pali tylko na wysokich obrotach
- GRISZKA
- Posty: 433
- Rejestracja: 24 października 2009, 23:59
- Motocykl: VIRAGO XV 1000 GOLD
- Lokalizacja: Ogorzelec-Kamienna Góra
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
pali tylko na wysokich obrotach
Od kilku dni próbuję dojść, dlaczego moje moto ciężko odpala a jeżeli już odpali to jedynie tylko na ssaniu i z manetką gazu otwartą do połowy. Nie pozostaje na wolnych obrotach bo natychmiast gaśnie. Do ponownego uruchomieniu silnika muszę odczekać kilka minut. Świece wymieniłem. Przy gaźnikach nic nie ruszałem, prócz tego że miesiąc temu sam ustawiałem mu synchro. Motocykl chodził idealnie.Paliwo do gaźników dopływa. Ma ktoś jakieś pomysły?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
przypchało Ci gaźniki - a konkretnie układ jałowych obrotów, lub gdzieś Ci ciągnie "lewe" powietrze
- HaCaT
- Posty: 686
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
- Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
a ten brak wolnych obrotów to występuje również po rozgrzaniu silnika? A świece oglądałeś?
- GRISZKA
- Posty: 433
- Rejestracja: 24 października 2009, 23:59
- Motocykl: VIRAGO XV 1000 GOLD
- Lokalizacja: Ogorzelec-Kamienna Góra
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
Świece są czarne. Po rozgrzaniu zachowuje się identycznie. Po niedzieli spróbuje wyczyścić gaźniki.
- GRISZKA
- Posty: 433
- Rejestracja: 24 października 2009, 23:59
- Motocykl: VIRAGO XV 1000 GOLD
- Lokalizacja: Ogorzelec-Kamienna Góra
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
Przepatrzyłem na schemat gaźnika i nie mogę znaleźć dyszy wolnych obrotów:
1. Pokrywa ssania 2. Tłok ssania 3. Trzpień
4. Sprężyna 5. Podkładka 6. Podkładka
7. Obudowa 8. Śruba 9. Podkładka
10. Sprężyna 11. Śruba przepustnicy 12. Dźwignia przepustnicy
13. Tuleja 14. Sprężyna 15. O-ring
16. Śruba 17. Śruba 18. Podkładka
19. Usztywniacz 20. Trzpień 21. Podkładka
22.Wałek 23. Podkładka 24. Zacisk
25. Zacisk 26. Podkładka 27. Trzpień łączący
28. Podkładka 29. Zacisk 30. Śruba
31. Podkładka 32. Usztywniacz 33. pokrywa
34. Nakrętka iglicy 35. Sprężyna 36. Iglica 37. Sprężyna
38. Membrana 39. Śruba 40. Podkładka
41. Dźwignia przepustnicy 42. Dysza główna 43. Śruba synchronizacji
44. Sprężyna 45. Sprężyna 46. Podkładka
47. Śruba 48. Dysza pomocnicza 49. Podkładka
50. Zawór iglicowy 51. Nakrętka 52. Śruba przepustnicy (nie regulować)
53. Podkładka 54. Dysza główna 55. Sworzeń
56. Pływak 57. Uszczelka 58. Komora pływakowa
59. Śruba spustowa 60. Podkładka 61. Śruba
clymer rozdział 6
1. Pokrywa ssania 2. Tłok ssania 3. Trzpień
4. Sprężyna 5. Podkładka 6. Podkładka
7. Obudowa 8. Śruba 9. Podkładka
10. Sprężyna 11. Śruba przepustnicy 12. Dźwignia przepustnicy
13. Tuleja 14. Sprężyna 15. O-ring
16. Śruba 17. Śruba 18. Podkładka
19. Usztywniacz 20. Trzpień 21. Podkładka
22.Wałek 23. Podkładka 24. Zacisk
25. Zacisk 26. Podkładka 27. Trzpień łączący
28. Podkładka 29. Zacisk 30. Śruba
31. Podkładka 32. Usztywniacz 33. pokrywa
34. Nakrętka iglicy 35. Sprężyna 36. Iglica 37. Sprężyna
38. Membrana 39. Śruba 40. Podkładka
41. Dźwignia przepustnicy 42. Dysza główna 43. Śruba synchronizacji
44. Sprężyna 45. Sprężyna 46. Podkładka
47. Śruba 48. Dysza pomocnicza 49. Podkładka
50. Zawór iglicowy 51. Nakrętka 52. Śruba przepustnicy (nie regulować)
53. Podkładka 54. Dysza główna 55. Sworzeń
56. Pływak 57. Uszczelka 58. Komora pływakowa
59. Śruba spustowa 60. Podkładka 61. Śruba
clymer rozdział 6
- HaCaT
- Posty: 686
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
- Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
griszka czy ty przypadkiem nie masz gaźniorów Hitachi? Dysza biegu jałowego w starszych hitachi jest niewymienialna (ot taka długa cieniutka rurka), ale jest na 100%. Ten opis co masz nie uwzględni dyszy biegu jałowego. Jest ona położona zaraz obok dyszy głównej (w Hayensie ale i Clumerze to widać). Tak czy inaczej pewnie będziesz musiał wywalić gaźniki i je przejrzeć w poszukiwaniu syfu. Zanim to zrobisz możesz jeszcze spróbować wkręcić śruby składu mieszanki biegu jałowego (tylko zapamiętaj ich pierwotne położenie) i zobaczyć czy reaguje na te zmiany.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
to nie dysza
przelewa ci sie
przelewa ci sie
- GRISZKA
- Posty: 433
- Rejestracja: 24 października 2009, 23:59
- Motocykl: VIRAGO XV 1000 GOLD
- Lokalizacja: Ogorzelec-Kamienna Góra
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
Mam gaźniki Hitachi.Nie przelewa się. Kyller masz rację sprawdzę poziom paliwa - ale czy tak samo od siebie może się pływak przestawić? Stało się to jak do domu przyjechałem na resztkach paliwa,ale w czasie jazdy nie działo się nic niepokojącego a silnik pracował jak szwajcarski zegarek.Po tej jeździe to odpaliłem dopiero po tygodniu.Z początku to palił na jeden gar ale potem już zaczął na dwa tylko nie chce na małych obrotach zostać. Szkoda że nikt na forum nie opisał jak wyciągnąć gaźniki (które konkretnie śruby odkręcić) bo próbowałem je dzisiaj wyciągnąć ale coś mi trzyma po środku (między gaźnikami) i sobie na razie odpuściłem z braku czasu. Jest za to opis jak czyścić. Jutro będzie u mnie Waldek z kolegami z Kartuz na moto przejazdem z wyprawy na Słowację i Czechy to może coś doradzi. W poniedziałek biorę się za te gaziory - tylko jak je wyciągnąć?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
co do demontażu gaźników to odkręcasz zewnętrzne śruby króćców, a wewnętrzne luzujesz i gaźniki wraz z nimi wyciągasz na lewą stronę
Można też zdemontować najpierw króćce
Można też zdemontować najpierw króćce
- GRISZKA
- Posty: 433
- Rejestracja: 24 października 2009, 23:59
- Motocykl: VIRAGO XV 1000 GOLD
- Lokalizacja: Ogorzelec-Kamienna Góra
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
co do demontażu gaźników to odkręcasz zewnętrzne śruby króćców, a wewnętrzne luzujesz i gaźniki wraz z nimi wyciągasz na lewą stronę
-waldi- gażniki - czyli dwa gaźniki na raz trzeba wyciągać? Nie można ich rozpiąć aby pojedyńczo wyjąć? Może ja źle rozumuje?
-waldi- gażniki - czyli dwa gaźniki na raz trzeba wyciągać? Nie można ich rozpiąć aby pojedyńczo wyjąć? Może ja źle rozumuje?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
Nie ma takiej możliwości, by je wyjąć oddzielnie, chyba że rozepniesz dźwignie łączące przepustnice gaźników. Wyciąga się je w całości.
- GRISZKA
- Posty: 433
- Rejestracja: 24 października 2009, 23:59
- Motocykl: VIRAGO XV 1000 GOLD
- Lokalizacja: Ogorzelec-Kamienna Góra
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
Czyli to jest to co mi blokowało jeden gaźnik przed wyjęciem W poniedziałek napiszę co i jak po czyszczeniu.
Narazie dzięki koledzy za pomoc
Narazie dzięki koledzy za pomoc
- HaCaT
- Posty: 686
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
- Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
griszka mój sposób na szybkie i bezbolesne wyciągnięcie gaźniorów. Może się przyda.griszka pisze:Czyli to jest to co mi blokowało jeden gaźnik przed wyjęciem W poniedziałek napiszę co i jak po czyszczeniu.
Narazie dzięki koledzy za pomoc
Zdemontować siedzenie i podnieść zbiornik paliwa.
Lewa strona:
1. Zdemontować system dopalania spalin
2. Odkręcić linkę ssania
3. Odłączyć przewody podciśnienia (tylko od gaźnika)
4. Spuścić paliwo z komory pływakowej
5. Odłączyć zasilanie paliwem
6. Odkręcić śrubę obejmy króćca ssącego (śrubę wyjąć z obejmy)
7. Zdemontować krócieć dolotu powietrza
8. Zdemontować 2 gumowe węże wychodzące z gaźnika (jeden z nich to przelewowy)
Prawa strona:
1. Zdemontować obudowę filtra powietrza
2. Odłączyć linkę gazu
3. Odłączyć przewody podciśnienia (tylko od gaźnika)
4. Spuścić paliwo z komory pływakowej
5. Odłączyć zasilanie paliwem
6. Odkręcić śrubę obejmy króćca ssącego (śrubę wyjąć z obejmy)
7. Zdemontować krócieć dolotu powietrza
Stanąć okrakiem mając, motocykl między nogami. Oboma rękoma chwycić gaźniki i przekręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara (przyłożyć tyle siły ile potrzeba, aż wyjdą z króćców ssących). Pozostawić gaźniki pomiędzy cylindrami.
1. Odkręcić śruby króćca ssącego przedniego cylindra i usunąć kolektor. Wewnętrzną śrubę pozostawić w gnieździe cylindra.
2. Odkręcić śruby króćca ssącego tylnego cylindra i usunąć kolektor. Wewnętrzną śrubę pozostawić w gnieździe cylindra wkręcając ją do oporu.
3. Wyjąć gaźniki.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
który to przewód?HaCaT pisze: 8. Zdemontować 2 gumowe węże wychodzące z gaźnika (jeden z nich to przelewowy)
- GRISZKA
- Posty: 433
- Rejestracja: 24 października 2009, 23:59
- Motocykl: VIRAGO XV 1000 GOLD
- Lokalizacja: Ogorzelec-Kamienna Góra
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
Nie no HaCaT twój opis to rewelacja!!! To tak jak bym gaźniki miał już na stole. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
- HaCaT
- Posty: 686
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
- Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
Chodziło mi o te dwa gumowe przewody:-waldi- pisze:który to przewód?HaCaT pisze: 8. Zdemontować 2 gumowe węże wychodzące z gaźnika (jeden z nich to przelewowy)
http://img585.imageshack.us/img585/7383/ganik.png
Jednego oczywiście brak na tym obrazku
A tu mój sposób na montaż gaźniorów
1. Umieścić gaźniki pomiędzy cylindrami.
2. Zamontować króciec ssący przedniego cylindra. Wewnętrzną śrubę dokręcić sięgając do niej z lewej strony motocykla. Dokręcić obie śruby mocujące króciec. Krócieć musi być dokręcony ?na sztywno?.
3. Wcisnąć gaźnik przedniego cylindra w króciec ssący
4. Wykręcić z gniazda wewnętrzną śrubę króćca ssącego tylnego cylindra (tak aby można było swobodnie wsunąć pod nią ucho króćca)
5. Nieznacznie manewrując gaźnikami wcisnąć króciec ssący tylnego cylindra
6. Przekręcając gaźniki odwrotnie do ruchu wskazówek zegara docisnąć gaźnik w króciec ssący tylnego cylindra ? pomaga manewrowanie nieprzykręconym króćcem tylnego cylindra.
7. Wsunąć dokładnie ucho króćca tylnego cylindra pod odkręconą wewnętrzną śrubę.
8. Wkręcić i docisnąć śrubę zewnętrzną króćca ssącego tylnego cylindra.
9. Dokręcić śrubę wewnętrzną.
10. Skontrolować czy oba gaźniki siedzą w króćcach ssących, w razie potrzeby ponownie skręcając je odwrotnie do ruchu wskazówek zegara docisnąć gaźniki (można posłużyć się długim śrubokrętem - zapierając o cylinder dopchnąć gaźnik - dotyczy obu gaźników).
11. Dokręcić śruby obejm króćców ssących.
12. Resztę części zamontować w odwrotnej kolejności niż podczas demontażu.
13. Przed uruchomieniem motocykla potrząsnąć nim na boki, ew. puknąć kilka razy drewnianym trzonkiem w pokrywy komór pływakowych ? na wypadek gdyby zaworek się przywiesił.
- GRISZKA
- Posty: 433
- Rejestracja: 24 października 2009, 23:59
- Motocykl: VIRAGO XV 1000 GOLD
- Lokalizacja: Ogorzelec-Kamienna Góra
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
Dzisiaj nie zdążyłem wyjąć gaźników bo gości miałem, ale poodczepiałem wszystkie rurki i linki od gaźników,zamówiłem nowy filtr paliwa i spuściłem paliwo z komór pływakowych.Paliwo było bardzo zanieczyszczone, więc myślę że to było przyczyną zatkania gaźników i nie trzymania obrotów. Jutro pracuję do wieczora więc w środę dokończę z tymi gaźnikami.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
No to musisz podejść do zagadnienia kompleksowo. Wylać stare paliwo, wyczyścić zbiornik. A w tych 1100 to nie ma filtra paliwa ? Jak jest, to do wymiany, skoro puścił zanieczyszczenia na gaźnikiPaliwo było bardzo zanieczyszczone, więc myślę że to było przyczyną zatkania gaźników i nie trzymania obrotów.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- GRISZKA
- Posty: 433
- Rejestracja: 24 października 2009, 23:59
- Motocykl: VIRAGO XV 1000 GOLD
- Lokalizacja: Ogorzelec-Kamienna Góra
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
Czy to jest normalne aby pod membramami znajdowałosię sporo czarnego pyłku? Zaznaczam że membramy mam w idealnym stanie.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
po prostu syf się nabierał ze ścierających membran i nie tylko - normalne, dawno nie było zaglądane
- GRISZKA
- Posty: 433
- Rejestracja: 24 października 2009, 23:59
- Motocykl: VIRAGO XV 1000 GOLD
- Lokalizacja: Ogorzelec-Kamienna Góra
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
Gaźniki-wyczyszczone
Poziom paliwa w komorach pływakowych po złącze komora -gaźnik
filtr paliwa wymieniony
zbiorniki paliwa przepłukane
Próba odpalenia była ale:
Pali jak palił czyli-na ssaniu odpala bez problemu a jak ujmuję ssanie to gaśnie
Potrzymałem na wysokich obrotach aby się zagrzał i przy obrotach mniejszych niż 2000 natychmiast gaśnie-oczywiście już bez ssania. Na obroty wchodzi bez problemu.
Kawałek się przejechałem-ale co to za jazda jak muszę ciągle trzymać minimum 2500 obrotów.
Świece po próbnej jeździe czarne jak sadza.
Jeszcze mi świece zostały do wymiany,przy czym zmieniałem na próbę na stare które działały-bez efektu.
Co mogę jeszcze zrobić?
Aha! Waldek. Regulacja dysz wolnych obrotów jest. Czyli otwór w komorach też jest-jakoś go wcześniej nie zauważyłem.
Poziom paliwa w komorach pływakowych po złącze komora -gaźnik
filtr paliwa wymieniony
zbiorniki paliwa przepłukane
Próba odpalenia była ale:
Pali jak palił czyli-na ssaniu odpala bez problemu a jak ujmuję ssanie to gaśnie
Potrzymałem na wysokich obrotach aby się zagrzał i przy obrotach mniejszych niż 2000 natychmiast gaśnie-oczywiście już bez ssania. Na obroty wchodzi bez problemu.
Kawałek się przejechałem-ale co to za jazda jak muszę ciągle trzymać minimum 2500 obrotów.
Świece po próbnej jeździe czarne jak sadza.
Jeszcze mi świece zostały do wymiany,przy czym zmieniałem na próbę na stare które działały-bez efektu.
Co mogę jeszcze zrobić?
Aha! Waldek. Regulacja dysz wolnych obrotów jest. Czyli otwór w komorach też jest-jakoś go wcześniej nie zauważyłem.
- HaCaT
- Posty: 686
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
- Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
na moje oko to on nadal dostaje za dużo paliwa podczas jałowego biegu, dlatego też uchylenie przepustnicy utrzymuje silnik przy życiu. Ruszałeś śruby składu mieszanki biegu jałowego?
i sprawdź na nowych świecach, najlepiej na iskrach FE65PRS
i sprawdź na nowych świecach, najlepiej na iskrach FE65PRS
- GRISZKA
- Posty: 433
- Rejestracja: 24 października 2009, 23:59
- Motocykl: VIRAGO XV 1000 GOLD
- Lokalizacja: Ogorzelec-Kamienna Góra
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
Tak śruby od składu mieszanki biegu jałowego wykręcałem aby je wyczyścić,przy czym ustawiłem je ponownie w tej samej pozycji jak wcześniej. Mam świece trójelektrodowe iskry.Mimo to kupię nowe.
- HaCaT
- Posty: 686
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
- Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
w jakiej pozycji masz te śruby (na ile obrotów są wykręcone)? Tak czy inaczej zrób test i wkręć śruby do końca a następnie wykręć je na 1 obrót i zobacz czy coś to dało. Sprawdzaj na nowych świecach.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pali tylko na wysokich obrotach
czy króćce i o-ringi masz OK?