Ha. Zobaczymy jak długo będzie działałoBoPos pisze:Gratulacje za odwagę, wykonanie i zdjęcia!
Ratunku - pada mój rozrusznik!!!
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Ratunku - pada mój rozrusznik!!!
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
-
- Status: Offline
Re: Ratunku - pada mój rozrusznik!!!
Wczoraj zrobiłem rozruch na cacy dekiel juz sciągnięty więc dzisiaj bede regenerował clipy według twojego pomysłu wydaje mi sie ze da to rady i powinno to wytrzymać troche czasu, na dzień dzisiejszy nie znam lepszego rozwiązania! Więc gratulacje za pomysł i dzięki za zdjęcia w galerii
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Ratunku - pada mój rozrusznik!!!
Nie ma sprawy. Życzę owocnej pracysandman6665 pisze:Więc gratulacje za pomysł i dzięki za zdjęcia w galerii
Mechanik skasuje za takie coś kilka stówek - my mamy satysfakcję i kaskę na
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
-
- Status: Offline
Re: Ratunku - pada mój rozrusznik!!!
No, poskładane jutro bede odpalał lale, dzisiaj zabrakło już czasu jestem pewien że będzie dobrze a bedzie dużo za to co skasowałby mechanik
Jutro dam znać jak jest !
Jutro dam znać jak jest !
Re: Ratunku - pada mój rozrusznik!!!
Nieźle koledzy!
Zasługujecie na przekazanie Wam następnych rozwiązań tego problemu!
No więc proszę uprzejmie:
Zestaw ten składa się z dwóch podkładek dystansowych na zębatkę i rozrusznik, 2 przedłużonych śrub i specjalnego klipa "G" na większego klipa.
Klip "G" zakłada się na większy klip:
A podkładki tu:
wygląda tak:
i tu:
Haczyk w tym pomyśle jest jeden - nieznane są wymiary (grubość podkładek, wymiary klipu "G").
Z opisu wynika że:
"All you will need is the .040” shim, the .090" idler gear spacer and G-clip. You must get rid of the stock philips head starter bolts and you will have a new pair of hex heads. I also include a trick to reuse your old idler gear and friction clip without having to grind or machine it which also saves you around 85 bucks at the dealer. The best results were achieved through this inexpensive repair method. Myself, and many other mechanics also place spacers behind the #2 idler gear to position it closer to the flywheel. By resting the gear closer to the flywheel, it does not have to travel as far down the spiral gear to mesh with the flywheel. Thus producing a faster engagment. An additional benifit is that the groove in the aluminum motor case tends to wear causing the friction clip to hang up in the groove and thus prevents the gear from sliding freely tward the flywheel. This auction includes an .040" shim, an .090" spacer and G-Clip. All items are precision Laser Cut for a perfect fit every time. The .040" is to shim the starter nose cone and the .090" is to shim out the idler gear. The G-clip forces the idler gear to engage rock solid every time!!"
Zasługujecie na przekazanie Wam następnych rozwiązań tego problemu!
No więc proszę uprzejmie:
Zestaw ten składa się z dwóch podkładek dystansowych na zębatkę i rozrusznik, 2 przedłużonych śrub i specjalnego klipa "G" na większego klipa.
Klip "G" zakłada się na większy klip:
A podkładki tu:
wygląda tak:
i tu:
Haczyk w tym pomyśle jest jeden - nieznane są wymiary (grubość podkładek, wymiary klipu "G").
Z opisu wynika że:
"All you will need is the .040” shim, the .090" idler gear spacer and G-clip. You must get rid of the stock philips head starter bolts and you will have a new pair of hex heads. I also include a trick to reuse your old idler gear and friction clip without having to grind or machine it which also saves you around 85 bucks at the dealer. The best results were achieved through this inexpensive repair method. Myself, and many other mechanics also place spacers behind the #2 idler gear to position it closer to the flywheel. By resting the gear closer to the flywheel, it does not have to travel as far down the spiral gear to mesh with the flywheel. Thus producing a faster engagment. An additional benifit is that the groove in the aluminum motor case tends to wear causing the friction clip to hang up in the groove and thus prevents the gear from sliding freely tward the flywheel. This auction includes an .040" shim, an .090" spacer and G-Clip. All items are precision Laser Cut for a perfect fit every time. The .040" is to shim the starter nose cone and the .090" is to shim out the idler gear. The G-clip forces the idler gear to engage rock solid every time!!"
Może teraz zadziała...plaza66 pisze:Chyba coś nie wyszło... BoPos
Ostatnio zmieniony 27 lutego 2009, 12:38 przez BoPos, łącznie zmieniany 5 razy.
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Ratunku - pada mój rozrusznik!!!
Eeee....
Chyba coś nie wyszło... BoPos
OK, zadziałało...
Niezły ten haczyk "G" ale zrobić to można tylko na jakiejś numerycznej machinie
A co do reszty... to nie wiem.
Na razie działa, więc poprzestanę na tym.
Chyba coś nie wyszło... BoPos
OK, zadziałało...
Niezły ten haczyk "G" ale zrobić to można tylko na jakiejś numerycznej machinie
A co do reszty... to nie wiem.
Na razie działa, więc poprzestanę na tym.
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
- KamiSan
- Posty: 409
- Rejestracja: 09 lutego 2009, 13:27
- Motocykl: Intruz 1400
- Lokalizacja: Przezchlebie O.S.
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Ratunku - pada mój rozrusznik!!!
Hej ! Zregenerowałem klipy wg pomysł Plazy z tą różnicą że oba i duży i mały po maksymalnym ściśnięciu w imadle oplotłem oplotem krzyżowym cienkim drutem stalowym. W czasie trzech pierwszych odpaleń rozrusznik wydawał dziwne piszczące dźwięki ale potem się uspokoiło ( chyba się przesmarował) i było ok. Niestety musiałem przerwać odpalanie bo zaczął mi padać aku Dzisiaj popdładuję i zobaczę co dalej
"Rządowe rozwiązanie problemu jest zawsze gorsze od samego problemu"
Ramon Gomez de la Serna
http://www.youtube.com/watch?v=oJP1higuWcI
Intruder nie hamuje, Intruder zwalnia
Ramon Gomez de la Serna
http://www.youtube.com/watch?v=oJP1higuWcI
Intruder nie hamuje, Intruder zwalnia
Re: Ratunku - pada mój rozrusznik!!!
Czy sprawdziłeś potem wartość oporu/napięcia (tension) po założeniu?KamiSan pisze:po maksymalnym ściśnięciu w imadle oplotłem oplotem krzyżowym cienkim drutem stalowym
starter gear tension 2.0 ~ 2.3 kg
idler gear #2 2.2 ~ 2.5 kg
Ciekawe jakie uzyskałeś wartości...
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Ratunku - pada mój rozrusznik!!!
Też jestem ciekaw efektów...
U mnie jak na razie działa. Kilkadziesiąt razy próbowałem i jest wielka poprawa
U mnie jak na razie działa. Kilkadziesiąt razy próbowałem i jest wielka poprawa
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
- KamiSan
- Posty: 409
- Rejestracja: 09 lutego 2009, 13:27
- Motocykl: Intruz 1400
- Lokalizacja: Przezchlebie O.S.
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Ratunku - pada mój rozrusznik!!!
Niestety nie mam wagi sprężynowej ale zrobiłem próbę metodą trochę prymitywną ale chyba skuteczną. Zawiesiłem na zamocowanym klipsie drut i na tym drucie umocowałem odważnik wagim dzisiętnej. Przy dwukilogramowym klips pomału ruszył.
"Rządowe rozwiązanie problemu jest zawsze gorsze od samego problemu"
Ramon Gomez de la Serna
http://www.youtube.com/watch?v=oJP1higuWcI
Intruder nie hamuje, Intruder zwalnia
Ramon Gomez de la Serna
http://www.youtube.com/watch?v=oJP1higuWcI
Intruder nie hamuje, Intruder zwalnia
Re: Ratunku - pada mój rozrusznik!!!
Super! O taką informację właśnie chodziło.KamiSan pisze:Przy dwukilogramowym klips pomału ruszył.
Gratulacje!