Strona 1 z 1

Gaźnik do xv750

: 17 maja 2011, 12:39
autor: Żubr
Witajcie, wydaje mi się że mam pewien błąd w regulacji gaźnika, zdaje sobie sprawę że "wydaje" mi się nie brzmi zbyt fortunnie, ale powiem dlaczego mam takie odczucia.

Mam Virago 750 z 1996r, w mieści pali mi 6,5 km/100 jazdy solo, natomiast w trasie w 2 osoby spala tyle samo. Dodam że nie cisnę manetki do oporu, zwykłą jazda tak 100-110.

Kolejnym objawem jest okopcona tylna świeca, z cylindra zaraz za przednim kołem jest moim zdaniem wzorcowa.

Motong nie potrzebuje ssania aby odpalić, po włączeniu ssania się dławi.

Regulację gaźnika wykonałem z ojcem sam jesienią 2009 r - pełna regulacja. Po tym czasie przejechałem jakieś 8 kkm.

- na motocyklu sprawdziłem poziom w komorze pływaka i jest taki jaki podaje serwisuwka 1,5-2,5 mm
- wykonałem pomiar wakuometrem i wskazania dla obu są niemal identyczne.
- zawory iglicowe są ok
- membrany są stosunkowo nowe, guma miękka cała - je wykluczam całkowicie
- gaźnik jest czysty
- iglica była ustawiona na środkowym ząbku, przesunąłem o jeden ząbek w górę aby dławiła.

W tym wszystkim zastanawia mnie jedna kwestia, ostatnio w sobotę doświadczyłem problemów ze stykami i 2 razy podczas jazdy moto gasło... w domu sprayem przeczyściłem styki, ale w opisie kolegi Ayo wyczytałem o czymś takim jak przyśpieszenie zapłonu. Pod lewą atrapą jest jkostka i z niej odchodzą kable, do gaźnika także są wyprowadzone jakieś przewody. Wie ktoś co to jest?
Po szarpnięci gazem z wolnych obrotów do poziomu 2-2,5 (max) strzela w gaźnik, nie w rurę a gaźnik, dopiero za drugim razem nie strzeli... wiec zastanawiam się nad tym zapłonem, czy jest tam jakiś moduł? i czy zaśniedziałe styki mogą powodować w/w objawy?
Podejrzewam że pojawia się tam prąd 1 2 V i w przypadku niesprawnych styków może występować problem, ale czy aby na tyle?

Może ktoś z kolegów miał podobną sprawę bądź wątpliwości i coś temu zaradził?

Ja poczyściłem styki spray'em oraz zmieniłem położenie iglicy, na ulicę jeszcze od weekendu nie wyjechałem więc nie wiem na ile coś zmieniłem.

Re: Gaźnik do xv750

: 17 maja 2011, 12:51
autor: TOM
czym Ty te styki czyściłeś??

Re: Gaźnik do xv750

: 17 maja 2011, 12:54
autor: Żubr
spray do styków - nazwa to handlowa "Kontakt"

Re: Gaźnik do xv750

: 17 maja 2011, 13:21
autor: Balwi
W przyśpieszaczu zapłonu nic nie kombinuj. Weź lepiej dokładnie obadaj zaworek iglicowy wraz z gniazdem w tylnym gaźniku. Okopcona świeca= również za duży stan paliwa, zmniejsz go jeszcze o 0,5mm a nawet 1mm i zobacz czy moto ładnie ciągnie i nie muli. Jezeli muli jedź ze stanem w górę o te 0,5mm....

Re: Gaźnik do xv750

: 17 maja 2011, 13:32
autor: -waldi-
Żubr, a nie pomieszałeś czasami dysz i iglic między gaźnikami?

Zdarza się, że ludzie pakują dysze i iglice 1 cylindra na przedni garnek, a on niestety jest drugim :)

Re: Gaźnik do xv750

: 17 maja 2011, 13:37
autor: Żubr
O waldi ! , to może być dobry trop

ja jak rozbierałem gaźnik, to złożyłem tak samo, ale skąd mam wiedzieć że poprzedni właściciel/mechanik jak w nim grzebał to nie pomylił iglic. Pamiętam że gaźnik był wybrakowany o jedną plastikową podkładkę, którą sam skombinowałem. Pamiętam że na forum był temat, że iglice różnią się średnicą, poszukam dobrze i sprawdzę raz jeszcze.

A na iglicy, na których ząbkach macie ustawione, pamięta ktoś?

Re: Gaźnik do xv750

: 17 maja 2011, 21:00
autor: madey
z tego co pamiętam z walki z moimi gaźnikami w XV 750 w gaźnikach mikuni iglice są identyczne w obu gaźnikach...

Re: Gaźnik do xv750

: 04 lipca 2011, 20:48
autor: bendeer
ja mam gaźniki hitachi i też wydaje mi sie że za dużo pali :/
6-7l ale bliżej 7 niż 6
tak wyglądają poziomy paliwa u mnie:
PRZÓD
Obrazek
TYŁ
Obrazek

dodatkowo tylna świeca tak samo jest okopcona, przednia jest ok, kiedyś była brązowa teraz jest szara na czubku i czarna po bokach

Re: Gaźnik do xv750

: 04 lipca 2011, 21:29
autor: wąsaty7
Masz winowajcę problemów,poziom powinien być poniżej krawędzi odlewu z napisem HITACHI.

Re: Gaźnik do xv750

: 04 lipca 2011, 21:37
autor: bendeer
dużo poniżej?
czytałem o 1,5-2,5mm

Re: Gaźnik do xv750

: 04 lipca 2011, 21:43
autor: wąsaty7
Tak dla modelu XV 750 od 1988 z gaźnikiem MIKUNI,XV 750 z gaźnikiem HITACHI przód 1.0 mm +/-1mm,tył 2.0 mm +/-1mm wg.Haynes

Re: Gaźnik do xv750

: 04 lipca 2011, 21:45
autor: bendeer
czyli z tyłu ma być mniej paliwa niż z przodu?
liczę ten milimetr od łączenia? i teraz pytanie w którą strone odgjąć blaszkę aby poziom się obniżył

Re: Gaźnik do xv750

: 04 lipca 2011, 21:52
autor: wąsaty7
Clymer dla roczników 84-87 podaje 0 mm
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eec ... 0064a.html
Blaszkę pływaka podginasz tak aby pływak unosząc się zamykał(dociskał)zawór iglicowy,w normalnej pozycji gaźnika do góry.

Re: Gaźnik do xv750

: 04 lipca 2011, 21:58
autor: bendeer
ok czyli mam delikatnie obniżyć poziom na obu gaźnikach aby był na równo z kreską?

Re: Gaźnik do xv750

: 04 lipca 2011, 22:07
autor: wąsaty7
Do pracy!

Re: Gaźnik do xv750

: 04 lipca 2011, 23:38
autor: bendeer
w czwartek mam wolne to sie za to zabieram....10 dni do wyjazdu

Re: Gaźnik do xv750

: 05 lipca 2011, 01:39
autor: -waldi-
wąsaty7 pisze:Clymer dla roczników 84-87 podaje 0 mm
tak, ale to się tyczy XV700 a kolega ma cylindry i głowice od XV750 i tam poziom jest nieco wyższy.

Fuel level
Rear cylinder 1.0 +/- 1.0 mm (0.039 +/-0.039 inch)
Front cylinder 2.0 +/-1.0 mm (0.078 +/- 0.039 inch)

Z resztą już miał ustawiony niższy poziom paliwa, i moto w ogóle nie chciało jechać :)

Jak coś to ja ustawiałem poziom i w/g mnie ma ustawiony dobrze, :mrgreen:

Bardziej bym się skupił na wymianie dysz z 132 na 122 i jak dostanie to i iglic, bo 750 miała inne niż 700

Re: Gaźnik do xv750

: 11 lipca 2011, 14:05
autor: kyller
kurde to jest spalanie praktycznie w normie
co ty mister chcesz od tego spalania ?
oczywisci emozna ustawic bardziej ubogo tylko po co ?
jesli nie musisz wymieniac swiec co 1000 km to znaczy ze tak moze byc