Strona 1 z 1

Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 12 lutego 2012, 14:12
autor: saiter00
Witam!
Mam problem z deklem silnika od strony sprzęgła a mianowicie po jego odkręceniu do chromowania nie mogę ściągnąć tego większego okrągłego dekielka nr 1. Podobno jest to jakieś wygłuszenie i jest przyklejone na silikon. Po jego obwodzie jest jakiś pierścień na zdjęciu oznaczony nr 2 być może on jakoś trzyma ten dekielek. Proszę o pomoc:)

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 13 lutego 2012, 07:27
autor: wąsaty7
No to masz problem.Pokrywa jest praktycznie nie rozbieralna,wszystkie próby kończą się zniszczeniem pokrywy lub plastikowej obwódki.Okrągły dekielek mocowany jest na sprężyste zabezpieczenie,które po wciśnięciu dekielka (wraz gumową uszczelką i obwódką)wskakuje w rowek w pokrywie.

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 13 lutego 2012, 07:32
autor: wąsaty7
Mam nadzieję,że odwiedziłeś lub w najbliższym czasie odwiedzisz dział Powitalnia

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 20 lutego 2012, 20:34
autor: Faust44
Rzeczywiście tak jak pisze wąsaty7 element ten jest nierozbieralny - teoretycznie. Właśnie przeszedłem ten sam moment renowacji swojego dekla. Oto sposób demontażu, który ja zastosowałem: Niestety wiąże się to z całkowitym zniszczeniem węższego pierścienia - saiter00 oznaczył go jako nr 2 - który potem trzeba dorobić z aluminium na tokarce. Jutro zamieszczę zdjęcie usuniętego pierścienia - nowy jest robiony przez tokarza.
Całe mocowanie nie jest na żadnym silikonie, a pierścieniu z drutu sprężynowego. Jest on wciśnięty pomiędzy rowek w pierścieniu (nr 2) i drugi rowek umieszczony w głównym elemencie. Pierścień nr 2 jest zaniżony jeszcze około 10 -15 mm we właściwym deklu - drut jest schowany na takiej głębokości, dlatego jego usunięcie nie jest możliwe bez uszkadzania elementu. Aby usunąć pierścień nr 2 wkrętarką na niewielkich obrotach przy pomocy wiertła 5 do 6 mm nawierciłem otwór w pierścieniu (trzeba uważać, bo nie jest on gruby, a pod spodem jest gumowa uszczelka o specyficznym kształcie). W celu dobrego trafienia w środek pierścienia pomocne jest zrobienie znaku punktakiem na połowie szerokości pierścienia. Najlepiej jest to zrobić w dolnej części dekla - najlepiej na wysokości drugiej śruby od lewej, licząc od otworu mocowania dźwigni hamulca. W tym miejscu powinno być łączenie drutu sprężynowego. Pozwoli to na łatwiejsze wyrwanie pierścienia. Wywiercony otwór delikatnie rozjeżdżamy wiertłem w dół i w górę (w górę to całkowitego przecięcia pierścienia nr 2, w dół do styku z deklem - cały czas pamiętając, że pod spodem jest uszczelka - jak uszkodzisz to będzie spory problem, bo nigdzie nie dostaniesz).
Następnie bierzesz brzeszczot, szlifujesz go na długości około 2 cm na szerokość około 5 mm. Teraz tym nowoczesnym narzędziem delikatnie pionowo w dół rozcinasz pierścień do dolnej części otworu - chodzi o to, aby przeciąć cały pierścień nie uszkadzając nic wokoło. Teraz bierzesz dwa wkrętaki - jeden mocny odporny na uderzenia, drugi jakikolwiek (cienki) na podkładkę. Wkładasz ten mocny w owalny otwór i zapierając o drugą część wycinanego pierścienia podważasz mocno do góry. Nie bój się - i tak jest do wyrzucenia więc niech pęka. W powstałą szczelinę wkładaj wąski wkrętak, opierając go o dekiel właściwy, a grubym dalej podważaj, przesuwając się cały czas w lewą stronę. Nie zniechęcaj się - może być zapieczony. Ten pierścień może się wyginać do góry - to prawidłowy objaw, że zaczyna puszczać stalowy drut. Po usunięciu około 1/3 długości obwodu pierścienia powinien wyskoczyć. Z wyciągniętego pierścienia wyjm stalowy sprężynowy drut - można go użyć ponownie do montażu po wykonaniu nowego pierścienia nr 2. Jak zdejmiesz ten pierścień nie będzie żadnych problemów z wyciągnięciem dekla nr 1 umieszczonego w uszczelce gumowej, na którą miałeś uważać ;-) Pozostaje Ci dorobić pierścień zachowując wymiary, aby pasował do dekla oryginalnego a górą dociskał kołnierz dekla nr 1.
Powodzenia ;-)

Moje elementy wrócą z chromowania prawdopodobnie w środę - jeżeli temat będzie dalej aktualny zamieszczę fotki co i jak wyszło. Jest to do zrobienia - zwłaszcza, że cena nowego dekla w serwisie Yamahy to 2750 PLN, a chromowanie całości powoduje opłakane efektu - kwas z otłuszczenia wypływa niszcząc świeżo położony chrom.

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 20 lutego 2012, 20:55
autor: wąsaty7
Ale cena nowego dekla idzie w górę,jeszcze w listopadzie 2011 serwis chciał 2500 zł.

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 20 lutego 2012, 21:15
autor: toooomelo
Faust44
Mógłbyś zrobić jakieś fotki ze zbliżeniami, co by wizualnie to pokazać.

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 21 lutego 2012, 22:17
autor: saiter00
Wielkie dzięki za te cenne informacje ;)
Jak Byś mógł wstawić jakieś zdjęcia z tych poczynań to był bym wdzięczny, i ile Cię kosztowało dorobienie takiego pierścienia?

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 21 lutego 2012, 22:53
autor: gpz
a czy to napewno jest dekiel od strony sprzęgła...? (bo mi się widzi, że to ten drugi, tam gdzie filtr oleju jest...)?

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 21 lutego 2012, 23:05
autor: Mirek
Oczywiście ta kapa jest od strony prawej, gpz masz rację :bravo: :rock:

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 21 lutego 2012, 23:46
autor: -waldi-
no a ten dekiel (kapa), tam gdzie filtr oleju to właśnie od strony sprzęgła jest (prawa strona) po lewej jest koło magnesowe :idea:

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 21 lutego 2012, 23:56
autor: pisior
wlaśnie ,mnie waldek uprzedził :) JAWA miala chyba z tej strony :)

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 22 lutego 2012, 00:08
autor: gpz
a...
ale linka sprzęgła idzie do lewego dekla, tam od strony alternatora?

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 22 lutego 2012, 00:13
autor: pisior
tak , tam masz altka i koło zamachowe , sprzeglo jest po prawej jak siedzisz na moto :)

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 22 lutego 2012, 00:26
autor: gpz
skoro idzie linka do lewego dekla, to by wnioskować że tam jest sprzęgło... dobra, macie racje, nie będę się już głupio odzywał i kompromitował. :(
w wsk jest na odwrót, linka jest z prawej strony a kosz sprzegłowy po lewej.. dopiero teraz skojarzyłem :idea:

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 22 lutego 2012, 20:48
autor: Faust44
Niestety dekiel nie wrócił jeszcze z galwanizerni. Zgodnie z obietnicą przesyłam kilka fotek elementów dekla. To wszystko co mam na ten moment.
Koszt wykonania pierścienia to około 100 PLN + materiał (krążek aluminiowy fi=200mmx30mm - taki był dostępny - wystarczyłby o średnicy 165-170 mm - koszt materiału około 30PLN). Mój wykonany był przez znajomego tokarza gratis. Po rozmowie z nim uzyskałem informację, że w wypadku nawet zniszczenia uszczelki gumowej jest również w stanie wytoczyć taką z kawałka gumy. Same wymiary pierścienia nie są w ścisłej tolerancji, nie mniej jednak tokarz musi zachować wymiary zbliżone do oryginału, co umożliwia późniejszy montaż całości w deklu. Aż sam jestem ciekaw jak moje spasuje ;-) Na razie nie widzę różnicy pomiędzy starym a nowym.
Ten pierścień aluminiowy teraz można wypolerować i pochromować lub zrobić wersję zbliżoną do oryginału - (podkład, baza metaliczna, lakier bezbarwny) w kolorze identycznym jak pierścień na deklu pokrywy alternatora (z drugiej strony).

Na początek stary pierścień - ten który został wycięty z dekla:
http://faust44.w.interii.pl/Dekiel/stary.jpg

Następnie dorobiony z założonym drutem sprężynowym:
http://faust44.w.interii.pl/Dekiel/nowy+drut.jpg

Widok nowego pierścienia i obok drut:
http://faust44.w.interii.pl/Dekiel/nowy_drut_prawa.jpg

Na koniec gumowa uszczelka znajdująca się pomiędzy elementami dekla:
http://faust44.w.interii.pl/Dekiel/guma.jpg

Jak tylko będę miał wszystko to zrobię fotki jaki jest efekt końcowy.

@gpz - kosz sprzęgłowy jest z prawej strony - też mnie to dziwiło na początku - jak zdjąłem dekiel to dopiero załapałem - uszczelkę kupowałem wg katalogu EPC z numerami części.


Reszta zdjęć zgodnie z zapowiedzią:

Dekiel po powrocie z chromowania.
http://faust44.w.interii.pl/Dekiel/bez_reszty.jpg

Rowek w głównej części dekla, w który przychodzi drut sprężynowy:
http://faust44.w.interii.pl/Dekiel/rowek.jpg

A tak wygląda całość - jeszcze przed malowaniem:
http://faust44.w.interii.pl/Dekiel/calosc.jpg

Jakby były jakieś pytania chętnie pomogę.

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 24 lutego 2012, 19:57
autor: Faust44
A oto i efekty końcowe:
http://faust44.w.interii.pl/Dekiel/gotowe_1.jpg
http://faust44.w.interii.pl/Dekiel/gotowe_2.jpg
http://faust44.w.interii.pl/Dekiel/gotowe_3.jpg
http://faust44.w.interii.pl/Dekiel/gotowe_4.jpg
http://faust44.w.interii.pl/Dekiel/gotowe_5.jpg

Pozwolę sobie na jeszcze jedną uwagę - montaż wszystkiego jest równie trudny jak demontaż. Mile widziana pomoc drugiej osoby :drunksmile: do wpychania drutu :P

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 24 lutego 2012, 20:05
autor: pisior
ile cie kosztowała kapa ,znaczy chrom , i czy tam koło otworu na filtr jest tak pofalowane , czy to tylko taki efekt światła ?

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 24 lutego 2012, 20:12
autor: MrScythe
Tam się chyba odbija sufit. :D Też z początku myślałem, że to taka faktura.

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 24 lutego 2012, 20:16
autor: Faust44
Bez przygotowania - powierzchnię przygotowywałem sam -
w Sylwestra był problem z utrzymaniem kieliszka w ręce, bo tak palce bolały. Usunięcie starej powłoki i wypolerowanie zajęło 14 godzin naprawdę ciężkiej i żmudnej roboty.

Znajomy zrobił za 200 PLN + dodatek mobilizacyjny :menel:

Co do tego pofalowanego - odbijają się kasetony na suficie. Powierzchnia jest lustro.

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 24 lutego 2012, 20:23
autor: pisior
to chyba drogo , bo na alegro można wyrwac niekiedy ladna kape za 200 , i bez roboty :)

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 24 lutego 2012, 20:38
autor: wąsaty7
pisior pisze:to chyba drogo , bo na alegro można wyrwac niekiedy ladna kape za 200 , i bez roboty :)


He,he niekiedy ładną? POWODZENIA

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 24 lutego 2012, 20:41
autor: Faust44
Jakby były w takich pieniądzach to chyba ten temat by nie powstał ;-)

Są zakłady, które robią dobrze chrom i nie boją się aluminium - biorą nawet 700 PLN na chromowanie.

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 18 sierpnia 2016, 18:43
autor: matrix
Temat trochę stary, ale mam pytanie.
Rozmawiałem z osobą, która podjęłaby się chromowania pokrywy bez zdejmowania pierścienia(Nr 2 na rys.)
Powiedziała, że w przerwę może włożyć jakiś cienki drucik i wszystko na ciepło zgrzać, likwidując szparę. Pytanie czy chrom po jakimś czasie nie odpadnie w tym miejscu?
Jak wygląda w ogóle całe chromowanie pokrywy? Czy po jakimś czasie chrom nie odpada? Gdzieś czytałem, że pokrywa wykonana jest ze ZNALU i wtedy nie ma pewności, że chrom będzie trzymał prawidłowo.

Re: Pokrywa silnika, demontarz dekla od strony sprzęgła

: 18 sierpnia 2016, 22:28
autor: grzegorzbr2
Zależy od przygotowania powierzchni i przede wszystkim od galwanizera.