Jakie jest prawidłowe ciśnienie w silniku XV 750
- Ruffi
- Posty: 91
- Rejestracja: 30 maja 2010, 17:16
- Motocykl: DRAG STAR XVS650A,
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 48
- Status: Offline
Jakie jest prawidłowe ciśnienie w silniku XV 750
Panowie szukałem ale nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na temat jaka jest kompresja silnika w VIRAGO XV 750. Może ktoś z was przerabiał temat. Chciałem sprawdzić kompresje silnika ponieważ nie wiem czy nie mam za dużego ciśnienia, zastanawia mnie co ewentualnie może mieć wpływ w tych silnikach do zwiększenia ciśnienia.
Jeśli ktoś z was ma jakieś informacje to proszę o podzielenie się nimi na forum. Szukałem w Clymerze i Haynes ale nie mogę znaleźć.
Pozdrawiam
Ruffi
Jeśli ktoś z was ma jakieś informacje to proszę o podzielenie się nimi na forum. Szukałem w Clymerze i Haynes ale nie mogę znaleźć.
Pozdrawiam
Ruffi
- HaCaT
- Posty: 686
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
- Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Jakie jest prawidłowe ciśnienie w silniku XV 750
A ja znalazłem w Hayensie - norma 10,75 bara, maksymalnie 11,78, a minimalnie 8,8 bara.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Jakie jest prawidłowe ciśnienie w silniku XV 750
To dziwne albowiem u mnie Clymer twierdzi (str. XII ostatnia tabelka):Ruffi pisze:Szukałem w Clymerze i Haynes ale nie mogę znaleźć.
Compression pressure (warm @ sea level)
Standard 156 psi (11 kg/cm2)
Minimum 128 psi (9 kg/cm2)
Maximum 171 psi (12 kg/cm2)
Maximum difference between cylinders: 14 psi (1.0 kg/cm2)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Ruffi
- Posty: 91
- Rejestracja: 30 maja 2010, 17:16
- Motocykl: DRAG STAR XVS650A,
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Jakie jest prawidłowe ciśnienie w silniku XV 750
Znalazłem w Clymerze
Compression Ratio (z ang. Stopień sprężania) str.13
XV700 9.0:1
XV 750 8.7:1
XV920, XV1000, XV 1100 8.3:1
Zle szukałem ale może komuś się przyda.
Kolego HaCat na której stronie w Haynesie to znalazłeś?
Leszek to są ciśnienia na cylindrach mnie chodzi o ciśnienie jakie wytwarza się w silniku
Compression Ratio (z ang. Stopień sprężania) str.13
XV700 9.0:1
XV 750 8.7:1
XV920, XV1000, XV 1100 8.3:1
Zle szukałem ale może komuś się przyda.
Kolego HaCat na której stronie w Haynesie to znalazłeś?
Leszek to są ciśnienia na cylindrach mnie chodzi o ciśnienie jakie wytwarza się w silniku
Ostatnio zmieniony 07 czerwca 2011, 20:48 przez Ruffi, łącznie zmieniany 1 raz.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Jakie jest prawidłowe ciśnienie w silniku XV 750
Mieszasz pojęcia techniczne bądź zupełnie nie znasz języka angielskiego i polskiego technicznego.Ruffi pisze:Leszek to są ciśnienia na cylindrach mnie chodzi o ciśnienie jakie wytwarza się w silniku
Stopień sprężania jest to wartość obliczeniowa wynikająca ze zmiany objętości cylindra (wraz z komorą spalania w głowicy) w dolnym martwym punkcje i w górnym martwym punkcie. Technicznie zmienia się to zakładając cieńszą lub grubszą uszczelkę pod głowicę lub planując (frezując/szlifując) głowicę. Generalnie jest to parametr który powinien Cię g..no obchodzić poza tym, że mówi on jakiego paliwa możesz użyć do swojego pojazdu.
Te "ciśnienia w cylindrach" jest to wielkość fizyczna jaką każdy warsztat może zmierzyć za pomocą ciśnieniomierza i jedynie to Cię powinno interesować ponieważ "w silniku" ciśnienia jako takiego nie ma. Chyba, że masz na myśli ciśnienie oleju w układzie smarowania.
W Haynesie z naszego downloadu jest to 29 strona dokumentu. W książce jest to "1-2 Chapter 1 Tune-up and routine maintenance"
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Ruffi
- Posty: 91
- Rejestracja: 30 maja 2010, 17:16
- Motocykl: DRAG STAR XVS650A,
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Jakie jest prawidłowe ciśnienie w silniku XV 750
Wszystko się zgadza LESZEK dobrze gadasz chodzi mi o ciśnienie oleju w układzie smarowania - jakie powinno być. Na cylindrach sprawdzałem mam w normie. Ale wydaje mi się ze za duże ciśnienie wytwarza mi się w układzie smarowania
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Jakie jest prawidłowe ciśnienie w silniku XV 750
Nie spotkałem się nigdzie z taką specyfikacją. Może ktoś inny wie. Generalnie ciśnienie oleju będzie bardzo zmienne i zależne zarówno od temperatury oleju, jego właściwości, prędkości obrotowej silnika i Bóg wie jeszcze czego.
Dla poprawnej pracy Virago należy zadbać o zalanie właściwej ilości oleju o wskazanych parametrach i smarowanie powinno być właściwe (oczywiście przy sprawnym filtrze i nie zamulonych kanałach smarujących). Nie bardzo sobie wyobrażam żeby przy normalnej eksploatacji ciśnienie smarowania mogło być za wysokie. Prędzej będzie za niskie wskutek wieloletniej eksploatacji pojazdu. A jeśli coś Ci cieknie to nie dlatego, że ciśnienie za wysokie tylko że uszczelki się zużyły.
Może opisz bardziej szczegółowo swój problem
Dla poprawnej pracy Virago należy zadbać o zalanie właściwej ilości oleju o wskazanych parametrach i smarowanie powinno być właściwe (oczywiście przy sprawnym filtrze i nie zamulonych kanałach smarujących). Nie bardzo sobie wyobrażam żeby przy normalnej eksploatacji ciśnienie smarowania mogło być za wysokie. Prędzej będzie za niskie wskutek wieloletniej eksploatacji pojazdu. A jeśli coś Ci cieknie to nie dlatego, że ciśnienie za wysokie tylko że uszczelki się zużyły.
Może opisz bardziej szczegółowo swój problem
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Ruffi
- Posty: 91
- Rejestracja: 30 maja 2010, 17:16
- Motocykl: DRAG STAR XVS650A,
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Jakie jest prawidłowe ciśnienie w silniku XV 750
Kolego wiec uszczelki zarówno pod deklem alternatora jak i sprzęgła wymieniłem. Wlałem oleju około 3 litrów może 3,1l zalałem MOTULA 5100 10W40. Miałem przypadek który opisałem na forum z czujnikiem temp. oleju który przepuścił mi olej i o mało mi motor nie poszedł z dymem. Teraz już sam nie wiem czy to był problem związany z tym czujnikiem czy coś dolega mojej lalce. Wywaliłem czujnik i dałem oryginalny kurek wlewowy. W miedzy czasie padł mi bendiks ale to nie ma nic do rzeczy naprawiłem go wymieniając wałeczki w sprzęgle - dziala. Ostatnio zauważyłem ze pękł mi o-ring na kurku wlewu oleju ale było to w sobotę niestety nie udało mi się zakupić takiego o-ringa. Dopasowałem z większego i dodałem trochę silikonu taki kurek zakręciłem. W niedziele z kumplami pojechałem w trasę zrobiłem około 240km. Po powrocie zauważyłem lekki wyciek (raczej pocenie się ) na stronie dekla sprzęgła (bardziej w tylnej części dekla). Zaczęło mnie to zastanawiać, poza tym zauważyłem delikatne wypchniecie malej części uszczelki. To spowodowało ze się zastanawiam co może być czy czasem nie ma za dużego ciśnienia smarowania. Ale rurki ciśnienia smarowania sprawdzałem podczas zimowej zabawy z niunia i nie były zapchane. Przy zakładaniu dekli na uszczelki dałem silikon ale znikoma ilość (obawa żeby nie zapchało mi układu). Motor pracuje dobrze ma przyspieszenie generalnie nic się nie dzieje tylko zauważyłem ten delikatny wyciek który mnie nurtuje. Jutro będę miał więcej czasu to mam nadzieje ze przyjże się temu dokładniej. Stad moje pytanie, może zrobię fote którą wrzucę na forum.
Generalnie jest tak jak mówisz ciśnienie (w komorze silnika) jest niewielkie ale pomyślałem sobie ze moznaby go sprawdzić. Tak sobie pomyślałem ze może rurki które dochodzą do cylindrów (tak ponoć maja wersje amerykańskie) maja na to wpływ gdyż mechanik mi je zaślepił mówiąc ze będzie lepsza praca silnika. Ale te rurki przecież nie maja żadnego wpływu na ciśnienie w silniku. Rożne głupie rzeczy mi przychodzą do głowy stad moja pomyłka z tym ciśnieniem sprężania. Ale generalnie olej powinien lecieć odma a nie uszczelkami !
Generalnie jest tak jak mówisz ciśnienie (w komorze silnika) jest niewielkie ale pomyślałem sobie ze moznaby go sprawdzić. Tak sobie pomyślałem ze może rurki które dochodzą do cylindrów (tak ponoć maja wersje amerykańskie) maja na to wpływ gdyż mechanik mi je zaślepił mówiąc ze będzie lepsza praca silnika. Ale te rurki przecież nie maja żadnego wpływu na ciśnienie w silniku. Rożne głupie rzeczy mi przychodzą do głowy stad moja pomyłka z tym ciśnieniem sprężania. Ale generalnie olej powinien lecieć odma a nie uszczelkami !
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jakie jest prawidłowe ciśnienie w silniku XV 750
ciśnienie smarowania to co innego niż ciśnienie w skrzyni korbowej silnika
U Ciebie raczej z tym drugim jest problem - zerknij czy masz drożne odpowietrzenie silnika - odma leci od pokrywki rozrządu przedniego cylindra do ramy i olej nie powinien nią lecieć tylko opary z silnika
U Ciebie raczej z tym drugim jest problem - zerknij czy masz drożne odpowietrzenie silnika - odma leci od pokrywki rozrządu przedniego cylindra do ramy i olej nie powinien nią lecieć tylko opary z silnika
te dziwne rurki doprowadzają tylko powietrze na wydechRuffi pisze:Tak sobie pomyślałem ze może rurki które dochodzą do cylindrów (tak ponoć maja wersje amerykańskie) maja na to wpływ
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Jakie jest prawidłowe ciśnienie w silniku XV 750
Trzeba się zainteresować odmą.Zapchany układ przewietrzania skrzyni korbowej może być powodem wzrostu ciśnienia w przestrzeni silnika a konsekwencji wypychanie uszczelnień.W silnikach o sporych przebiegach gdzie układ tłok-pierścienie-cylinder wskazują zużycie ciśnienie to będzie większe.
Wąsaty7
- Ruffi
- Posty: 91
- Rejestracja: 30 maja 2010, 17:16
- Motocykl: DRAG STAR XVS650A,
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Jakie jest prawidłowe ciśnienie w silniku XV 750
Dziękuję koledzy za podpowiedzi dzisiaj sprawdzę ta odmę zobaczę co się świeci. Oczywiście ze olej sie nie leje tylko poci - niefrasobliwie dobrałem słowo.
[ Dodano: Pon Cze 13, 2011 5:56 pm ]
Odme sprawdziłem wszystko jest ok. Wydaje mi się ze czeka mnie wymiana uszczelki od strony sprzęgła, najwyraźniej gdzieś może pękła i puszcza. Nie jest to duży wyciek ale drażni mnie. Przecież w komorze silnika nie są duże ciśnienia do chol.. . Moze zle złożyłem jak zakładałem dekiel już sam nie wiem, tak czy inaczej dziękuję za sugestie.
PZDR
[ Dodano: Pon Cze 13, 2011 5:56 pm ]
Odme sprawdziłem wszystko jest ok. Wydaje mi się ze czeka mnie wymiana uszczelki od strony sprzęgła, najwyraźniej gdzieś może pękła i puszcza. Nie jest to duży wyciek ale drażni mnie. Przecież w komorze silnika nie są duże ciśnienia do chol.. . Moze zle złożyłem jak zakładałem dekiel już sam nie wiem, tak czy inaczej dziękuję za sugestie.
PZDR