Strona 14 z 14

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 11 kwietnia 2021, 22:37
autor: jkonczynski

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 11 kwietnia 2021, 23:02
autor: piotr f.
Gratulacje, zajebioza...,

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 13 kwietnia 2021, 20:47
autor: poolski
To zostaje "tylko" zestroić no, że to tylko to gwóźdź programu :bravo:
:chopper:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 07 maja 2021, 01:32
autor: jkonczynski
Pierwsze próby. Odpala na wspomagaczu ale już chodzi na benzynie.
https://drive.google.com/file/d/1zCscuY ... p=drivesdk

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 27 maja 2021, 22:37
autor: jkonczynski
Poleglem na Dellorto PHM, za cholere nie moglem go dobrze ustawic, zmienialem dysze iglice, poziom paliwa i tak byl caly czas jakis problem.
Trafilem w dobrej kasie Mikuni TMR41, z Husqvarny 450, mechaniczny gaznik, wyczynowa wersja Mikuni TM, rozni sie tym ze ma tam lozyskowana przepustnice i jakies inne drobne szczegoly typu wyrzut mieszanki itd., do tego jest pompka zrywu.
Jestem mega zaskoczony, dzisiaj wsadzilem, i po prostu odpalil, bez zadnego kombinowania etc. Trzyma wolne, jutro po zlozeniu hamulcy bede testowal pod obciazeniem, dysze sa w drodze, te same co w tm i w hsr.

https://www.youtube.com/watch?v=wjbJ8FQQB8E

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 29 maja 2021, 20:36
autor: poolski
Pogratulować :bravo:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 30 maja 2021, 10:48
autor: jkonczynski
Nie jestem pewien czy to zasluga wiekszego silnika, bo jest teraz wrzucony 984ccm z 1985 w rame od 750 z 81', czy tego gaznika ale jest kosmos.
Moto ucieka spod dupska, mozna przy strzeleniu manetka spokojnie bokiem poleciec :)
Przeszlo mi przez mysl zeby wrzucic dwa takie mechaniczne gazniki w miejsce kolektora, na zasadzie oryginalnego rozwiazania, czysto teoretycznie, jak mozna by sie do tego zabrac? Nie widzialem na oczy gaznikow mikuni fabrycznych, podejrzewam ze przy gazniku na jeden cylinder zawijalby asfalt, tylko kwestia zbudowania sensownego mechanizmu lub zaadaptowania tego z fabrycznych mikuni

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 02 czerwca 2021, 10:35
autor: poolski
jkonczynski pisze: 30 maja 2021, 10:48 Nie jestem pewien czy to zasluga wiekszego silnika, bo jest teraz wrzucony 984ccm z 1985 w rame od 750 z 81', czy tego gaznika ale jest kosmos.
Moto ucieka spod dupska, mozna przy strzeleniu manetka spokojnie bokiem poleciec :)
Przeszlo mi przez mysl zeby wrzucic dwa takie mechaniczne gazniki w miejsce kolektora, na zasadzie oryginalnego rozwiazania, czysto teoretycznie, jak mozna by sie do tego zabrac? Nie widzialem na oczy gaznikow mikuni fabrycznych, podejrzewam ze przy gazniku na jeden cylinder zawijalby asfalt, tylko kwestia zbudowania sensownego mechanizmu lub zaadaptowania tego z fabrycznych mikuni
Te starsze silniki miały więcej mocy pierwsze litrówki miały 71KM potem 64KM a teraz te 1100 mają większy skok tłoka powiększony jak pamiętam 5-7mm i moc 61KM a poza tym dwa wiadra po pół lytra - czyli cały LYTER TO I CIAGNIE :rock:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 15 października 2021, 23:55
autor: PanG
Mam i ja. Zrobiłem po swojemu, bo dość poronionym pomysłem wydaje mi się rżnięcie silnika k&n-em (spr empirycznie) robiącym za gmol i absorber na deszczówkę. Filtr od TS350 pod dupą. Chciałem od Skody 1100, ale jest o te 2cm dłuższy i 1cm szerszy od jawowskiego i przy aku 20Ah zabrakło dosłownie pol centymetra, a ten od TS ma większą powierzchnię membrany od oryginalnego XV, więc jest git. No i dodatkowo ciszej jest, bo poddupek z rurą robią za tłumik szmerów.

Obrazek

Obrazek

Gaźnik póki co FCR 41. Main 160, pilot 37,5, iglica pol ząbka w górę. Muszę jeszcze pokombinować, bo latencja mnie wkurwia. W rollgaz 3ba umić. Zamiennie testowałem HSR42 i nie podszedł. Kusi mnie TM38... :roll:

Zaiwania. Dołem jedzie jak diabeł, góra mnie nie interesuje. Bo jak tym żelazem powyżej 120/h w orzeszku jechać? No nie nada 😳

Obrazek

Kolejnym etapem eksperymentów z singlem będzie przegródka czyli tzw. kryza rozdzielająca światło obu dolotów i przyspieszającą przepływ mieszanki.

Obrazek

Choć patrząc na ceny paliw, chyba powoli zacznę rozglądać się za jakimś niedrogim amelinowym parownikiem.

Cheers :|

https://youtube.com/shorts/vetz8mI9d8A?feature=share

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 12 maja 2022, 10:05
autor: poolski
No piknie panie tego ...
a lampa z przodu prima sort :bravo:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 12 maja 2022, 19:53
autor: PanG
Masz Ty zapłon :mrgreen:

Już dawno na ścigacza przerobiona :rock:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 13 maja 2022, 14:18
autor: poolski
Aaaa to masz wersje jak w BMW raz ścigacz raz rusek a jak kaprycho to kosiarka do trawy :shit: :shit: :shit:
:chopper: :bravo: :drunksmile:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 05 lipca 2022, 02:07
autor: rc666
Ja mam TM40-6 w moim vx1100 ale cos sie... Musze trochę pokombinować żeby ustawić .

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 17 sierpnia 2022, 12:24
autor: MrScythe
Hej! Ktoś może ma doświadczenie z tym zestawem? https://tiny.pl/wxjpx
Jestem już zmęczony walką z moimi oryginalnymi gaźnikami, a używki są aktualnie nie do dostania, poza tym nie wiadomo co się kupi i jak długo podziała. Szukam jakiegoś rozwiązania z pojedynczym gaźnikiem. Może są jakieś lepsze alternatywy do tych zestawów z Litwy? Albo może lepiej kupić sam kolektor i jakiś inny gaźnik? :pomocy:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 18 sierpnia 2022, 09:20
autor: PanG
Problem jest taki, że większość tych zestawów jest na "odpierdol się" robiona.
W 535 jest prostszy temat z ogarnięciem porządnego kolektora, ale trudniej w miarę estetycznie i ze sztuką zrobić filtrację/airboxa.
Po primo - kolektor dolotowy powinien być pozbawiony ostrych załamań i krawędzi. W tym tego nie ma.
Po drugo - powinien być mocowany do silnika elastycznie, przynajmniej z jednej strony. W tym tego nie ma.

Gaźnik warto zakupić mechaniczny, nie podciśnieniowy. Łatwiejsza regulacja, lepszy charakter oddawania mocy. TM34, VM34, PWK...

No i cena. Sam byłbyś w stanie ogarnąć to lepiej za połowę.

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 18 sierpnia 2022, 11:44
autor: toooomelo
MrScythe pisze: 17 sierpnia 2022, 12:24 Hej!
Wow! Młodzieży po latach pojawiła się! :D
Wciąż nosisz długie włosy? :wink:
Nie kombinuj. A już z takim dziwadztwem, to wogóle.
Kup zestaw naprawczy, wyczyść gaziory, ustaw poziom paliwa, zrób synchro... to musi działać.

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 12 września 2022, 16:49
autor: waldek777777
Też myślałem o jednym gażniku, ale udało się wyregulować te co są. W Honda Valkyrie mam 6 gaźników a Honda gold wing z tym samym silnikiem ma tylko 2 i jest sporo łagodniejsza od walca.
Chyba jednak ilość ma znaczenie.

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 12 września 2022, 18:27
autor: poolski
waldek777777 pisze: 12 września 2022, 16:49 Też myślałem o jednym gażniku, ale udało się wyregulować te co są. W Honda Valkyrie mam 6 gaźników a Honda gold wing z tym samym silnikiem ma tylko 2 i jest sporo łagodniejsza od walca.
Chyba jednak ilość ma znaczenie.
Jak jest opcja regulacji i da się zrobić to po co kombinować :motorcycle:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 03 lipca 2023, 15:52
autor: MrScythe
toooomelo pisze: 18 sierpnia 2022, 11:44
MrScythe pisze: 17 sierpnia 2022, 12:24 Hej!
Wow! Młodzieży po latach pojawiła się! :D
Wciąż nosisz długie włosy? :wink:
Nie kombinuj. A już z takim dziwadztwem, to wogóle.
Kup zestaw naprawczy, wyczyść gaziory, ustaw poziom paliwa, zrób synchro... to musi działać.
Cześć Tomek :) To mi przypomniałeś heheh :) Włosy krótkie już od lat :D
Co do gaźników, to niestety nie było już tam czego regulować, bo co sezon była z nimi ta sama przygoda i odechciewało się jeździć. Na szczęście udało się kupić oryginalne gaźniki w dosyć dobrym stanie i jest w porządku. :)