Wymiana łożyska główki kierownicy

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Piotrrr
Status: Offline

Wymiana łożyska główki kierownicy

Post autor: Piotrrr »

Witajcie.jak w temacie muszę wymienić łożysko główki kierownicy w virago 535 a niewiem od czego zacząć.czy mógłby ktoś opisać dokładniej tą czynność?do sezonu jest dość
dużo czasu a zaoszczędzone pln'y można by przeznaczyć na paliwo.za pomoc wielkie dzięki

nikt nie wymieniał sam?
Qrak
Status: Offline

Re: Wymiana łożyska główki kierownicy

Post autor: Qrak »

wymiana łożyska główki ramy to nic trudnego:

1 ustawiamy pewnie moto tak by przednie koło było w powietrzu
2 odkręcamy półkę
3 odkręcamy śrubę i tą nakrętkę do kontowania
4 wyjmujemy cały przód (da się to zrobić bez odkręcania linek i kabli ale ostrożnie)
5 wybijamy stare łożyska i zakładamy nowe
6 składamy do "kupy"

mogłem coś namieszać bo robiłem to już z rok temu
robiłem to 2 raz w życiu (pierwszy raz w junaku) i zajęło mi około godziny
dobrze jest mieć kogoś do pomocy

temat był już nieraz przerabiany - spróbuj poszukać obojętnie do jakiego moto generalnie jest wszystko tak samo

POZDRO I SZYBKIEJ WIOSNY ŻYCZĘ :motorcycle:
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Wymiana łożyska główki kierownicy

Post autor: kyller »

qrak no to miszczu jestes :mrgreen:
IMO tego sie nie da w godzine zrobić
Piotrrr
Status: Offline

Re: Wymiana łożyska główki kierownicy

Post autor: Piotrrr »

Qrak dzięki za opis.mam nadzieję że się uda



...i aby do Wiosny :rock:
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Wymiana łożyska główki kierownicy

Post autor: pisior »

no to sie dobrali :lol: ja spedzilem dwa popoludnia :)
Obrazek
jupet
Status: Offline

Re: Wymiana łożyska główki kierownicy

Post autor: jupet »

Witam
od 2 tygodni jestem właścicielem xv500 z 83r i tak jak w temacie zabrałem się za wymianę łożysk główki bo były wyczuwalne delikatne przeskoki. rozebrałem a tam zamontowane były łożyska kulkowe wzdłużne rozmiar 25x48x12.
udałem się do sklepu sprzedawca wyjął katalogi a tam nic takiego nie maja najbliżej dobrany rozmiar to 25x47x15 a następny rozmiar to 25x52x16,5 te same rozmiary występują w stożkowych jedynie kulkowe zwykłe są w wymiarze 25x47x12 ale nie wiem czy można je zamontować
problem stanowi ten rozmiar D= 47 zamiast 48 w wyszukiwarkach łożysk niema łożyska z wymiarem D=48
Podpowiedzcie co z tym fantem zrobić
jurek62
Posty: 45
Rejestracja: 22 marca 2011, 22:08
Motocykl: chcę virago 750
Lokalizacja: ząbki
Wiek: 62
Status: Offline

Re: Wymiana łożyska główki kierownicy

Post autor: jurek62 »

Jutro jak będę jechał do pracy to zajrzę do hurtowni u nas i dam znać.
Awatar użytkownika
bendeer
Posty: 295
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana łożyska główki kierownicy

Post autor: bendeer »

ja zastanawiam sie czy nie mam padniętego łożyska w główce ramy - podczas nierówności zawieszenie telepie się [ może to jest tylko luz ] tak samo podczas hamowania jest takie puknięcie jak by coś nie było skręcone
jeśli tak to jak go skasować? w rowerze wiem jak :D
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana łożyska główki kierownicy

Post autor: -waldi- »

Daj na centralkę moto (jak ją założyłeś już ) niech ktoś siądzie na moto, a Ty za lagi i przód tył.
Jeżeli wyczujesz luz to: popuść tą górną nakrętkę nad półką a te z dolne pod dokręć, kręcąc nimi na raz - przecinaczek i z wyczuciem. Jak skasujesz luz dokręć górną nakrętkę

W przypadku gdy luzu nie wyczujesz, a przy zmianie położenia będą miejsca gdzie lżej idzie, "dołki" (najczęściej na wprost) to łożyska do wymiany
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
jurek62
Posty: 45
Rejestracja: 22 marca 2011, 22:08
Motocykl: chcę virago 750
Lokalizacja: ząbki
Wiek: 62
Status: Offline

Re: Wymiana łożyska główki kierownicy

Post autor: jurek62 »

No niestety w naszej hurtowni nie ma łożyska o takim wymiarze mówią że to jakieś nietypowe.

[ Dodano: Pon Mar 28, 2011 11:41 am ]
Sory ale może zmierz jeszcze raz a jeżeli nie dostaniesz to należy wytoczyć pierścień dopasowujący ze stali ulepszonej .Jeżeli chcesz to poszukam jaka stal by mogła być powodzenia w poszukiwaniach.
jupet
Status: Offline

Re: Wymiana łożyska główki kierownicy

Post autor: jupet »

Dzięki jurek62
tez myślę o tym żeby dotoczyć pierścienie co do stali to najzwyklejsza wystarczy
dałem dziś jeszcze do jednej hurtowni mają mi dać znać za dwa dni.
jak się kupi staruszka to tak już jest :frustrated:

[ Dodano: Nie Kwi 03, 2011 7:47 pm ]
HURA :mrgreen:
już jeżdżę łożyska nie znalazłem ale założyłem mniejsze i zastosowałem taśmę miedziana 0,5mm jako pierścień dystansowy, na razie jest super zrobiłem około 150 kilosów po naszych dziurawych drogach i zero luzu. oby tak dalej
migor
Posty: 41
Rejestracja: 05 czerwca 2009, 11:16
Motocykl: virago 535,1999r.
Lokalizacja: lubuskie
Status: Offline

Re: Wymiana łożyska główki kierownicy

Post autor: migor »

Witam,kolega kupił amerykańską wersje z 1993 r.Podczas skręcania w lewo lub w prawo (podczas postoju i jazdy,z uniesionym przednim kołem i pod obciążeniem) daje się odczuć pojedyńczy skok na główce.Wygląda to tak jakby zostosowano jakieś ułatwienie do jazdy na wprost-nie mylić z amortyzatorem skrętu.Luz na główce jest nieodczuwalny.Czy dla amerykańców nie wymyślili jakiegoś ułatwienia do jazdy na wprost,czy będzie to wybita bieżnia,brak kulek i skręcona na maksa główka.Kolega nie chce od razu demontować główki.
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Wymiana łożyska główki kierownicy

Post autor: kyller »

migor pisze:Witam,kolega kupił amerykańską wersje z 1993 r.Podczas skręcania w lewo lub w prawo (podczas postoju i jazdy,z uniesionym przednim kołem i pod obciążeniem) daje się odczuć pojedyńczy skok na główce.Wygląda to tak jakby zostosowano jakieś ułatwienie do jazdy na wprost-nie mylić z amortyzatorem skrętu.Luz na główce jest nieodczuwalny.Czy dla amerykańców nie wymyślili jakiegoś ułatwienia do jazdy na wprost,czy będzie to wybita bieżnia,brak kulek i skręcona na maksa główka.Kolega nie chce od razu demontować główki.
łozyska do wymiany
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Wymiana łożyska główki kierownicy

Post autor: Blunio »

migor pisze:jakieś ułatwienie do jazdy na wprost
Jak napisał kyller, łożysko do wymiany, bo ma tzw. pamięć . Przy okazji - bądź łaskaw zauważyć, że motocykl nigdy nie jedzie na wprost - tylko porusza się łagodnymi łukami (no poza zamierzonym skręcaniem). Może tego nie zauważasz, ale taka jest zasada ruchu jednośladu.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
ODPOWIEDZ