Jeden gaźnik zamiast dwóch

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Miszczu »

Witam po dłuzszej przerwie. Obawy kolegi motobambo na szczescie są nie uzasadnione- nigdy nie jest tak zle, zeby nie było na stanie jakiegos motorka. Poza paroma krosówkami mam jeszcze dwie xv 1000 z którymi mniej więcej od roku walcze :boks: miało byc kilka poprawek np gazniory :roll: a po rozebraniu w mak popłynołem... :shock: dostały nowe kute tłoki(nie pytajcie od czego :oops: ) jakies panewy, farba na rame i silnik, nowy przodek i tyłek i powoli zmierzam do gazników :mrgreen: Jesli zdecyduje się na jeden to wykorzystam fabryczne gumowe kryzy i wkładany w nie dorobiony kolektor(najlepiej kupic juz wygięte rurki z nierdzewy i połączyc w odpowiednich miejscach) jesli chodzi o sam gaznior to wykorzystam prawdopodonie gaznik mechaniczny z jakiegos duzego enduro(npKTM LC4) zeby zyskał troche wiecej kopa niz na podcisnieniowym.
Myślałem tez nad dwoma dwugardzielowymi gaznikami WEBER 40' co drastycznie polepszy osiągi :twisted: i kolektory bedzie latwiej dorobic tyle, ze pozostanie problem synchronizacji. To tyle teorii a w praktyce sie okaze- za jakiś miesiąc bede chciał zakonczyc zabawe chociaz z jedną wirazką to wtedy napisze konkretnie co i jak.
Pozdrawiam
ostańcie z Bogiem :rock:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Arni »

odgrzeje kotleta, może coś się rozwinęło w tym temacie.

kute tłoki, nono :mrgreen: , pochwal się od czego :razz:
Jeszcze kute korbowody i do instalacji jednogaźnikowej możesz zakładać turbinę i ogień :rock:
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Miszczu »

idzie powoli :neutral: rozruch mnie troche trzyma- mysle nad jakims patentem :idea:
siodło musze zrobic, jakies zegary bo te seryjne urynoły do cołosci jakos nie pasują :roll: albo wcale nie bedzie zegarów :!: szykam dyskretnego miejsca na chłodnice oleju...no i poskładac całosc tak coby nie zadrapac :mrgreen:
Arni pisze:kute tłoki, nono , pochwal się od czego

od Hondy XR 500R (hard-enduro) akurat remontowałem i tak jakos wyszło :wink:
Arni pisze:Jeszcze kute korbowody i do instalacji jednogaźnikowej możesz zakładać turbinę i ogień
wolałbym do Częstochowy dojechac bez eksplozji pod jądrami :mrgreen:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Arni »

mam nawet wzorzec, to musi być sprzęcik :mrgreen:
Obrazek
http://gregor2600.wrzuta.pl/obraz/4wwdL ... o_original
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Miszczu »

mysle, ze dwa podwójne gazniki dadzą ten sam efekt o ile nie lepszy :grin:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Arni »

myślę, że nawet dziesięć ośmiogardzielowych gaźników a nawet układ wtrysku bezpośredniego nie da takiego efektu :razz:
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Miszczu »

nie mowie o efekcie wizualnym :wink: czy akustycznym :mrgreen: tylko SIEŁA :!:
zasada ta sama: im wiecej powietrza tym większa moc :twisted: takie gazniki dajmy na to Dellorto mają gardziel 40' x 4= duuuzo powietrza :!:
Przykład:
vw polo 1.3 G40 ok 120 KM
polo 1.3 na tych gazniorach 134km i wiekszy moment :rock:
sprawdzone, popsute 2 polo :mrgreen:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Arni »

Miszczu pisze:nie mowie o efekcie wizualnym czy akustycznym tylko SIEŁA
no Miszczu, musisz trochę poczytać o systemach turbo doładowania, bo myślałem na początku że żartujesz.
Dla przykładu przy systemach doładowania wysokoprężnego silniki traktuje się jak o dwukrotnie zwiększonej pojemności. Czyli z Twojego 1.3 zrobił by się odpowiednik 2.6 i mógłbyś uzyskać moc ok 200KM. BMW tak doładowało (chyba w latach 80, lub wcześniej) silnik 1,5 że uzyskali 1500KM.
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Miszczu »

No wiesz top- fuel moze miec powyzej 15tys koników ale w trase sie nie nadaje :mrgreen: myslałem o czyms niezawodnym w miare a wiesz, ze doładowanie to tak na dwa razy :roll: :wink: o ogromnej turbo dziurze nie wspomne(w przypadku duzych turbin)
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
reme4
Status: Offline

witka

Post autor: reme4 »

nie wiem ale jak ktoś ma virówkę 700 z zamocowanym 1 gaźnikiem to proszę o kontakt :bravo: :bravo: :bravo:
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Miszczu »

Wczoraj odpaliłem bestyje na jednym gazniorze :grin: paliłem z kabli a i tak z pierwszego obrotu zagadał :mrgreen: ku mojemu zaskoczeniu odrazu miał wolne obroty tylko na początku troche opornie sie wkrecał na wyzsze ale przeszło mu :bravo: gaznik narazie seria hitachi czy jakos tak. Nie wiem jak bedzie pod obciązeniem bo jeszcze nie jezdziłem z powodu braku przodu :razz: Oby z wachą nadązał :idea:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Arni »

No to sukces :bravo: - wrzuć jakieś fotki
Jeśli zakładasz jeden gaźnik który był projektowany „chyba” na jeden cylinder, to nasunęły mi się takie kwestie:
sama regulacja raczej nie powinna być zbyt problematyczna jeżeli obydwa gary mają niewielkie różnice ciśnień, szczelności itp., ale!
z tego co wiem suwy ssania nie nakładają się na siebie więc ciśnienie ssania będzie takie samo jak dla pracy na jednym garze, jedyna różnica jaką dostrzegam to dwukrotne zwiększenie częstotliwości ssania co ma wpływ na:
-dwukrotne zwiększenie poboru paliwa z gaźnika (czy np. komora pływakowa nadąży się napełniać przy wyższych obrotach)
-dwukrotne zwiększenie częstotliwości pracy elementów ruchomych (jakie skutki pociągną za sobą siły bezwładności przepustnicy przy wyższych obrotach)
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Miszczu »

Arni pisze:-dwukrotne zwiększenie poboru paliwa z gaźnika (czy np. komora pływakowa nadąży się napełniać przy wyższych obrotach)
no własnie to da sie sprawdzic dopiero w czasie jazdy bo na luzie jest ok
Arni pisze:-dwukrotne zwiększenie częstotliwości pracy elementów ruchomych (jakie skutki pociągną za sobą siły bezwładności przepustnicy przy wyższych obrotach)
to raczej nie problem bo w USA duzo tego jezdzi na jednym gazniku w przeciwnym razie nie robiliby zestawów do tego...
sama regulacja raczej nie powinna być zbyt problematyczna jeżeli obydwa gary mają niewielkie różnice ciśnień, szczelności itp
jakas roznica jednak jest bo gaznik z pierwszego cylindra ma wiekszą dysze główną i ten własnie załozyłem ale wydaje mi sie, ze raczej zamienie na wiekszy 42'' bo w rozwiercanie nie będe sie bawił a ten z USA jest własnie 42'
No nic- w tym tygodniu z nią powalcze :boks: jak sie przejade to sie okarze co w trawie piszczy :wink:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
piotr f.
Posty: 114
Rejestracja: 09 kwietnia 2009, 10:01
Motocykl: vs1400 nie dawno xv 920
Lokalizacja: Strzyżów - Żarnowa
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: piotr f. »

No to trzymam kćiuki
piotr f.
JEŚLI ROBISZ COŚ
ŻLE TO RÓB TO DOBRZE!
Pozdrawiam wszystkich.
Awatar użytkownika
motobambo
Posty: 350
Rejestracja: 26 stycznia 2009, 10:08
Motocykl: Junak
Lokalizacja: Pińczów
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: motobambo »

no popatrz popatrz a taki niepozory był :D jak kupowałem motocykl od niego :D :bravo: :bravo: :rock: no nic daj znac co i jak bo jestem ciekawy musimy sie jakos spotkac moze na Częstochowe sie wybierzemy :boks:
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Miszczu »

Generalnie motorek kupowałes od mojego brata :mrgreen:
motobambo pisze:moze na Częstochowe sie wybierzemy
koniecznie o ile vergajna nie da dupska :oops:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
motobambo
Posty: 350
Rejestracja: 26 stycznia 2009, 10:08
Motocykl: Junak
Lokalizacja: Pińczów
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: motobambo »

a to zmienia postać rzeczy pozdrów go i do zobaczyska :rock: :rock:
instruktor1981
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: instruktor1981 »

ja w przyszłym tyg. spróbuje do xv 500 założyć 1 gaźnik od etz.

Kolektor mam już prawie gotowy, zobaczymy co z tego wyjdzie, jak nie będzie to chodzić pobawię się z 2 gaźnikami od ETZ.

Zima trzyma to jest czas żeby jeszcze jeszcze puki co po eksperymentować. :drunksmile:
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Miszczu »

zalecałbym raczej jakis japonski albo włoski gazniorek :!:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
KoSS
Posty: 2657
Rejestracja: 04 lutego 2008, 19:17
Motocykl: VARADERO XL1000V '99
Lokalizacja: Będzin
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: KoSS »

Pamiętaj że ten gaźnik jest od silnika dwusuwowego
"Czasami wychodzi lepiej niż planujesz" - pomyślał mąż, gdy rzucił młotkiem w kota, a trafił w żonę.


http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl
krystian
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: krystian »

Miszczu, Kolektor pod gaźnik robiłeś z nierdzewki, tak jak zakładałeś ???
Awatar użytkownika
Dredd
Posty: 142
Rejestracja: 14 czerwca 2009, 23:57
Motocykl: H-D, kiedyś Virago 750
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Dredd »

Ciekawe, czy kolega już jeździ, czy jeszcze walczy...
Z moich doświadczeń (akurat w temacie H-D) mogę powiedzieć tyle: generalnie stosuje się jeden gaźnik np. S&S super E czy większy G; radzi on sobie bez problemu .
Jednak są również w sprzedaży konstrukcje oparte na 2 gaźnikach (np. Edelbrock), które dają większą moc, ale - również problemy z synchronizacją - doświadczył tego mój znajomy zakładając je do silnika o poj. prawie 2000ccm.
Jednak argument za łatwością synchronizacji w japońskich motocyklach jakoś do mnie nie przemawia -da się to zrobić bez problemu...

Chciałbym uczulić jednak na jedną sprawę - w gaźnikach H-D (zarówno oryginalnych i tuningowych) kolektor dolotowy nie jest mocowany do głowic na sztywno, lecz "za pośrednictwem" jakichś gumowych oringów, uszczelek, czy (podobnie jak w XV Virago 750) gumowych kolektorów. Podejrzewam, że jest tak dlatego, że w przypadku skręcenia wszystkiego "na sztywno" taki kolektor mógłby szybko pęknąć na spawie i tym samym się rozszczelnić, bądź przenosić naprężenia na głowice.
Jednak mimo sceptycznego podejścia do tematu -życzę powodzenia!
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: -waldi- »

Dredd pisze:Podejrzewam, że jest tak dlatego, że w przypadku skręcenia wszystkiego "na sztywno" taki kolektor mógłby szybko pęknąć na spawie i tym samym się rozszczelnić, bądź przenosić naprężenia na głowice.
jeszcze zapobiega nadmiernemu rozgrzewaniu gaźnika/ów
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Miszczu »

Ciekawe, czy kolega już jeździ, czy jeszcze walczy...
walke wygrałem i już jezdze :cool:
Dredd pisze:Z moich doświadczeń (akurat w temacie H-D) mogę powiedzieć tyle: generalnie stosuje się jeden gaźnik np. S&S super E czy większy G; radzi on sobie bez problemu .
generalnie na seryjnym gazniku- bo ten na razie zostawiłem( hitashi 40') nie jest zle do 4 tys obrotów( na oko bo nie mam zadnego zegara) odczuwalny wiekszy moment obrotowy a powyzej tych obrotów troche słabsza od dwugaznikowej wersji :wink:
cza pomyslec o większym gazniku w przyszłosci :idea:
Jednak argument za łatwością synchronizacji w japońskich motocyklach jakoś do mnie nie przemawia -da się to zrobić bez problemu...
to tylko jeden z argumentów, jeszcze jest przegrzewanie sie tylnego cylindra z powodu braku dostatecznego chłodzenia ktore gaznik dodatkowo odbiera :!:
poza tym na jednym pali na ''dotyk''
regulacja zaworów obejdzie się bez figur akrobatycznych :lol:
no i najwazniejsze- zajebiscie wygląda i nie trąci chińską tandetą(smieszne puszki po bokach itp :razz: )
generalnie chciałem pozbyc się wielu typowych wad viragi takich jak:
wbity przód :!:
wiecznie palący sie regulator napiecia :!:
zasrany rozrusznik :!: :!: :!:
pedalskie wydechy :!:
zegary od MZ :!:
kierownica dla dziewic :razz:
i nie pamiętam co jeszcze.... a i gazniki :!: :razz:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: kyller »

brak sztywnego mocowania to
IMVHO przede wszytkim
brak problemów z pienieniem sie benzyny przy wysokich obrotach od drgań silnika
na serio pisze :-)
ODPOWIEDZ