Strona 1 z 2

Opony TL + detka

: 16 stycznia 2013, 01:00
autor: Dawidek
Chcialbym zapytac o opinie formumowiczow, ktorzy maja zalozone opony bezdetkowe na felgi z detkami. Jak sie jezdzi z czyms takim? Czy standardowe rozmiary opon (3.00R19 i 140/90R15) zmieszcza jeszcze detke, czy trzeba szukac innych rozmiarowek?
I czy jest jakas roznica, oprocz oczywiscie wiadomej (cena i przeznaczenie), pomiedzy oponami TT i TL? Sklad gumy? Wyglad? Inny punkt styku z felga? Inne?
Chcialbym wsadzic na swoja 535 Maxxisy M6011 w rozmiarze 90/90R19 i 150/80R15 i zastanawia mnie, czy nie bedzie z tym problemow.

Re: Opony TL + detka

: 16 stycznia 2013, 20:33
autor: leszekk
Różnica jest znacząca - opona TL siedzi mocniej i dokładniej na feldze. Ponieważ w oponie przeważnie poza powietrzem nic nie ma to zmieści się tam jeszcze także dętka. Z tym, że wewnętrzna powierzchnia opony TL nie będzie gładka a co za tym idzie w szczególnych warunkach może sprzyjać to przecieraniu się dętki. Cena TL jest wyższa niż TT więc po co jeszcze przepłacać? Aha, włożenie dętki może utrudnić wyważenie koła.
Co do rozmiarów - jeśli nie wiesz co założyć załóż te, które zaleca producent motocykla a wszystkie zmiany głęboko przeanalizować - nie tylko pod względem estetyczno-ekonomicznym ale głównie dynamiki pojazdu

Re: Opony TL + detka

: 16 stycznia 2013, 21:40
autor: Butan
Też nie bardzo rozumiem po co Ci ta zamiana z TT na TL .Opony dętkowe są nieco tańsze ze względu na mniejsze koszty produkcji natomiast jakością nie ustępują bezdętkowym . Myślę że cena Maxxisa TL będzie podobna jak cena oponki TT nieco lepszej firmy . Warto też wspomnie , że jeśli złapiesz gumę to w TT to przy odrobinie wprawy , zapasowej dętce i podstawowym sprzęcie możesz sam zrobi kapcie na trasie natomiast oponki TL sam nie ściągniesz z felgi .
Ja zmieniam opony na TL lecz mam felgi alumy (przystosowane )więc stosując bezdętkowe będę mógł w przypadku złapania gumy na trasie zastosowac "kołki".
Może się wydawac że demonizuję trochę to łapanie gumy :mrgreen: ale miałem taką przygodę w trasie jadąc sam i wiem ile problemów to zrodziło :evil:

Re: Opony TL + detka

: 16 stycznia 2013, 22:19
autor: Dawidek
W pierwszej kolejnosci patrze za TT, sęk w tym, ze nie ma bezdetkowych opon tych, ktore chce :/
Co do kapcia i naprawy, to zgadzam sie. Z drugiej strony, opona TL nie jest w podcisnieniu, wiec mniemam, ze jesli tam rade sciagnac opone detkowa, to i sciagne bezdetkowa.

Zastanawiam sie mocno, bo wybor jest taki, ze albo TT i drozsze albo TL i tansze (przy porownywalnej jakosci).

Re: Opony TL + detka

: 17 stycznia 2013, 14:54
autor: Butan
Napisz w jakim przedziale cenowym ma by ta oponka . Ostatnio (długo)szukałem gumy dla siebie więc widziałem wiele ciekawych propozycji . Może uda mi się coś podrzucic .
Co do ściągania oponki TL to wierz mi że na trasie nie nie dasz rady - przechodziłem przez to :mrgreen: .
Rant opony jest tak mocno wciśnięty że nie mogłem (bez uszkadzania felgi )go ściągnąc .

Re: Opony TL + detka

: 20 stycznia 2013, 23:47
autor: e_gregor
Ja mam z tyłu założonego nowego Maxxisa Promaxxa TL i w to dętka bo mam felgi szprychowe starego typu. Faktycznie z wyważeniem było troszkę problemów - poszło sporo ciężarków. Ale jeżdżę i wszystko jest ok.

W mojej byłej XV250 też była opona bezdętkowa z detką (również felgi szprychowe). Tak już kupiłem. A wiem, że była dętka bo ja raz wymieniałem ;)

Jest tylko trochę zabawy z poskładaniem tego bo ciężko założyć oponę TL na felgę.

Re: Opony TL + detka

: 22 stycznia 2013, 01:09
autor: Dawidek
3_473467 pisze:Ja mam z tyłu założonego nowego Maxxisa Promaxxa TL i w to dętka bo mam felgi szprychowe starego typu. Faktycznie z wyważeniem było troszkę problemów - poszło sporo ciężarków. Ale jeżdżę i wszystko jest ok
O, i wypas! Jakiego rozmiaru masz opony i detki teraz?
Butan pisze:Napisz w jakim przedziale cenowym ma by ta oponka . Ostatnio (długo)szukałem gumy dla siebie więc widziałem wiele ciekawych propozycji . Może uda mi się coś podrzucic.
Szukam Maxxisa M6011 z bialymi profilami, w odpowiednim rozmiarze - mysle, ze komplet mozna znalezc juz za 500-600 zl.

Re: Opony TL + detka

: 04 lutego 2013, 10:14
autor: e_gregor
Dawidek pisze: O, i wypas! Jakiego rozmiaru masz opony i detki teraz?
Mam rozmiar jak w instrukcji. Moja oponka to Maxxis M6103 Promaxx 140/90-15 70 H Tył TL

A dętkę nie wiem jaką mam :) Konieczność jej wymiany pojawiła się dopiero przy montażu nowej gumy. Wiem że Continental. Ale dętki chyba maja jakiś zakres rozmiarów i są w miarę uniwersalne

Re: Opony TL + detka

: 06 kwietnia 2013, 11:11
autor: Michar2
Witam
Koledzy mam pytanie z tyłu miałem założoną oponę TT Dunlopa.. kupiłem taką samą i oczywiście dokupiłem dętkę.. co się okazalo w warsztacie..? jak sciągneliśmy z tyłu oponę nie miała w środku dętki a z jej oznaczenia wynika, że powinna być dętka.. (w warsztacie powiedzieli, że skoro mam takie felgi to nie ma potrzeby zakładania dętki i założyli oponę bez dętki) dodam, że Virażka jeździła tak 15 lat.. jak to możliwe.. skoro w sklepie nastraszyli mnie, że muszę założyć dętkę bo opony TT mają inną konstrukcję niż TL i w przypadku braku dętki opona może nawet wystrzelić..? co robić..? :? założyć dętkę czy zwrócić ją do sklepu..? :D

Re: Opony TL + detka

: 06 kwietnia 2013, 13:05
autor: kris2k
Ja bym zwrócił i zamienił na bezdętkową czyli TL.

Re: Opony TL + detka

: 07 maja 2013, 16:31
autor: Dawidek
Zakupilem w koncu Maxxisy M6011 w wersji 100/90 i 140/90, bezdetkowe, wszystko ladnie, pielnie, ale... okazuje sie, ze opona przednia jest za wysoka - ociera o blotnik co jest bardzo mocno slyszalne przy wiekszych predkościach i bardzo niefajnie uwidacznia sie przy hamowaniu.
Mam teraz dwie opcje: albo kupno nowej, mniejszej opony, co jest problematyczne, bo w calej Europie nie ma wersji 6011 90/90 z bialymi boczkami, albo probę podniesienia blotnika o pare milimetrow.

Czy ktos z forumowiczow bawil sie w tę drugą opcje? Z tego co widze, to blotnik nie ma mozliwosci regulacji, jedyna opcja jest powiekszenie dziurek na sruby. Ma ktos doswiadczenie w tym temacie?

Re: Opony TL + detka

: 07 maja 2013, 17:48
autor: kris2k
Aby nie rozwiercac oryginalnych otworow możesz dorobić blaszki które podniosą blotnik. Chyba najprostszą metoda.

Re: Opony TL + detka

: 07 maja 2013, 19:24
autor: Dawidek
Robiles moze cos takiego? Z kazdej strony sa dwie sruby mocujace blotnik do laga. Gdzie takie blaszki mialyby wejsc?

Re: Opony TL + detka

: 07 maja 2013, 21:13
autor: kris2k
Robisz cos na zasadzie przedluzki: blaszkamw kształcie prostokąta/kwadratu, nawiercasz 4 otwory, dwie śruby trzymają blaszke do lagi, dwie blaszke do blotnika. Na dwie strony po jednej blaszce-przedluzce.

Re: Opony TL + detka

: 25 maja 2013, 19:18
autor: luc
Też mam zamiar kupić oponę na tył do virago 535 , moja stara to BRIDGESTONE 140/90-15m/c 70s rok prod. 1997 , tylko nic nie pisze czy to bezdętkowa czy dętkowa opona . Zastanawiam się nad czymś takim , co powiecie ??
http://www.24opony.pl/opony,0,66792/max ... -tyl-.html

Re: Opony TL + detka

: 25 maja 2013, 22:50
autor: leszekk
Jaka by nie była wymienić musisz bo 16 letnia opona do jazdy się nie nadaje. A Ty potrzebujesz dętkową bo w 535 bezdętkowych nie ma większego sensu zakładać. Maxxis nie należy do czołówki producentów ale skoro nie stać Cię na droższą oponę to i ona będzie lepsza niż ta co masz.

Re: Opony TL + detka

: 26 maja 2013, 00:40
autor: Flower
Ja mam założone bezdętkowe w 535 (co prawda musiałem dętkę włożyć), ale nie widzę w tym żadnego problemu.

Re: Opony TL + detka

: 26 maja 2013, 10:36
autor: luc
leszekk pisze:Jaka by nie była wymienić musisz bo 16 letnia opona do jazdy się nie nadaje. A Ty potrzebujesz dętkową bo w 535 bezdętkowych nie ma większego sensu zakładać. Maxxis nie należy do czołówki producentów ale skoro nie stać Cię na droższą oponę to i ona będzie lepsza niż ta co masz.
Zgadzam się z tobą każda nowa opona będzie lepsza od tej którą mam . Co do ceny to nie jest powiedziane że mnie nie stać na droższą , tylko pytam jaka jest różnica między oponą za 250 zł a 650 zł , na co zwrócić ewentualnie uwagę ??

na przykład :
http://www.24opony.pl/opony,0,66792/max ... -tyl-.html
http://www.24opony.pl/opony,0,66784/max ... yl-ww.html

Re: Opony TL + detka

: 27 maja 2013, 11:33
autor: e_gregor
Mam tego pierwszego maxxisa promaxxa. Fajna guma, miękka przez co nieco szybciej się zużywa ale tragedii niema. A ta druga to chyba typowo szpanerska opona z paskiem :D

Re: Opony TL + detka

: 27 maja 2013, 14:12
autor: 2007XV1700
http://www.24opony.pl/opony,0,66784/max ... yl-ww.html
Sezon:letnie
Rozmiar:140/90R15
Indeks nośności:70
Indeks prędkości:H
Klasa:ekonomiczna

627.00 zł (z VAT)

Klasa ekonomiczna nazywana również budżetową charakteryzuje się niską ceną.

To ja dziękuję za takie niskie ceny :shock:

Re: Opony TL + detka

: 27 maja 2013, 18:12
autor: gregm
Cena rzeczywiście jakaś za wysoka. Ja kupiłem kompletem maxxisy za nieco ponad 500 zł za dwie.
Kupiłem nie koniecznie od tego sprzedawcy, ale cena podobna
http://allegro.pl/maxxis-promaxx-100-90 ... 06593.html
W sumie przelatałem na nich dopiero ponad 500 km, ale jestem zadowolony z zakupu. Jest ogromna różnica w prowadzeniu (oczywiście na plus) pomiędzy nowymi maxxisami a 11 letnimi dunlopami.

Re: Opony TL + detka

: 27 maja 2013, 18:55
autor: marek81
Do swojej xv535 założyłem komplet nowych bridgestone 140/90-15 G508 i 3,00-19 L303.
Jak dla mnie dobrze się sprawdzają na suchym i mokrym asfalcie, nie są drogie i mają ładny klasyczny wzór. Na koniec sezonu można kupić taniej, tylna kupiłem za 370zł a można i za 350zł świeży dot.
Wcześniej miałem z tyłu jakąś yokohamę tourmax, a z przodu 100/90-19 wchodząca na styk w błotnik (taka fantazja poprzedniego właściciela) obie były TL + dętka. Miałem dylemat co założyć i wybrałem zestaw w oparciu o instrukcję użytkownika :).

Re: Opony TL + detka

: 27 maja 2013, 22:50
autor: strazak-84
Przeglądając opony natknąłem się na taki napis TUBELESS ON TUBETYPE i teraz moje pytanie TUBELESS to oznacza że opona bezdętkowa czyli TL a ON TUBETYPE to może z możliwością założenia dętki?

Re: Opony TL + detka

: 27 maja 2013, 23:04
autor: al99
jeśli na feldze są szprychy to najlepszym wyjściem jest dentka, poprostu praktyka i wygoda w razie W, a przy alumach to ino bezdentkowiec i zapas pianki w sakwie co by w lesie nie ostać na nocleg z niedzwiedziami :bravo:

Re: Opony TL + detka

: 28 maja 2013, 08:36
autor: leszekk
al99 pisze:najlepszym wyjściem jest dentka
Ja bym się bardziej opierał na zaleceniach producenta a nie filozofii.
Przykładem błędnej oceny według Twoich kryteriów będzie choćby Virago 750/1100 - na szprychach a bez dętki