Strona 2 z 3

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 21 lipca 2013, 14:01
autor: Patryk91
Więc ogólnie mam rozumieć, że regulator padł, a prądnica do sprawdzenia, ale też najprawdopodobniej padnięta?
-waldi- pisze:zmierz opór między uzwojeniem a masą
Jak to zrobić? Jestem zielony w tych tematach.
Poczytałem i poszedłem to pomierzyć i tak patrze że przecież to już jest pomierzone w punkcie 1. Wyszło 001 dla każdego z pinów. Przy włączonym zapłonie 003.
wąsaty7 pisze:W pierwszym problemie pomoże http://www.elektromechanika.szczecin.pl/ , w drugim cyna i lutownica.
Dzięki za namiary (wiesz ile to może kosztować?). Mówiąc cyna i lutownica masz na myśli naprawa regulatora? Ja chyba nie podołam takiemu zadaniu, ale może byś się podjął?

Tak w ogóle to nie wiem czy to normalne, ale jak trzeba było zetknąć coś z masą to zawsze musiałem to robić z "-" akumulatora bo z ramą coś nie łapało (niby szukałem niepomalowanych miejsc).

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 21 lipca 2013, 14:12
autor: mocarz
Cyna i lutownica po ty by przelutować wszystkie konektory na czerwonym przewodzie (na odcinku od regulatora do aku).

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 21 lipca 2013, 22:25
autor: Kargul
Patryk91 pisze:Więc ogólnie mam rozumieć, że regulator padł, a prądnica do sprawdzenia, ale też najprawdopodobniej padnięta?
Alternator na pewno padnięty, natomiast pomiaru regulatora ja nie widzę, ale obstawiam, że sprawny

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 22 lipca 2013, 16:06
autor: Patryk91
Kargul pisze:Alternator na pewno padnięty, natomiast pomiaru regulatora ja nie widzę, ale obstawiam, że sprawny
Jak pomierzyć regulator?
Nie wiem czy mogę zabrać się za wyciąganie alternatora czy porobić pomiary regulatora.
Czekają mnie jakieś niespodzianki podczas wyciągania alternatora?

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 13 lutego 2014, 13:46
autor: mnap89
Witam,

W mojej 250 akumulator odmówił posłuszeństwa, wiec zamówiłem nowy. Jednakże przed zamontowaniem go postanowiłem sprawdzić jak wygląda ładowanie.

Tak więc odkryłem, że mam problem z ładowaniem podobnie do autora postu. Wolne obroty i włączone światła ok 12,8, lekko gazu napięcie wzrasta do 13 jednakże trochę więcej gazu i napięcie spada do ok 12,4-12,5. Bez świateł trochę lepiej.

Wykonałem kilka testów wg. -waldi-...
-waldi- pisze:po pierwsze:

Na zgaszonym moto rozłącz wtyczkę idącą od alternatora do regulatora (trzy białe) i zmierz jaki jest opór między którymś z pinów, a masą silnika. Chodzi o wtyczkę na kablach z silnika.

Miernik ustawiony na zakres ok 2kom
Wynik w każdym przypadku wynosił nieskończoność
-waldi- pisze:po drugie"

Ustaw miernik na zakres pomiaru napięcia zmiennego (AC V) minimum 50V; przeważnie jest to 200V, odpal moto zmierz jakie jest napięcie między tymi trzema pinami przy takich samych obrotach - wtyczka jak wyżej od strony silnika i rozłączona
Wynik w każdym przypadku wynosił 17,0-18,0 na wolnych obrotach, ok 60V po dodaniu gazu
-waldi- pisze:po trzecie:

podłącz regulator (jak przy normalnej eksploatacji, miernik ustaw na zakres pomiaru napięcia stałego (DC V) około 2V , odpal moto i wykonaj pomiar na odpalonym moto i włączonych światłach między:
- czerwony kabel od regulatora, a zacisk "+" akumulatora
- obudowa aluminiowa regulatora, a zacisk "-" akumulatora
podczas pomiaru zmieniaj obroty i zanotuj najwyższe wartości napięcia
W pierwszym przypadku 0,5-0,8 na wolnych obrotach oraz 1,5-2,0 po dodaniu gazu
W drugim przypadku 0,05-0,2 na wolnych obrotach oraz 0,1-0,3 po dodaniu gazu
-waldi- pisze:po czwarte:

Zmierz jakie masz napięcie na odpalonym miedzy czerwonym regulatora, a obudową alu regulatora na wolnych, i podniesionych obrotach (najlepiej przedział napięcia od - do) - miernik ustawiony na zakres pomiaru napięcia stałego powyżej 20V
W tym przypadku na ok 14V na wolnych obrotach i ok 13,50 po dodaniu gazu



Sprawdzałem również opór miedzy białymi kablami alternatora i w każdym przypadku było 0,03-0,04, miernik ustawiony na 200ohm(najmniejszy zakres).

Odkręciłem i wyczyściłem regulator, ramę oraz śruby, przeczyściłem styki od regulatora, alernatora, akumulatora i bezpiecznika.

Dodam jeszcze, ze testy robiłem ze starym akumulatorem ale to chyba mało istotne.

Nie mam zamontowanych żadnych dodatkowych odbiorników mocy itp.

Aha, jeszcze jedno nie wiem czy tak powinno być ale po włączeniu stacyjki miernik pokazuje zużycie 3A podczas gdy wszystko jest pogaszone. Po wyłączeniu stacyjki jest 0, więc prąd "nie ucieka". Jednakże zastanawiam się co może pobierać prąd podczas gdy wszystko jest pogaszone itp.

Także co może być przyczyną kiepskiego, a raczej braku ładowania? Uszkodzony regulator? A może powinienem wymienić kabel od regulatora do akumulatora - jak zrobił to SZOGUN?

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 13 lutego 2014, 14:33
autor: grzegorzbr2
Masz słabe połączeni pomiędzy regulatorem a akumulatorem, 2V to stanowczo za duży spadek napięcia, sprawdz połączenie plusowe pomiędzy regulatorem (czerwony przewód) a dodatnim biegunem aku.

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 13 lutego 2014, 15:46
autor: grzała
Przelutuj połączenia od regulatora do aku, głownie plus ale masę też, kostki (osłony plastikowe) najlepiej usuwa się za pomocą wkrętaków zegarmistrzowskich przyginając odpowiednie miejsce w konektorku, dobrze jest też podoginać lekko konektory żeby lepiej ściskały. U mnie po takiej operacji odzyskałem 1,5 volta i teraz jest wzorowo

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 13 lutego 2014, 17:29
autor: -waldi-
mnap89 pisze:napięcie spada do ok 12,4-12,5
[...]

W pierwszym przypadku 0,5-0,8 na wolnych obrotach oraz 1,5-2,0 po dodaniu gazu
Jak to zsumujesz to masz wzorcowe ładowanie :)

W/g pomiarów:

Alternator OK
Regulator OK

winny spadek napięcia na przewodach + pomiędzy regulatorem, a akumulatorem - jak to było pisane. Lutownica do ręki i jedziesz :D

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 13 lutego 2014, 21:12
autor: mnap89
Czyściłem wszystkie styki od regulatora aż do akumulatora i z tego co zauważyłem tylko końcówki przy regulatorze mają lut, pozostała część instalacji jest jedynie zaciskana.
Wyczyściłem także czarny przewód, który jest przykręcony do ramy z lewej strony pod siedzeniem.
Odnośnie przelutowywania końcówek, macie tutaj na myśli aby poobcinać stare i wlutować nowe? A lepiej odrazu wstawić nowe odcinki przewodów?
Próbowałem również rozwiązania jakie proponował SZOGUN jednakże nic to nie dało. Jednakże spróbowałem również zrobić to samo tylko na czarnym przewodzie i minusie akumulatora. O dziwo to znacząco zmieniło ładowanie, na luzie ok 13,5, dodając gazu wzrasta do 14, by później spaść do ok 13,5.

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 13 lutego 2014, 23:01
autor: -waldi-
no to albo żle mierzyłeś , albo jak czyściłeś porobiłeś coś z masą

Końcówek nie obcinaj, tylko tam gdzie żyła przewodu jest zaciśnięta konektorem popraw cyną.

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 15 lutego 2014, 19:31
autor: mnap89
Wstawiając bezposrednie polaczenie miedzy czarnym kablem z regulatora a minusem akumulatora podnioslo sie troche ladowanie. Oczywiscie nie bylbym soba gdybym tak po chamsku wstawil tam kabel wiec wyciagnalem akumulator i szukalem w ktorym miejscu minus z akumulatora jest przypiety do ramy motocykla. Otoz jest on przypiety do silnika zaraz za przednia zebatka. Oczywiscie wszystko brudne od smaru i blota. Wyczyscilem, przetarlem papierkiem sciernym oczko i miejsce styku, poskladalem do kupy i sprawdzam. na wolnych ok 13V,dodajac gazu wzrasta do 14V aby spaść do ok 13,5 przy maksymalnych obrotach.

Nastepnie przelutowalem wszystkie styki na czerwonym i czarnym kablu miedzy regulatorem, ramą i akumulatorem. Nic sie nie zmienilo.

Pozniej sprawdzilem jeszcze czy zmieni cos jesli dam jeszcze bezposrednio czerwony i/lub czarny kabel od reg do aku jednakze nic juz to nie zmienia.

Czy to moze byc juz wina samego regulatora? Czy moze cos innego?

Przypomne tylko, ze po wlaczeniu stacyjki cos pobieralo 3A, teraz po czyszczeniu stykow wartosc ta podskoczyla do 4A. Oczywiscie wszystkie odbiorniki sa wylaczone. Po wylaczeniu stacyjki jest 0,00A. Co moze pobierac prad i czy tak powinno byc?

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 16 lutego 2014, 01:57
autor: -waldi-
układ zapłonowy zapewne

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 17 marca 2014, 13:35
autor: sylwiano
Podpinam się pod temat żeby nie robić nowego. Nie miałem ładowania w mojej 750. Zaprowadziłem do mechanika sprawdził alternator (nie miał przebicia na masę) na 3 pinach dawał po 20v stwierdził że regulator. Wymienił i ładowanie było chociaż kiepskawe 13,7v na wolnych. Gdy odebrałem po przejechaniu 500 metrów zaczął przerywać i zgasł, spalił się bezpiecznik 20A pod siedzeniem po wymianie na zapasowy ujechałem ze 400 metrów i też padł. Czy to możliwe że nowy regulator tak szybko padł czy szukać czegoś innego.

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 17 marca 2014, 15:46
autor: -waldi-
nowy kiepski i się spalił lub miał niewystarczające chłodzenie

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 17 marca 2014, 17:05
autor: sylwiano
W środę będę może wiedział coś więcej jak wszystko pomierzy to wrzucę wyniki

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 02 października 2015, 10:23
autor: Katatonia
Mam takie pytanie koledzy : zakładając ze alternator jest ok jakie powinny być wyniki przy spalonym regulatorze ? czy może byc tak ze regulator jest sprawny a alternator zepsuty ? :) prosze o wyrozumiałość :)

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 05 października 2015, 20:11
autor: -Ostry-
Katatonia pisze:zakładając ze alternator jest ok
Tu nie ma co zakładać....tylko pomierzyć napięcie na alternatorze i będzie wszystko jasne.
Katatonia pisze:czy może byc tak ze regulator jest sprawny a alternator zepsuty
Może tak być. Ostatnio miałem taki przypadek u siebie. Robiłem ponad 30letnią Suzukę bez ładowania. Okazało się, że alternator (nie dając klasycznych objawów spalenia, przerwania obwodu, czy przebicia do masy) kwalifikował się do przewinięcia. Regulator był natomiast sprawny, ale i tak nie dawał odpowiednich wartości ładowania. Konieczne było zastosowanie dublowania kabli ładowania wychodzących z regulatora. Teraz ładuje na poziomie 14,4-14,5V

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 22 czerwca 2020, 21:39
autor: Emeses
Witam wszystkich,

Spróbuję podpiąć się pod temat, bo mam dość nietypowy problem z virago 125, przyczyny i rozwiązania problemu nie mogę znaleźć. Główny problem to bardzo grzejaca sie, aż przepalajaca kostka trzech faz idących od alternatora do regulatora. Robiłem pomiary o których pisał -waldi- i nie mogłem zmierzyć rezystancji mniedzy poszczegolna faza a masą silnika ( pomiar dotknięcia fazy i żeberek głowicy silnika). Glowna przyczyną, przez która zajrzalem do kabli bylo nagle odcięcie zapłonu podczas jazdy. Motorek przejechał trochę i nagle cyk, gaśnie. Postal chwilę i znowu kawałek przejechał.. na początku myślałem że coś nie tak z pompką paliwa, raz tak miałem że olej skleil mi membrany i podobnie się motorek zachowywal, ale teraz przeczyscilem cały układ paliwowy i żadnej usterki nie znalazlem...tylko spalona kostkę..kostkę wymienilem, zrobiłem pomiary, kostka już gorąca...nie wiem co jest grane.. gdzieś dobrze nie styka do masy ? Czy coś już zakończyło swój żywot ?
1) rezystancja (fazy-masa silnika)
0
2)rezystancja między fazami
Dla wszystkich jednakowo 0.7om

3)AC pomiędzy fazami na wolnych i szybkich obrotach (lapane +- bo bardzo "pływały" )
AB (17,5V ; 42,9V)
AC (17,5V ; 46,9V)
BC (17,2V ; 43,2V)

4)DCPodłączony regulator, światła, wolne, szybkie obroty, czerwony regulatora do + aku (++), i obudowa regulatora i - aku (- -)
Wolne
(+ +) 0,57-0,67V
(- -) 0,067 - 0,072V
Szybkie
(++) 0,28-0,30V
(- -) 0,05 - 0,04V

5)DCczerwony regulatora z obudową, że światłami, szybkie wolne
Wolne : 13,91V
Szybkie : 13,40V

Dodam jeszcze że cewki wymieniłem bo też wcześniej gubił iskre na przednim cylindrze i teraz są niby na obu ale jak podczas uruchomionego silnika zdejmę kapturek to tylny kopie po łapach dobrze..A przedni nic, nie wiem dlaczego..może grubszy pancerz jest..
Jak ktoś ma jakiś pomysł co może byc nie tak niech pisze :)

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 22 czerwca 2020, 22:26
autor: vinny
Przemierz regulator napiecia , prawdopodobnie uwalony .
1. odłączyć regulator całkowicie od instalacji, przygotować multimetr ustawiając na M om (u mnie 2M om),

2. (-) z multimetru podłączyć do "wyjścia" regulatora na instalacje motocykla, a (+) podłączyć kolejno do każdego z pinów na kostce łączącej regulator z alternatorem, wyniki zanotować,

3. (+) z multimetru połączyć z masą motocykla lub metalową częścią obudowy regulatora, a (-) podłączać kolejno do każdego z pinów na kostce łączącej regulator z alternatorem, wyniki zanotować,

4. Wszystkie pomiary powinny dać podobne wartości (drobne różnice wynikają również z oporu na samych połączeniach), a znaczące odchyłki wskazują na uszkodzenie diody, a to jednoznaczne z uszkodzeniem całego regulatora.

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 22 czerwca 2020, 22:48
autor: Emeses
Dzięki, jutro rano premierze i wrzuce wyniki

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 23 czerwca 2020, 11:03
autor: Emeses
Pierwsze pomiary: wyjście z regulatora na akumulator z każdą faza z kostki łączącej regulator z alternatorem (zakres: 200mOm)

I faza 27,4 - najbardziej się przepalila..
II faza 10,5
III faza 7,2

2) Obudowa regulatora z każdą faza, zakres ten sam

I faza 1,7
II faza 2
III faza 1,2

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 23 czerwca 2020, 18:14
autor: vinny
Ewidentnie padnięty regulator . Dlaczego stopiło Ci kostę ? W virago są regulatory stratne , potrzebują dobrej masy , być może , że regulator stracił masę i dlatego padł , układ bez masy mocno się przegrzewa , być może stąd spalona kostka .Ja kiedyś wracałem z padniętym regulatorem z 60 km i kostka się nie upaliła , ale regulator miał dobrą mase . Wiem , że masa albo jest , albo jej nie ma , ale na wszelki wypadek podłączam dodatkowy przewód ze śruby regulatora do śruby na ramie , tak zeby była silniejsza :mrgreen: :wink: . Ciekawe są te Twoje prady międzyfazowe , na wolnych obrotach ok , ale na wysokich , przy takich samych obrotach nie powinny pływać .

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 23 czerwca 2020, 18:42
autor: Emeses
Wielkie dzięki za pomoc !! Teraz aby przejrzeć się za dobrym regulatorem...Co do prądów miedzyfazowych na wyższych musiałbym zmierzyć jeszcze raz bo nie mam obrotomierza a mierzylem je sam i trochę trudno było to wszystko ustabilizować :)

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 23 czerwca 2020, 19:39
autor: MarcinS
Masa masą, ale zadbać też należy o porządne przykręcenie regulatora do radiatora, żeby miało co odprowadzać ciepło. Połączenie powinno być czyste, a ja dodatkowo dałem pastę termoprzewodzącą.

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

: 04 lipca 2020, 00:03
autor: SpyAmericano
Powiedzcie mi proszę w którym miejscu w XV750 jest połączenie masy (miejsce połączenia jej do ramy). Mam ładowanie 13,4V przy 1000 obr/min. bez świateł, a z włączonymi światłami tylko 12,4V przy tych samych obrotach. Mam zamiar się jutro za to zabrać i chciałbym zacząć od sprawdzenia czy z masą jest wszystko ok

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka