Strona 1 z 2

Membramy

: 10 lipca 2012, 22:38
autor: Pandik
Cześć.
Kupiłem "membrany membran" czyli membrany bez przepustnic, cały knif polega na tym że trzeba usunąć stare gumy i wkleić nowe. ok operacja nie jest karkołomna tyle że w instrukcji pisze aby najsampierw zaznaczyć "starą" pozycję membrany, to znaczy pozycję tego języczka na obwodzie kielicha z gumy w stosunku do całości korpusu. Tyle że u mnie to się kręci całe, to znaczy - część gumowa nie jest na stałe przymocowana do tego plastikowego tłoczka (obraca się na pierścieniach). Tłoczek jak to tłoczek, symetryczny tyle że ma jeden otworek na swym końcu, tutaj myslę jest pies pogrzebany. Czy ktoś wie jaki powinien być ten układ: języczek na gumie względem tego otworka?

Re: Membramy

: 10 lipca 2012, 22:49
autor: -waldi-
bez znaczenia, podciśnienie na całym denku tłoczka jest jednakowe :)

Re: Membramy

: 11 lipca 2012, 00:22
autor: pisior
i tak na okrąglo :)

Re: Membramy

: 11 lipca 2012, 00:26
autor: Pandik
No to klej w obroty ;)

Re: Membramy

: 11 lipca 2012, 08:45
autor: Pandik
Pandik pisze:No to klej w obroty ;)
Jednak nie daje mi to spokoju... jak je przykleję to nie będzie możliwości korekty, skoro to obojętne to po co jest ten języczek na obwodzie membrany???

Re: Membramy

: 11 lipca 2012, 09:01
autor: lukasz03
Klej,klej. Ja to wczoraj wieczorem zrobiłem i dziś rano sprawdziłem, klej trzyma jak głupi

Re: Membramy

: 11 lipca 2012, 09:50
autor: Pandik
To wiem że będzie trzymał ;) Intryguje mnie tylko ten języczek (po co jest) i ten otworek na końcu tłoczka, otworek nie jest w środku tylko na obwodzie, ma być u góry, na dole, z boku?

Re: Membramy

: 11 lipca 2012, 10:19
autor: 2007XV1700
chodzi o to żeby ułożony tłoczek pracował w tej samej pozycji po wymianie co przed i nie musiał się układać na nowo

Re: Membramy

: 11 lipca 2012, 10:47
autor: Pandik
Takie buty. W takim razie u mnie po ptakach bo membrany obracały się względem tłoczka.
Zerknę na nie przed operacją, one są delikatnie wytarte po jednej stronie, myślę że będzie to "od dołu" skoro od góry powietrze napiera.

Re: Membramy

: 16 sierpnia 2012, 20:55
autor: DARKMAN
A te membrany to jak mają być przyklejone? Do tych podkładek czy przepustnica z tulejką a może membrana z korpusem gaziora?

Re: Membramy

: 16 sierpnia 2012, 21:04
autor: -waldi-
ma być szczelna membrana z tłokiem, a jak to skleisz to już kombinuj :) membrana z podkładkami i tłokiem klej

czasami nie klej membrany z korpusem

Re: Membramy

: 16 sierpnia 2012, 21:18
autor: DARKMAN
Ja wepchnąłem tulejkę w przepustnicę i się mocno trzymało więc nic nie kleiłem. Najwyżej rozbiorę jeszcze raz :)

A w rowku w korpusie dałem śladowe ilości silikonu (naprawdę śladowe bo mam uczulenie na jego nadmiar) bo membrany są trochę przetarte przy oringu czy jak to zwać.

Re: Membramy

: 16 sierpnia 2012, 21:20
autor: -waldi-
jak mocno trzymała to nic nie klej

Re: Membramy

: 16 sierpnia 2012, 21:23
autor: DARKMAN
I tak było. Śmiga jak marzenie.

Re: Membramy

: 03 października 2012, 09:07
autor: Mazur
Po utracie mocy postanowiłem zajrzeć do membran. Co się okazało, przednia była ok, ale tylna była rozklejona/rozczepiona. Okazało się że to rozklejenie było spowodowane zablokowaniem się tłoka w gaźniku. Membrana, i podkładki wypadły a tłok został w gaźniku. Delikatnie ale siłowo wyciągnąłem go z gaźnika. Okazało się, że zalegający brud trzymał tłok. Wyczyściłem więc wszystko, spasowałem i zaczął pracować elegancko. Jednak podczas klejenia popełniłem błąd. Podkładki z membraną posklejałem, tulejkę przygotowałem do osadzenia w tłoku, nałożyłem troszkę kleju i przy wsadzaniu tulejki w tłok coś się przytkało i nie mogłem do końca wcisnąć tulejki ani jej wyciągnąć. W końcu klej ściągnął i tak już zostało - tulejka nie do końca wsadzona w tłok :(

Jaki to może mieć wpływ na działanie gaźnika? Czy zbierać kasę na zakup nowej, całej membrany? Może poczekać, aż znów się rozklei i wtedy spróbować złożyć ponownie?

Fakt jest taki, że Virówka odzyskała troszkę mocy. Teraz trzeba wszystko poregulować - pytanie czy jest sens na nie do końca naprawionej membranie?

Re: Membramy

: 03 października 2012, 14:06
autor: Pandik
Pewnie mnie teraz oskalpują.... jak jeździ to wytrzymaj do końca sezonu, potem postaraj się wszystko na części rozłożyć i zaprawić należycie. Jak masz już membrany do wymiany to polecam zakup samych "membran do membran"'. W moim przypadku (membrany niby dobre ale jednak troszkę poprzecierane i jedna już kiedyś klejona) w kwestii przyśpieszenia i osiągów, uzyskałem super efekt :chopper:

Re: Membramy

: 03 października 2012, 14:52
autor: Mazur
Membrany są OK. Problemem jest rozłączenie metalowej tulei z tłokiem. Tak się urządziłem, że nawet gdyby trzeba było wymienić membranę to nie da się wyciągnąć tej tulejki :( W zimie na pewno będzie trzeba rozebrać i czyścić.

Re: Membramy

: 24 listopada 2012, 02:28
autor: Jasiekotw
Prośba o podpowiedź, czy istnieją "membrany membran" do gaźników xv 750 se z 83 roku? Niestety w serwisie Yamaha element jest nie do zdobycia. Czy występuje coś takiego jak element/towar/asortyment uniwersalny? Sorka za lamerskie pytanie, ale nie wiem gdzie mógłbym szukać tej części. Pzdr

Re: Membramy

: 25 listopada 2012, 19:05
autor: -waldi-
na eBay-u szukaj, albo allegro używki. Czasem też trafisz na nowe ale ceny kosmiczne

o nawet są http://allegro.pl/membrana-membrany-yam ... 88700.html

Re: Membramy

: 27 listopada 2012, 11:05
autor: Jasiekotw
Dzięki wielkie -waldi- (kolejny raz zresztą) :-)

Re: Membramy

: 28 listopada 2012, 18:13
autor: Pandik
Polecam te gumki, u mnie się sprawiły i sprawiają ;)

Re: Membramy

: 11 lutego 2013, 21:10
autor: grzegorzbr2
Przykleję sie do tematu. Odkręciłem dekielki gażnikow od mojej 535 do polerki i postanowiłem przy okazji sprawdzić stan membran :cry: .Membrana od przedniego gażnika jak nówka, ale za to druga poszarpana w kilku miejscach na obrzeżach zewnętrznych. Pytanie jak zdemontować membranę od przepustnicy :?: namiar gdzie mogę je nabyć :?: od niedawna posiadam 535 i nie bardzo jestem w temacie.Będę wdzięczny dzięki za odpowiedzi :drunksmile: załączam fotki :?:

Re: Membramy

: 21 lipca 2015, 14:08
autor: antekvirago
I jak chłopaki wygląda temat z tymi membranami, są jakieś "zamienniki"??. Albo coś w normalnej cenie, bo sztuka za 185pln, za kawałek materiału powleczonego gumą, to jest naprawdę sporo... :?

Re: Membramy

: 21 lipca 2015, 16:08
autor: rav90
Widzisz, dla Ciebie membrana to 185, a do 535 230pln. Alternatywy chyba nie ma. Widziałem na zagranicznej stronie jakieś jeszcze zamienniki, ale po przeliczeniu wychodzi mniej więcej tyle samo co allegro i larson.

Re: Membramy

: 21 lipca 2015, 23:19
autor: antekvirago
I to za sztukę taka cena, 230pln za Twoją, to już wogóle...Kolega mi opowiadał kiedyś, że do jakiegoś motocykla zrobił mu ktoś ręcznie, i wszystko działało...