Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kolega miał jakąś chińszczyznę, którą chciał montować u siebie ale musiał się pozbyć motocykla i zostawił mi w prezencie wskaźnik LED zmiany biegów w moto. Czy ktoś próbował mierzyć się z czymś takim? Czy warto się za to zabierać czy raczej nie ma szans powodzenia w użytkowaniu tego ustrojstwa?
kilka foto.
Znalazłem też jakiś opis wskaźnika
Cyfrowy wskaźnik biegów Na Motocykl światło neutralnego dźwigni zmiany biegów. Wyświetla aktualny numer biegu. Wskazuje aktualny bieg od 1 do max 8. a także wbieg neutralny.
Programowanie auto. Kompatybilny ze wszystkimi motocyklami i czterokołowcami.
Wykrywa aktualny bieg. Wyświetlacz można zamontować w dowolnym miejscu
Jak to działa?
Mały magnes zamontowany na dźwigni zmiany biegów przesuwa czujnik z biegu wyższego na dół i odwrotnie. Sygnały przesunięcia są następnie wysyłane do wyświetlacza, gdzie jest wyświetlany dany bieg.
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
Mam coś takiego w Fazerze.
I jak na początku byłem sceptyczny do tego ustrojstwa, bo niby po co takie "coś", to tak po kilku przejażdżkach stwierdzam, że nie dość, że jest to fajny dodatek, to nawet przydatny. Jak już jest, to się używa. Jak już go masz, to zamontuj
Załączniki
20180114_130326 1024.jpg (191.87 KiB) Przejrzano 11137 razy
Zgadzam się z toooomelo w szczególności, że z tego co piszesz to montaż jak i w wypadku jak się nie spodoba to demontaż nie jest skomplikowany i jakoś szczególnie czasochłonny
Witam Świątecznie !
Tego rodzaju wskaźniki obciążone są tym błędem, że nie każde przesunięcie dźwigni załącza bieg. Wtedy wskazania są błędne. Ale jak ktoś z tym się pogodzi, a zwłaszcza nauczy precyzyjnie załączać biegi to jest OK, przydaje się.
Idealne są rozwiązania wyliczające bieg z algorytmu obrotów silnika i prędkości pojazdu, ale to tylko w przypadku zelektronizowanych jednośladów
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw. Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Blunio, nie zauważyłem, żeby wskaźnik się mylił.
Zawsze jak wyświetla "0", to świeci się zielona kontrolka neutrala.
Jak ruszam i wbijam bieg w dół, to pokazuje "1".
Jak wbiję do końca do góry, pokazuje "6".
Nie zauważyłem, żeby było inaczej jak pokazuje wskaźnik. Przetestowane w praktyce
toooomelo pisze: Nie zauważyłem, żeby było inaczej jak pokazuje wskaźnik. Przetestowane w praktyce
Wypada tylko pogratulować !
Pozdrawiam
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw. Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Ktoś montował te "mądre" wskaźniki i mógłby podpowiedzieć gdzie szukac tych wtyczek?
Chodzi o tę trójkątną?
Przeoczyłem ją, czy jest gdzieś schowana?
Jeszcze nie zamówiłem, badam temat...
Nie podpowiem, bo nie montowałem.
Powiem tylko, że jak "tegoczegoś" nie miałem, to go nie potrzebowałem. To nie jest rzecz niezbędna.
Ale jak już to mam (kupiłem motocykl ze wskaźnikiem biegów), to stwierdzam, że ten gadżet jest przydatny.
Po prostu, fajny
Załączniki
20180114_130326 600.jpg (205.13 KiB) Przejrzano 6563 razy
toooomelo pisze: 31 stycznia 2025, 13:53
..nie miałem, to go nie potrzebowałem...Ale jak już to mam (kupiłem motocykl ze wskaźnikiem biegów), to stwierdzam, że ten gadżet jest przydatny...
Aż popatrzyłem skąd jesteś , bo prawie dokładnie to samo powiedział mi znajomy z pracy, który kupił czerwona hondę i tam juz wskaźnik był...
Witam, Mam problem z masą w uniwersalnym wskaźniku biegów z magnesem w moim motorze Yamaha Virago 125, zakupionym na Aliexpress. Wyświetlacz biegów by mógł wskazać bieg neutralny musi styknąć się z masą. Próbowałem się wpiąć „krokodylkiem” pod oryginalny sygnał z biegu jałowego ale nic to nie dało. Czy ja muszę odkręcić tą śrubę by uzyskać sygnał? (czuję że zniszczę śrubę i dlatego nie odkręcam).
Mrówka pisze: 11 kwietnia 2025, 12:39
Wyświetlacz biegów by mógł wskazać bieg neutralny musi styknąć się z masą. Próbowałem się wpiąć „krokodylkiem” pod oryginalny sygnał z biegu jałowego [...]
Czujnik luzu łączy obwód kontrolki z masą. I właśnie tam gdzie wpinales się krokodylkiem ma być masa. Tu nie ma cudów. Jesli wyświetlacz działa jak wskazałeś, a czujnik zamyka obwód masy, wszystko musi działać
Kontrolka wskazuję zawsze poprawnie bieg jałowy i świeci na zielono. Wszędzie zeruje wskaźnik biegu na ramie, na silniku, za dźwigni biegu ale nie na śrubie z czujnikiem. Będę jednak odkręcał.
Zrób tak...weź kawałek przewodu jeden koniec dotknij do śrubki na czujniku a drugi dotykaj do masy(oczywiście przy włączonym zapłonie) i patrz na kontrolkę luzu czy przypadkiem nie będzie świecić jaśniej jak dotykasz masy. Jeśli tak będzie to znaczy że czujnik luzu nie podaje "pełnej" masy(czyli ma jakąś oporność) i dlatego wskaźnik który dołączasz nie działa.
Kupiłem Jadźkę ...zaczęli marudzić że dwa kółka są niebezpieczne...Dokupiłem Suzuki i teraz mam cztery...Marudzą dalej..O co chodzi??
Woycek, nie chcę cię martwić, ale taki wskaźnik ma rząd wielkości większą rezystancję wejścia od żarówki kontrolki, a tym samym prąd potrzebny do jego wysterowania to kilkanaście mA.
Jeżeli więc żarówka kontrolki śmiga, to taki wskaźnik tym bardziej musi.
PanG pisze: 12 kwietnia 2025, 22:38
Woycek, nie chcę cię martwić
Hej.Ja się nie martwię....Pomyślałem że niesprawny czujnik wraz z żarówką tworzy dzielnik napięcia. A jeśli wejście "neutral" jest wejściem typu"szmita" to napięce inne niż 0V jest traktowane jako "nie luz". Taki skrót mojego toku myślenia.
Kupiłem Jadźkę ...zaczęli marudzić że dwa kółka są niebezpieczne...Dokupiłem Suzuki i teraz mam cztery...Marudzą dalej..O co chodzi??
Jakże cudownie czyta się taką dyskusję.
Zwłaszcza, że nic nie rozumiem
Świadomość, że znam osobiście tak tęgie umysły napawa mnie radością.
I dla jasności: zero szydery, za to pełen szacun
Strach to tylko myśl "życie to nie zupa żeby później było drugie"
Czyli czujnik luzu nie daje "czystej" masy. Wyjścia dwa. Nowy czujnik albo zastosuj mały przekaźnik na 12V DC. Jeden koniec cewki przekaźnika do plusa po stacyjce a drugi koniec cewki przekaźnika do śruby czujnika luzu. Styki robocze jeden do masy a drugi do dodatkowego wskaźnika. Musi zadziałać
Kupiłem Jadźkę ...zaczęli marudzić że dwa kółka są niebezpieczne...Dokupiłem Suzuki i teraz mam cztery...Marudzą dalej..O co chodzi??