krzywa kierownica
-
- Status: Offline
krzywa kierownica
Witam!
Jestem od niedawno posiadaczem Yamahy Virago 535. Zawuażyłem ze mam przekrzywioną kierownicę. Jak ustawie prosto przednie koło to jedna strona kierownicy jest dalej od baku niz druga. Czy można to jakoś wyregulować i czym moze to być spowodowane? Mam nadzieje ze nie jest ona po upadku. Z góry dziekuje za pomoc!
Pozdrawiam!
Jestem od niedawno posiadaczem Yamahy Virago 535. Zawuażyłem ze mam przekrzywioną kierownicę. Jak ustawie prosto przednie koło to jedna strona kierownicy jest dalej od baku niz druga. Czy można to jakoś wyregulować i czym moze to być spowodowane? Mam nadzieje ze nie jest ona po upadku. Z góry dziekuje za pomoc!
Pozdrawiam!
- ZWIERZAK
- Posty: 1028
- Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
- Motocykl: VIRAGO 750 83'
- Lokalizacja: Lachowice
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: krzywa kierownica
No niestety obawiam się chyba najgorszego bo wydaje mi się że chyba nie da się tego ustawić. Nie wiem jak w 535 ale u nie kierownica jest zamocowana na tulejach stalowo-gumowych jak masz takie to sprawdź je, a po drugie to dobrze pooglądaj czy ne ma gdzieś śladów upadku, zagięć,etc.
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: krzywa kierownica
..no niestety, wszystko na to wskazuje, ze moto jest po dzwonie, kierownica jest z takiego materiału, ze nie tak prosto ją tak ot sobie wygiąc, a skoro mówisz, ze jedna strona jest przekrzywiona, to spowodowane jest to siłą bezwładnosci ciała motocyklisty przy uderzeniu..
Mozna przy normalnym prowadzeniu motoru nie zauwazyć jakichs zmian w prowadzeniu, ale w ekstremalnych sytuacjach przy potrzebie gwałtownej reakcji motor moze nas "wypłacić"
Dlatego ja bym rozebrał przód do gołych lag, sprawdziłbym osiowość sztycy i połek oraz liniowość lag..dla własnego swietego spokoju..generalnie w XV 535 to fajna robota..
..odchyłka lag o 0,5mm od osi mówi nam ,ze lagi są krzywe..
.. ale najpierw zajrzyj Przyjacielu do Powitalni,,
Mozna przy normalnym prowadzeniu motoru nie zauwazyć jakichs zmian w prowadzeniu, ale w ekstremalnych sytuacjach przy potrzebie gwałtownej reakcji motor moze nas "wypłacić"
Dlatego ja bym rozebrał przód do gołych lag, sprawdziłbym osiowość sztycy i połek oraz liniowość lag..dla własnego swietego spokoju..generalnie w XV 535 to fajna robota..
..odchyłka lag o 0,5mm od osi mówi nam ,ze lagi są krzywe..
.. ale najpierw zajrzyj Przyjacielu do Powitalni,,
Virago 1100,na razie starczy..
-
- Status: Offline
Re: krzywa kierownica
Dzieki za odpowiedzi. Oglądałem własnie motocykl i nie zauważyłem żadnych śladów dzwonu. Ale ja za dobrze sie na znam, jestem zupełny świeżak. Na co najbardziej zwrócić uwage?jak sprawdzic czy jest po dzwonie bez rozbierania przodu do gołych lag?
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: krzywa kierownica
..gołym okiem nic tu nie zrobisz, mozesz zobaczyc miejsce za bakiem paliwa, gdzie rama przechodzi w dwie rury, to jest najsłabsze miejsce w Virago, jesli bedzie tam cos podejrzanego np popękany lakier itp to moze byc sygnał, ze motor gdzies przywalił, ale generalnie nie musi to byc mocny dzwon, ostre uderzenie w krawęznik moze też spowodować wykrzywienie lag, obejrz przednią felgę, czy nie ma wyszczerbień itd..
Virago 1100,na razie starczy..
- Adam
- Posty: 2226
- Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
- Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
- Lokalizacja: Święta Anna
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: krzywa kierownica
ja przy zakupie też zauważyłem że ma skrzywioną lekko kierownice, gmole trochę przesunięte i szybę obtartą, wiec pewnie gościu sie przejechał pare metrów na boczku. no ale prowadzi sie ładnie i ogólnie jest spoko, chociaż krzywo
- wwwolti
- Posty: 1672
- Rejestracja: 17 października 2007, 15:02
- Motocykl: był i będzie
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Status: Offline
Re: krzywa kierownica
ja swoją kupiłem po dzwonie... no przesada, po wjechaniu na krawężnik. Była podgięta felga, poza tym nic nie było widać, wszystko proste (na pierwszy rzut oka), a okazało się że do wymiany poszły lagi, półki no i oczywiście koło. na szczęście rama była nieruszona.
Oddaj moto do warsztatu niech ci dokładnie wszystko pomierzą, wymień co jest do wymiany, tu nie ma żartów, fikniesz i zrobisz sobie i innym krzywdę...
Oddaj moto do warsztatu niech ci dokładnie wszystko pomierzą, wymień co jest do wymiany, tu nie ma żartów, fikniesz i zrobisz sobie i innym krzywdę...
pozdr
Wojtek
Wojtek
-
- Status: Offline
Re: krzywa kierownica
Zgadzam się z tymwwwolti pisze:Oddaj moto do warsztatu niech ci dokładnie wszystko pomierzą, wymień co jest do wymiany, tu nie ma żartów, fikniesz i zrobisz sobie i innym krzywdę...
Ostatnio zmieniony 01 marca 2008, 02:50 przez Krecik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Status: Offline
Re: krzywa kierownica
oj sorry z tym z tym warsztatem ja akurat tak nie przasadzalem... wystarczy sie przejechac zeby zobaczyc czy krzywa kierownica, najpierw ja wymianic i sprawdzic jak sie prowadzi...
najlepiej bylo by w czasie jazdy bylo by puscic kierownice i jesli moto jedzie prosto jest ok, ale wystarczy w jakims odludnym iejscu zobaczyc jak hamuje- czy nie znosi, przy wchodzeniu w zakrety jak sie zachowuje
mialem slizg, moto dodatkowo mialo highside, myslem ze nie bedzie co zbierac, ale gmole zdaly rezyltat, i poza kierownica i riserami nic sie nie skrzywilo- i tez bylem na mierzeniu zawieszenia i ramy w najlepszym warsztacie w poznaniu, gdzie nic nie wyszlo poza tym ze wydalem na to gromade monetek:p
a kierownica mogla sie zgiac od czegos bardziej prozaicznego- na zlocie kumpel tez virago stanal na dosc miekkim gruncie i maszyna zaczela mu sie na nozce zapadac i zlapal tylko za kierownice i jak stawial ja do pionu to juz niestety nie wytrzymala i sie troche zgiela...
wiec tez tak n ie ma co chlopaka straszyc zaraz dzwonem:)
najlepiej bylo by w czasie jazdy bylo by puscic kierownice i jesli moto jedzie prosto jest ok, ale wystarczy w jakims odludnym iejscu zobaczyc jak hamuje- czy nie znosi, przy wchodzeniu w zakrety jak sie zachowuje
mialem slizg, moto dodatkowo mialo highside, myslem ze nie bedzie co zbierac, ale gmole zdaly rezyltat, i poza kierownica i riserami nic sie nie skrzywilo- i tez bylem na mierzeniu zawieszenia i ramy w najlepszym warsztacie w poznaniu, gdzie nic nie wyszlo poza tym ze wydalem na to gromade monetek:p
a kierownica mogla sie zgiac od czegos bardziej prozaicznego- na zlocie kumpel tez virago stanal na dosc miekkim gruncie i maszyna zaczela mu sie na nozce zapadac i zlapal tylko za kierownice i jak stawial ja do pionu to juz niestety nie wytrzymala i sie troche zgiela...
wiec tez tak n ie ma co chlopaka straszyc zaraz dzwonem:)
-
- Status: Offline
Re: krzywa kierownica
Dzisiaj wziąłem poluzowałem śruby które trzymają lagi, zaparłem koło i sprobowałem to wyprostować i wydaje mi sie ze troche sie poprawiło. Nie jest to aż tak widoczne. Moto prowadzi sie dobrze. Może to był nie aż taki groźny upadek
- wwwolti
- Posty: 1672
- Rejestracja: 17 października 2007, 15:02
- Motocykl: był i będzie
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Status: Offline
Re: krzywa kierownica
ayo007 pisze:..odchyłka lag o 0,5mm od osi mówi nam ,ze lagi są krzywe...
lagi nie wygniesz zapierając koło i starając się coś naprostować...
może nic się poważnego nie dzieje, ale jak nie potrafisz tego ocenić sam jadąc na moto, czy w zakręcie to lepiej zdaj się na pomoc jakiegoś mechanika, może to nie jest aż tak duży koszt.
dopiero przy mocnym hamowaniu możesz przekonać się jak bardzo jest krzywy... a wtedy będziesz potrzebował właśnie czegoś przeciwnego, pewności i przewidywalnych reakcji moto.
pozdr
Wojtek
Wojtek
- strazak
- Posty: 1412
- Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
- Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
- Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: krzywa kierownica
jeśli to tylko lub aż tyle to może po prostu miałeś przekoszone lagi i krzywą kierownice co może oznaczać bardzo wiele i zarazem nic . Wystarczy że ktoś za słabo dokręcił lagi i najechał na krawężnik i już masz kierownice przekoszoną a krzywizne samej kierownicy można tłumaczyć na wiele sposobów .bartooo pisze:Dzisiaj wziąłem poluzowałem śruby które trzymają lagi, zaparłem koło i sprobowałem to wyprostować
ADAM