Strona 1 z 1

XV250 regulacja sprzęgła

: 26 marca 2011, 10:44
autor: m@rek
Witam!
Zadam może lamerskie pytanie, ale czy da się jeszcze regulować sprzęgło na lince? Na "klamce" nie mam luzu, "bierze" na końcowym odcinku. Regulator przy "klamce" jest wkręcony do końca, nie da się już popuścić. Dodam, że akurat będę zmieniał olej i w razie ingerencji wewnątrz silnika to będzie okazja.
Proszę koleżeństwo o podpowiedzi.
Z manuala nic nie wywnioskowałem, poza tym "maj inglisz ist wery bed" :lol:

Re: XV250 regulacja sprzęgła

: 26 marca 2011, 11:14
autor: szesnasty
A nie masz drugiego regulatora na lince przy silniku?

Re: XV250 regulacja sprzęgła

: 26 marca 2011, 11:19
autor: m@rek
Jest. I na tym regulatorze popuścić i zrobić luz na klamce?

Bo żadnych oznak ślizgania nie mam.

Re: XV250 regulacja sprzęgła

: 26 marca 2011, 11:24
autor: szesnasty
m@rek pisze:I na tym regulatorze popuścić i zrobić luz na klamce?
Tak dokładnie.
Rozbieranie silnika zostaw sobie na inną okazję :mrgreen:

Re: XV250 regulacja sprzęgła

: 26 marca 2011, 11:30
autor: m@rek
Dzięki :rock:

Re: XV250 regulacja sprzęgła

: 27 marca 2011, 20:22
autor: szesnasty
Na podstawie motocykla Heroway CXM 250A czyli chińska kopia Yamahy virago xv 250

Objawy standardowe: przy jeździe na 3,4,5 biegu gwałtowne dodanie gazu powoduje wzrost obrotów silnika z jednoczesnym brakiem przyśpieszenia.
Na lince sprzęgła dalsza regulacja już niemożliwa.
No to co do roboty. Spuszczamy olej, odkręcamy pokrywę sprzęgła(jak przyklejona popukać gumowym młotkiem).
Zwróćmy uwagę na różne długości śrub mocujących pokrywę.
Obrazek
I widzimy coś takiego:
Obrazek
Interesuje mnie stan tarcz sprzęgłowych więc po odkręceniu czterech śrub mam do nich dostęp:
Obrazek
Tarcze nie są zużyte, no i całe szczęście. Wymiarowo są takie same jak w virago 250.
Jest 5 tarcz sprzęgłowych, przy czym pierwsza do której mamy dostęp bezpośrednio po zdjęciu docisku różni się od pozostałych średnicą wewnętrzną.
Jej wewnętrzny wymiar to 112mm a nie jak przy pozostałych czterech 116mm.
Obrazek
Sprężyna:
Obrazek
Weźmy się w końcu do regulacji sprzęgła a służy do tego po poluzowaniu nakrętki ta oto śruba:
Obrazek
Jako że już miałem wszystko rozebrane przy regulacji bazowałem na długości śruby regulacyjnej od środka docisku (co nie jest konieczne).
Zastałem tam wymiar 31,3mm zmieniłem na 30mm co pozwoliło mi odzyskać pełną regulację na lince sprzęgła.
Obrazek
Po skręceniu wszystkiego do kupy, wlaniu oleju, za pomocą nakrętek na lince ustawiamy zalecany luz klamki sprzęgła czyli 3-5mm.
Obrazek
Obrazek
Wiecie co? POMOGŁO :D
Jestem ciekaw czy wasze oryginalne silniki mają taką samą budowę.

Re: XV250 regulacja sprzęgła

: 13 marca 2012, 20:52
autor: toooomelo
Bardzo ładny opis. :bravo:

Re: XV250 regulacja sprzęgła

: 22 maja 2017, 18:55
autor: otomoto
Przydatne

Re: XV250 regulacja sprzęgła

: 05 sierpnia 2020, 14:17
autor: Marek.
Odkopię, ale szkoda, że zdjęcia wcięło, bo nie mogę dojść do ładu ze swoim, bo albo 1 wchodzi a 3,4,5 ślizga czasami albo 2345 nie slizga a 1 muszę trzymać wciśniętą by ruszyć.
Może gdzieś, ktoś widział podobny opis dal lajkoników :lol: