Strona 1 z 1

Zawory iglicowe

: 01 października 2010, 14:05
autor: halny
Czy któryś z kolegów miał z nimi problem? Czy one mogą powodować zmienianie się poziomu paliwali w gaznikach? Co skutkuje nie równa praca silnika?:) z góry dzięki za odpowiedź:)

Re: Zawory iglicowe

: 28 października 2010, 23:53
autor: MI_maly
halny pisze:Czy któryś z kolegów miał z nimi problem?
Siemanko halny,
owszem, Ja miałem w zeszłym roku
halny pisze:Czy one mogą powodować zmienianie się poziomu paliwali w gaznikach? Co skutkuje nie równa praca silnika?
Jak najbardziej, empirycznie sprawdziłem, że w funkcji temperatury, przepuszczalność zużytych zaworów iglicowych nie jest liniowa. Efektem tego jest zmienny poziom paliwa, uzależniony od warunków zewnętrznych. Prawdopodobnie związane jest to z kilkoma czynnikami, których elementem wspólnym wydaje się być stożek zaworu iglicowego, wykonany z jakiegoś tworzywa. Tworząca stożka w wyniku współpracy z gniazdem zaworu z biegiem czasu odkształca się trwale, powodując przepuszczanie paliwa, w sposób liniowy. Jednak destabilizację przepływu wprowadza wspomniane tworzywo, które w zależności od temperatury zmienia swoją elastyczność, a co się z tym się wiąże, również zdolność do kompensowania przecieku wynikającego z deformacji tworzącej.
Z powyższego wynika rzecz następująca: poziom paliwa w gaźniku przy sprzyjających warunkach zewnętrznych (kompensowanie odkształceń przez tworzywo) jest zgodny z ustawieniem, a więc obroty biegu jałowego są właściwe. Jednak po chwili następuje zmiana warunków współpracy zaworu z gniazdem (np. lekkie przemieszczenie zaworu lub zmiana elastyczności tworzywa), co skutkuje zmiennym strumieniem przecieku i wzrostem poziomu paliwa w gaźniku, a więc bogatszą mieszanką. Intensywność przecieku ma wpływ na uzyskany poziom paliwa, a więc również skład mieszanki paliwo-powietrznej
W tym momencie dochodzi dodatkowa zmienna, jaką jest temperatura samego silnika. Wiemy przecież, używając ręcznego ssania w naszych motorkach, że wzbogacanie mieszanki prowadzi do wzrostu obrotów silnika w przypadku jego niskiej temperatury lub spadku obrotów silnika w przypadku, kiedy jest rozgrzany do temperatury roboczej (tzw. zalewanie). Jak widzisz to wszystko potwierdza tezę, o możliwym wpływie zaworów iglicowych na nierównomierną pracę silnika :wink:

Re: Zawory iglicowe

: 29 października 2010, 18:19
autor: Blunio
MI_maly pisze:empirycznie sprawdziłem
Jak to sprawdzałeś, na jakimś stanowisku pomiarowym, czy na motocyklu?
Moim zdaniem, poziom paliwa ustawiamy zgodnie z manualem, a potem możemy dokonywać korekt, obserwując warunki pracy silnika, kolor izolatorów świec czy spalanie l/100 km.
Wyniki badań laboratoryjnych dot. przepustowości zaworów iglicowych są na pewno miarodajne, ale już warunki pracy na sprzęcie podlegają tylu zmiennym (temperatura, wibracje, ciśnienie podawane przez pompę), że do warunków laboratoryjnych należy podchodzić z lekkim sceptycyzmem.
halny pisze:Co skutkuje nie równa praca silnika?
Na nierówną pracę silnika wpływ ma szereg czynników, nie wykluczone że i wypracowane zawory. Ale ... niebagatelny wpływ mają również świece. Pozornie dobrze dające iskrę, ale nie za każdym razem. Świece po duzym przebiegu (kiedyś w Maluszku zalecano wymianę co 15 tys. km, w moim Opelku już po 60 tys.). I na pewno ma to swoje uzasadnienie, bo warunki pracy świec w Maluszku były nieporównywalnie gorsze - ale do rzeczy. W zużytej świecy wypada z pracy co któryś cykl (przebicie), paliwo idzie w rurę wydechową, silnik pracuje nierównomiernie. W V-twinie dochodzi jeszcze synchronizacja, mająca na celu właśnie ujednolicenie pracy obu cylindrów i równomierny bieg silnika, głównie na biegu jałowym.
Tak że zaworki mogą mieć wpływ na równomierność pracy silnika, ale tak samo może to wynikać z kilku lub kilkunastu innych przyczyn.
ps. halny, a dlaczego akurat w/g Ciebie zaworki ???

Re: Zawory iglicowe

: 29 października 2010, 20:33
autor: KrzychuGdynia
A ja podepnę się do tematu z pytaniem: jak się wymienia zawory iglicowe? myślę że nie jest to szczególnie skomplikowana czynność ale bardzo proszę o wytłumaczenie punkt po punkcie :mrgreen:

Z góry przesyłam podziękowania

Re: Zawory iglicowe

: 29 października 2010, 20:50
autor: Blunio
KrzychuGdynia pisze:jak się wymienia zawory iglicowe
No to jadziem:
1. przygotowujemy czteropak Żywca (może być inny gatunek, ale nie mniej niż czteropak.
2. szykujemy narzędzia - średniej wielkości śrubokręt + i mały śrubokret +
3. czas na pierwszy browar.
4. z lewej strony motocykla są pokrywy komór pływakowych (w gaźnikach). zdejmujemy przewody zasilające i odpowietrzające - potrzebny mały srubokret +.
5, odkręcamy cztery wkręty mocujące pokrywy gaźników, ale po kolei.
6.delikatnie zdejmujemy pokrywy.
7. dobrze jest rozłożyć folię albo gazetę (najlepiej zużyć GW, ale brać można ją do ręki tylko w gumowych rękawiczkach).
8. zdejmujemy z ośki pływak
9. czas na drugiego browca.
10. na gazecie szukamy zaworka iglicowego :mrgreen:
12. to samo robimy z drugim gaźnikiem.
13. wkładamy nowe zaworki, bacząc, aby delikatne sprężynki sprząc z odpowiednimi
występami na blaszce połączonej z pływakiem
13a. jeżeli wymieniamy całe zaworki, należy ich korpusy wykręcić z kadłuba gaźnika (chociaż najbardziej wyrabia się sam zaworek,a konkretnie jego iglica)
14. zakładamy pokrywy, przykręcamy je.
15. czas na trzeciego browara
16. zakładamy przewody zasilające i odpowietrzające.
17. załączamy zapłon i pozwalamy pompie napełnić komory pływakowe.
18. dokonujemy pomiaru poziomu paliwa w komorach.
19. czwartego browara zachowujemy na ew. konieczność korekty poziomu paliwa
:nazdrowie:

Re: Zawory iglicowe

: 30 października 2010, 22:53
autor: KrzychuGdynia
dzięki, super instrukcja :D zwłaszcza dokładne wskazanie momentu otwierania kolejnego piwa :mrgreen:

Re: Zawory iglicowe

: 31 października 2010, 10:37
autor: halny
wymienilem szereg rzeczy ale poprawa byla nie wielka;) po wymianie zaworkow(20zl sztuka) MOTOR pracuje jak ta lala:) w koncu z nim do ładu doszedłem:) praca pulsacyjna wynikala wlasnie ze zlego zasilania gaznikow (wadliwe zaworki)

[ Dodano: Nie Paź 31, 2010 10:43 am ]
odpowiedz dla BLUNIO, wlasnie moj mechanik stwierdzil problem z zasilaniem gaznikow, inne poziomy paliwa i w konsekwecji praca pulsacyjna o taka : http://www.youtube.com/watch?v=xXtIQJ9iss8

Re: Zawory iglicowe

: 10 listopada 2010, 21:31
autor: KrzychuGdynia
Blunio pisze:13a. jeżeli wymieniamy całe zaworki, należy ich korpusy wykręcić z kadłuba gaźnika (chociaż najbardziej wyrabia się sam zaworek,a konkretnie jego iglica)


Mam pytanie co do tego punktu. Kupiłem zaworki z gniazdem w larsonie, do mojej virażki, ale niesety są minimalnie krótsze, i jak wymieniam same zaworki to zalewa komory aż paliwo wylewa się przez wężyki odpowietrzające.

Pytanie brzmi, czy jak wymienie z całymi gniazdami to będzie OK, chyba tak.

I jak dokładnie wyjąć gniazda? Bo chyba jakoś od góry gaźnika? (mikun)

Pozdrawiam

Re: Zawory iglicowe

: 12 czerwca 2020, 14:51
autor: Mijo321
Chyba dostanę złotą łopatę za odkopanie tematu. Czy ma ktoś pomysł jak wyciągnąć gniazda zaworów iglicowych w Virago 535 2yl 92' ?

[Edit] Nic na siłę, wszystko młotkiem. Musiałem w to nieźle przyłożyć kilka razy.

Re: Zawory iglicowe

: 12 czerwca 2020, 20:28
autor: vinny
Złapać za krawędź szczypcami i pociągnąć zdecydowanie .