Strona 1 z 1

Kranik Paliwa

: 11 marca 2012, 21:02
autor: marekt97
Mam pytanie czy w Yamaha Virago 750 moża zamknąć całkowicie dopływ paliwa do gaźnika kranikiem i w jakiej pozycji ma znajdować się wskaźnik od kranika ??

Re: Kranik Paliwa

: 11 marca 2012, 21:06
autor: micek1968
nie można zamknąć całkowicie :\

Re: Kranik Paliwa

: 11 marca 2012, 21:12
autor: Peter
Obrazek
Jeżeli chcesz zdjąć bak to kranik można ustawić na FUEL lub RES by paliwo samo nie leciało a gdy chcesz ustawić spływ paliwa grawitacyjny to ustawiasz na PRI

Re: Kranik Paliwa

: 11 marca 2012, 21:33
autor: micek1968
marekt97 pisze:Mam pytanie czy w Yamaha Virago 750 można zamknąć całkowicie dopływ paliwa do gaźnika kranikiem
Koledze chyba chodzi o CAŁKOWITE zamknięcie dopływu paliwa...
A podpinając się pod temat to jeździcie na RES czy ON? Bo zgodnie z instrukcją powinno się jeździć na ON a jak zabraknie paliwa to przełączyć na RES i jechać do CPN-u... Osobiście jeżdżę na RES i czekam kiedy mi się zapali lampka rezerwy... Nie czekam kiedy podczas wyprzedzania na drodze mi nagle zabraknie paliwa i będę musiał w locie kręcić kranikiem ...

Re: Kranik Paliwa

: 11 marca 2012, 22:21
autor: Peter
micek1968 pisze:
marekt97 pisze:Mam pytanie czy w Yamaha Virago 750 można zamknąć całkowicie dopływ paliwa do gaźnika kranikiem
Koledze chyba chodzi o CAŁKOWITE zamknięcie dopływu paliwa...
A podpinając się pod temat to jeździcie na RES czy ON? Bo zgodnie z instrukcją powinno się jeździć na ON a jak zabraknie paliwa to przełączyć na RES i jechać do CPN-u... Osobiście jeżdżę na RES i czekam kiedy mi się zapali lampka rezerwy... Nie czekam kiedy podczas wyprzedzania na drodze mi nagle zabraknie paliwa i będę musiał w locie kręcić kranikiem ...
Ja mam na res i jeżdżę do lampki.. Raz się zakręciłem na początku jak na on jechałem zaczął się dusić,pyrchać i lipa zgasł.. Skulałem oto na cpn akurat miałem koło siebie. Patrzę do baku a tu jeszcze zupka. Wyjadła mi bestyja wszystko z gaźnika i nie wiedziałem że muszę na PRI, gdy już zgaśnie, na chwilę przełączyć co by się zalał a potem na res by jechać dalej. A w czasie jazdy nie zdążyłem i stąd mi zgasła.

Re: Kranik Paliwa

: 12 marca 2012, 10:22
autor: marian07
Marek97:
- całkowicie zamknięte masz: res, fuel, - gdy silnik nie pracuje.
(gdy pracuje są otwarte - no zakładamy że kranik sprawny)
- cały czas otwarte: pri

Re: Kranik Paliwa

: 13 marca 2012, 16:10
autor: marekt97
Wielkie Dzięki za pomoc

Re: Kranik Paliwa

: 05 lipca 2020, 12:56
autor: piotrekk78
Pytam z czystej ciekawości.
Co się stanie gdy kranik ustawimy i zostawimy w pozycji PRI?
Chodzi o sytuacje w dwóch przypadkach.
1. Zostawimy na PRI i motocykl stoi nie odpalany np. Na kilka dni
2. Jazda na ustawieniu PRI

Pytanie czysto teoretyczne

Re: Kranik Paliwa

: 05 lipca 2020, 14:04
autor: janko28
Jazda. Nic się nie stanie.
Jak zostawisz na kilka dni to zależy od zaworów iglicowych w komorach, jak nie trzymają to nawet napełniania cylinder że nie zakrecisz rozrusznika.

Re: Kranik Paliwa

: 17 lipca 2020, 11:54
autor: marian07
Mogą puszczać lekko, to niezauważalne prawie jest - a w oleju masz coraz więcej benzyny, szkodliwe dla silnika bardzo. (PRI włączone cały czas)