Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Dodatki i przeróbki do Virago
jarek2711
Posty: 73
Rejestracja: 11 stycznia 2015, 18:27
Motocykl: virago 750
Lokalizacja: okolice mławy
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: jarek2711 »

vinny pisze: 16 maja 2021, 13:21
jarek2711 pisze: 11 maja 2021, 18:27 mam pytanie odnośnie montażu kierownicy od Kubiego. mam Virago 750 . jaka długość riserów w swoich macie ? u mnie nie starczają linki z prawej strony ( z lewej nawet nie próbowałem). albo coś jest tu kombinowane albo ( rozmawiałem już z Kubim) kiera do pomierzenia.
Ja mam wysokie risery i kiere od Kubiego . Poprowadziłem trochę inaczej linki i " starczają " :)
Możesz "pokazać" jak to zrobiłeś?
goral
Posty: 411
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
Lokalizacja: Meszna/Irlandia
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: goral »

Kubi kiedy będzie dostępna kierownica calowa ?? Mam parę kumpli w okolicy i mają calówki.A twoja kierownica u mnie w 1100 to przebój stulecia .
goral
Posty: 411
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
Lokalizacja: Meszna/Irlandia
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: goral »

Kubi kiedy będzie dostępna kierownica calowa ?? Mam parę kumpli w okolicy i mają calówki.A twoja kierownica u mnie w 1100 to przebój stulecia .
jarek2711
Posty: 73
Rejestracja: 11 stycznia 2015, 18:27
Motocykl: virago 750
Lokalizacja: okolice mławy
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: jarek2711 »

czy może ktoś zmierzyć wysokość kiery od Kubiego.
Awatar użytkownika
Gucek69
Posty: 63
Rejestracja: 19 sierpnia 2018, 15:23
Motocykl: VN1500 Mean Streak
Lokalizacja: ZST
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: Gucek69 »

Moja oryginalna miała 13cm, Ta od Kubiego nieco ponad 14cm. Tyle, że profil zupełnie inny. Dla mnie mega.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1119
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: 1100 3LP
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: vinny »

jarek2711 pisze: 23 maja 2021, 13:01 czy może ktoś zmierzyć wysokość kiery od Kubiego.
Wysokość kiery jest mało istotna , szerokość ma wieksze znaczenie , jeżeli chodzi o przewody . W związku z tym , że mam bardzo waski garaż ( od ściany do sciany 90 cm ) poprosiłem Kubiego , żeby mi zrobił szeroką na max 85 cm , z tego co pamietam dało rade zrobić gięcia i mam kierę 82 cm , jest to minimalny wymiar w tej technologii , którą Kubi stosuje ( oczywiście zachowane są wymiary na klamki i manetki chyba po 25 cm na stronę i wymiar na risery pośrodku ) . Mam oryginalne wysokie risery , oryginalne linki i przewody hamulcowe w oplocie hella z zachowaniem oryginalnych wymiarów . Jedynie możesz mieć kłopoty z przewodem hamulcowym , który pociągniety najkrótszą drogą z rozdzielnika do pompy ledwie starcza .
Jak to poskładac do kupy ? Pompę hamulcową możesz załozyć jako pierwszą na kierownicę ( żeby nie odkręcać przewodu hamulcowego , unikniesz odpowietrzania ) potem
Przykręć kierownicę z założoną pompa do riserów ( żeby tylko sie trzymała na miejscu , nie skręcaj mocno śrub ) załóż klamki przełaczniki i manetki
( też tak , żeby były na swoich miejscach ) . Siadasz na moto , opierasz dłonie na manetkach i ustawiasz kierownicę ( pchając w dół )w pozycji wygodnej dla nadgarstków ( czasami trzeba pójść na kompromis i kierę opuścić lekko niżej ,nadal będzie wygodnie dla nadgarstków a przewody się wydłużą :mrgreen: ) .Likwidujesz wszystkie zbędne " brzuszki " na linkach sprzęgła gazu , ssania czy prędkościomierza , starasz się puścić je najkrótszą drogą ( oczywiście małe " brzuszki " muszą być ) . Na koniec wszystko skręcasz na stałe w pozycji , żeby klamki i przełączniki Ci pasowały .
Jak starczy przewód hamulcowy , to reszta linek też Ci styknie .
Jakby brakowało Ci przewodu hamulcowego przesuń o 2 cm klamka z pompą do środka .
Jak masz wysokie risery i nie możesz dopiąc , to albo kup górna pólkę z niskimi riserami lub obetnij po 2-3 cm z obu stron ( pamiętaj , że potrzebujesz chyba po 25 cm prostej z każdej strony na klamki , przełączniki i manetki )
Ufffff .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
jarek2711
Posty: 73
Rejestracja: 11 stycznia 2015, 18:27
Motocykl: virago 750
Lokalizacja: okolice mławy
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: jarek2711 »

vinny pisze: 25 maja 2021, 01:29
jarek2711 pisze: 23 maja 2021, 13:01 czy może ktoś zmierzyć wysokość kiery od Kubiego.
Wysokość kiery jest mało istotna , szerokość ma wieksze znaczenie , jeżeli chodzi o przewody . W związku z tym , że mam bardzo waski garaż ( od ściany do sciany 90 cm ) poprosiłem Kubiego , żeby mi zrobił szeroką na max 85 cm , z tego co pamietam dało rade zrobić gięcia i mam kierę 82 cm , jest to minimalny wymiar w tej technologii , którą Kubi stosuje ( oczywiście zachowane są wymiary na klamki i manetki chyba po 25 cm na stronę i wymiar na risery pośrodku ) . Mam oryginalne wysokie risery , oryginalne linki i przewody hamulcowe w oplocie hella z zachowaniem oryginalnych wymiarów . Jedynie możesz mieć kłopoty z przewodem hamulcowym , który pociągniety najkrótszą drogą z rozdzielnika do pompy ledwie starcza .
Jak to poskładac do kupy ? Pompę hamulcową możesz załozyć jako pierwszą na kierownicę ( żeby nie odkręcać przewodu hamulcowego , unikniesz odpowietrzania ) potem
Przykręć kierownicę z założoną pompa do riserów ( żeby tylko sie trzymała na miejscu , nie skręcaj mocno śrub ) załóż klamki przełaczniki i manetki
( też tak , żeby były na swoich miejscach ) . Siadasz na moto , opierasz dłonie na manetkach i ustawiasz kierownicę ( pchając w dół )w pozycji wygodnej dla nadgarstków ( czasami trzeba pójść na kompromis i kierę opuścić lekko niżej ,nadal będzie wygodnie dla nadgarstków a przewody się wydłużą :mrgreen: ) .Likwidujesz wszystkie zbędne " brzuszki " na linkach sprzęgła gazu , ssania czy prędkościomierza , starasz się puścić je najkrótszą drogą ( oczywiście małe " brzuszki " muszą być ) . Na koniec wszystko skręcasz na stałe w pozycji , żeby klamki i przełączniki Ci pasowały .
Jak starczy przewód hamulcowy , to reszta linek też Ci styknie .
Jakby brakowało Ci przewodu hamulcowego przesuń o 2 cm klamka z pompą do środka .
Jak masz wysokie risery i nie możesz dopiąc , to albo kup górna pólkę z niskimi riserami lub obetnij po 2-3 cm z obu stron ( pamiętaj , że potrzebujesz chyba po 25 cm prostej z każdej strony na klamki , przełączniki i manetki )
Ufffff .
kiera wróciła do Kubiego na pomiary. prawdopodobnie jest za wysoka. po rozmowie z Nim myślę że teraz będzie pasowała. dziękuję za poradę
Awatar użytkownika
kubi70
Posty: 756
Rejestracja: 19 listopada 2010, 23:33
Motocykl: XV750 ->HD Sport
Lokalizacja: Odrzykoń
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: kubi70 »

Faktycznie się walnąłem i była za wysoka. Jutro się zrobi nowa i w piątek jedzie do Jarka :chopper: :rock:
:motorcycle: :chopper:
jarek2711
Posty: 73
Rejestracja: 11 stycznia 2015, 18:27
Motocykl: virago 750
Lokalizacja: okolice mławy
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: jarek2711 »

kubi70 pisze: 26 maja 2021, 22:09 Faktycznie się walnąłem i była za wysoka. Jutro się zrobi nowa i w piątek jedzie do Jarka :chopper: :rock:
kierownica dotarła i zamontowana. teraz wszystko pasuję. dziękuję
Awatar użytkownika
kubi70
Posty: 756
Rejestracja: 19 listopada 2010, 23:33
Motocykl: XV750 ->HD Sport
Lokalizacja: Odrzykoń
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: kubi70 »

I gitara. No to niech Ci służy.
Ps. przetestowałeś już ? :chopper: :rock: :rock:
:motorcycle: :chopper:
jarek2711
Posty: 73
Rejestracja: 11 stycznia 2015, 18:27
Motocykl: virago 750
Lokalizacja: okolice mławy
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: jarek2711 »

kubi70 pisze: 21 czerwca 2021, 17:23 I gitara. No to niech Ci służy.
Ps. przetestowałeś już ? :chopper: :rock: :rock:
no pewnie że tak. krótka przejażdżka i od razu lepiej. jeszcze raz dzięki. :chopper: :bravo:
Awatar użytkownika
ki_czort
Posty: 94
Rejestracja: 17 czerwca 2021, 17:10
Motocykl: VX250 1992
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: ki_czort »

Hej kubi70, czy robisz tez kierownice do vx250? Obecna oryginalna jest w sumie bardzo wygodna ale wizualnie mi się nie podoba, pozniejsze niskie bardziej proste kierownice jak w v-star 250 duzo bardziej mi pasuja do linii. Z góry dzięki za info.
Awatar użytkownika
kubi70
Posty: 756
Rejestracja: 19 listopada 2010, 23:33
Motocykl: XV750 ->HD Sport
Lokalizacja: Odrzykoń
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: kubi70 »

Ktoś brał u mnie kiery do mniejszych sprzętów i był to ten sam model co do 750 i 1100.
Jeżeli to ma być coś innego to musisz mi wysłać jakieś wymiary lub chociaż jakieś fotki.
:motorcycle: :chopper:
Awatar użytkownika
ki_czort
Posty: 94
Rejestracja: 17 czerwca 2021, 17:10
Motocykl: VX250 1992
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: ki_czort »

Czyli średnica przy mocowaniu ma ten sam wymiar i powinna pasować? Ok, poszukam jakiegoś przykładu co powinien podpasować... W nowszym v-starze 250 jest fajna prosta kierownica na styl customowych motocykli, tylko tam mocowania od półek wygladają na dużo dłuższe. Gdyby dało się uzyskac podobną pozycje kierownicy ugieciem kompensującym krótsze wsporniki to by było cudnie.
2017-Yamaha-V-Star-250c.jpg
2017-Yamaha-V-Star-250c.jpg (67.61 KiB) Przejrzano 13182 razy
Screenshot_20210607_074122_com.google.android.youtube.jpg
Screenshot_20210608_224946_com.google.android.youtube.jpg
Awatar użytkownika
kubi70
Posty: 756
Rejestracja: 19 listopada 2010, 23:33
Motocykl: XV750 ->HD Sport
Lokalizacja: Odrzykoń
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: kubi70 »

Kiera jest oczywiście do zrobienia ale muszę dokładniej wiedzieć czego oczekujesz? :humm: Jeżeli masz krótkie risery to chcąc skompensować oddalenie musi mieć całkiem inny kształt bo samo podgięcie końcówek zmieni kąt trzymania kiery i będzie niewygodna. Jeżeli zrobię standardowo jak inne to przybliży Ci to uchwyt, ale nie będzie to kształt customowy jak oczekujesz. Jak zrobię customową do tych krótkich mocowań to niestety musisz się bardziej położyć na moto.
Sprzedaj swoje risery a kup te wydłużone i będzie łatwiej to ogarnąć.
:motorcycle: :chopper:
Awatar użytkownika
ki_czort
Posty: 94
Rejestracja: 17 czerwca 2021, 17:10
Motocykl: VX250 1992
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: ki_czort »

Ok, dzieki za info ;) pomierzę, popatrzę, pomyślę :)
muniek
Posty: 142
Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: muniek »

kubi70 pisze: 24 czerwca 2021, 22:13 Ktoś brał u mnie kiery do mniejszych sprzętów i był to ten sam model co do 750 i 1100
Ja brałem :chopper:
Dobra robota i szybka wysyłka, jest OK. Wielkie dzięki!
Roberts
Posty: 232
Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Orły
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: Roberts »

Witam
Czy temat z kierownicą jeszcze aktualny
Awatar użytkownika
kubi70
Posty: 756
Rejestracja: 19 listopada 2010, 23:33
Motocykl: XV750 ->HD Sport
Lokalizacja: Odrzykoń
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: kubi70 »

Tak , jak najbardziej aktualny.
:motorcycle: :chopper:
Awatar użytkownika
Gelus
Posty: 42
Rejestracja: 26 lipca 2024, 21:05
Motocykl: XV 750 4FY
Lokalizacja: Cieszyn
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: Gelus »

A ile taka kiera na dzisiaj kosztuje? Chciałbym taką troszeczkę szerszą i wyższą od oryginału w mojej 750 '92

BTW jak ściągacie końcówki z kiery bez ich łamania? Mam tu na myśli te oryginalne, plastikowe. Chciałem raz rozbroić kierę, żeby ją wypolerować, ale się poddałem, bo się bałem, że połamię te końcówki przy ściąganiu.
Awatar użytkownika
kubi70
Posty: 756
Rejestracja: 19 listopada 2010, 23:33
Motocykl: XV750 ->HD Sport
Lokalizacja: Odrzykoń
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: kubi70 »

Jeżeli chcesz nie typowe wymiary to cena jest 160 z wysyłką kurierem.
Które końcówki masz na myśli, bo chyba nie o manetki chodzi??
:motorcycle: :chopper:
Awatar użytkownika
Gelus
Posty: 42
Rejestracja: 26 lipca 2024, 21:05
Motocykl: XV 750 4FY
Lokalizacja: Cieszyn
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: Gelus »

kubi70 pisze: 05 listopada 2024, 22:47 Jeżeli chcesz nie typowe wymiary to cena jest 160 z wysyłką kurierem.
Które końcówki masz na myśli, bo chyba nie o manetki chodzi??
No to chyba ubijemy jakiś interes ;)
Co do końcówek, to chodzi mi o te plastikowe zaślepki na obu końcach kierownicy - te co zaślepiają "dziurę w rurze" z której jest zrobiona kiera.
Awatar użytkownika
kubi70
Posty: 756
Rejestracja: 19 listopada 2010, 23:33
Motocykl: XV750 ->HD Sport
Lokalizacja: Odrzykoń
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: kubi70 »

To chyba ktoś założył bo ja w oryginale miałem pod manetką ołowiane obciążniki w środku otworu by zminimalizować drgania kierownicy.
:motorcycle: :chopper:
Roberts
Posty: 232
Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Orły
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Kiera XV700-1100 i temu podobne.

Post autor: Roberts »

Witam kierownica zamontowana. Wrażenia z jazdy, trzeba było się trochę przyzwyczaić ale warto lepie się skręca i nie bolą tak nadgarstki.
Tak dla ciekawostki to moja oryginalna kierownica była zasypana drobnym piaskiem nie mam pojęcia dlaczego i po co, ale przez to musiałem się pozbyć manetek bo nie szło ich zdjąć
ODPOWIEDZ