Strona 11 z 14

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 14 marca 2020, 20:29
autor: jarodex
No chyba że tak.... wiesz lepiej z autopsi... popatrze jeszcze coś w necie

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 14 marca 2020, 20:39
autor: poolski
jarodex pisze: 14 marca 2020, 18:37 Na razie znalazłem coś takiego... Kolektor XV1100
... budżetowa wersja....
no i gaźnik który polecałeś... Gaźnik CV40
Ten sam gaźnik taniej https://pl.aliexpress.com/item/40003228 ... 5c0fuAnDNy

kolektor http://www.kjsmotorcycleworks.com/vstarVirago.html cena 100 dolarów gdzieś widzaiłem ale musiz poszukać

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 14 marca 2020, 21:26
autor: jarodex
Oki Thx.poolski Zapewne masz już kolektor? Ja patrzę na KJS i BiP'a z adapterem 40mm tutaj lub tutaj i widac na fotach że króćce są dość zróżnicowanej długości, i w tej budżetowej wersji wygląda tak samo tutaj A w KJS faktycznie są w miarę równe tutaj- A jak u Ciebie to wygląda?? Bo 2007XV1700 pisał że ta budżetówka ze względu na różne długości króćców będzie ciężka do regulacji i jeden gar będzie zalewać a drugi będzie suchy..... No ale koszt KJS'a z adapterem to o ponad 100 trampków więcej.... :frustrated:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 14 marca 2020, 21:39
autor: 2007XV1700
KJS to najlepsza opcja.
BiP z tworzywa mam i testuje.
Miałem kilka robionych i tylko ostatnia wersja rozwojowa była na tyle dobra, że została u mnie na motocyklu.
Ogólnie trudny temat w sensie regulacji tak żeby było cacy. Im większa różnica pojemności i długości przewodów dolotu tym większe się robią różnice w ilości mieszanki a na dodatek w dłuższym kanale dochodzi do ponownego rozbicia mieszanki... Długi temat do omówienia przy browarze

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 14 marca 2020, 21:55
autor: poolski
2007XV1700 pisze: 14 marca 2020, 21:39 KJS to najlepsza opcja.
BiP z tworzywa mam i testuje.
Miałem kilka robionych i tylko ostatnia wersja rozwojowa była na tyle dobra, że została u mnie na motocyklu.
Ogólnie trudny temat w sensie regulacji tak żeby było cacy. Im większa różnica pojemności i długości przewodów dolotu tym większe się robią różnice w ilości mieszanki a na dodatek w dłuższym kanale dochodzi do ponownego rozbicia mieszanki... Długi temat do omówienia przy browarze
No najbliżsy termin pogadać przy :nazdrowie: Kletno o ile koronawirus nas nie wykończy :zimno:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 14 marca 2020, 21:59
autor: 2007XV1700
Nas nie wykończy, bardziej martwię się gospodarkę ;)

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 14 marca 2020, 22:05
autor: jarodex
Kletno... troszkę daleko ode mnie...(ZS), jakoś moje rejony to bida z nędzą jeśli chodzi o Virażkę..... :frustrated:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 14 marca 2020, 22:10
autor: 2007XV1700
ZS - Zachodnia Syberia?
Dawaj chłopie na Kletno... Spodoba Ci się :D

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 14 marca 2020, 22:17
autor: jarodex
2007XV1700 pisze: 14 marca 2020, 22:10 ZS - Zachodnia Syberia?
Dawaj chłopie na Kletno... Spodoba Ci się :D
Super lokalizacja sam bym na to nie wpadł!!! :bravo: :nazdrowie:
Co prawda S3 już jest super, tylko te km... :motorcycle:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 14 marca 2020, 23:07
autor: poolski
:bravo:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 14 marca 2020, 23:21
autor: poolski
jarodex pisze: 14 marca 2020, 22:17
2007XV1700 pisze: 14 marca 2020, 22:10 ZS - Zachodnia Syberia?
Dawaj chłopie na Kletno... Spodoba Ci się :D
Super lokalizacja sam bym na to nie wpadł!!! :bravo: :nazdrowie:
Co prawda S3 już jest super, tylko te km... :motorcycle:
Co tam te kilka km dla twardziela z Zachodniej Syberii :rock:
Mamy w km i czas podobnie :chopper:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 15 marca 2020, 08:55
autor: jarodex
:chopper:
Coś mi się zdaje że ta "Korona" troszkę nas ograniczy... i ten kwietniowy termin chyba się troszkę przesunie.
:drunksmile:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 15 marca 2020, 09:09
autor: 2007XV1700
Poczekamy zobaczymy

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 20 marca 2020, 23:37
autor: poolski
2007XV1700 pisze: 15 marca 2020, 09:09 Poczekamy zobaczymy
Dokładnie !
Ale coś coraz bardziej marnie to widzę a szkoda było by o czym pogadać :nazdrowie: :drunksmile:

A wracając do tematu to filtry z obudową od HD Sportster 883 lub 1200 bęą na żywca pasować do tego gaźnika CV 40 ? :kawa:
Bo na Aliexpres tego sporo ...
:motorcycle:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 21 marca 2020, 07:58
autor: 2007XV1700
1:1 lub w języku naszych wschodnich przyjaciół toczka w toczkę

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 27 marca 2020, 23:27
autor: siwy72
Proponowałem już gdzieś - chyba na grupie na FB zrzutkę w 10 osób na KJS-a a później oddanie do drukowania 3D ale oddźwięku żadnego nie było więc pomysł umarł śmiercią naturalną. Po skopiowaniu pierwszej sztuki ( najdroższa ) później praktycznie koszt materiału by wyszedł. Ktoś ma może kogoś znajomego pracującego na drukarce 3D i mógł by przeliczyć koszt pierwszego i późniejszych kopi cenę.

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 28 marca 2020, 08:14
autor: jarodex
siwy72 pisze: 27 marca 2020, 23:27 Proponowałem już gdzieś - chyba na grupie na FB zrzutkę w 10 osób na KJS-a a później oddanie do drukowania 3D ale oddźwięku żadnego nie było więc pomysł umarł śmiercią naturalną. Po skopiowaniu pierwszej sztuki ( najdroższa ) później praktycznie koszt materiału by wyszedł. Ktoś ma może kogoś znajomego pracującego na drukarce 3D i mógł by przeliczyć koszt pierwszego i późniejszych kopi cenę.
Dobra myśl.... Bo cena za KJS trochę zbija.....

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 28 marca 2020, 10:29
autor: poolski
jarodex pisze: 28 marca 2020, 08:14
siwy72 pisze: 27 marca 2020, 23:27 Proponowałem już gdzieś - chyba na grupie na FB zrzutkę w 10 osób na KJS-a a później oddanie do drukowania 3D ale oddźwięku żadnego nie było więc pomysł umarł śmiercią naturalną. Po skopiowaniu pierwszej sztuki ( najdroższa ) później praktycznie koszt materiału by wyszedł. Ktoś ma może kogoś znajomego pracującego na drukarce 3D i mógł by przeliczyć koszt pierwszego i późniejszych kopi cenę.
Dobra myśl.... Bo cena za KJS trochę zbija.....
Pomysł super :rock:
Tylko czy to tworzywo z drukarki lane w jakiejś temperaturze nie stopi się od temperatury silnika
i czy przy drganiach silnika tworzywo nie pokruszy się od tego trzeba by zacząć ?! :kawa:
:motorcycle:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 28 marca 2020, 18:53
autor: BARTEZ_TK
poolski pisze: 28 marca 2020, 10:29
jarodex pisze: 28 marca 2020, 08:14
siwy72 pisze: 27 marca 2020, 23:27 Proponowałem już gdzieś - chyba na grupie na FB zrzutkę w 10 osób na KJS-a a później oddanie do drukowania 3D ale oddźwięku żadnego nie było więc pomysł umarł śmiercią naturalną. Po skopiowaniu pierwszej sztuki ( najdroższa ) później praktycznie koszt materiału by wyszedł. Ktoś ma może kogoś znajomego pracującego na drukarce 3D i mógł by przeliczyć koszt pierwszego i późniejszych kopi cenę.
Dobra myśl.... Bo cena za KJS trochę zbija.....
Pomysł super :rock:
Tylko czy to tworzywo z drukarki lane w jakiejś temperaturze nie stopi się od temperatury silnika
i czy przy drganiach silnika tworzywo nie pokruszy się od tego trzeba by zacząć ?! :kawa:
:motorcycle:
I to jest prawdopodobnie powód że drukarki 3D nie zastąpił przemysłu maszynowego

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 28 marca 2020, 20:05
autor: siwy72
Zawsze warto zapytać nawet w jakiejś firmie jaka jest twardość i elastyczność tego druku oraz jaką temperaturę wytrzymuje. Jak ktoś zna taką firmę to warto zadzwonić i zapytać - gra wydaje mi się warta świeczki.
Co do elastyczności to myślę że założenie z jednej strony oryginalnego krućca załatwiło by sprawę tylko ta temperatura.
Jaka max. temp. może być na pełnych obrotach ? jest to gdzieś opisane czy ktoś sprawdzał ?
Ten kolektor KJS też jest chyba z jakiegoś odlewu tylko z jakiego ? aluminium, żeliwo czy może właśnie druk 3D ?
Interesuję się mocno tym tematem bo padły mi gaźniki :ranting:

Dowiedziałem się że materiał może wytrzymać max 140st C, później się odkształca.

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 28 marca 2020, 21:30
autor: poolski
Virago jest chłodzone powietrzem to może osiągnąć sporą temperature obawiam się, że w cieplejsze dni mogło by to się stopić :kawa:
W motocyklach z chłodnicą jak moja Magna dobry płyn chłodniczy np PRESTON jest do 129 stopni wrzenia chłodnica mocno obniża temperature to mozna założyć że max100 stopni tam może :roll:
Lepiej pomyśl o czymś metalowym alum stal a najlepiej kwasówka - taką odkupiłem od kolegi wygląda solidnie.
Czekam na filtr powietrza i gaźnik od HD Sportster z Chin i będę to montować
:motorcycle:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 28 marca 2020, 22:56
autor: siwy72
poolski pisze: 28 marca 2020, 21:30 Virago jest chłodzone powietrzem to może osiągnąć sporą temperature obawiam się, że w cieplejsze dni mogło by to się stopić :kawa:
W motocyklach z chłodnicą jak moja Magna dobry płyn chłodniczy np PRESTON jest do 129 stopni wrzenia chłodnica mocno obniża temperature to mozna założyć że max100 stopni tam może :roll:
Lepiej pomyśl o czymś metalowym alum stal a najlepiej kwasówka - taką odkupiłem od kolegi wygląda solidnie.
Czekam na filtr powietrza i gaźnik od HD Sportster z Chin i będę to montować
:motorcycle:
Możesz na PW wysłać mi fotkę tych portek i jakieś poglądowe wymiary może spróbuję zrobić, choć na którymś dolocie musi być zwężka bo będzie zalewało gaźnik
Ale jak byś mógł to prześlij fotki

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 29 marca 2020, 08:58
autor: 2007XV1700
Druk 3D z metalu w technologii DMLS (Direct Metal Laser Sintering) umożliwia produkcję elementów, których nie da się wytworzyć za pomocą konwencjonalnych metod: odlewem, obróbką skrawaniem lub innych metod obróbki metalu. Elementy wydrukowane z metalu mogą funkcjonować jako finalne części stosowane w różnych gałęziach przemysłu oraz w medycynie
Do wytwarzania w technologii DMLS używa się sproszkowanych stopów metali, najczęściej są to: stop aluminium (AlSi10Mg) oraz stopu tytanu Ti64 (TiAl6V4). Metoda działania systemu druku 3D wygląda podobnie jak w przypadku technologii SLS. Również mamy tu do czynienia ze skupioną wiązką lasera kierowaną systemem optycznym. Z tą różnicą, że laser nie spieka, lecz całkowicie przetapia sproszkowany materiał. W ten sposób elementy są bardzo wytrzymałe i nadają się do późniejszej obróbki, a ich struktura nie jest przez takie zabiegi osłabiana. Całość procesu polegająca na kolejnym stapianiu warstwy, obniżaniu się stołu roboczego, a następnie nanoszeniu kolejnej warstwy proszku odbywa się w osłonnej atmosferze gazowej. Po zakończeniu budowy podgrzana komora robocza oraz wydruk muszą zostać schłodzone w kontrolowany sposób, by uniknąć skurczów i odkształceń.
W technologii DMLS stosuje się podpory, które utrzymują konstrukcje modelu i zabezpieczają nawisy, mosty itp. Wydruk należy odciąć od płyty, a następnie mechanicznie usunąć struktury podporowe i spiłować powierzchnię.

/Źródło
CADXPERT

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 29 marca 2020, 11:56
autor: poolski
siwy72 pisze: 28 marca 2020, 22:56
poolski pisze: 28 marca 2020, 21:30 Virago jest chłodzone powietrzem to może osiągnąć sporą temperature obawiam się, że w cieplejsze dni mogło by to się stopić :kawa:
W motocyklach z chłodnicą jak moja Magna dobry płyn chłodniczy np PRESTON jest do 129 stopni wrzenia chłodnica mocno obniża temperature to mozna założyć że max100 stopni tam może :roll:
Lepiej pomyśl o czymś metalowym alum stal a najlepiej kwasówka - taką odkupiłem od kolegi wygląda solidnie.
Czekam na filtr powietrza i gaźnik od HD Sportster z Chin i będę to montować
:motorcycle:
Możesz na PW wysłać mi fotkę tych portek i jakieś poglądowe wymiary może spróbuję zrobić, choć na którymś dolocie musi być zwężka bo będzie zalewało gaźnik
Ale jak byś mógł to prześlij fotki
Wczoraj jeszcze było możliwe zrobienie fotek było ciepł i musiałem złatwić pewne sprawy to i tak byłem zmuszony wyjść z domu.
A teraz nie ma takiej opcji wszystko wyniosłem na GARAGE i dopuki zimno nigdzie się nie wybieram tym bardzej jak Korona szaleje. A swoją drogą to trochę skomplikowane te portki jak to piszesz ponieważ posiadają strumienice kryzę i co najważniejsze podobną długość kanałów dolotowych samo foto niewiele Ci pomoże jak to "2007 XV1700" pisał wyliczenia wyliczenia i jeszcze raz wyliczenia końcowa faza to dopiero experymenty i dobieranie kryzy. Widzialem już też inny patent połączone razem kolektory wlotowe cylindrów najlepiej przez jeden gumowy kolektor drugi metalowy na stałę a połączone z gażnikiem kołyskową rurką od dołu - nie wiem jak to działa ale są filmiki na Youtube.
To tak fotki najszybciej za tydzień kiedy się torchę ociepli dojdzie reszta gadżetów do instalacji na moto
A i jeśli chodzi o foto to napewno nie na forum tu się nie będę wyginał a i tak za chwilę zniknie - czyli najlepiej Fb albo jakiś komunikator ?!
:motorcycle:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 29 marca 2020, 12:07
autor: siwy72
poolski - Wyślę na PW