Prostownik- budowa
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Prostownik- budowa
Szukałem na forum i nie znalazłem. Czy ktoś z Was robił już prostownik do swojej Lalki, lub ograniczał prąd ładowania prostownika samochodowego?? Wiem, że można połączyć równolegle z aku żarówkę np. H4 i prąd spadnie. Jednak potrzebuje na stałe zamknąć w obudowie, więc jeśli ktoś posiada jakiś schemat ograniczenia prądowego, lub regulacji prądowej, jaką można zastosować w prostowniku, lub schemat całego prostownika to byłoby super, a jeśli byłby do tego jeszcze wzór PCB, to w ogóle coś pięknego. Pozdrawiam.
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
- maciekdiy
- Posty: 134
- Rejestracja: 04 czerwca 2011, 20:38
- Motocykl: xv 750 se bober
- Lokalizacja: Kalisz
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
Tak pierwsze z brzegu:http://sklep.avt.pl/p/pl/48165/impulsow ... owana.html .Przystawka do prostownika samochodowego, bardzo prosta, PCB za 6,8zł, a jak chcesz sam trawić to w PDFie jest wzór płytki.
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 20 maja 2008, 09:51
- Motocykl: xv750,Road Star 1700
- Lokalizacja: Rogów
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
Polecam to: http://allegro.pl/regulator-pradu-silni ... 99801.html
Sprawdzone.Masz płynną regulację od zera do maksimum.
Sprawdzone.Masz płynną regulację od zera do maksimum.
- hunter of wind
- Posty: 2029
- Rejestracja: 26 lipca 2009, 23:41
- Motocykl: xv 535 S; CBF1000
- Lokalizacja: Cegłów - Mińsk Mazowiecki
- Wiek: 65
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
Od poniedziałku będzie w lidlu. Dobry i sprawdzony, za 69 zł. http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-FF3 ... _24119.htm
Navigare necesse est, vivere non est necesse.
- szewron
- Posty: 832
- Rejestracja: 02 lutego 2011, 22:51
- Motocykl: była XV750, MS1300
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
Polecam ten z Lidla. Mam go od zeszłego roku. Niedrogi, łatwy w obsłudze, spełnia swoje zadanie w 100 %.
Z motocyklami jest jak z wódką: prawdziwa jazda zaczyna się od litra
Cierpliwość palcem dół wykopie
Nie ma takiego miasta Londyn... jest Lądek, Lądek Zdrój...
Cierpliwość palcem dół wykopie
Nie ma takiego miasta Londyn... jest Lądek, Lądek Zdrój...
- zenelek
- Posty: 442
- Rejestracja: 25 maja 2011, 09:05
- Motocykl: XV500 SE R26, XV1100
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Wiek: 63
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
też mam z lidla i uważam jest bardzo dobry, można zostawić włączony a on będzie doładowywał akumulator.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
do silników jest ten regulator prawie OK do trafo na dłuższą metę niedudi o7 pisze:Polecam to: http://allegro.pl/regulator-pradu-silni ... 99801.html
Sprawdzone.Masz płynną regulację od zera do maksimum.
po za tym w miarę rozgrzewania tyrystora prąd ładowania będzie rósł
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
jaki masz prostownik? najprościej kilka zwojów wtórnego odwinąć lub szeregowo dobrać opornik, tyle że będzie się ostro grzałmytek1 pisze:Szukałem na forum i nie znalazłem. Czy ktoś z Was robił już prostownik do swojej Lalki, lub ograniczał prąd ładowania prostownika samochodowego
regulacja tyrystorowa na wtórnym, o ile obecny prostownik nie jest impulsowym - schemat 1 (i tyrystor nie dowolny, tylko dobrany pod prąd jaki ma płynąć+zapas)
lub wykonanie w całości elektroniki do trafa o nap ok 14,5 - 15,5V - schemat 2
mam ten 2 i daje rade, z nudów sobie zrobiłem typowo do moto - koszt niewielki.
PCB jak coś to Ci zrobię, a schemat jak chcesz inny to na elektrodzie można poszukać, albo zaprojektować
- Retman
- Posty: 348
- Rejestracja: 31 grudnia 2011, 11:03
- Motocykl: ;-)
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
...sorry za OT,ale...takiego gościa jak - waldi jeszcze nie znałem,jestem tu bardzo krótko,ale nieda się nie zauważyć że jesteś naprawdę nr 1 ,bez słodzenia ale to w jaki sposób bezinteresownie pomagasz poprostu wymiata! ...szerokości i zawsze pełnego zbiornika wachy
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 20 maja 2008, 09:51
- Motocykl: xv750,Road Star 1700
- Lokalizacja: Rogów
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
Waldi cenię Cię za fachwość i profesjonalizm, ale nie pieprz głupot.-waldi- pisze:do silników jest ten regulator prawie OK do trafo na dłuższą metę niedudi o7 pisze:Polecam to: http://allegro.pl/regulator-pradu-silni ... 99801.html
Sprawdzone.Masz płynną regulację od zera do maksimum.
po za tym w miarę rozgrzewania tyrystora prąd ładowania będzie rósł
Jak nie jesteś w temacie to się nie wypowiadaj.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
małe pytanko skoro pieprzę głupoty - jaka jest częstotliwość na wyjściu trafo przy powiedzmy połowie zakresu.
czekam na odpowiedz od profesjonalisty, albo jeszcze lepiej przebieg z oscyloskopu wrzuć - nie znam się na tym i chciałbym się dowiedzieć.
czekam na odpowiedz od profesjonalisty, albo jeszcze lepiej przebieg z oscyloskopu wrzuć - nie znam się na tym i chciałbym się dowiedzieć.
- IŻIK
- Posty: 1795
- Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
- Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
dudi...... jeżeli piszesz takie rzeczy to podaj konkrety a nie pieprz głupot jak to piszesz, bo jak narazie to nic nie wniosłeś do dyskusji poza pieprzeniem i sianiem fermentu,.... i to nie pierwszy raz
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
Spokojnie panowie ...
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
kolega prosił wyraźnie o schemat i jak można to PCB, a nie o układ z ceną z kosmosu - podstawowa aplikacja tego układu http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... yzutrw.pdf
schemat takiego układu tyle ze rozbudowanego znajduje się tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic327313.html
i nawet też napisane jest dla czego nie stosuje się takich regulatorów do silników indukcyjnych i trafo
Koszt części to jakieś 20zł (układ około 8zł to może i nawet taniej)
Ale nie ma jak reklama....
schemat takiego układu tyle ze rozbudowanego znajduje się tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic327313.html
i nawet też napisane jest dla czego nie stosuje się takich regulatorów do silników indukcyjnych i trafo
Koszt części to jakieś 20zł (układ około 8zł to może i nawet taniej)
Ale nie ma jak reklama....
Ostatnio zmieniony 22 stycznia 2012, 17:17 przez -waldi-, łącznie zmieniany 1 raz.
- IŻIK
- Posty: 1795
- Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
- Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
dudi o7 pisze:Waldi cenię Cię za fachwość i profesjonalizm, ale nie pieprz głupot.-waldi- pisze:do silników jest ten regulator prawie OK do trafo na dłuższą metę niedudi o7 pisze:Polecam to: http://allegro.pl/regulator-pradu-silni ... 99801.html
Sprawdzone.Masz płynną regulację od zera do maksimum.
po za tym w miarę rozgrzewania tyrystora prąd ładowania będzie rósł
Jak nie jesteś w temacie to się nie wypowiadaj.
kurcze nie zauwarzyłem i nie doczytałem... moja wina.... już wiem dlaczego kolega dudi taki nerwowy.... jak można mieć coś za mniej niż połowe ceny to klienci uciekają.... biznes is biznes.... ale żeby aż tak obrażać forumowiczów nieładnie
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
- mocarz
- Posty: 242
- Rejestracja: 09 października 2011, 00:29
- Motocykl: virago xv535 93r
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
Znalazłem coś takiego http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT609.pdf wydaje się być idealnym rozwiązaniem. W skrócie: ładuje prądem ok. 0,8A do osiągnięcia napięcia akumulatora 14,8V i przerywa ładowanie. Następnie monitoruje napięcie pobierając zaledwie 90uA!, co jest wartością mniejszą od samorozładowania. Po samoistnym rozładowaniu do ok. 12,5V ponownie załącza ładowanie. Układ dość prosty, warto by wypróbować
Lubię popływać ...w zimnej wodzie więcej na www.poznan.morsy.pl
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
-waldi- i właśnie o coś takiego mi chodziło A jak z regulacją, wykorzystujesz ją w ogóle, cze lepiej zamiast potencjometru wstawić rezystor, żeby prąd wyjściowy był na poziomie 1A? Czy może jeszcze mniejszym prądem ładować akumulator??
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
zależy o który pytasz. Ten z tyrystorem po stronie wtórnej mam z płynną regulacją i ładuje nim aku do moto, puszki jak i ją odpalam na nim
Jak chcesz prostowniczek typowo do moto to weź zasilacz 12V 1A na transformatorze - przyklad http://allegro.pl/uniwersalny-zasilacz- ... 06461.html
sprawdź napięcie na nim bez obciążenia. Jeżeli nie będzie więcej jak 15V a mniej niż 13V to podłącz pod aku zmierz prąd - nie powinien być większy niż wydoli zasilacz. Proste nie skomplikowane i mobilne
Ładować aku mniejszym prądem zawsze można, natomiast nie można przekroczyć prądu o wartości 2/3 pojemności aku
Jak chcesz prostowniczek typowo do moto to weź zasilacz 12V 1A na transformatorze - przyklad http://allegro.pl/uniwersalny-zasilacz- ... 06461.html
sprawdź napięcie na nim bez obciążenia. Jeżeli nie będzie więcej jak 15V a mniej niż 13V to podłącz pod aku zmierz prąd - nie powinien być większy niż wydoli zasilacz. Proste nie skomplikowane i mobilne
Oczywiście wykorzystuję, wstawienie rezystora nie jest dobrym pomysłem. Prąd jaki płynie podczas ładowania jest zależny od napięcia i oporu wewnętrznego aku.mytek1 pisze:A jak z regulacją, wykorzystujesz ją w ogóle, cze lepiej zamiast potencjometru wstawić rezystor, żeby prąd wyjściowy był na poziomie 1A? Czy może jeszcze mniejszym prądem ładować akumulator??
Ładować aku mniejszym prądem zawsze można, natomiast nie można przekroczyć prądu o wartości 2/3 pojemności aku
Ostatnio zmieniony 23 stycznia 2012, 21:20 przez -waldi-, łącznie zmieniany 1 raz.
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
Optymalny prąd to 1/10 pojemności akumulatora. Możesz stosować oczywiście jeszcze mniejsze prądy - na 100% to nie zaszkodzi. Pod warunkiem oczywiście, że masz duuuuuż o wolnego czasu ...mytek1 pisze:Czy może jeszcze mniejszym prądem ładować akumulator??
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
Który osobiście bardziej polecasz w takim razie? Ma być głównie do moto. Jak odpalasz na nim to jaki prąd tam płynie?
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
nie mierzyłem rdzeń ma około 1,4kW w momencie rozruchu idzie na ostrym przeciążeniu
Jeżeli nie chce Ci się pilnować, ustawiać to ten drugi schemat (on ma funkcję doładowywania też), jak chcesz mieć regulację i dostosować do swoich potrzeb to schemat pierwszy - wskazane jak masz prostownik o wyższym napięciu. Tylko przy nim jest ważne - napięcie zasilające nie może być odfiltrowane - czyli trafo, mostek i regulator.
Jeżeli nie chce Ci się pilnować, ustawiać to ten drugi schemat (on ma funkcję doładowywania też), jak chcesz mieć regulację i dostosować do swoich potrzeb to schemat pierwszy - wskazane jak masz prostownik o wyższym napięciu. Tylko przy nim jest ważne - napięcie zasilające nie może być odfiltrowane - czyli trafo, mostek i regulator.
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
Okres ładowania aku już jest więc i prace z prostownikiem wznowione, w sezonie jeździłem to nie ładowałem. Trafo 2x14 170W uciągnie ten drugi schemat, czy szukać 2x15?
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
Podłącz i zmierz napięcie na wtórnym, powinien dać radę. W ostateczności możesz parę zwojów dowinąć.mytek1 pisze:Trafo 2x14 170W uciągnie ten drugi schemat, czy szukać 2x15?
Trafo też może być 1x15V - wtedy zamiast prostownika 2 połówkowego dajesz pełno okresowy (mostek Graetza)
- karol123
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 sierpnia 2009, 20:31
- Motocykl: BMW K100
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 44
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
Witam za małe jest to napiecie spadek na mostku 1,4V to na wyjsciu bedzie jakies 12,8wiec nici z tego prostownika
Jawka 50 Komar 3 Ogar 200 WSK 125 M06 175 Kobuz Mińsk 125 MZ 250 Jawa 350
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Prostownik- budowa
po pierwsze spadek na krzemie to około 0,6V, a po drugie czytaj cały tematkarol123 pisze:Witam za małe jest to napiecie spadek na mostku 1,4V to na wyjsciu bedzie jakies 12,8wiec nici z tego prostownika
piszesz że napięcie będzie za małe - sprawdzałeś czy Ci się wydaje tylko