Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
-
- Status: Offline
Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
Ledwo się z Wami przywitałem, a już mam do rozwiązania "mały" problem. Po odpaleniu silnika daje się zauważyć nierówną pracę silnika. Ta "nierówność" jest minimalna i wynika z nierównej pracy pierwszego cylindra. Objawia się to m.in. wolniejszym nagrzewaniem tego cylindra. Sprawdziłem świece, kable, luzy zaworowe - wszystko ok, a na końcu ciśnienie w cylindrach. Okazało się że w jednym sprężanie jest na poziomie 10 atmosfer, a na drugim tym nierówno pracującym 5,5 - 6,0 atmosfer.
W związku z powyższym mam pytania:
-jaka sterka jest bardziej prawdopodobna: głowica + zawory, czy pierścienie na tłoku, a
może cylinder ?
-czy istnieje możliwość wyjęcia głowicy i cylindra bez wymontowania silnika ?
-czy z taką usterką można jakiś czas jeździć, czy też natychmiast należy wziąć silnik na warsztat ?
PS
Podczas normalnej jazdy silnik pracuje równo i prawdopodobnie oddaje pełną moc
W związku z powyższym mam pytania:
-jaka sterka jest bardziej prawdopodobna: głowica + zawory, czy pierścienie na tłoku, a
może cylinder ?
-czy istnieje możliwość wyjęcia głowicy i cylindra bez wymontowania silnika ?
-czy z taką usterką można jakiś czas jeździć, czy też natychmiast należy wziąć silnik na warsztat ?
PS
Podczas normalnej jazdy silnik pracuje równo i prawdopodobnie oddaje pełną moc
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
jeśli jest dobre smarowanie, to jeździć można. Trudno powiedzieć, co jest przyczyną, jednak najprawdopodobniej problem będzie tkwił w głowicy (zawory lub uszczelka) i trzeba będzie wyciągnąć silnik, żeby głowice zdjąć. Jeśli jest taka słaba kompresja, to na pewno pełnej mocy silnik niema.
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- strazak
- Posty: 1412
- Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
- Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
- Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
nalej troche oleju takiego jak masz w silniku i wtedy zmierz ciśnienie jeżeli wzrośnie to pierścienie się w pas kłaniają jeżeli nie to głowica do roboty (zawory i gniazda)
ADAM
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
Wykonaj jeszcze jeden pomiar ciśnienia sprężania wcześniej wlewając ok.10ccm oleju.Jeśli wartości wzrosły lub zbliżyły się do wartości nominalnych, świadczy to nieszczelności pierścieni tłokowych,tłoków i cylindrów.
Dla XV535 ciśnienie nominalne-10.75
max-11.78
min-9.78
max. różnica między cylindrami-0.96
Z twojego opisu wnioskuje, że silnik kwalifikuje się do remontu,a przynajmniej jeden cylinder.
Dla XV535 ciśnienie nominalne-10.75
max-11.78
min-9.78
max. różnica między cylindrami-0.96
Z twojego opisu wnioskuje, że silnik kwalifikuje się do remontu,a przynajmniej jeden cylinder.
Wąsaty7
- zundapp600
- Posty: 285
- Rejestracja: 09 września 2007, 12:34
- Motocykl: Virago Xv-750
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Wiek: 61
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
Postawiłbym na podparty zawór , sprawdź regulację .
-
- Status: Offline
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
Dzięki - przeprowadzę jeszcze próbę "olejową", a po niej będzie wiadomo czy padła góra czy dół silnika.
PS
Czy po próbie "olejowej" nie ma problemu z odpaleniem silnika ???
Jak długo będzie kopcił - wypalał to co wyrzuci do wydechu ???
PS
Czy po próbie "olejowej" nie ma problemu z odpaleniem silnika ???
Jak długo będzie kopcił - wypalał to co wyrzuci do wydechu ???
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
ty nie kombinuj z ządnymi probami
silnik i tak musisz wywalic z motocykla
głowice i tak musisz sciagnac
silnik i tak musisz wywalic z motocykla
głowice i tak musisz sciagnac
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
Spokojnie - dlaczego nie sprawdzić?kyller pisze:ty nie kombinuj z ządnymi probami
silnik i tak musisz wywalic z motocykla
głowice i tak musisz sciagnac
I co - pojechać do mechanika i powiedzieć "no nie wiem co jest, pierścienie czy zawory..." czy powiedzieć "chce to i to" - hm?
Dokładnie tak! Sprawdź wszystko co się da, przekonsultuj z nami - zwłaszcza, że takie próby tylko pogłębią Twoją/naszą informację o silniku.Yapi pisze:Dzięki - przeprowadzę jeszcze próbę "olejową", a po niej będzie wiadomo czy padła góra czy dół silnika.
No i przekaz nam wyniki.
-
- Status: Offline
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. Tak jak wcześniej pisałem przeprowadzę "próbę olejową" (najpóźniej w sobotę) i oczywiście poimformuję was o wynikach.
PS
Mam cichą nadzieję, że będzie uszkodzona "tylko" głowica + zawory.
Tak na marginesie - czy można gdzieś kupić uszczelki na sztuki ??? Z tego co widzę np. na Allegro sprzedawcy oferują wyłącznie całe komplety.
PS
Mam cichą nadzieję, że będzie uszkodzona "tylko" głowica + zawory.
Tak na marginesie - czy można gdzieś kupić uszczelki na sztuki ??? Z tego co widzę np. na Allegro sprzedawcy oferują wyłącznie całe komplety.
- Stilgar
- Posty: 5482
- Rejestracja: 22 grudnia 2007, 09:37
- Motocykl: Virago>Debilka>STonka>Varan
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
w larssonie i w klassie są na sztuki
Administrator zastrzega sobie możliwość zbanowania ze względu na klauzulę sumienia.
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
Jest jeszcze jeden sposób oceny stanu technicznego silnika.Jest trochę kłopotliwy,ponieważ wymaga użycia sprężonego powietrza i stetoskopu.Ale do rzeczy.Wykręcić świecę badanego cylindra,w to miejsce podłączyć sprężone powietrze.Ustawić tłok w ZZ w suwie sprężania(jak do regulacji zaworów),doprowadzić powietrze i osłuchiwać silnik.Zależnie od stwierdzonego miejsca przedmuchów można określić rodzaj usterki.Przedmuchy słyszane w otworze wlewu oleju świadczą o zużyciu lub uszkodzeniu pierścieni, tłoka i cylindra.Przedmuchy słyszane w rurze wydechowej-zużycie przylgni zaworu wydechowego.Przedmuchy słyszane na wlocie do gaźnika-zużycie przylgni zaworu ssącego.Po spryskaniu wodą z mydłem okolicy uszczelki głowicy i pokazaniu się baniek mydlanych - uszkodzenie uszczelki głowicy.
Wąsaty7
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
wąsaty7, muszę Ci powiedzieć że zaskoczyłeś mnie, i to bardzo!wąsaty7 pisze:Jest jeszcze jeden sposób oceny stanu technicznego silnika.
Bardzo ciekawy, nowy sposób diagnozowania.
Dziękuję.
Yapi, jeśli możesz spróbuj sposobu 'Wąsatego'
-
- Status: Offline
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
Wąsaty7, genialne w swojej prostocie. Korzystałeś z dobrymi efektami z takich testów?
pzdr
pzdr
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
Na szczęście jeszcze nie musiałem.Ale jak będę zmuszony to wykorzystam ten sposób lokalizacji usterki, jak i inne mi znane lub poproszę o pomoc kolegów na forum.
Każda metoda jest dobra,która przynosi pożądany efekt.
Każda metoda jest dobra,która przynosi pożądany efekt.
Wąsaty7
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
Coś jeszcze przed nami ukrywasz??? Jakieś triki??? Hm?wąsaty7 pisze:jak i inne mi znane
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
Tylko żeby moto nie był na biegu! W czołgu tak własnie uruchamia sie silnik sprężonym powietrzemwąsaty7 pisze:Wykręcić świecę badanego cylindra,w to miejsce podłączyć sprężone powietrze
A wracając do tematu, w starszych typach silników bez zapłony elektronicznego (mozliwość jego uszkodzenia) po kolei zdejmowało się fajki ze świec. Jeżeli po zdjęciu fajki była róznica w pracy silnika, znaczy się cylinder pracuje. Jeżeli nie było róznicy w pracy, było wiadomo którym cylindrem się zająć.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Status: Offline
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
Wąsaty7 , tak mi namieszałeś tym niekonwencjonalnym sposobem diagnozowania silnika, że teraz to już nie wiem czy mam w cylinder lać olej, czy biec do znajomego lekarza pożyczyć stetoskop i dmuchać.......
PS
Każdy sposób jest dobry, jeżeli jest skuteczny !!!
PS
Każdy sposób jest dobry, jeżeli jest skuteczny !!!
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
Jedno nie przeszkadza drugiemu.Yapi pisze:Wąsaty7 , tak mi namieszałeś tym niekonwencjonalnym sposobem diagnozowania silnika, że teraz to już nie wiem czy mam w cylinder lać olej, czy biec do znajomego lekarza pożyczyć stetoskop i dmuchać.......
Obydwie próby są orientacyjne, szacunkowe i właściwie uzupełniają się.
Najpierw kompresor i stetoskop, a potem próba olejowa, wtedy wyniki sprawdzania sprężonym powietrzem nie zostaną zafałszowane przez uszczelnienie olejem....
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
dyskusja o dupie maryni za przeproszeniem
zeby zrobic głowice trzeba ja sciagnac
zeby zrobic pierscienie te trzeba zdjac glowice
a diagnoza po rozebraniu jest wtedy 100 % pewna
co tu dyskutować
zeby zrobic głowice trzeba ja sciagnac
zeby zrobic pierscienie te trzeba zdjac glowice
a diagnoza po rozebraniu jest wtedy 100 % pewna
co tu dyskutować
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
Aha, dziękujemy za opinię.kyller pisze:dyskusja o dupie maryni za przeproszeniem
Po prostu zrobić sekcję zwłok i wszystko wiadomo.
Jednak uważam, ze zanim się rozbierze silnik powinno się ustalić po co się go rozbiera.
- Stilgar
- Posty: 5482
- Rejestracja: 22 grudnia 2007, 09:37
- Motocykl: Virago>Debilka>STonka>Varan
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
Dokładnie , nie ma sensu demontaż zespołu zaworów , jeśli winne są pierścienie , podobnie jak nie ma sensu demontaż tłoków jeśli winne są zawory .BoPos pisze:Aha, dziękujemy za opinię.
Po prostu zrobić sekcję zwłok i wszystko wiadomo.
Jednak uważam, ze zanim się rozbierze silnik powinno się ustalić po co się go rozbiera
Administrator zastrzega sobie możliwość zbanowania ze względu na klauzulę sumienia.
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
Częściowo kolego KYLLER masz rację.Ponieważ; YAPI w swoim poście pisze,że zawory wyregulował (czyli nie mogą być podparte )i ciśnienie sprężania wynosi 5.5-6 at.To dla mnie jest oczywiste ze silnik padł.Można go śmiało rozbierać.Do pierścieni żeby się dostać trzeba zdjąć głowicę.Jak będzie zdjęta zrobić jej próbę szczelności dla pełnej pewności.Zbadać cylinder i do pracy.
Wąsaty7
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
i o to mi chodziło własnie
tak czy inaczej zeby to naprawic trzba wywalic silnik i zdjac glowice
a diagnoza na rozebranych bebecha jest wtedy 100 %
tak czy inaczej zeby to naprawic trzba wywalic silnik i zdjac glowice
a diagnoza na rozebranych bebecha jest wtedy 100 %
- wolbi
- Site Admin
- Posty: 1084
- Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
A ze tak wam wejde w temat, bo chcialem takze sprawdzic cisnienie sprezania, gdzie mozna nabyc taki manometr co by mozna bylo pomierzyc sprezanie?
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Nierówne ciśnienie w cylindrach - Virago 535
WOLBI szukaj w sklepach z narzędziami dla warsztatów lub z miernikami,wskaźnikami.Lub w internecie ;próbnik ciśnienia sprężania PCS-1,SPCS-15.Ten pcs-1 kosztuje ok.35-40 zł.
Wąsaty7