virago 250
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
- Motocykl: 535 I DS 650
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 25
- Status: Offline
virago 250
Mam pytanie. Czy w waszych Virago też tak jest ,że jak jest zimno i silnik też jest zimny to trzeba kilka razy odpalać....chodzi o to że odpalam ją i zaraz gaśnie ,dopiero za którymś z kolei razem zaczyna pracować. to normalne czy tak ma być ??
Sajmon
- m@rek
- Posty: 1534
- Rejestracja: 06 marca 2011, 07:17
- Motocykl: Yamaha Virago XV250 3LS
- Lokalizacja: nat możem
- Wiek: 70
- Status: Offline
Re: virago 250
A ssanie włączasz?
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
- Motocykl: 535 I DS 650
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 25
- Status: Offline
Re: virago 250
Sajmon
- dzezu
- Posty: 115
- Rejestracja: 14 marca 2011, 15:23
- Motocykl: Suzuki DL650 V-Strom
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 32
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: virago 250
Po odpaleniu spróbuj trzymać go lekko na gazie, jak zacznie przygasać to dodaj trochę więcej gazu. Ja tak robiłem jak miałem coś takiego, ale już nie pamiętam co z tym zrobiłem.
XV250 -> XV1000 -> DL650
cruiser3miasto.pl
cruiser3miasto.pl
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
- Motocykl: 535 I DS 650
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 25
- Status: Offline
Re: virago 250
próbowałem też tak ,ale przy dodaniu troche więcej gazu zaczyna ją dławić i też gaśnie
Sajmon
- m@rek
- Posty: 1534
- Rejestracja: 06 marca 2011, 07:17
- Motocykl: Yamaha Virago XV250 3LS
- Lokalizacja: nat możem
- Wiek: 70
- Status: Offline
Re: virago 250
Nie jest to normalne. Objawy wskazują, że na zimnym silniku dostaje za mało paliwa.
Prześledziłeś drogę linki ssania? Może linka nie włącza? A może w samym gaźniku jest problem?
Jedź po kolei: linka, gaźnik...
Prześledziłeś drogę linki ssania? Może linka nie włącza? A może w samym gaźniku jest problem?
Jedź po kolei: linka, gaźnik...
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
- Motocykl: 535 I DS 650
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 25
- Status: Offline
Re: virago 250
linka na pewno jest gites ,bo słychać że moto wbija na wyższe obroty na ssaniu, a gaźnik był czyszczony pod koniec roku 2012.... jak w sobote będę miał troche czasu to wyciągnę gaźnik i zobaczę.... jak ktoś ma jeszcze jakis pomysł to niech pisze
Sajmon
- dzezu
- Posty: 115
- Rejestracja: 14 marca 2011, 15:23
- Motocykl: Suzuki DL650 V-Strom
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 32
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: virago 250
A sprawdzałeś świece, może masz jakąś słabą iskrę, tak mi teraz przyszło do głowy...
XV250 -> XV1000 -> DL650
cruiser3miasto.pl
cruiser3miasto.pl
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
- Motocykl: 535 I DS 650
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 25
- Status: Offline
Re: virago 250
no właśnie też podejrzewam świece... ale są prawie nowe i iskrę maja ,no chyba że maja złom ciepłotę do tego silnika
Sajmon
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: virago 250
Włącz ssanie, ale nie do końca i wtedy spróbuj.
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
- Motocykl: 535 I DS 650
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 25
- Status: Offline
Re: virago 250
tak też próbowałem... znalazłem właśnie w internecie oznaczenia świec... jutro zobacze jakie mam jak złe to zaczne od świec
Sajmon
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
- Motocykl: 535 I DS 650
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 25
- Status: Offline
Re: virago 250
według internetu powinny być świece NGK C6HSA a ja mam NGK CR6HS ,czy przez to może być taki problem ?
Sajmon
- dzezu
- Posty: 115
- Rejestracja: 14 marca 2011, 15:23
- Motocykl: Suzuki DL650 V-Strom
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 32
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: virago 250
A co konkretniej jakaś awaria czy poprostu regulacja?
XV250 -> XV1000 -> DL650
cruiser3miasto.pl
cruiser3miasto.pl
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
- Motocykl: 535 I DS 650
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 25
- Status: Offline
Re: virago 250
Poprostu mialem troche czasu ,wyciągnąłem gaźnik i dokladnie wyczyściłem.teraz jest git ,odpala zapierwszym razem
Sajmon
- Tomciog
- Posty: 299
- Rejestracja: 23 sierpnia 2012, 20:58
- Motocykl: XV250, Division 249
- Lokalizacja: Gościcino
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: virago 250
Żeby nie zakładać nowego - odnośnie odpalania:
moja po miesiącu stania odpaliła praktycznie na dotyk, ale żeby nie było za różowo po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu 1 zgasła. Natychmiast nacisnąłem starter - odpaliła znów na dotyk i normalnie pojechała. I tak kilka razy, ale tylko po odpaleniu i próbie ruszenia. Po zatrzymaniu i próbie ruszenia jest normalnie.
moja po miesiącu stania odpaliła praktycznie na dotyk, ale żeby nie było za różowo po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu 1 zgasła. Natychmiast nacisnąłem starter - odpaliła znów na dotyk i normalnie pojechała. I tak kilka razy, ale tylko po odpaleniu i próbie ruszenia. Po zatrzymaniu i próbie ruszenia jest normalnie.
Raz się żyje, raz się umiera. Potem to już tylko straszy .
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
- Motocykl: 535 I DS 650
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 25
- Status: Offline
Re: virago 250
A może za pierwszym razem miałeś po prostu rozłożoną stopkę i po wrzuceniu biegu zgasła ??
Sajmon
- Krzysio
- Posty: 43
- Rejestracja: 25 czerwca 2011, 17:44
- Motocykl: Yamaha Virago XV 250
- Lokalizacja: Raszówka-Lubin
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: virago 250
Na początek zaznaczę, że kupiłem moto bez czujnika rozłożenia stopki bocznej - mi to nie przeszkadza (przyzwyczajenie z CZ350) - najwyraźniej Virci też to nie przeszkadza Ja brałbym pod uwagę sprawdzenie przewodów (złączek), czujników wciśnięcia sprzęgła, rozłożenia stopki i biegu jałowego. Według schematu, wszystkie są podłączone do czegoś co się na schemacie nazywa "Relsy assembly". Ten moduł oskarżałbym o uszkodzenie na dalekim końcu.
CZUJNIK STOPKI:
Według schematu czujnik stopki łączy do masy. Na chłopski rozum, jeśli weźmiesz żarówkę (np. 5W) i jej jeden koniec połączysz z + akumulatora (umówmy się, że ta sytuacja dotyczy także dalej) a drugi z przewodem brązowym czujnika to żarówka powinna się świecić niezależnie od tego czy nóżka rozłożona czy nie (nie świeci - uszkodzony przewód, złączka, połączenie z masą), jeśli dotkniesz do przewodu niebiesko-żółtego to powinna się świecić tylko wtedy gdy rozłożysz stopkę boczną (świeci bez przerwy - zwarcie styków na czujniku, zwarcie przewodów do masy. Nie świeci w obu pozycjach stopki - styki nie łączą. Nie ma to wpływu na nic po za tym, że możesz ruszyć motocyklem przy rozłożonej stopce).
CZUJNIK SPRZĘGŁA:
Tu jest bardziej skomplikowanie. Według schematu ten czujnik jest połączony zarówno z czujnikiem stopki (niebiesko-żółty przewód) jak i z modułem (czarno-żółty przewód). Powinno być tak: jeśli czujnik stopki jest sprawny (lub jeśli niebiesko-żółty przewód stopki połączysz z masą) to na przewodzie o tych samych kolorach na sprzęgle też będziesz miał masę. Teraz przyłączasz żarówkę do przewodu czarno-żółtego czujnika sprzęgła. Wciskasz sprzęgło i żarówka powinna zaświecić. Nie świeci - styki brudne, nadpalone itp lub uszkodzone przewody prowadzące do czujnika sprzęgła. Świeci cały czas - zwarcie między stykami, przewodami między sobą lub przewodu czarno-żółtego do masy.
CZUJNIK LUZU (NEUTRAL):
Tu elektrycznie jest najprościej. Ten czujnik łączy do masy. Nasza umówiona żarówka przyłączona do czujnika lub dalej do jasno niebieskiego przewodu (taki odchodzi od tego czujnika) powinna świecić gdy jest luz i tylko wtedy. Nieprawidłowe działanie tego czujnika zauważyłbyś po kontrolce luzu.
Może trochę to trudno wygląda ale powoli sprawdź te trzy punkty. Myślę, że tam leży przyczyna problemu
CZUJNIK STOPKI:
Według schematu czujnik stopki łączy do masy. Na chłopski rozum, jeśli weźmiesz żarówkę (np. 5W) i jej jeden koniec połączysz z + akumulatora (umówmy się, że ta sytuacja dotyczy także dalej) a drugi z przewodem brązowym czujnika to żarówka powinna się świecić niezależnie od tego czy nóżka rozłożona czy nie (nie świeci - uszkodzony przewód, złączka, połączenie z masą), jeśli dotkniesz do przewodu niebiesko-żółtego to powinna się świecić tylko wtedy gdy rozłożysz stopkę boczną (świeci bez przerwy - zwarcie styków na czujniku, zwarcie przewodów do masy. Nie świeci w obu pozycjach stopki - styki nie łączą. Nie ma to wpływu na nic po za tym, że możesz ruszyć motocyklem przy rozłożonej stopce).
CZUJNIK SPRZĘGŁA:
Tu jest bardziej skomplikowanie. Według schematu ten czujnik jest połączony zarówno z czujnikiem stopki (niebiesko-żółty przewód) jak i z modułem (czarno-żółty przewód). Powinno być tak: jeśli czujnik stopki jest sprawny (lub jeśli niebiesko-żółty przewód stopki połączysz z masą) to na przewodzie o tych samych kolorach na sprzęgle też będziesz miał masę. Teraz przyłączasz żarówkę do przewodu czarno-żółtego czujnika sprzęgła. Wciskasz sprzęgło i żarówka powinna zaświecić. Nie świeci - styki brudne, nadpalone itp lub uszkodzone przewody prowadzące do czujnika sprzęgła. Świeci cały czas - zwarcie między stykami, przewodami między sobą lub przewodu czarno-żółtego do masy.
CZUJNIK LUZU (NEUTRAL):
Tu elektrycznie jest najprościej. Ten czujnik łączy do masy. Nasza umówiona żarówka przyłączona do czujnika lub dalej do jasno niebieskiego przewodu (taki odchodzi od tego czujnika) powinna świecić gdy jest luz i tylko wtedy. Nieprawidłowe działanie tego czujnika zauważyłbyś po kontrolce luzu.
Może trochę to trudno wygląda ale powoli sprawdź te trzy punkty. Myślę, że tam leży przyczyna problemu
- Tomciog
- Posty: 299
- Rejestracja: 23 sierpnia 2012, 20:58
- Motocykl: XV250, Division 249
- Lokalizacja: Gościcino
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: virago 250
Dzięki za pomoc - sprawdzę.
Raz się żyje, raz się umiera. Potem to już tylko straszy .