Lihtbar

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
madey
Posty: 304
Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
Motocykl: Virago XV 750 '93
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Lihtbar

Post autor: madey »

Poszukuję lightbarów do moto....stelaż będę miał od kolegi kubi70. Mam pytanie, czy możecie mi poradzić jakieś lampy w cenie do 100-120zł za sztukę? Na allegro jest tego trochę, ale w zasadzie ciężko się rozeznać co do jakości, wszystko wygląda dla mnie prawie tak samo i różni się tylko ceną.

Wstępnie myślałem o tych, ale wydaje mi się że mogą dziwnie wyglądać przez ich płaskość (tylko 65mm głębokości )

http://allegro.pl/lampa-przednia-przod- ... 71797.html

Będę wdzięczny za każdą propozycję ;)
"... większość ludzi nie poznałaby dobrej muzyki, nawet gdyby podeszła ona do nich i ugryzła ich w dupę..."
Frank Zappa
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Lihtbar

Post autor: leszekk »

Moja sugestia - zacznij od wyboru jaką moc chcesz na te lampy puścić. Jeśli reflektory są na żarówkę H1 czy H3 to standardowo będzie to 2x55W - dużo światła ale i obciążenie instalacji trochę spore. Jak już będziesz wiedział ile prądu chcesz zmarnować to dobierz wielkość (średnicę) lampy. Głębokość to rzecz wtórna i mało wpływa na wyględność maszyny
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
ramatahatta
Posty: 215
Rejestracja: 06 lipca 2008, 23:17
Motocykl: Yamaha Virago XV750 '92
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Lihtbar

Post autor: ramatahatta »

Też nie spodobały mi się te płaskie, ostatecznie do swojej Virki kupiłem takiego, jak te: http://allegro.pl/lampa-lightbar-chromo ... 20539.html - i nie żałuję, zdecydowanie lepiej wyglądają. Kiedyś miałem w galerii jakieś foty, jak to wyszło po zamontowaniu, ale jakieś zmiany na forum i nie mogę tego znaleźć. Ale jakby co, to mogę pstryknąć, tylko wrzuć na PW, gdzie je wysłać.
Słońce, z wiatrem we włosach, gdzie oczy poniosą...
Awatar użytkownika
madey
Posty: 304
Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
Motocykl: Virago XV 750 '93
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lihtbar

Post autor: madey »

leszekk pisze:Moja sugestia - zacznij od wyboru jaką moc chcesz na te lampy puścić. Jeśli reflektory są na żarówkę H1 czy H3 to standardowo będzie to 2x55W - dużo światła ale i obciążenie instalacji trochę spore. Jak już będziesz wiedział ile prądu chcesz zmarnować to dobierz wielkość (średnicę) lampy. Głębokość to rzecz wtórna i mało wpływa na wyględność maszyny
jeśli chodzi o moc to właśnie mając na uwadze szkodliwość nadmiernego obciążenia instalacji mam zamiar zastąpić standardowe żarówki halogenowe odpowiednikami ledowymi. Wiem, że to może mało klimatyczne - samych lightbarów też jakoś szczególnie nie pragnę, ale abstrahując od estetycznych preferencji ostatnimi czasy przynajmniej dwa razy w tygodniu miewam sytuacje w których puchy wymuszają na mnie pierwszeństwo - chciałbym poprawić moją widoczność ;)
ramatahatta pisze:Też nie spodobały mi się te płaskie, ostatecznie do swojej Virki kupiłem takiego, jak te: http://allegro.pl/lampa-lightbar-chromo ... 20539.html - i nie żałuję, zdecydowanie lepiej wyglądają. Kiedyś miałem w galerii jakieś foty, jak to wyszło po zamontowaniu, ale jakieś zmiany na forum i nie mogę tego znaleźć. Ale jakby co, to mogę pstryknąć, tylko wrzuć na PW, gdzie je wysłać.
kupiłeś dokładnie takie? jeśli tak, to jak z jakością? już wysyłam maila na pirv ;)


Dzięki za odzew Panowie :motorcycle:
"... większość ludzi nie poznałaby dobrej muzyki, nawet gdyby podeszła ona do nich i ugryzła ich w dupę..."
Frank Zappa
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lihtbar

Post autor: -waldi- »

madey pisze:jeśli chodzi o moc to właśnie mając na uwadze szkodliwość nadmiernego obciążenia instalacji mam zamiar zastąpić standardowe żarówki halogenowe odpowiednikami ledowymi.
nie ma sensu o ile zrobisz instalacje do lightbarów oddzielną, czyli + ciągniesz z aku poprzez bezpiecznik i przekaźnik, który sterujesz z jakiegoś tam wyłącznika

Zużywając więcej energii na dodatkowe lampy częściowo odciążasz regulator napięcia (tyrystory w nim), bo alternator wytwarza non stop energię i ta co nie zostanie zużyta jest zwierana do masy w regulatorze ( zamieniana w ciepło). Ten typ alternatora nie jest regulowany

jedynie przy niskich obrotach silnika możesz mieć słabe ładowanie, lub go w ogóle nie mieć (do około 2tyś obr)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
madey
Posty: 304
Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
Motocykl: Virago XV 750 '93
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lihtbar

Post autor: madey »

-waldi- właśnie mam zamiar pociągnąć oddzielną instalację do lightbarów...co do alternatora i regulatora to czytałem wcześniej o tym, że jest właśnie tak jak piszesz...z tym że wydajność mojego altka jest chyba taka sobie - już nie pamiętam dokładnie ile miał ze światłami mijania na 2tyś ale chyba coś w porywach 13,8 V ale gdy włączę migacz to lampa przednia miga naprzemiennie z kierunkowskazami albo światłem stopu. Regulator wymieniłem na nowy w zeszłym roku bo wygotowywało mi akumulator. Teraz aku, regulator jest nowy - wszystkie styki poczyszczone nawet te w lampie i jest bez zmian. Jeżeli kiedyś się szarpnę na przewinięcie cewek i nie będzie ryzyka że walnie mi całkiem altek to wtedy pomyślę nad włożeniem z powrotem halogenów ale póki co ledy wydają mi się bezpieczniejsze ;)
"... większość ludzi nie poznałaby dobrej muzyki, nawet gdyby podeszła ona do nich i ugryzła ich w dupę..."
Frank Zappa
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lihtbar

Post autor: -waldi- »

a czy masę silnika wyczyściłeś (przy silniku)? u mnie ostatnio tam pojawił się zły styk
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
madey
Posty: 304
Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
Motocykl: Virago XV 750 '93
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lihtbar

Post autor: madey »

tak...podszlifowałem papierem, użyłem spray'u do czyszczenia i konserwacji styków i nie dało to rezultatu...
"... większość ludzi nie poznałaby dobrej muzyki, nawet gdyby podeszła ona do nich i ugryzła ich w dupę..."
Frank Zappa
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lihtbar

Post autor: -waldi- »

no to pozostaje zła masa regulatora, lub po prostu taki regulator
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
madey
Posty: 304
Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
Motocykl: Virago XV 750 '93
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lihtbar

Post autor: madey »

kurcze kicha...co do masy regulatora to w "Motocyklu" z Zabrzu gdzie kupiłem ten regulator poradzono mi abym 'zmasował' regulator. Tak też zrobiłem, oprócz porządnego oczyszczenia powierzchni stykającej sie z obudową, poprowadziłem kabel od śruby mocującej regulator do ' - ' akumulatora...regulator marki SHINDENGEN...W poprzednim zepsutym regulatorze też tak miałem że na wolnych obrotach wszystko migało a powyżej 2k obrotów miałem 16 V i mniej więcej co 200 km połowa akumulatora wygotowana :P

mały OT nam się zrobił, ale jeżeli ktoś ma coś do powiedzenia w sprawie lightbarów to zapraszam :)
"... większość ludzi nie poznałaby dobrej muzyki, nawet gdyby podeszła ona do nich i ugryzła ich w dupę..."
Frank Zappa
Awatar użytkownika
tomekkw
Posty: 150
Rejestracja: 24 sierpnia 2009, 00:25
Motocykl: Virago750 '94
Lokalizacja: Suchy Las
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lihtbar

Post autor: tomekkw »

Jeśli chodzi o poprawianie widoczności na drodze za pomocą żarówek LED to miałem podobny dylemat - jednak opinie kolegów z forum (ciekawe sugestie - luknij tu: viewtopic.php?f=21&t=14406) rozwiały moje wątpliwości na korzyść zwykłych 35-tek.
pozdro Tomek
Awatar użytkownika
ramatahatta
Posty: 215
Rejestracja: 06 lipca 2008, 23:17
Motocykl: Yamaha Virago XV750 '92
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Lihtbar

Post autor: ramatahatta »

A'propos:
madey pisze:...z tym że wydajność mojego altka jest chyba taka sobie... ...gdy włączę migacz to lampa przednia miga naprzemiennie z kierunkowskazami albo światłem stopu...
Przygasanie lampy np. przy migaczach, to może być niekoniecznie kwestia kiepskiej wydajności alternatora, tylko np. spadków napięcia na nie nowej już przecież instalacji (na wszystkich kolejnych stykach bezpieczników, złączek, przełączników - trochę tego jest), sumujących się i rosnących w miarę obciążenia.
Najprościej zmierzyć napięcie na włączonej lampie i na aku - miałem podobny efekt (niemrawo świecąca lampa i trochę przygasająca w rytm kierunków) - jak pomierzyłem, to wyszło, że między aku a lampą 'ginęło' ponad 1,5 V - puściłem więc światła mijania przez osobny przekaźnik i teraz świeci jak złoto :)

PS. A co do żarówek lightbara, to włożyłem 2 x 35W i jest ok.
Słońce, z wiatrem we włosach, gdzie oczy poniosą...
ODPOWIEDZ