić schemat/projekt nowej instalacji?
Pod wpływem Twoich fotek przyjrzałem się "pająkowi" pod kanapą mojej maszynki i stwierdziłem, że nie zaszkodziłoby tego zmienić na nowsze, niż z 1995 roku...
Pozdr
Jacek
Canoe, kajaki, łódki drewniane, wiosła i pagaje
Roboty szkutnicze i bosmańskie
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Miesiąc pracy

Post autor: plaza66 »

Jesteś WIELKI :!:

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Awatar użytkownika
Malobrody
Posty: 400
Rejestracja: 17 maja 2008, 20:57
Motocykl: xv 750
Lokalizacja: Zarzyce Wielkie
Wiek: 44
Kontakt:
Status: Offline

Re: Miesiąc pracy

Post autor: Malobrody »

no pięknie, kawał dobrej roboty, podziwiam za cierpliwość
Awatar użytkownika
Antek
Posty: 1141
Rejestracja: 27 grudnia 2007, 13:16
Motocykl: Yamaha XV 1100 Virago '97
Lokalizacja: Białystok
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Miesiąc pracy

Post autor: Antek »

gratuluję ! już wiem do kogo będę sie zwracał o pomoc w sprawach prądowych :)
Obrazek Czy daleko oni....?
BoPos
Posty: 389
Rejestracja: 04 maja 2008, 08:02
Status: Offline

Re: Miesiąc pracy

Post autor: BoPos »

pangda pisze:czy mógłbyś upublicznić schemat/projekt nowej instalacji?
Pod wpływem Twoich fotek przyjrzałem się "pająkowi" pod kanapą mojej maszynki i stwierdziłem, że nie zaszkodziłoby tego zmienić na nowsze, niż z 1995 roku...
Hmmmm, proszę uprzejmie, chociaż to trudna sprawa - nie dlatego, że elektryka jest trudna, tylko dlatego, że schemat elektryczny został wielokrotnie poprawiony/zmieniony w czasie pracy.

1. Podstawowy schemat jest tu schemat_1 oraz tu schemat_2
Dwa podstawowe schematy sa dlatego, że moja XV920 miała jakąś dziwną kombinację obu

2. Schemat roboczy, pośredni jest tu: schemat_posredni Jest to schemat układu zapłonowego z usuniętymi wszystkimi przeszkadzajkami typu czujnik stopki, dźwigni sprzęgła, neutrala itp. Doszedłem do wniosku, że jeśli z powodu n.p. niewysprzęglenia biegu przy zapalaniu wy***ę się, to bez wątpienia zapamiętam na zawsze że trzeba... Nieistotne (czytaj 'oczywiste') fragmenty są pominięte.

3. Przerobiony schemat będzie tu (muszę znaleźć te bazgroły i zeskanować):
podstawą tego schematu były dwa, naprawdę minimalistyczne, znalezione w sieci:
=> http://www.xv920chopper.nl/Downloads/Schema_2.gif
=> http://www.xv920chopper.nl/Downloads/Schema_1.gif


4. Uwagi:
- mam tylko jeden bezpiecznik na całą instalację (będą 3: zapłon, światła, reszta ale w chwili kiedy to robiłem kupiona na ebay-u skrzynka bezpieczników jeszcze nie dotarła) + jeden na sam obwód z przekaźnikiem dla klaksonów
- oryginalna stacyjka była drutowana i klejona - została wymieniona na 'old-style' z HD - (wybrałem ją dlatego, że styki wytrzymają chyba z 1000+ amper); z trzema "stanami": zapłon, zapłon + światła mijania, światła parkowania; obudowę zrobiłem z nierdzewnego kubka z pokrywką za 5 zł.
- układ kierunkowskazów został uproszczony maksymalnie poprzez zastąpienie 'klasycznego' przerywacza przez przerywacz świateł awaryjnych (tylko dwa kable)



Generalna uwaga do wszystkich - byłem zmuszony wyłączyć 'PW' gdyż większości odpowiedzi nie udaje mi się wysłać z tego systemu... Nie wiem dlaczego...
ODPOWIEDZ