Strona 1 z 2

Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 27 sierpnia 2012, 15:28
autor: merlinnot
Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide
Czyli powiększanie tego, co między nogami. Niedosłowne tłumaczenie angielskiego poradnika z komentarzami.

Ten przewodnik pokazuje pewne możliwości zwiększenia mocy XV125 (oraz XV250). Na pewno istnieją jeszcze inne możliwości do odkrycia i modyfikacje, które mogą ulepszyć twój motocykl. Ten przewodnik tłumaczy wszystko, co zrobiłem ze swoją XV125 (model 4RF). Nie pretenduje on do miana najlepszego, ale sprawdza się bardzo dobrze.

Wszystko sporo kosztuje, szczególnie części do motocykli, więc część osób może powiedzieć, że lepiej jest kupić większy motocykl za te pieniądze. Czemu nie? Ale jak kupię większy, to też będę chciał go ulepszyć i niczego nie zaoszczędzę.

Rozważając zakup "zestawu 180 ccm", część ludzi może powiedzieć, aby zamienić silnik z XV250. Ta metoda zadziała w 100% i będzie łatwa w realizacji tu w Japonii, gdzie używane jednostki mogą być zakupione w relatywnie niskich cenach. Ale w tym przypadku nie miał bym żadnej przyjemności w ulepszaniu mojej XV125 wymieniając wszystkie części, prędzej kupiłbym XV250.

Chociaż wydałem na moją XV125 sporo pieniędzy, miałem sporo zabawy szukając wszystkich możliwych modyfikacji, części i informacji. A teraz mogę całą tą wiedzą podzielić się z ludźmi, którzy kochają swoje Virago. Swoją Virago będę miał do końca jej życia, więc inwestowanie w nią nie jest bezpodstawne, tak samo jak rezultat: będą "cruiserowcem" za dnia, mogę, kiedy chcę, pojechać 130 km/h.

1) Moduł zapłonowy (jednostka TCI)

Jeżeli twój moduł to nie TNDF45, kup go. Ceny są bardzo różne, najlepiej poszukaj u swojego dealera lub w internecie.

Virago 125 ma cztery typy TCI:

TNDF43 (5AJ-82305-00) = prędkość maksymalna to 93 km/h
TNDF44 (5AJ-82305-10) = prędkość maksymalna to 80 km/h
TNDF45 (5AJ-82305-20) = brak ograniczenia. Prędkość maksymalna to 107 km/h, maksymalne obroty silnika to 10500 obr/min. Jeżeli chcesz zainstalować tachometr (obrotomierz), powinieneś dobrać go do tej prędkości.
TNDF24 (4RF-82305-00) = prędkość maksymalna to 93 km/h. Ten model stosowany był w japońskich XV 125. Jeżeli podmienisz ten moduł wymienionymi wyżej, musisz skrócić złącza.

Pamiętaj, aby zachować oryginalny układ zębatek (13/47), aby osiągnąć te prędkości.

Dla większej wiedzy o jednostce TCI w XV125/XV250, przyjrzyj się poniższemu rysunkowi.

Jeżeli chcesz pójść dalej ze swoim TCI, możesz zwrócić uwagę na tę stronę:
http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm

Ta czeska firma oferuje zamiennik modułu zapłonowego - SPARKER TCI - dla różnych motocykli (w tym XV125, XV250) za około 120 euro. Nie próbowałem tego, ponieważ moje TNDF45 mnie zadowala, ale użytkownicy XV250 powinni spróbować.

2) System poboru powietrza

Jak każdy wie, XV125 i XV250 mają swoje wloty powietrza z prawej strony, osłonięte ozdobną, chromowaną pokrywą.

Możesz ulepszyć swój wlot powietrza poprzez wycięcie gumowego elementu ograniczającego wlot powietrza wewnątrz pokrywy (patrz obrazek). Ale najlepszym sposobem jest zastąpienie tej części w Virago 125 tą samą przeznaczoną dla Virago 250.

3) Filtr powietrza

REKOMENDOWANE ZWŁASZCZA POSIADACZOM XV 250

Aby polepszyć skład mieszanki paliwowo-powietrznej należy wymienić filtr powietrza. Najlepszym wyborem (nie trzeba niczego modyfikować) jest zielony filtr, model MY0576. Najtańszy (35 euro) znalazłem na stronie francuskiej manufaktury:
http://www.pieces-auto-moto.com/categor ... at3=yamaha

Filtr ten wygląda tak jak na obrazku poniżej:

Na początku użyłem filtra K&N, model RC-2450, który dał mi taki sam rezultat, lecz musiałem zmienić nieco mocowanie, aby pasował.

4) Gaźnik

Kiedy zmodyfikujemy sposób dostarczania powietrza, niezbędna jest regulacja gaźnika. Regulacja w Virago to wrzód na ..... Najlepsze wyjście to zakup tego zestawu:
http://www.unlimited-power.net/Changing ... 35-38.html

Zestaw ten zawiera:
- Kompletną instrukcję wyjaśniającą sposób modyfikacji air boxa (patrz sekcja "system poboru powietrza") i gaźnika, wraz z częściami w zestawie.
- Części w zestawie: podkładka pod iglicę gaźnika, sprężyna, zawór, zawór biegu jałowego i przednia zębatka (12 zębów). [1 shim for the jet needle, 1 spring, 1 main jet, 1 idle jet and 1 front sprocket
(12T), sprawdź to ktoś]


Rezultat jest znakomity (patrz wykres poniżej), jednakże, jeżeli nie masz modułu TNDF45, nie zakładaj zębatki 12, ponieważ pierwszy bieg będzie tak krótki, że właściwie bezużyteczny.

5) Wydech

REKOMENDOWANE ZWŁASZCZA POSIADACZOM XV 250

W internecie krąży wiele opowieści o ograniczeniach na wydechu w Virago 125. Europejskie wersje Virago 125 mają inny wydech niż XV250. Moja japońska wersja (model 4RF) ma taki sam jak większa siostra. Wielu ludzi rozwierca swoje wydechy, lecz to jedynie zmienia dźwięk i nie ma wpływu na moc. Nie chcę spekulować na temat tego, czy jest to dobre, czy złe posunięcie. Najlepszym rozwiązaniem dla otrzymania większej mocy i głębszego warkotu jest wymiana całej rury wydechowej. Jednakże, jeżeli zmodyfikowałeś motocykl zestawem z Unlimited Power (patrz sekcja gaźnik), możesz doświadczyć leciutkiego spadku mocy, który jest całkowicie kompensowany zestawem 180 ccm.

Najpowszechniejsze rozwiązania w XV125 i XV250 to:

Laser exhaust (Holandia):
http://www.laserexhausts.com/
(zaprzestano produkcji, można znaleźć u dealerów i w internecie)

BSM exhaust (Niemcy):
http://www.bsm-exhausts.com/
(Nadal w produkcji do XV125 i XV250)

Leo Vince (Włochy):
http://www.leovince.com/it
(Silvertail K02 exhausts do XV125)

Marving (Włochy):
http://www.marving.com/faces/home.jsp?lingua=ENG


Wybór pomiędzy tymi zamiennikami to tylko kwestia gustu i dostępności, jedyną różnicą jest design. Można w nich rozwiercić wewnętrzną część dla poprawy dźwięku.

6) Wałki rozrządu

Wymiana wałków rozrządu daje zwykle lepszy efekt, jeżeli pojemność się zmieniła. Ale niektóre motocykle, tak jak XV125 i XV250 "dają radę" z lepszymi wałkami.

Virago 125 i Virago 250 mają ten sam zestaw:
Przedni 2UJ-12171-00 i tylny 2UJ-12181-00

(Pierwsze modele XV250 miały inny zestaw: 3DM-12171-00 z przodu i 3DM-12181-00 z tyłu. Moc przy tych wałkach to 13 kW przy 7000 obr/min, przy nowych 16 kW przy 8000 obr/min. Jeżeli w papierach ma 13 kW, skontaktuj się z dealerem Yamaha aby zamówić zestaw.)

Wymiana wałków jest dobrą okazją do wymiany łańcuszków rozrządu. Lepszym od standardowego modelu jest 25H110 (http://www.patternparts.net/p-Yamaha_XV ... 18324.aspx)

7) 180 ccm

Francuska manufaktura Unlimited Power ma w sprzedaży zestaw 170 ccm dla XV125. Ale po co go kupować, skoro można mieć 180 ccm?

Najtaniej zestaw dostaniemy też we Francji, w firmie BIHR (http://www.blue-oil-france.com)

Nr referencyjny to 054015, tutaj jest zdjęcie:

Kosztuje 545 euro. Jest również zestaw do modyfikacji własnych cylindrów za 265 euro (http://www.bihr.eu/productdetails.aspx? ... hicle&v=19).


8) Zębatki

Jeżeli dotarłeś do tego punktu (dotarłaś, ale tak to mówię do silnika), należy ci się wymiana zębatek. Dla mnie najlepszym kompromisem jest 14/45 (oryginalnie jest 13/37), lecz wybierz sam.

Zębatki w XV250 powinny zostać zmienione z fabrycznych, o szczegóły pytaj na forum.

Moje ustawienie to:
AFAM, model 21308-14 z przodu
AFAM, model 12505-45 z tyłu

Łańcuch z fabrycznego zmieniłem na lepszy (DID 520VM silver).

9) Odma skrzyni korbowej

Zdecydowałem się na instalację odpowietrznika w celu uniknięcia mieszania się świeżego powietrza wpadającego do gaźnika z oparami oleju z silnika. Filtr, który zamontowałem to K&N, model 62-2470. Pamiętaj o zamknięciu uszczelnieniu otworu w filtrze, gdzie przylega rurka wychodząca ze skrzyni. Sprawdź to ktoś: Just remember to close the hole in the cradle where the tube coming from the crank was leading to.

10) Cewki zapłonowe

REKOMENDOWANE TAKŻE POSIADACZOM XV 250

Nie jest łatwo znaleźć mocne cewki dla Virago 125 i 250, a standardowe są niezbyt dobre. Jest jednakże japońska firma sprzedająca różne cewki i systemy zapłonu mieszanki dla wielu motocykli. Model pasujący do Virago 125 to 1PX2, kosztuje 35,700 jenów. Link do manufaktury: http://www.asuotani.com/pckid.html.

11) "Mocne kable" do świec

REKOMENDOWANE TAKŻE POSIADACZOM XV 250

Przy wymianie świec dobrym pomysłem jest wymiana kabli, która poprawia iskrzenie. Polecam kable NGK. W połączeniu z dobrymi cewkami efekt jest znakomity.

12) Świece zapłonowe

REKOMENDOWANE TAKŻE POSIADACZOM XV 250

Oczywiste jest, że wraz z lepszym systemem zapłonu mieszanki należy zamontować nowe świece.

Standardowe w XV125 i XV250 to NGK CR6HSA lub Nippon Denso U20FSR-U. Dobrą alternatywą są NGK Iridium IX (świece irydowe), model CR6HIX lub, trudniejsze do dostania, DAYTONA Maxfire, model 61485.

13) Uziemienie

Czyli o zmniejszeniu wartości siły grawitacji działającej na nasz motocykl poprzez zwiększenie odległości pomiędzy ciałami wzajemnie oddziałującymi, gdzie wartość siły jest odwrotnie proporcjonalna do odległości pomiędzy środkami masy tych ciał. No a tak serio:

Uziemienie motocykla powoduje poprawę momentu obrotowego, stabilniejszą iskrę itd. Nie chciałem prowadzić przewodów wokół moich cylindrów, dlatego wybrałem rozwiązanie zwane w Japonii "tuningowaniem kondensatorowym". Zestaw składa się z metalowej rurki wypełnionej kondensatorami, którą należy podłączyć do akumulatora i... tylko tyle. Najpopularniejsze rozwiązanie to "Hot Inazuma". Na aukcjach można znaleźć gotowe, lecz zbudowanie czegoś takiego samemu nie jest takie trudne.



To już od merlinka:
Proszę o wyszczególnienie wszystkich błędów merytorycznych (stylistyczne poprawię sam, tylko nie chce mi się teraz tego czytać jeszcze raz). Obrazki także dodam, spokojna wasza rozczochrana :motorcycle:

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 26 sierpnia 2014, 20:16
autor: grzegorz 6
znalazłem taki moduł
nie znalazłem osiągów na nim
http://www.ebay.com/itm/11-Yamaha-V-Sta ... 7f&vxp=mtr

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 22 lipca 2015, 07:14
autor: tomurbanowicz
merlinnot pisze: 2) System poboru powietrza

Jak każdy wie, XV125 i XV250 mają swoje wloty powietrza z prawej strony, osłonięte ozdobną, chromowaną pokrywą.

Możesz ulepszyć swój wlot powietrza poprzez wycięcie gumowego elementu ograniczającego wlot powietrza wewnątrz pokrywy (patrz obrazek). Ale najlepszym sposobem jest zastąpienie tej części w Virago 125 tą samą przeznaczoną dla Virago 250.
O co dokładnie tu chodzi, bo obrazka brak?

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 22 lipca 2015, 20:08
autor: saltato
Pewnie chodzi o "operację", którą znalazłem kiedyś na tym filmie (od 6.16 min)
https://www.youtube.com/watch?v=pmSWCOL6CTM

Uważam jednak, że nie trzeba wycinać tej gumy tylko ją wycisnąć z tej plastikowej rurki, nie niszcząc obudowy filtra. Zawsze możesz potem wrócić do poprzednich ustawień. Ja tak właśnie chciałem się pobawić i jak tę gumkę wycisnąłem, to silnik zaczął mulić (pewnie za dużo powietrza do gaźnika poszło). W takim wypadku trzeba zmienić ustawienia iglicy itd. a na to już czasu nie miałem. Gumkę wsadziłem z powrotem i wszytko wróciło do normy :D

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 23 lipca 2015, 06:52
autor: tomurbanowicz
A czy zwiększenie dostępności powietrza i regulacja pod to gaźnika da troszeczkę więcej mocy?
I czy ktoś jeszcze z Was zastosował to rozwiązanie: http://www.unlimited-power.net/Intake_m ... 35-38.html ?

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 23 lipca 2015, 14:35
autor: tomurbanowicz
Jutro robię operację wyjęcia zwężki + regulacje gaźnika - podzielę się rezultatem.

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 23 lipca 2015, 21:43
autor: saltato
To ja czekam na rezultaty. Jak osiągi się poprawią, to też może się skuszę.

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 27 lipca 2015, 19:18
autor: tomurbanowicz
No więc, 2 mechaników odradziło mi sensownie tego typu eksperymenty - silnik chodzi elegancko, 100 km/h na prostej, więc nie ma co grzebać. Ostatnio po zmianie filtra powietrza dostał trochę mocy - mogłem wyprzedzić TIR'a na prostej przy 90 km/h - jak na 125 to chyba nieźle :)

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 29 lipca 2015, 22:21
autor: saltato
Ja trochę zacząłem grzebać. Zamieniłem dysze z 250, wywaliłem zwężkę z filtra powietrza i co?
Wmawiam sobie, że jest lepiej ale tak na prawdę, to nic nowego nie wniosło. Dochodzę do wniosku, że z Virago 125 trzeba się powoli żegnać, zrobić "A" i zacząć jeździć na motocyklu.

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 29 lipca 2015, 22:44
autor: domin75
Panowie z 125 nie zrobicie motocykla który rwie się do przodu pod górę i pod wiatr. Mnie osobiście te zabiegi opisywane przez Was trochę bawią. Chcecie z małej pojemności wycisnąć soki. Kupując 125-tkę otrzymujecie moto o takich właśnie osiągach, prędkościach maksymalnych i wymiarach. Jeżeli Wam to nie wystarcza to nie kombinujcie tylko róbcie A i kupujcie większą pojemność bo nawet jak uzyskacie pół konika więcej to tego nawet nie odczujecie.

P.S. W piątek jadę z plecaczkiem na Woodstock moją 125-tką z namiotem i potrzebnym bagażem i w d... mam czy pojadę momentami 70, 80 czy 90 km/h i ile samochodów wyprzedzę a ile mnie wyprzedzi. LwG :D

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 30 lipca 2015, 08:10
autor: tomurbanowicz
Jak można podrasować, to czemu nie. Shadow może mieć 15KM to i Virażka może :-) A parę koni już więcej już można zauważyć w jeździe.

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 30 lipca 2015, 10:17
autor: domin75
Mała shadowka tak jak varadero kręcą się o dobre 4000 obrotów więcej - stąd się bierze ich 15 koników. To kwestia konstrukcyjna i jej nie przeskoczysz... A swoją drogą pomyśl o porównaniu żywotności silnika który ma max obroty 8000 i 12000.

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 02 sierpnia 2015, 10:48
autor: tomurbanowicz
Aa, to tego nie widziałem.

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 10 lipca 2017, 23:32
autor: otomoto
Ot wiedza

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 11 lipca 2017, 09:59
autor: leszekk
Nie od dziś wiadomo, że motocykliści dzielą się na tych, którzy grzebali w silnikach, którzy grzebią w silnikach i którzy po prostu kupują motocykl, który spełnia ich oczekiwania. Nie ma nic złego w tym, że próbujemy poznać swoje motocykle czy nawet udoskonalić to, co konstruktorzy spieprzyli.
Natomiast z bardzo dużym dystansem podchodzę do wszelkich poradników, w których ktoś pisze: "3) Filtr powietrza: Aby polepszyć skład mieszanki paliwowo-powietrznej należy wymienić filtr powietrza. ..." Co to k... znaczy "polepszyć"? Że co? Że w fabryce konstruktor nie potrafi policzyć ile powietrza potrzeba do zadanej ilości paliwa? No, k..., nie wierzę. Polepszenie składu mieszanki polega na precyzyjnym ustawieniu proporcji paliwa i powietrza. Nie jest do tego potrzebna wymiana filtra a jedynie śrubokręt. A jeśli mówimy o możliwości zwiększenia osiągów poprzez spalenie większej ilości paliwa (i powietrza), to nie można pisać o polepszaniu składu mieszanki, No, k..., nie mieszajmy gówna z miodem.
Poradnik jak poradnik - ktoś napisał bo chciał zaistnieć - wolno mu. Natomiast chcąc wydusić z motocykla coś więcej niż zaoferowała fabryka warto zainwestować w odrobinę wiedzy teoretycznej - jak przebiega proces spalania, jakie są charakterystyki silników spalinowych, jak wykorzystać znikomą moc 125 do tego, żeby jednak w jeździe jakiś fun znaleźć. Czasem zamiast inwestować czas i pieniądze w gówno warte przeróbki warto zastanowić się nad techniką jazdy. Nawet fiatem 126p można było wyprzedzić TIRa na odcinku krótszym niż 1 km

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 19 lipca 2017, 10:38
autor: tylust
Dodatkowo do tego co Leszekk napisał... warto mieć świadomość, że nie mówimy o motocyklach nowych lub prawie nowych lecz o takich, które mają co nieco najechane. Dodatkowo nie czarujmy się.... 125 da się jeździć ale te silniki częściej niż w Virago 750, 1100 czy nawet 535 pracują w zakresach granicznych z manetą odwiniętą do oporu, żeby jako taką prędkość w trasie trzymać. Ile w tych silniczkach zostało z fabrycznej mocy i osiągów wyczytanych w tabelce ? Może najpierw warto znaleźć dobrego mechanika sprzęt pomierzyć, wyregulować, pojechać na hamownię i sprawdzić czy jest w ogóle sens inwestować w "przeróbki".... bo może się okazać, że nawet do fabrycznych parametrów nie da się już powrócić.

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 19 czerwca 2018, 23:39
autor: Marek.
Witam

Pomijając całą resztę, mocno zainteresował mnie punkt 13, Uziemienie i Hot Inazuma.
Niestety nic znaleźć nie mogę.

Cos mi kołacze że kiedyś w samochodach stosowało się coś co przypominało uziemienie, czyli kawałek czegoś co dotykało drogi co miało pomóc w razie pioruna. Rozwiazanie trochę bezsensu, bo przecież samochód to puszka Faradaja, no ale w motorze?... a może to gdzieś indziej dzwoniło.

Jak by Ktoś był tak miły i podał jakiegoś linka, albo napisał czego szukać, bo chętnie bym poczytał.

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 04 lipca 2018, 16:09
autor: Top Gun
otomoto pisze: 10 lipca 2017, 23:32Ot wiedza
My to się pewnie lekko w Kletnie uziemimy :drunksmile: wiedzy do tego nie potrzeba :lol:

A tutaj przykład uziemionego moto, już po pierdolnięciu zajebistego pieruna :wink:
Obrazek

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 04 lipca 2018, 16:26
autor: Marek.
Top Gun, stary post też był przezabawny.
A ja podejrzewam że to jakieś przekłamanie nazywnictwa i chodzi o zwyczajny stabilizator napięcia, tyle że nie za bardzo wiem po co?
Jedni stosują baterie kondensatorów inni jak widzę stabilizatory zbudowane w oparciu o układy stabilizujące (masło maślane).
Ale po co to ciągle nie wiem, w virago nie ma zbyt wiele elektroniki, może to i pomocne w układach z wtryskiem lub tam gdzie dużo tej elektroniki jest ale tam to by raczej jakieś filtry się przydały (do redukcji szpilek). No ale raczej tu się tego nie dowiem, bo temat jak widzę nikogo nie interesuje.

Właściwości ma wręcz magiczne:
http://yahoo.aleado.com/lot?auctionID=p ... enlargeimg
1. zużycie paliwa. poprawa
2. moc konia, moment obrotowy. poprawa | sprzęt zapłonowy. skuteczność zapłonu. poprawa
3. spaliny. zmniejszenie
4. Reflektor itp. natężenie promieniowania. poprawa
5. fal radiowych i dźwiękowy spadek szumów
6. start. poprawa
7. odejście elektro- | wydajność ładowania. poprawa
8. sprzęt elektryczny silnika | oryginalny sprzęt elektryczny. Poprawę wydajności
9. wprowadzanie urządzeń elektrycznych. Poprawę wydajności

Podejrzewam że to produkują jednorożce
Obrazek

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 04 lipca 2018, 18:38
autor: leszekk
E, pewnie na tranzystorach. Gdyby to na lampach było to przynajmniej dźwięk motocykla nabrałby aksamitnej głębi

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 04 lipca 2018, 20:13
autor: Top Gun
marpak pisze: 04 lipca 2018, 16:26 Top Gun, stary post też był przezabawny.
A ja podejrzewam że to jakieś przekłamanie nazywnictwa i chodzi o zwyczajny stabilizator napięcia, tyle że nie za bardzo wiem po co?
Jedni stosują baterie kondensatorów inni jak widzę stabilizatory zbudowane w oparciu o układy stabilizujące (masło maślane).
Ale po co to ciągle nie wiem, w virago nie ma zbyt wiele elektroniki, może to i pomocne w układach z wtryskiem lub tam gdzie dużo tej elektroniki jest ale tam to by raczej jakieś filtry się przydały (do redukcji szpilek). No ale raczej tu się tego nie dowiem, bo temat jak widzę nikogo nie interesuje.

Właściwości ma wręcz magiczne:
http://yahoo.aleado.com/lot?auctionID=p ... enlargeimg
1. zużycie paliwa. poprawa
2. moc konia, moment obrotowy. poprawa | sprzęt zapłonowy. skuteczność zapłonu. poprawa
3. spaliny. zmniejszenie
4. Reflektor itp. natężenie promieniowania. poprawa
5. fal radiowych i dźwiękowy spadek szumów
6. start. poprawa
7. odejście elektro- | wydajność ładowania. poprawa
8. sprzęt elektryczny silnika | oryginalny sprzęt elektryczny. Poprawę wydajności
9. wprowadzanie urządzeń elektrycznych. Poprawę wydajności

Podejrzewam że to produkują jednorożce
Obrazek
Nie lepiej kupić mocniejszy motocykl :roll:

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 04 lipca 2018, 20:56
autor: Marek.
Oczywiście że lepiej, tego nie kwestionuję. Mnie to interesowało ze zwykłej ciekawości, czy to działa normalnie czy magicznie tak jak audiofilskie cegły, szpilki czy też pozłacane kable.

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 05 lipca 2018, 00:43
autor: 2007XV1700
czy Ty teraz obrażasz audiofilów ?

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 05 lipca 2018, 02:02
autor: Marek.
Topór wojenny z @2007XV1700 został zakopany, wiec usuwam ten wpis.
:drunksmile:

Re: Virago 125 (XV125) & Virago 250 (XV 250) power-up guide

: 05 lipca 2018, 07:40
autor: 2007XV1700
zaraz przegniesz pałę "kolego"