Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
Ruffi
Posty: 91
Rejestracja: 30 maja 2010, 17:16
Motocykl: DRAG STAR XVS650A,
Lokalizacja: Radom
Wiek: 48
Status: Offline

Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: Ruffi »

Witam ponownie po wyczyszczeniu kap silnika przyszła kolej na ich założenie i zalanie olejem silnika 3,6litra, wymiana filtra. Tak tez uczyniłem założyłem kapy nie ruszałem nic w silniku tylko założyłem uszczelki wymieniłem simeringi pod kapy dałem trochę silikonu. Zalałem olejem typ:Motul 5100 10w40 no i przyszedł czas na uruchomienie maszyny. Wyregulowałem linkę sprzęgła, i uruchomiłem maszynę silniczek chodzi olejenie ok. Tylko jak włączę jedynkę słyszę stukot i delikatne szarpniecie (taki sam objaw jak na wcześniejszym oleju Castrol 20w50) ok stukot może być przyczyna zimnego oleju. Motor postawiłem na centralnej nóżce puszczam sprzęgło kolo się obraca (włączona jedynka)wszystko git przełączam na dwójkę i kolo stoi??? czyżby olej lepkość nie ta? czy tarcze sprzęgła czy zła regulacja sprzęgła. Co o tym sadzicie. Spróbowałem pojechać z dwójki (w przenośni na centralnej stopce)czyli zamiast jedynki włączyłem dwójkę i puszczam sprzęgło kolo stoi co jest grane. Zachodzę do głowy jaka może być tego przyczyna. Moze olej jest niewłaściwy. Probe robiłem w sobotę dzisiaj niedziela to nie wypada odpalać maszynki będę się bawił w poniedziałek po pracy. Szakalem na forum ale nic nie znalazłem na podobny temat. Jeśli ktoś z was miał podobny problem proszę o info.

Pozdrawiam
dudi o7
Posty: 198
Rejestracja: 20 maja 2008, 09:51
Motocykl: xv750,Road Star 1700
Lokalizacja: Rogów
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: dudi o7 »

Kolego ,nie przejmuj się ten typ tak ma :mrgreen:
Rozgrzany silnik trochę będzie cichszy.
Awatar użytkownika
GRISZKA
Posty: 433
Rejestracja: 24 października 2009, 23:59
Motocykl: VIRAGO XV 1000 GOLD
Lokalizacja: Ogorzelec-Kamienna Góra
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: GRISZKA »

Prawdopodobnie musisz wyregulować sprzęgło. Pod przykrywką na obudowie silnika do której wchodzi linka sprzęgła jest wodzik który ma regulację.
Awatar użytkownika
frytura
Posty: 2385
Rejestracja: 04 stycznia 2009, 14:57
Motocykl: Fajzer / Von z Ton
Lokalizacja: ZK / ZS / RLS
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: frytura »

a że tak spytam o jaki motór chodzi? - chociaż chyba akurat to nie do końca ma znaczenie?

1. W 535 stukać może też kosz sprzęgłowy, ale to na jałowym biegu - generalnie motór na to nie umiera :wink:
2. Jeśli chodzi takie szarpnięcia to hmmm... może być zimny silnik. Dajta mu się nagrzać :) Spróbuj wyregulować sprzęgło jak girszka napisał. W najgorszym przypadku mogły skleić się tarcze sprzęgła.
Ruffi pisze:dałem trochę silikonu
jeśli mogę coś doradzić kolego, to nie rób takich manewrów, silikon będzie fruwał, pływał aż może dojść do uszkodzenia silnika... lepiej, żeby tam w środku żadne ciała obce się nie panoszyły.
1 metr to droga jaką pokonuje światło w próżni w czasie 1/299792458sek.

http://motocyklemprzezzycie.pl/
http://smazalniastron.pl

GRUPA ŚLĄSK oddział Koszalin :D
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: podbiel »

Ruffi pisze:zalanie olejem silnika 3,6litra
nie za dużo? chyba 3,1
Awatar użytkownika
sart
Posty: 2820
Rejestracja: 08 kwietnia 2008, 20:43
Motocykl: była virago XV 535,jest suzuki boulevard C50
Lokalizacja: Wałbrzych
Wiek: 112
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: sart »

frytura pisze:jeśli mogę coś doradzić kolego, to nie rób takich manewrów, silikon będzie fruwał, pływał aż może dojść do uszkodzenia silnika... lepiej, żeby tam w środku żadne ciała obce się nie panoszyły
frytura, ma rację. Lepiej dorobić uszczelkę niż kleić na silikon. Co do oleju, to olej jest ok. sam jeździłem Virką na Motulu 5100 i nie było problemów.
?Śmierć nie jest przeciwieństwem życia, a jego częścią.?

ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Ruffi
Posty: 91
Rejestracja: 30 maja 2010, 17:16
Motocykl: DRAG STAR XVS650A,
Lokalizacja: Radom
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: Ruffi »

Koledzy serdecznie dziękuje za uwagi. Jeżeli chodzi o silikon dałem go naprawdę mało brałem to pod uwagę ze może mi zapchać olejenie. Także nałożyłem go w znikomej ilości na uszczelki wchodzące pomiędzy głowicę i kapy silnika. Sprzęgło regulowałem pod pokrywka nie wiem może źle. Wyreguluje jeszcze raz. Tak jak pisałem probe przeprowadzałem na zimnym oleju. Słuszna uwaga chodzi o virke 750 rocznik 1992. Co do ilości oleju wyczytałem w instrukcji obsługi Całkowita wymiana 3.6l,w moim przypadku zdjęcie kap.Okresowa wymiana oleju 3.0l, przy wymianie filtra oleju 3.1l. Możliwe ze źle zinterpretowałem informacje.Ale zdjolem kapy z jednej i drugiej strony całkowicie się pozbyłem oleju. Stan po zgaszeniu silnika miałem pomiędzy górną (max) i dolna (min) kreska. Jeszcze go sprawdzę po dłuższej pracy instrukcja mówi ze przez 15minut uruchomić silnik wyłączyć i zaobserwować czy jest dobry stan. Ale z drugiej strony lepiej więcej oleju niż mniej, najwyżej się upuści. Puki co muszę się uporać z tym sprzęgłem. Zal byłoby nie pojeździć na odrestaurowanej maszynce :roll:
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: Blunio »

Ruffi, po pierwsze to prosisz o rady, a nie byłeś uprzejmy w profilu zaznaczyć jaki motong posiadasz. W treści posta też ani słowa na ten temat. Niby sprzęgła we wszystkich virazkach są takie same (prawie), ale przynajmniej szanuj interlokutorów :roll:
Ruffi pisze:z dwójki (w przenośni na centralnej stopce)czyli zamiast jedynki włączyłem dwójkę i puszczam sprzęgło kolo stoi
To wygląda na niewłaściwą regulację (sprzęgło podparte). Chociaż ... gdybyś tylko zdemontował pokrywy i włożył je ponownie na miejsce, nic nie powinno się dziać. A luz na klamce sprzęgła masz ?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
Ruffi
Posty: 91
Rejestracja: 30 maja 2010, 17:16
Motocykl: DRAG STAR XVS650A,
Lokalizacja: Radom
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: Ruffi »

BLUNIO masz racje już poprawiłem swój profil umieściłem info o motorku który posiadam.Przepraszam za złe poinformowanie kolegów z forum Tak luz na klamce mam ale jeszcze raz wyreguluje to sprzęgło może coś źle zrobiłem. Czy mogą być objawy takie jak opisałem przy źle wyregulowanym sprzęgle, ze łapie na jedynce a na dwójce nie.
Awatar użytkownika
strazak
Posty: 1412
Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: strazak »

sprzęgło jak działa to na wszystkich biegach a nie tylko na jakimś wybranym
ADAM
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: leszekk »

strazak pisze:jak działa to na wszystkich biegach
W zasadzie tak, ale nie zupełnie.
Kręcenie się koła na biegu pierwszym a nie kręcenie na biegach wyższych (granicą może być równie dobrze bieg 3.) może być spowodowane tym, że opory ruchu na wyższych biegach są wyższe niż moment niezbędny do zerwania przyczepności sklejonego sprzęgła.
To tak gwoli ścisłości.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: podbiel »

sprawdź to jak moto jest na kołach bo na nóżce to i bez biegu na zimnym oleju koło będzie się obracać
Awatar użytkownika
elrychu
Posty: 366
Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
Motocykl: była 535, jest 750
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: elrychu »

zgadza się, a szczególnie na 1 biegu
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: kyller »

ja tylko podsumuje
1.3,6 litra to w przypadku rozbiórki silnika a nie zdjecia kap sprawdz czy nie masz za duzo oleju bo wywali ci simmeringi
2.stukniecie po włączeniu jedynki bedzie zawsze bo taka jest konstrukcja skrzyni
3. na centralce koło po nacisnieciu sprzegła moze sie obracac -to jest mokre sprzegło- i z reguły sie obraca na zimnym oleju, po rozgrzaniu juz nie zawsze to zalezy od regulacji sprzegła i stanu łozysk w tylnym kole
4.wsiadz na motocykl i stestuj
Awatar użytkownika
Ruffi
Posty: 91
Rejestracja: 30 maja 2010, 17:16
Motocykl: DRAG STAR XVS650A,
Lokalizacja: Radom
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: Ruffi »

Serdeczne dzięki za odpowiedz, jutro upuszczę 500ml oleju i przetestuje maszynkę podczas jazdy akurat będzie ku temu pogoda. Mam nadzieje ze dam rade. Ostatni raz jak uruchomiłem sprzeta to po włączeniu jedynki kolo się obracało(tak powinno być, motocykl na centr. nóżce) natomiast po przejściu na dwójkę nie i to mnie zadziwiło czy jest to normalne. Ale nic jutro postaram się nim bryknąć i zobaczyć jak się zachowuje.
Awatar użytkownika
alonso
Posty: 1996
Rejestracja: 23 czerwca 2008, 12:28
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: alonso »

Motul dobry olej nigdy nie miałem problemów.Tylko jak te fiuty zalały mi półsyntetykiem to się sprzegło klei jak ch.. 2 tygodnie postoi i muszę klamką pompować kilkadziesiąt razy!!!
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: Blunio »

leszekk pisze:To tak gwoli ścisłości.
Dokładnie tak. Tylko o poprawności działania sprzęgła nie można brać objawów kręci się /nie kręci się koło na podstawce.
Albo badamy poprawność działania sprzęgła pod obciążeniem*, albo dane regulacyjne:
1. luz na klamce
2. położenie wskaźnika na ośce wysprzęglika w stosunku do nadlewu (znaku) na korpusie silnika (tak jest przynajmniej w 535).

Co do oleju, to muszę powiedzieć że skrzynia i sprzęgło zaczęły nieporównanie lepiej pracować, jak silnik zalałam olejem mineralnym.

* kiedyś instrukcja WSK-125 zalecała podjechać przednim kołem do ściany i próbę ruszenia na biegu pierwszym. Jak się silnik zdusiło, tzn że sprzęgło jest OK.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: kyller »

co do oleju to powiem tak od dłuższego czasu lałem full syntetyk do silnika
i powiem ze opinie mam odwrotna od blunia
tylko ze ja lałem olej w cenie ..no kuna drogi olej :mrgreen:
Awatar użytkownika
kemot
Posty: 154
Rejestracja: 02 listopada 2010, 22:35
Motocykl: Virago 1000 85r.
Lokalizacja: Przystajń
Wiek: 49
Status: Offline

Regulacja

Post autor: kemot »

Witam.
A może ktoś z kolegów napisać jak wyregulować sprzęgło w Virago 1000.U mnie podczas jazdy sprzęgło ciagnie.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: -waldi- »

najpierw przy silniku do delikatnego oporu wkręcasz ośkę dzwigni i troszkę ją cofasz, później na klamce lekki luz
kemot pisze:U mnie podczas jazdy sprzęgło ciagnie.
ciągnie czy ślizga ?

jak ślizga, a wyregulowane dobrze to tarcze/sprężyny do wymiany
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Regulacja

Post autor: wąsaty7 »

kemot pisze:Witam.
A może ktoś z kolegów napisać jak wyregulować sprzęgło w Virago 1000.U mnie podczas jazdy sprzęgło ciagnie.
Pozdrawiam.
Tu znajdziesz odpowiedź viewtopic.php?t=12249
Wąsaty7
hajduk58
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: hajduk58 »

Mam pytanko zwiazane chyba z dzialaniem sprzegla. Otoz jesienia zammontowalem stopke centralna coby moto mialo przez zime godziwe warunki odpoczynku.Wsobote postanowilem przerwac jej zimowy odpoczynek i odpalilem silnik. Zaobserwowalem ze przy zaloaczonym ssaniu kolo tylne sie kreci.Wraz z wylaczaniem ssania zwalnialo az do bezruchu przy wylaczonym ssaniu. I tu moje pytanie: Czy to jest normalne?
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: podbiel »

hajduk58 pisze:Czy to jest normalne
pewnie tak. Nie wiem czy zauważyłeś że wraz z odpuszczeniem ssania spadły obroty silnika, który się już troszkę rozgrzał i rozrzedził olej. Wysokie obroty silnika i gęsty olej powodują samoczynne obracanie się koła (położenie sb - luz)
Awatar użytkownika
Ruffi
Posty: 91
Rejestracja: 30 maja 2010, 17:16
Motocykl: DRAG STAR XVS650A,
Lokalizacja: Radom
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Sprzeglo - czym spowodowany objaw

Post autor: Ruffi »

Dokładnie tak jak napisał przedmówca. Panowie u mnie okazało się ze wysprzeglik źle ustawiłem beznadziejnie dokręciłem na maksa co spowodowało ze miałem cały czas pojazd wysprzeglony. Teraz jest ok dzisiaj zrobiłem jazdę próbną - no i bajka- Dziękuje za wszelkie wasze odpowiedzi. Dla mnie temat jest zamknięty administrator jeśli chce może usunąć temat. pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
kemot
Posty: 154
Rejestracja: 02 listopada 2010, 22:35
Motocykl: Virago 1000 85r.
Lokalizacja: Przystajń
Wiek: 49
Status: Offline

Regulacja

Post autor: kemot »

Witam.

Dzięki Wąsaty7 za podpowiedź, jutro idę podziałać przy motorze.Wymieniłem linkę od sprzęgła i taki objaw się pojawił.Bede regulował.

Waldi sprzęgło się ślizga , ale myślę że to wina niewyregulowanej linki po wymianie.
Pozdro
ODPOWIEDZ