filc polerski

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
madey
Posty: 304
Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
Motocykl: Virago XV 750 '93
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

filc polerski

Post autor: madey »

Muszę przygotować parę elementów pod chrom...poszukuję tarcz filcowych polerskich o średnicy 150 mm i gr ok20-30mm z otworem umożliwiającym montaż w stołowej szlifierce. W necie ciężko znaleźć takie z otworem a jak są to cena zabija. Może ktoś się orientuje, gdzie można kupić coś takiego po taniości w necie? Leroy Merlin i inne praktikery odpadają bo tam przebicie jest nie do zaakceptowania ;)
"... większość ludzi nie poznałaby dobrej muzyki, nawet gdyby podeszła ona do nich i ugryzła ich w dupę..."
Frank Zappa
Awatar użytkownika
bambosz99
Posty: 244
Rejestracja: 26 listopada 2010, 23:48
Motocykl: Virago 1100 XV 96
Lokalizacja: Tyszowce
Wiek: 45
Status: Offline

Re: filc polerski

Post autor: bambosz99 »

Zrobić samemu.
"Nie trać czasu dla tych, którzy go nie mają dla ciebie"
LuckyLuke
Posty: 47
Rejestracja: 20 października 2010, 21:27
Motocykl: XV 535 '96
Lokalizacja: Płock
Wiek: 47
Status: Offline

Re: filc polerski

Post autor: LuckyLuke »

A otworu nie można zrobić samemu? zakładam że przy montażu do szlifierki stołowej i tak taką tarcze czymś skręcasz...
Wczoraj kupiłem taką tarczę i też dziurawiłem - z tym, że pod wiertarke :)
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Awatar użytkownika
Adziel
Posty: 1608
Rejestracja: 09 grudnia 2010, 21:13
Motocykl: Yamaha xv 1000 GE
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 57
Status: Offline

Re: filc polerski

Post autor: Adziel »

W czym problem ? wycinasz z filcu odpowiednie krążki, wybierasz średnicę otworu (fi -10 mm powiedzmy ) dopasowujesz kawałek rurki fi 10 i ostrzysz ją po bokach- z tego otrzymujesz tzw. wycinak( gotowe wycinaki są też w Castoramie) ,następnie wytrasowujesz środek tarcz filcowych, wycinasz otwory i skręcasz tarcze w pakiet -za pomocą dłuższej śruby fi 10 z podkładkami i nakrętkami ( które kątrujesz aby pakiet nie rozkręcił się w czasie pracy).W ten sposób ,otrzymujesz gotowy wałek polerski- który zakładasz do wiertarki.i tyle :D :rock:
Obrazek
Awatar użytkownika
bambosz99
Posty: 244
Rejestracja: 26 listopada 2010, 23:48
Motocykl: Virago 1100 XV 96
Lokalizacja: Tyszowce
Wiek: 45
Status: Offline

Re: filc polerski

Post autor: bambosz99 »

Adziel pisze:W czym problem ? wycinasz z filcu odpowiednie krążki, wybierasz średnicę otworu (fi -10 mm powiedzmy ) dopasowujesz kawałek rurki fi 10 i ostrzysz ją po bokach- z tego otrzymujesz tzw. wycinak( gotowe wycinaki są też w Castoramie) ,następnie wytrasowujesz środek tarcz filcowych, wycinasz otwory i skręcasz tarcze w pakiet -za pomocą dłuższej śruby fi 10 z podkładkami i nakrętkami ( które kątrujesz aby pakiet nie rozkręcił się w czasie pracy).W ten sposób ,otrzymujesz gotowy wałek polerski- który zakładasz do wiertarki.i tyle :D :rock:
Coś w tym stylu. Pewnie ilu wykonawców tyle sposobów. z mojej strony tylko mała uwaga. Z tego co sie orientuję to koła polerskie dedykowane do szlifierek stołowych zakładane w miejsce kamienia mają metalową wkładkę.
Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest dołożenie do szlifierki "specjalnej" ośki zakończonej gwintowanym stożkiem (coś na kształt wykrętaka do urwanych śrub) Wtedy w takiej robionej tarczy wystarczy wyciąć mały otworek (można na brzegach wzmocnić kawałkami skóry) i koło pięknie nam się zaciska pod wpływem obrotów. Tak zamontowane koło w łatwy i szybki sposób można zdemontować i wymienić na inne. Oraz jest bardziej odsunięte od samej szlifierki i łatwiej nam operować polerowanym elementem.
"Nie trać czasu dla tych, którzy go nie mają dla ciebie"
ODPOWIEDZ