Witam,
Dziś miałem dziwny problem. W pewnym momencie stojąc na światłach motor mi zgasł. Nie mogłem zapalić dopóki nie dodałem trochę gazu. Jednocześnie poczułem zapach paliwa. Kiedy się zatrzymałem okazało się, że leje mi się paliwo spod prawego boczku (chromowanego ciut poniżej baku). Po dokładniejszym przyjrzeniu (demontaż baku i tego boczku) okazało się że to leci z jednej rurki wychodzącej w górnej części jednego z gaźników. Doczytałem że to rurka z króćca odprowadzającego nadmiar paliwa. Zauważyłem też że obie rurki dochodzą do tego chromowanego boczku a on ma od strony silnika dwa wpusty pasujące średnicą idealnie do rurek. Rurki nie były włączone do niego a pasują dokładnie.
Przeczytałem też że efekt wylewania paliwa Mozę powodować problem zawieszonego pływaka. Postukałem w gaźnik, dodałem mu obrotów i kilka razy strzelił a potem przestało cieknąć. Jednak w dalszej jeździe, kiedy zatrzymywałem się na światłach i silnik schodził na wolne obroty motor gasł. Dopiero przytrzymywanie wyższych obrotów ratowało przed gaśnięciem silnika.
Pytanie pierwsze: czy te rurki od króćca nadmiaru paliwa mają być włączone do tego boczku ? Nie wiem czy nie wypadły podczas mojej operacji poszukiwawczej ? Czy kolejność ich jest ważna ?
Pytanie drugie: czy to nadal pływak ? Ewentualnie czy czeka mnie regulacja gaźników ?
Przed tym zdarzeniem motor palił na dotknięcie i nie miałem z nim żadnych problemów z obrotami ?
Może macie jakieś sugestie ?
ucieka paliwo i silnik gaśnie
-
- Status: Offline
Re: ucieka paliwo i silnik gaśnie
Tak, to najprawdopodobniej pływak lub zaworek.Jacek@ pisze:...Postukałem w gaźnik, dodałem mu obrotów i kilka razy strzelił a potem przestało cieknąć. Jednak w dalszej jeździe, kiedy zatrzymywałem się na światłach i silnik schodził na wolne obroty motor gasł. Dopiero przytrzymywanie wyższych obrotów ratowało przed gaśnięciem silnika...
Pytanie drugie: czy to nadal pływak ? Ewentualnie czy czeka mnie regulacja gaźników ?
Przed tym zdarzeniem motor palił na dotknięcie i nie miałem z nim żadnych problemów z obrotami...
Skoro wcześniej pracował dobrze to obędzie się raczej bez regulacji.
- Jacek@
- Posty: 61
- Rejestracja: 17 listopada 2011, 23:49
- Motocykl: był XV535 '98...
- Lokalizacja: Kiełczów k/Wrocławia
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: ucieka paliwo i silnik gaśnie
Dzieki viragomen!
A na pierwsze pytanie nikt nie zna odpowiedzi?
Pytanie pierwsze: czy te rurki od króćca nadmiaru paliwa mają być włączone do tego boczku ? Nie wiem czy nie wypadły podczas mojej operacji poszukiwawczej ? Czy kolejność ich jest ważna ?
A na pierwsze pytanie nikt nie zna odpowiedzi?
Pytanie pierwsze: czy te rurki od króćca nadmiaru paliwa mają być włączone do tego boczku ? Nie wiem czy nie wypadły podczas mojej operacji poszukiwawczej ? Czy kolejność ich jest ważna ?
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: ucieka paliwo i silnik gaśnie
Tak, te rurki mają być podpięte do boczka, z tym, że dla mnie to jest lewy, a nie prawy, ale to jest zależne od punktu widzenia/siedzenia. Nie ma znaczenia którą wepniesz wyżej, a którą niżej.Jacek@ pisze:Dzieki viragomen!
A na pierwsze pytanie nikt nie zna odpowiedzi?
Pytanie pierwsze: czy te rurki od króćca nadmiaru paliwa mają być włączone do tego boczku ? Nie wiem czy nie wypadły podczas mojej operacji poszukiwawczej ? Czy kolejność ich jest ważna ?
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: ucieka paliwo i silnik gaśnie
Te rurki są do odpowietrzania komór pływakowych gaźników. Którą gdzie wetkniesz jest obojętne. Do boczku (serka) są podłączone ze względów ekologicznych, żeby silnik zasysał opary benzyny i je przepalał - bo tam jest czerpnia powietrza dla silnika. Jak opary ulecą do atmosfery, nic się szczególnego nie będzie działo.
Natomiast IMHO musisz się zainteresować komorą pływakową gaźnika. Skoro jeszcze prycha silnik, to znaczy że opukiwanie dało efekt połowiczny. Ustal z której rurki leci(ało) paliwo, odkręć właściwą pokrywkę gaźnika i sprawdź pływak i zaworek. Zaworka postaraj się nie zgubić
Natomiast IMHO musisz się zainteresować komorą pływakową gaźnika. Skoro jeszcze prycha silnik, to znaczy że opukiwanie dało efekt połowiczny. Ustal z której rurki leci(ało) paliwo, odkręć właściwą pokrywkę gaźnika i sprawdź pływak i zaworek. Zaworka postaraj się nie zgubić
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Jacek@
- Posty: 61
- Rejestracja: 17 listopada 2011, 23:49
- Motocykl: był XV535 '98...
- Lokalizacja: Kiełczów k/Wrocławia
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: ucieka paliwo i silnik gaśnie
Dziękuję za porady. Tak zrobię:)