Problem z odpaleniem Virago
-
- Status: Offline
Problem z odpaleniem Virago
Witam wszystkich posiadaczy Virago,Zwracam się do was o pomoc. Jak już w tytule napisałem mam problem z odpaleniem mojej Virago 535 iskra, jest aku naładowane, pompa pompuje paliwo do gażników ale nie podaje go do silnika gażniki były czyszczone,synchronizowane przed tą usterką regulowany luz zaworowy wymieniłem nawet membrany na nowe ale problem nie ustąpił błagam pomóżcie bo jestem jeszcze zielony w tych sprawach,a gażniki w tym motorze to dla mnie czarna magia posiadaczem virago jestem od niedawna dodam jeszcze że stało się tak po trochę dłuższym postoju. jestem pewien na 100 procent że to gażniki szwankują ponieważ po podaniu moto gazu z butli turystycznej moto odpalił za pierwszym razem :0
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago
Tylko spoko, jeździć w tym sezonie już raczej nie będziesz, więc do wiosny coś wykombinujemy ! A poprzednio moto palił ? Więc na początek spróbuj ustalić poziom paliwa w komorach pływakowych. Na małe czarne króćce pod gaźnikami nakładasz kilkunastocentymetrową rureczkę (pasuje od kpl. do kroplówki albo od kpl. do podawanai tlenu choremu), odblokowujesz dopływ paliwa do króćców śrubami pod gaźnikami i patrzysz, jaki jest poziom paliwa w rurce względem kreski na pokrywie komory pływakowej. Jak pamietam, ma być coś ok. 13 mm, ale sprawdź to w manualu. Jest w download do pobrania. Jak stwierdzimy że paliwo w komorach jest i na właściwym poziomie, będziemy dalej kombinować.
A jak wyglądają świece po próbach palenia ? Suche czy mokre ? Czarne czy kawowe ?
Właściwie to powinieneś spróbować palenia z nowymi świecami. A jak zapali to nie zapomnieć wygrzać nowych świec.
ps. z tym gazem z butli to niezły pomysł; może iść za pomysłem i przerobić moto na gaz, bo rząd już sam nie wie, ile brać za paliwo - kto głosował na tych socjalistów ?
acha, jeszcze przywitaj się w powitalni, bo zaraz zaczną Ciebie legaliści "prostować" (i słusznie )
A jak wyglądają świece po próbach palenia ? Suche czy mokre ? Czarne czy kawowe ?
Właściwie to powinieneś spróbować palenia z nowymi świecami. A jak zapali to nie zapomnieć wygrzać nowych świec.
ps. z tym gazem z butli to niezły pomysł; może iść za pomysłem i przerobić moto na gaz, bo rząd już sam nie wie, ile brać za paliwo - kto głosował na tych socjalistów ?
acha, jeszcze przywitaj się w powitalni, bo zaraz zaczną Ciebie legaliści "prostować" (i słusznie )
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 20 maja 2008, 09:51
- Motocykl: xv750,Road Star 1700
- Lokalizacja: Rogów
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago
Ja zamiast gazu wstrzykuję trochę paliwa strzykawką pod filtr(do komory ssącej gaźnika...czy jak się to nazywa, sam nie wiem ),lub bezpośrednio do cylindra.O gazie jeszcze nie słyszałem...ale też dobre.
-
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago
A więc świece są nowo założone ponieważ nie byłem pewny czy stare są dobre, na starych świecach próbowałem odpalać, świece po próbie odpalenia na benzynie były suche i czarne.a z tym poziomem paliwa dziś spróbuje coś wykombinować.dziś jeszcze dam znać co i jak z tym poziomem paliwa .
Apropo gazu to już jest w planie instalacja gazowa w tym moto,w gumach od dopływu powietrza są zamontowane miksery podające gaz, został uruchomiony już nawet z butlą samochodową i reduktorem(parownikiem) ale nie wiem jak rozwiązać problem ogrzania gazu(może owinąć kilka zwoji miedzi w okuł kolanka) ale nie wiem czy ta instalacja dojdzie do ukończenia, zależne od uruchomienia go na benzynie
Apropo gazu to już jest w planie instalacja gazowa w tym moto,w gumach od dopływu powietrza są zamontowane miksery podające gaz, został uruchomiony już nawet z butlą samochodową i reduktorem(parownikiem) ale nie wiem jak rozwiązać problem ogrzania gazu(może owinąć kilka zwoji miedzi w okuł kolanka) ale nie wiem czy ta instalacja dojdzie do ukończenia, zależne od uruchomienia go na benzynie
-
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago
Moglibyście mi dokładnie opisać jak sprawdzić i wyregulować poziom paliwa w komorze pływakowej bo szukam wszędzie i nie mogę się doszukać z wyregulowaniem mniej więcej wiem ale gorzej ze sprawdzeniem do momentu zakładania na krućce wiem ale nie bardzo wiem jakiej długości ma być ta rurka w jakiej pozycji mam trzymać tą rurke i w którym miejscu jest ta kreska którą mam się sugerować z góry dziękuję za pomoc : )
- GregorS
- Posty: 1904
- Rejestracja: 20 maja 2009, 23:48
- Motocykl: 535,750=> NT650V
- Lokalizacja: z e-wsi w woj. łódzkim
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago
kolega kiedyś miał ,,garbusa" przerobionego na LPG , a to autko ma silnik chłodzony powietrzem, problem z parownikiem był rozwiązany tak- do parownika był doprowadzony olej silnikowy. wszystko chodziło bez problemów.
Coś mówią o benzynie po 8 pln, tak więc taka instalacja może ma jakiś sens;)
widzicie te miny na stacji LPG- podjeżdżasz motórem- do pełna prosze:)
Coś mówią o benzynie po 8 pln, tak więc taka instalacja może ma jakiś sens;)
widzicie te miny na stacji LPG- podjeżdżasz motórem- do pełna prosze:)
https://www.youtube.com/watch?v=9rr5Z7kpCTo
........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
- hunter of wind
- Posty: 2029
- Rejestracja: 26 lipca 2009, 23:41
- Motocykl: xv 535 S; CBF1000
- Lokalizacja: Cegłów - Mińsk Mazowiecki
- Wiek: 65
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago
W dziale Downloads jest do ściągnięcia Clymer po polsku, a w nim w rozdziale 6 opisano m.in. sposób pomiaru poziomu paliwa w komorze pływakowej i uzupełniono opis o stosowne zdjęcia. Jeśli zabierasz się sam za naprawę powinieneś moim zdaniem zacząć od ściągnięcia i przestudiowania clymer`a.lapaj2 pisze:Moglibyście mi dokładnie opisać jak sprawdzić i wyregulować poziom paliwa w komorze pływakowej bo szukam wszędzie i nie mogę się doszukać z wyregulowaniem mniej więcej wiem ale gorzej ze sprawdzeniem do momentu zakładania na krućce wiem ale nie bardzo wiem jakiej długości ma być ta rurka w jakiej pozycji mam trzymać tą rurke i w którym miejscu jest ta kreska którą mam się sugerować z góry dziękuję za pomoc : )
Navigare necesse est, vivere non est necesse.
-
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago
szukam w tym clymerze i nie ogarniam :/
- hunter of wind
- Posty: 2029
- Rejestracja: 26 lipca 2009, 23:41
- Motocykl: xv 535 S; CBF1000
- Lokalizacja: Cegłów - Mińsk Mazowiecki
- Wiek: 65
- Status: Offline
Re: Problem z odpaleniem Virago
Cytuję z Clymera:
Pomiar poziomu paliwa
Poziom paliwa w komorze pływakowej gaźnika jest bardzo ważnym czynnikiem przekładającym się na
osiągi motocykla. Ilość paliwa przepływająca przez pływak do otworu gaźnika zależy nie tylko od podciśnienia
wytwarzanego przez przepustnicę i wielkości dyszy, ale też przez poziom paliwa. Yamaha podaje właściwe
informacje, co do ilości paliwa w gaźniku, mierzone od poziomu poniżej zaworu tłoczka środkowego w centrum
komory pływakowej gaźnika (Zdjęcie, 49) podczas gdy gaźniki są zamontowane w motocyklu.
1. Bezpiecznie umieść motocykl na bocznej stopce. Upewnij się czy motocykl i gaźnik znajdują się na
pionowej płaszczyźnie. Jeśli to konieczne, umieść podkładki pod podstawką boczną, aby osiągnąć
ustawienie motocykla w pionie.
2. Podłącz przyrząd pomiaru poziomu paliwa w gaźniku (U.S.A część nr Ym-01312, U.K. część nr.
90890-01312) lub gumową rurkę (o średnicy wewnętrznej 6mm) do rurki spustowej na komorze
pływakowej (Zdjęcie 51) na przedzie gaźnika. Ustaw przyrząd dokładnie w pionie do pływaka.
3. Popuść śrubę spustową gaźnika. Odnieś się do A na Zdjęciu 52 dla przedniego cylindra i B na Zdjęcie
dla tylnego cylindra.
4. Uruchom silnik i pozwól mu pracować przez chwilę na wolnych obrotach. Następnie wyłącz silnik.
5. Poczekaj aż poziom paliwa ustabilizuje się.
6. Poziom paliwa powinien wynosić od 13.3 do 14.5 mm poniżej środkowego znacznika tłokowego
zaworka na pływaku.
Wydaje mi się, że jaśniej już nie można...
Pomiar poziomu paliwa
Poziom paliwa w komorze pływakowej gaźnika jest bardzo ważnym czynnikiem przekładającym się na
osiągi motocykla. Ilość paliwa przepływająca przez pływak do otworu gaźnika zależy nie tylko od podciśnienia
wytwarzanego przez przepustnicę i wielkości dyszy, ale też przez poziom paliwa. Yamaha podaje właściwe
informacje, co do ilości paliwa w gaźniku, mierzone od poziomu poniżej zaworu tłoczka środkowego w centrum
komory pływakowej gaźnika (Zdjęcie, 49) podczas gdy gaźniki są zamontowane w motocyklu.
1. Bezpiecznie umieść motocykl na bocznej stopce. Upewnij się czy motocykl i gaźnik znajdują się na
pionowej płaszczyźnie. Jeśli to konieczne, umieść podkładki pod podstawką boczną, aby osiągnąć
ustawienie motocykla w pionie.
2. Podłącz przyrząd pomiaru poziomu paliwa w gaźniku (U.S.A część nr Ym-01312, U.K. część nr.
90890-01312) lub gumową rurkę (o średnicy wewnętrznej 6mm) do rurki spustowej na komorze
pływakowej (Zdjęcie 51) na przedzie gaźnika. Ustaw przyrząd dokładnie w pionie do pływaka.
3. Popuść śrubę spustową gaźnika. Odnieś się do A na Zdjęciu 52 dla przedniego cylindra i B na Zdjęcie
dla tylnego cylindra.
4. Uruchom silnik i pozwól mu pracować przez chwilę na wolnych obrotach. Następnie wyłącz silnik.
5. Poczekaj aż poziom paliwa ustabilizuje się.
6. Poziom paliwa powinien wynosić od 13.3 do 14.5 mm poniżej środkowego znacznika tłokowego
zaworka na pływaku.
Wydaje mi się, że jaśniej już nie można...
Navigare necesse est, vivere non est necesse.