Pomóżcie mojej koleżance...

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
SlawekZ
Posty: 316
Rejestracja: 02 stycznia 2008, 18:05
Motocykl: VS1400, JAWA 350 z wozem
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Pomóżcie mojej koleżance...

Post autor: SlawekZ »

Jak w temacie: Koleżanka jeździ Virago 535 i ma z nią trochę kłopotów.
Oddam jej głos, niech sama napisze co jej dolega:

"jak sama nazwa wskazuje virago to jędza.
I ta moja to chyba bardzo dosłownie to traktuje.

Objawy
przy prędkości ok 80-90km/h zaczyna tracić moc, nie dość, że szybciej nie chce jechać to potrafi nawet zwalniać mimo, że manetka odkręcona.

Szarpie podczas jazdy. Pali na jeden cylinder z przerwami. Na który jeszcze nie wykryłam.

Odpala na zimno bez problemu. Nagrzana traci obroty, gaśnie. O ile zimną moge odpalić i specjalnie się nią nie interesować a i tak chodzić będzie (przez czas jakiś). To nagrzana nie ma opcji, żeby puścić manetke. Cały czas trzeba lekko podgazowywać. A i to nie gwarantuje, że nie zgaśnie.

Rozgrzana nie daje się odpalić. Owszem wydaje dźwięki, takie jakby aku był za słaby. Ale to podpucha, aku jest w porzadku.

Jak ostygnie odpala bez problemu.

Strzela z wydechów.

Co już wiem

Aku jest dobre, nówka świeżo kupiona. Ładował się całą noc zgodnie z instrukcją.
Ładowanie jest. Sprawdzone na motocyklu zaraz po przejechaniu krótkiej trasy naładowanie -12,6 na światłach, bez świateł 13,3
Nie wykazuje tendencji spadkowych.

Świece nowiutkie. Po zamontowaniu pogrzałam z 10 minut i jeszcze przejechałam się kawałek.
Skontrolowałam (metodą domową podpowiedzianą przez QH) stan fajek. Nic nie błyska, nie ma przebić.
Stare świece w zasadzie identycznie zaczernione, nie ma różnic między nimi specjalnych. Tam gdzie montuje się świece też czysto.

Cewki ma wymienione.

Gaźniki regulował Mysza i stwierdził, że lepiej nie będzie ale da się żyć.

Bezpieczniki sprawdziłam są OK.

Chyba tyle mojej wiedzy."

Jak macie jakieś sugestie - proszę o pomoc
Pozdrawiam :-)
http://www.bikepics.com/members/slawekz/
GDW (Gang Dzikich Wieprzy)
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Pomóżcie mojej koleżance...

Post autor: kyller »

to niech mysza jeszcze zwiekszy luzy zaworowe
albo lepiej zmień mysze na mechanika
michael
Status: Offline

Re: Pomóżcie mojej koleżance...

Post autor: michael »

1.Wyczyścić styki odpowiadające, za zasilanie układu zapłonowego
2.Sprawdzić membrany, iglice, wywalić syf z gaźników
3.Wyregulować poziom paliwa, skład mieszanki
4.Synchronizacja
5.Zalać porządne paliwo
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Pomóżcie mojej koleżance...

Post autor: plaza66 »

SlawekZ pisze:Gaźniki regulował Mysza i stwierdził, że lepiej nie będzie ale da się żyć.
Zawołaj Kota :mrgreen:
Bo masz problem z gaźnikami...
Może to tylko synchronizacja, ale lepiej być musi, bo sezon się zaczął :roll:

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Pomóżcie mojej koleżance...

Post autor: Arni »

dla świętego spokoju polecam (nawet nakazuje) dokonać pomiaru kompresji na cylindrach
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
szwaga
Posty: 850
Rejestracja: 08 grudnia 2008, 10:19
Motocykl: WildStar-czarniutki
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Pomóżcie mojej koleżance...

Post autor: szwaga »

Arni pisze:dla świętego spokoju polecam (nawet nakazuje) dokonać pomiaru kompresji na cylindrach
w przypadku słabej kompresji objawy nasilałyby się na zimnym silniku - podczas rozgrzewania układ korbowo-tłokowy rozszerza się tym samym bardziej się uszczelnia
Obrazek


Nie rezygnuj z marzeń - życie jest zbyt krótkie.......
Awatar użytkownika
SlawekZ
Posty: 316
Rejestracja: 02 stycznia 2008, 18:05
Motocykl: VS1400, JAWA 350 z wozem
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Pomóżcie mojej koleżance...

Post autor: SlawekZ »

Dzięki za podpowiedzi - także stawiam na regulację i diagnostykę gaźników. To że były robione nie znaczy, że dobrze :cool:
Pozdrawiam :-)
http://www.bikepics.com/members/slawekz/
GDW (Gang Dzikich Wieprzy)
krystian
Status: Offline

Re: Pomóżcie mojej koleżance...

Post autor: krystian »

Ja jak Kyller obstawiam luz na zaworze
Piorun 9
Status: Offline

Re: Pomóżcie mojej koleżance...

Post autor: Piorun 9 »

Marcin w swojej 535 miał chyba podobne objawy i z tego co pamiętam wymieniał membrany w gaźniku..... podpytaj Marcina...
Awatar użytkownika
ziółko1961
Posty: 456
Rejestracja: 14 stycznia 2008, 16:10
Motocykl: była 535 jest vt1100
Lokalizacja: Kiszewy / Konin
Status: Offline

Re: Pomóżcie mojej koleżance...

Post autor: ziółko1961 »

[ Dodano: Pią Kwi 24, 2009 4:25 pm ]
szwaga pisze:
Arni pisze:dla świętego spokoju polecam (nawet nakazuje) dokonać pomiaru kompresji na cylindrach
w przypadku słabej kompresji objawy nasilałyby się na zimnym silniku - podczas rozgrzewania układ korbowo-tłokowy rozszerza się tym samym bardziej się uszczelnia
jest doładnie na odwrót;

na zimnym silniku kompresja jest wyższa
na rozgrzanym nizsza...
zawsze jest właściwy czas na zrobienie tego co należy
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Pomóżcie mojej koleżance...

Post autor: kyller »

Piorun 9 pisze:Marcin w swojej 535 miał chyba podobne objawy i z tego co pamiętam wymieniał membrany w gaźniku..... podpytaj Marcina...
miał chyba podobne objawy i z tego co pamiętam
cyba czy na pewno ?
podobne czy nie podobne ?
pamiętasz czy nie pamiętasz ?
pomogło czy nie pomogło ?
sorki ale starajmy się radzic jak jesteśmy pewni, jak wiemy jak coś działa, jesli wnosimy cos do tematu

napisz mi jeszcze co membrany maja do tego ze zimny silnik zapala a goracy nie ?
ODPOWIEDZ