Strona 1 z 2

Swiece

: 01 listopada 2010, 18:42
autor: acze
Zrobiłem zdjęcie świec. Kolor elektrod brązowy/miedziany. Tak jest ok?

Obrazek

Wydaje mi się, że jest git, ale wolałbym się skonsultować. Z góry dzięki za odpowiedź :).

Re: Swiece

: 01 listopada 2010, 19:06
autor: Blunio
Jeżeli to jest "kawa z mlekiem", to jest OK :razz:

Re: Swiece

: 01 listopada 2010, 19:13
autor: acze
Hm, kawa z mlekiem to jest izolator. To jest raczej jakiś lis prędzej ;). Czyli troszkę za bogata? Bo generalnie trochę za dużo mi pali, ale się zastanawiam czy regulować czy zostawić w spokoju.

Re: Swiece

: 01 listopada 2010, 19:29
autor: Blunio
acze pisze:trochę za dużo mi pali
Trochę, to znaczy ile ponad akceptowalną normę ? Zanim zaczniesz grzebać u ustawieniach gaźników, zastanów się nad twoim stylem jazdy (prędkości przelotowe), sprawdź ciśnienie w ogumieniu, może zdejmij nieużywane sakwy, itp. itd.
Moim zdaniem świeczki są OK.

Re: Swiece

: 01 listopada 2010, 19:38
autor: acze
Jak jadę sam - 7,5 wciągnie - nieważne czy miasto czy trasa. No ale manetki nie oszczędzam.
Jak jadę z dziewczyną - pali w trasie ok. 5,5l/100, czyli dobrze.

Dzięki za odpowiedź :). O to mi chodziło.

Re: Swiece

: 01 listopada 2010, 20:03
autor: -waldi-
acze pisze:Jak jadę sam - 7,5 wciągnie - nieważne czy miasto czy trasa.
moim zdaniem za dużo chyba ze po 160 non stop latasz

te świece mało co mówią - za mało przejechałeś na nich jeszcze i pamiętaj że sprawdzasz kolor po trasie, a nie po pracy na wolnych obrotach

Re: Swiece

: 01 listopada 2010, 20:18
autor: acze
100-120km/h.
"Spokojna jazda" to 80-90.
A świece mają dwa sezony - 6kkm.
Przejechałem 80km, maszyna ostygła i wyjąłem świece.

Re: Swiece

: 01 listopada 2010, 20:25
autor: -waldi-
przy takich prędkościach to 7,5 z lekka (o minimum litr) za dużo sprawdź poziomy paliwa w gaźnikach

Re: Swiece

: 15 grudnia 2010, 11:14
autor: TOM
podepnę się pod temat bo nurtuje mnie jedna sprawa
Virago 750 '94
świece NGK BPR7 ES a świece V-LINE 19 NGK BPR7 E ..
Jakieś półtora roku temu ( październik 2009) po weselu kolegi , na którym ostra gazówka poszła padły mi świece ( NGK BPR 7 ES ) , kolega Iwan zaserwował mi świece V-LINE BPR7E , sezon 2009 dojeździłem , cały 2010 - w miedzyczasie ok 3-4 wyciągałem świece , czyściłem , regulowałem przerwę .

znalazłem na forum motocyklistów takie informacje
Od dłuższego czasu ujeżdżam Virago 1100. Każdy sezon zaczynam od wymiany świec zapłonowych w swoim moto. Zawsze są to NGK i zawsze były to BPR 7ES. W tym sezonie serwis za pośrednictwem, którego robię zakupy sprowadził świece BPR 7E. Również zauważyłem różnicę i zacząłem drążyć. Jest to świeca, którą stosuje się w motocyklach Yamaha. Właśnie ten typ świec zaleca od jakiegoś już czasu do tego typu modelu silnika. Mało tego, stosują je do pierwszego montażu. Ja zamontowałem, zrobiłem już parę km. Jest OK.
Dla przykladowej swiecy BPR 7 ES wyglada to nastepujaco:
znaki:
1-4: tutaj BPR oznaczaja: srednice gwintu, srednice klucza do srub z lbem szesciokatnym oraz rodzaj budowy
5: tutaj 7 oznacza wartosc cieplna: im wieksza tym swieca zimniejsza i na odwrot
6: tutaj E oznacza dlugosc gwintu (to jest dlugosc gwintu Hun660)
7: tutaj S ozancza cechy charakterystyczne w budowie swiecy - jak mowili koledzy S oznacza miedziany rdzen.
a tutaj z samego NGK ( o ile ta wypowiedź dotyczy V-Line 19.
Szanowny Panie,

Obie świece można stosować zamiennie. Świeca BPR7E ma rdzeń miedziany od
początku elektrody do nakrętki sześciokątnej, a świeca BPR7ES ma rdzeń
miedziany na całej długości i ma lepsze odprowadzanie ciepła.

Z poważaniem,
________________________________________
NGK SPARK PLUG EUROPE GMBH Sp. z o.o.
Przedstawicielstwo w Polsce
PYT - które świece jednak będą lepsze ? albo in. czy stosując V-LINE 19 BPR 7 E nie robię krzywdy Virce ?
2nd - czy stosowanie takiej świecy może powodować większe spalanie ?

Re: Swiece

: 15 grudnia 2010, 13:15
autor: leszekk
Z materiałów producenta:
W elektrodzie środkowej świecy zapłonowej V-Line wykonane jest nacięcie typu V. Dzięki temu iskra przeskakuje na krawędź zewnętrzną elektrody środkowej
To zatem znaczenia nie ma (co najwyżej lepiej (skuteczniej) działa) bo
W elektrodzie środkowej świecy zapłonowej V-Line wykonane jest nacięcie typu V. Dzięki temu iskra przeskakuje na krawędż zewnętrzną elektrody środkowej. W tym miejscu znajduje się więcej mieszanki paliwowo-powietrznej niż bezpośrednio między elektrodami. Poza tym mniejsze jest zapotrzebowanie na napięcie zapłonowe, a więc wzrasta niezawodność zapłonu!
Ponieważ każdy producent ma swoje "patenty" to praktycznie byłoby niemożliwe wymienianie świec na inne, niż założone w fabryce. Na szczęście jest parę parametrów uniwersalnych, do których należą wielkość gwintu, długość gwintu i wartość cieplna. To, pozwala na zastosowanie zamiennika. A to, czy użyjesz świec NGK, Bosch, Champion, BERU, Iskra czy jakichś innych, to w zasadzie sprawa wtórna. Czy elektrody będą srebrne czy miedziane czy irydowe czy pojedyncze czy zwielokrotnione, to sprawa Twojego, w miarę dowolnego wyboru. Czasem te "cechy własne" świec to tylko bełkot marketingowy, czasem jest to jakiś wyróżnik, który dowodzi, że świeca o dziwacznej konstrukcji też działa, a czasem są to jakieś wymierne korzyści w rodzaju braku zakłóceń radiowych, ograniczenia zużycia paliwa o 0,3% czy pewniejszego zapłonu. Ty decydujesz.
Reasumując - w czasie, gdy projektowany był silnik Twojego motocykla i pisane były instrukcje użytkowania najprawdopodobniej firma NGK nie oferowała technologii V-line. Stąd w zalecanych zamiennikach nie ma tej świecy, co nie przeszkadza, żebyś na niej jeździł korzystając z tego, że firma oznaczyła ją stosownym symbolem wartości cieplnej.
Co więcej - jeśli korzystasz z wyszukiwarki produktów NGK to poza podstawową świecą (z instrukcji obsługi motocykla) BPR7ES zostanie Ci zaproponowana świeca V-LINE 19 oraz BPR7EIX, co powinno być wystarczającą rekomendacją.

Re: Swiece

: 15 grudnia 2010, 13:20
autor: pisior
ja tam mam iskry fe65 cośtam (kyller polecil ) i 6000 nastukalem bez żadnych problemow ,w tym 3200 nonstop :)
:mrgreen:

Re: Swiece

: 14 stycznia 2011, 23:46
autor: Słoniu
Ja też śmigam na ISKRZE .Są to świece FE 65 PRS lub FE 65 PRST .Te pierwsze mają jedną elektrodę boczną a te drugie trzy.
Wypierniczyłem NGK bo cholernie zarzucały.Teraz mam święty spokój.
Nasze polskie są git.

Re: Swiece

: 14 stycznia 2011, 23:59
autor: pisior
pewnie ,trzeba wspierać polski przemysl Obrazek

Re: Swiece

: 15 stycznia 2011, 12:05
autor: -waldi-
Słoniu pisze:FE 65 PRST
chyba oznaczone są PTRS :) również je mam i jest OK

Re: Swiece

: 19 stycznia 2011, 16:12
autor: Słoniu
Waldi masz rację to są FE 65 PTRS. Walnołem byka.

Re: Swiece

: 04 lutego 2011, 14:31
autor: kizes
Słoniu pisze:Waldi masz rację to są FE 65 PTRS. Walnołem byka.
To czy Iskry FE 65 PTRS czy FE 85 PTRS ???

Bo sie przymierzam do zakupu.

Czy te będą dobre?
http://allegro.pl/show_item.php?item=14 ... +raz+drugi.

Re: Swiece

: 04 lutego 2011, 14:41
autor: pisior
65 ,zrobilem na nich troche kilomerow i jestem zadowolony :)

Re: Swiece

: 04 lutego 2011, 14:49
autor: kizes
pisior pisze:65 ,zrobilem na nich troche kilomerow i jestem zadowolony :)
A czym one się różnią? Ja szukam tych trójelektrodowych.

Re: Swiece

: 04 lutego 2011, 16:39
autor: IŻIK
Ja zeszły sezon 10500 km przejeździłem na FE 85 PTRS i ani razu jakoś nie zaglądałem do nich....(zurzycie paliwa i osiągi super, także nie było powodu zaglądać), natomiast jakoś mam przykre doświadczenie z NGK.... założyłem nowe i po niecałym 1000 km padła jedna sztuka i wtedy wymieniłem całość na Iskry

Re: Swiece

: 04 lutego 2011, 17:14
autor: kizes
IŻIK pisze:Ja zeszły sezon 10500 km przejeździłem na FE 85 PTRS i ani razu jakoś nie zaglądałem do nich....(zurzycie paliwa i osiągi super, także nie było powodu zaglądać), natomiast jakoś mam przykre doświadczenie z NGK.... założyłem nowe i po niecałym 1000 km padła jedna sztuka i wtedy wymieniłem całość na Iskry
Ja też nie byłem zadowolony z nowych NGK a szale przelało padnięcie jednej świecy po 4000km i problem z odpalaniem jak już było zimno (brałem udział w Motomikołajach) więc właśnie kupiłem sobie te Iskry, dzięki.

Re: Swiece

: 04 lutego 2011, 18:49
autor: bendeer
ja kupiłem

FE 85 PTRS

Re: Swiece

: 04 lutego 2011, 19:04
autor: macio68
kizes pisze:To czy Iskry FE 65 PTRS czy FE 85 PTRS ???
Masz Vircię z 1997 r, więc: jeśli NGK BPR7ES, to FE85PRS(PTRS). Przy okazji rzecz ciekawa, bo do Virówek serii VJ011 i VJ012 są polecane NGK BPR6ES, których odpowiednikiem jest Iskrowa FE65PRS(PTRS). Z kolei zamiennikiem FE65PTRS jest NGK BPR6ES. Oszaleć można, przynajmniej 3mając się zaleceń producentów :wink:

Re: Swiece

: 04 lutego 2011, 20:13
autor: -waldi-
kizes pisze:A czym one się różnią?
ciepłotą się różnią

65 jest cieplejsza od 85

65 będzie lepiej dogrzana podczas pracy, 85 przy krótkich odcinkach mogą dostawać przebicia w wyniku nie dogrzania świec do odpowiedniej temperatury

Re: Swiece

: 04 lutego 2011, 20:15
autor: bendeer
Czyli co kupilem zla swiece :p?

Re: Swiece

: 04 lutego 2011, 20:19
autor: -waldi-
kupiles dobre, w/g zamiennika
u mnie się nie sprawdziły na krótkich odcinkach - zarzucało je

lepiej na 65 jest