Problem z wolnymi obrotami

Tematy związane z gażnikami
Gregory
Posty: 30
Rejestracja: 22 maja 2012, 09:41
Motocykl: Virago XV750
Lokalizacja: Stasi Las
Wiek: 45
Status: Offline

Problem z wolnymi obrotami

Post autor: Gregory »

Witam. Kilka dni temu zauważyłem, że wolne obroty zaczynają mi trochę "falować". Teraz także podczas jazdy, kiedy wciskam sprzęgło, raz jest tak, że zatrzymują się na około 1,5k ,a raz spadają do 0,5 a nawet niżej. Kiedy jednak zrobię przegazówkę prawie zawsze wracają na swoje 1k. Przed sezonem czyściłem gaźniki, robiłem synchronizację, wymieniłem filtry i świece. Od początku sezonu nie przejechałem więcej niż 2 - 3k km. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica...
Awatar użytkownika
Bynio
Posty: 1300
Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
Motocykl: XVS 1300 2007r.
Lokalizacja: Kutno
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Problem z wolnymi obrotami

Post autor: Bynio »

Jeżeli spadają do 0,5 k to pewnie działa na jednym garnku.
Obrazek
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
Gregory
Posty: 30
Rejestracja: 22 maja 2012, 09:41
Motocykl: Virago XV750
Lokalizacja: Stasi Las
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Problem z wolnymi obrotami

Post autor: Gregory »

Raczej nie. Kiedy działa na jednym garnku to po prostu słychać. Poza tym kiedy dodaję gazu normalnie się wkręca.
Amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica...
Awatar użytkownika
czarodziej
Posty: 70
Rejestracja: 29 marca 2012, 21:36
Motocykl: virago 1100 97r.
Lokalizacja: STARGARD
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Problem z wolnymi obrotami

Post autor: czarodziej »

Proponował bym sprawdzenie i nasmarowanie linki gazu a jeżeli działa płynnie to należało by sprawdzić luz na ośkach przepustnicy gażników jeżeli będą zbytnio wyrobione silnik będzie pływał i za każdym razem będą inne obroty :motorcycle:
pm2z
Posty: 33
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 12:39
Motocykl: CBR F3
Lokalizacja: Sverige
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Problem z wolnymi obrotami

Post autor: pm2z »

Ameryki nie odkryję, ale podzielę się tym, co mi w głowie świta. Otóż widzę dwie możliwości:

1. gaźniki i generalnie cały układ dolotowy - wszystko wyczyścić, przedmuchać sprężonym powietrzem wszystkie kanały i dysze; sprawdzić stan membran przepustnic, są gumowe, może guma już sparciała; sprawdzić lewe powietrze, przede wszystkim na linii gaźniki-cylindry (to najlepiej zrobić psikając czymś co się nazywa start-gas w okolicę, którą podejrzewamy o nieszczelność - jeśli jest nieszczelność obroty na chwilę bardzo wzrosną)

2. iskra może wypada czasami. skoro świece nowe, to sprawdziłbym stan kabli. może czas wymienić kable WN i fajki świec. To powinien być tani zabieg.
Gregory
Posty: 30
Rejestracja: 22 maja 2012, 09:41
Motocykl: Virago XV750
Lokalizacja: Stasi Las
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Problem z wolnymi obrotami

Post autor: Gregory »

Linki gazu są nowe, założone zimą. Mógłbyś opisać jak sprawdzić ten luz? Moje gaźniki to mikuni...
Amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica...
Gregory
Posty: 30
Rejestracja: 22 maja 2012, 09:41
Motocykl: Virago XV750
Lokalizacja: Stasi Las
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Problem z wolnymi obrotami

Post autor: Gregory »

pm2z pisze:iskra może wypada czasami
A czy to też tłumaczyłoby zwiększenie obrotów?
Amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica...
Awatar użytkownika
czarodziej
Posty: 70
Rejestracja: 29 marca 2012, 21:36
Motocykl: virago 1100 97r.
Lokalizacja: STARGARD
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Problem z wolnymi obrotami

Post autor: czarodziej »

Siemka to że linki są nowe to jeszcze nic nie znaczy, na zgaszonym moto sprawdż ich działanie przyjrzyj się dokładnie czy po każdym przekręceniu manetki czyli dodaniu gazu wracają w końcowe położenie[ patrz przy śrubie regulacji obrotów] sprawdz kilka razy jeżeli działa bez zarzutu sprawdz luz ośki przepustnicy to ta na której osadzony jest półksiężyc z linką gazu i dalej do drugiego gażnika jeżeli luz poprzeczny czy pionowy jest zbyt duży to ciągnie tamtędy lewe powietrze i silnik pracuje nierównomiernie na wolnych obrotach :chopper:
andrzej535
Posty: 137
Rejestracja: 21 marca 2013, 19:41
Motocykl: Virago 535 `95
Lokalizacja: Otwock
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Problem z wolnymi obrotami

Post autor: andrzej535 »

pm2z pisze:Ameryki nie odkryję, ale podzielę się tym, co mi w głowie świta. Otóż widzę dwie możliwości:

1. gaźniki i generalnie cały układ dolotowy - wszystko wyczyścić, przedmuchać sprężonym powietrzem wszystkie kanały i dysze; sprawdzić stan membran przepustnic, są gumowe, może guma już sparciała; sprawdzić lewe powietrze, przede wszystkim na linii gaźniki-cylindry (to najlepiej zrobić psikając czymś co się nazywa start-gas w okolicę, którą podejrzewamy o nieszczelność - jeśli jest nieszczelność obroty na chwilę bardzo wzrosną)

2. iskra może wypada czasami. skoro świece nowe, to sprawdziłbym stan kabli. może czas wymienić kable WN i fajki świec. To powinien być tani zabieg.

Psikanie starterem to niedobry patent. gorące powietrze unosi gaz do wlotu powietrza i obroty rosną. lepszy pędzelek umoczony w benzynie i "malujemy" króćce i połączenia. A co do przyczyn to może być też synchronizacja.
Awatar użytkownika
Peblo
Posty: 179
Rejestracja: 28 listopada 2011, 19:31
Motocykl: XV1100/Nomad 1500
Lokalizacja: Łuków
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Problem z wolnymi obrotami

Post autor: Peblo »

Ja bym proponował przyjrzeć się świecom czasem wydają się ok ale tak nie jest spróbuj wypiaskować świece i zmienić je na iskrę trójelektrodową są na prawdę bardzo dobre kiedyś miałem problem z nierównymi obrotami i świece pomogły :)
Gregory
Posty: 30
Rejestracja: 22 maja 2012, 09:41
Motocykl: Virago XV750
Lokalizacja: Stasi Las
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Problem z wolnymi obrotami

Post autor: Gregory »

Chyba rzeczywiście pozostają mi świece bo dziś wyciągnąłem gaźniki, przeczyściłem, przedmuchałem, sprawdziłem i poprawy nie ma.
Amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica...
ODPOWIEDZ