Zamulanie na wyższych obrotach
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
heh zamotałem się, bo skaczesz po tematach
oleju będzie pasował takie same jak w innych sa
oleju będzie pasował takie same jak w innych sa
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
Na jednej aukcji pisze 1994-2004 a na drugiej 1996-2000 ale jak rozwiązać problem z tum olejem w ramie??
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
olej w ramie z przedmuchów silnika - remont silnika
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
Czyli co dokładnie bo sie na tym za bardzo nie znam?
- Mocho
- Posty: 639
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
- Motocykl: virago xv250 '93
- Lokalizacja: pod Kielcami ;)
- Wiek: 33
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
a gdzie wywala olej jak się za dużo naleje? bo jak dobrze pamiętam to ktoś tu już pisał o oleju w ramie w 125/250 i nikt nie pisał o remoncie silnika-waldi- pisze:olej w ramie z przedmuchów silnika - remont silnika
http://virago.com.pl/viewtopic.php?f=2& ... ie#p237575
jak to w końcu jest?
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
Czyli po prostu mogę mieć za dużo oleju w silniku i z tond te problemy.Teraz mam spuścić i nalać tyle,żeby na tym szkiełku było po środku tak??
- Mocho
- Posty: 639
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
- Motocykl: virago xv250 '93
- Lokalizacja: pod Kielcami ;)
- Wiek: 33
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
oleju ma być tyle żeby mieściło się między znacznikami min i max przy okienku, oczywiście moto musi stać w pionie
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
No a jak usunąć ten olej z ramy ???
- Mocho
- Posty: 639
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
- Motocykl: virago xv250 '93
- Lokalizacja: pod Kielcami ;)
- Wiek: 33
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
nie wiem, jakbym to miał robić to pewnie wziąłbym największą strzykawę jaką by mieli w aptece kawałek (nie wiem ale 1m chyba powinno styknąć ) wężyka na koniec i próbowałbym go "wysysać"
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
Jeśli w 250-ce jest tak jak w 125-ce, a mniemam że tak jest bo to takie same konstrukcje, to masz filtr powietrza pod prawym serkiem. Jest on wykonany z gąbki i to że jest na nim olej wcale nie musi znaczyć że Ci ten olej z silnika zaciągnął przez ramę. Po prostu filtr ten się myje (pierze) i następnie nasącza olejem przed założeniem. Oczywiście nie tak aby z niego kapało, lekko zwilżyć należy.Rysiek9 pisze:Kiedy odkręciłem filtr powietrza był on nasiąknięty olejem gdzie mogę kupić filtr oleju do virago z 1990???
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
A czy w 250-ce jest jakąś śróbka na dole rany bo słyszałem że jest w 125 a nie moge sprawdzić ponieważ jestem w pracy?Mocho pisze:nie wiem, jakbym to miał robić to pewnie wziąłbym największą strzykawę jaką by mieli w aptece kawałek (nie wiem ale 1m chyba powinno styknąć ) wężyka na koniec i próbowałbym go "wysysać"
- Mocho
- Posty: 639
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
- Motocykl: virago xv250 '93
- Lokalizacja: pod Kielcami ;)
- Wiek: 33
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
jak w 125 jest to w 250 też powinna być, rama jest taka sama, ale na 100% Ci nie powiem, bo nigdy nie szukałem
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sierakowice
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
Kurcze po całej naprawie i ustawieniach motorku 535, też mam podobny problem.Rysiek9 pisze:Witam wszystkich
W moim virago jest problem taki ,że kiedy jadę na dość wysokich obrotach na każdym biegu i dodam gazu to motocykl nagle zwalnia i jakby się dusił.Z góry dziękuje za odpowiedz.Jeśli zamieściłem to w złym dziale proszę o przeniesienie.
Przy zupełnie otwartej manetce gazu motocykl przyśpieszając i zbliżając się do końca obrotów przerywa jakby się dławił.
A i dolegliwości ustępują całkowicie po mocniejszym rozgrzaniu maszyny.
Czy możliwe aby winowajcą była świeca zapłonowa na przednim garze mam NGK BP7ES a na przednim BPR7ES i obie są ładnie kremowo-mleczne.
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
Teodor, miałem podobny problem. Wystąpił on po tym jak wymyłem silnik karcherem. Dodam że myłem sam silnik, nie cały motocykl. Przypuszczam że w moim przypadku gdzieś musiała woda dostać się albo do cewek, albo przewody zawilgotniały i stąd problem. Po dokładnym wysuszeniu problem zniknął.
Nie jeździłeś gdzieś po deszczu przypadkiem? Nie myłeś motocykla? Nie twierdzę że u Ciebie będzie to samo co u mnie ale może warto sprawdzić. U mnie teraz po deszczu nawet sporym się to nie zdaża, wiem że już karcherem moto mył nie będę.
Nie jeździłeś gdzieś po deszczu przypadkiem? Nie myłeś motocykla? Nie twierdzę że u Ciebie będzie to samo co u mnie ale może warto sprawdzić. U mnie teraz po deszczu nawet sporym się to nie zdaża, wiem że już karcherem moto mył nie będę.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
Jest możliwe ale skoro obie mają jednakową barwę (jak z opisu wynika) prawidłową, to raczej szukałbym usterki w dopływie wystarczającej ilości paliwa (filtr, przytkane spływy w zbiorniku, zagięte wężyki).teodor2424 pisze:Czy możliwe aby winowajcą była świeca zapłonowa
Wracając do świec - jeśli instrukcja nie mówi inaczej - zawsze zakładamy jednakowe świece. Niby 'R' nie wnosi zmiany do parametrów cieplnych świecy, jednak z jakichś względów do jednej maszyny katalog przewiduje z literką, do innej - bez.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sierakowice
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
No w deszczy to jechałem wczoraj własnie ale wcześniej to tez mi robiło a było sucho.
Dziwne jest to że tak jakby po rozgrzaniu i przegazówce problem znika całkowicie, tak jakby przepalał jakiś syf i potem szedł już równo
Świece muszę założyć nowe jednakowe ale trzeba zaplanować jakąś dłuższą trasę żeby dobrze je wygrzać a pogoda w tej chwili nie sprzyja.
Dopływ paliwa jest ok chyba że czegoś nie zauważyłem.
Dziwne jest to że tak jakby po rozgrzaniu i przegazówce problem znika całkowicie, tak jakby przepalał jakiś syf i potem szedł już równo
Świece muszę założyć nowe jednakowe ale trzeba zaplanować jakąś dłuższą trasę żeby dobrze je wygrzać a pogoda w tej chwili nie sprzyja.
Dopływ paliwa jest ok chyba że czegoś nie zauważyłem.
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
Może być tak jak pisze kris. Po tych deszczach w powietrzu jest dużo wilgoci i jak moto postoi to i naciągnie wody gdzie się da.
- janeckih
- Posty: 233
- Rejestracja: 27 grudnia 2010, 20:43
- Motocykl: Virago 535,1991;
- Lokalizacja: Radom/Sieradzkie
- Wiek: 72
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
zawsze twierdziłem, że zamiłowanie do czystości bywa zgubnekris2k pisze: Nie myłeś motocykla?...wiem że już karcherem moto mył nie będę.
jako
-
- Status: Offline
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
Dokładnie miałem ten sam problem!
Rozwiązanie:
Zdjąłem osłonkę od cewek (pod klaksonem) i dokładnie suszyłem z obu stron. Chechłanie po dodaniu gazu zniknęło jak ręką odjął.
Rozwiązanie:
Zdjąłem osłonkę od cewek (pod klaksonem) i dokładnie suszyłem z obu stron. Chechłanie po dodaniu gazu zniknęło jak ręką odjął.
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
W mojej 1100 coś nie równomiernie pracuje ale tylko na 3000 obrotów , poniżej praca jest normalna i jak ma już 3500 tez praca jest normalna czy przyczyną też będą cewki czy raczej czeka mnie regulacja i czyszczenie gaźników ?
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
-
- Status: Offline
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
Cewka jak szwankuje to na całego , czyli w całym zakresie obrotów. Jedyne "zmienności" jakich uszkodzona może nie tolerować, to zmiana temperatury i/lub wilgotności własnej .
Czyli raczej regulacja.
Czyli raczej regulacja.
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
To co może być przyczyną że tylko na 3000 obortów ma nieprawidłowa pracę ? gaźniki ?
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
-
- Status: Offline
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
Raczej gaźniki. Jeżeli kolor świec i generalnie praca silnika w porządku, to może któraś dysza być "przypchana".
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
Nie napisałem o świecach. Świece w momencie kiedy to sie zaczeły wymieniłem, były całe czarne od sadzy, Kiedy pojeździłem na nowych świecach to troszeczkę się poprawiło ale bardzo słabo to jakos odczułem natomiast świece nowe też robią sie czarne . Cała ta sytuacja z tą złą pracą zrodziła sie nagle , podczas jazdy miejskiej i wyszło gdy stałem na skrzyzowaniu.
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
-
- Status: Offline
Re: Zamulanie na wyższych obrotach
Założyłem, że wszystko ze świecami jest ok., skoro nic o nich nie było "mówione" .
Czarne świece oznaczają że może być albo
coś nie tak z iskrą albo jest za bogata mieszanka.
Jeżeli mieszanka jest bardzo bogata, to problem z iskrą też wywodzi się od niej.
Zbyt bogata mieszanka (czarne świece) oznacza konieczność regulacji gaźników, nawet wtedy gdy "jeszcze" motocykl zachowuje się prawidłowo .
ps
Oczywiście kolor świec sprawdzamy po dłuższej jeździe.
Czarne świece oznaczają że może być albo
coś nie tak z iskrą albo jest za bogata mieszanka.
Jeżeli mieszanka jest bardzo bogata, to problem z iskrą też wywodzi się od niej.
Zbyt bogata mieszanka (czarne świece) oznacza konieczność regulacji gaźników, nawet wtedy gdy "jeszcze" motocykl zachowuje się prawidłowo .
ps
Oczywiście kolor świec sprawdzamy po dłuższej jeździe.